Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun alahampaat siistissä rivissä vai sikinsokin?

Vierailija
05.03.2025 |

Todella monella on nimenomaan alahampaat epämääräisessä järjestyksessä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistissä rivissä. Minulla on ollut raudat, mutta alun perinkin ongelma on ollut vain yhdessä ainoassa hampaassa, joka oli liian takana. Raudat sain siis tietysti sen hampaan takia, ja muutama hammas piti poistaa ahtauden takia, joten raudoilla kiskottiin isoimmat raot umpeen. Olen kyllä ollut tosi onnekas, kun hampaani ovat olleet todella hyvässä asennossa aina.

Miksi ihmeessä joku ryhtyy työhön yksittäisen liian takana olevan hampaan takia, hampaiden poistoon yms. Itsellänikin on yksi hammas muutaman millin taempana kuin muut, ei haittaa kyllä yhtään.

No ihan siitä syystä, että voi olla liian ahdasta hampaille. Lapsen suussa tällainen tilanne ja se oli ihan täysin ymmärrettävä syy. Tilanne ennen rautoja ja oikomishoidon jälkeen on huomattava.

Vierailija
22/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tää sama hammashygienisti linjoilla. Varmaan kiva kaikkien täysi-ikäisten (tuskin täällä lapsia on) lukea, kun tää yksi moralisti saarnaa milloin mistäkin. Ja jos lapsena ei ole oiottu hampaita, niin luuletko, että on a) kovin halpaa b) kovin nopeaa saada hampaita oiottua aikuisiällä?

Ja kyllä, tuttavalla hampaat eivät ole suorassa, mutta lapsena oli yksityisellä ilmoitettu ettei tarvitse oikoa. Ja aikuisiällä hammaslääkäri (KUNNALLISELLA) kysyi, että oliko lapsena oikomista suositeltu. Oli, kunnallisella, mutta yksityisellä tosiaan sanottiin ettei tarvitse. Että näin!

En ole hammashygienisti enkä saarnaa yhtään mitään. Sainkin jo vastauksen pohdintoihini, monelta on siis oiottu lapsena vain ylähampaat (jos niitäkään). 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistissä rivissä. Minulla on ollut raudat, mutta alun perinkin ongelma on ollut vain yhdessä ainoassa hampaassa, joka oli liian takana. Raudat sain siis tietysti sen hampaan takia, ja muutama hammas piti poistaa ahtauden takia, joten raudoilla kiskottiin isoimmat raot umpeen. Olen kyllä ollut tosi onnekas, kun hampaani ovat olleet todella hyvässä asennossa aina.

Miksi ihmeessä joku ryhtyy työhön yksittäisen liian takana olevan hampaan takia, hampaiden poistoon yms. Itsellänikin on yksi hammas muutaman millin taempana kuin muut, ei haittaa kyllä yhtään.

En tiedä miksi vaivaudun vastaamaan, mutta minulla ei ole paljon sanomista siihen, että hammaslääkäri kokee poiston tarpeelliseksi, ettei tule ongelmia hampaiden mahtumisen kanssa🙄 miten idiootti voi ihminen olla?! Enkä minä sanonut missään vaiheessa että kohdallani oli kyse milleistä. Ei jumalauta etten jaksa tätä palstaa, tuollaisia helvetin v*ttuilijoita päivästä toiseen. Ehkäpä hammaslääkärit ovat tienneet mitä ovat tehneet, silloin kun ala-asteen loppupuolella aloitettiin oikominen🙄🙄

Vierailija
24/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tää sama hammashygienisti linjoilla. Varmaan kiva kaikkien täysi-ikäisten (tuskin täällä lapsia on) lukea, kun tää yksi moralisti saarnaa milloin mistäkin. Ja jos lapsena ei ole oiottu hampaita, niin luuletko, että on a) kovin halpaa b) kovin nopeaa saada hampaita oiottua aikuisiällä?

Ja kyllä, tuttavalla hampaat eivät ole suorassa, mutta lapsena oli yksityisellä ilmoitettu ettei tarvitse oikoa. Ja aikuisiällä hammaslääkäri (KUNNALLISELLA) kysyi, että oliko lapsena oikomista suositeltu. Oli, kunnallisella, mutta yksityisellä tosiaan sanottiin ettei tarvitse. Että näin!

Voitte alapeukuttaa, mutta näin tosiaan tapahtui yksityisellä. Ja itselläni on työterveyshuollon myötä karissut usko yksityisen hyvyyteen. Määrättiin kahta eri lääkettä, joista kumpikaan ei auttanut pätkääkään. Olin niin vihainen. Toista lääkettä on vieläkin kaapissa viemässä tilaa.

Vierailija
25/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy ihmisen olla todella, todella sekaisin, että kuvittelee oman hammastilanteensa koskevan muitakin. Mitä helvetin väliä sillä pitäisi olla minulle, että jollain ventovieraalla ídíootilla on hammas millin verran väärässä kohdassa?!? MITEN se liittyy minuun?!?!?!???? 

Vierailija
26/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sikinsokin. Kysyin joskus hammaslääkäriltä oikomisesta ja hän sanoi ettei pysty korjaamaan oikomalla, koska mun hampaat on voimakkaasti kolmion muotoiset, joten jos ne kärjet oikoisi suoraan riviin, hampaiden tyviin jäisi hassun näköiset tyhjät kolot. Joten ainoa tapa korjata olisi hioa hampaat tapeiksi ja laittaa laminaatit. Päätin pitää vinot alahampaani, oikeastaan ne on minusta ihan hauskan näköiset. Ja niitä näkee jopa filmitähdillä tuollaisia, esim. Scarlett Johansonilla on vinot alahampaat, ei ole korjauttanut vaikka taatusti olisi rahaa, ei edes siellä pidetä rumina saati nyt taviksilla.

Vierailija
27/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin naulapussi suuhun heitetty. Osa väleistä ahdas langata osan voi oksalla putsata😆

Poistata joka toinen hammas, niin voit pestä hampaiden välitkin tavallisella harjalla.

Vierailija
28/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas oli ristiriitainen kommentti. Mitä hyvää siinä oli että piti jopa poistaa useampi hammas huonon rivin vuoksi? 

Vierailija
29/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy ihmisen olla todella, todella sekaisin, että kuvittelee oman hammastilanteensa koskevan muitakin. Mitä helvetin väliä sillä pitäisi olla minulle, että jollain ventovieraalla ídíootilla on hammas millin verran väärässä kohdassa?!? MITEN se liittyy minuun?!?!?!???? 

Näinpä. Ap voisi keskittyä ihan omiin hampaisiinsa toisten hampaiden pohtimisen sijaan. Ja muutenkin omaan elämäänsä.

Vierailija
30/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sikinsokin. Kysyin joskus hammaslääkäriltä oikomisesta ja hän sanoi ettei pysty korjaamaan oikomalla, koska mun hampaat on voimakkaasti kolmion muotoiset, joten jos ne kärjet oikoisi suoraan riviin, hampaiden tyviin jäisi hassun näköiset tyhjät kolot. Joten ainoa tapa korjata olisi hioa hampaat tapeiksi ja laittaa laminaatit. Päätin pitää vinot alahampaani, oikeastaan ne on minusta ihan hauskan näköiset. Ja niitä näkee jopa filmitähdillä tuollaisia, esim. Scarlett Johansonilla on vinot alahampaat, ei ole korjauttanut vaikka taatusti olisi rahaa, ei edes siellä pidetä rumina saati nyt taviksilla.

"Laminaattien" takia ei hiota hampaita tapeiksi, idari.

Vierailija
31/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siitä syystä, että voi olla liian ahdasta hampaille. Lapsen suussa tällainen tilanne ja se oli ihan täysin ymmärrettävä syy. Tilanne ennen rautoja ja oikomishoidon jälkeen on huomattava.

No mikä haitta siitä ahtaudesta oli? Todella monella suomalaisella on hampaat ahtaasti mutta ei sen vuoksi hampaita poisteta. 

Vierailija
32/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat suussa sellaisessa vähän kuin puoliovaalimaisessa järjestyksessä.

Vierailija
33/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas oli ristiriitainen kommentti. Mitä hyvää siinä oli että piti jopa poistaa useampi hammas huonon rivin vuoksi? 

Huonon rivin😂😂😂😂😂😂😂 Jos sinä et tiedä mikä on viisaudenhammas ja mitä ennakointi tarkoittaa, en voi sille mitään. En anna tämän enempää huomiota vajakeille, jotka v*ttuilevat muiden oikomishoidoista, jotka on suorittanut hammaslääkäri. Ei jumalauta ole todellista tämä touhu.

Vierailija
34/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Laminaattien" takia ei hiota hampaita tapeiksi, idari.

No ehkä en muistanut termiä oikein, mutta niin se siis sanoi, että täytyisi hioa ja laittaa jonkinlaiset kuoret tai mitkä lie, että se kolmiomainen muoto saadaan korjattua. Hammaslääkäri ei myöskään suositellut sitä ollenkaan, sekin vaikutti siihen että en edes harkinnut. 

Vierailija
35/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet jääneet tänään ottamatta?

Vierailija
36/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi vaivaudun vastaamaan, mutta minulla ei ole paljon sanomista siihen, että hammaslääkäri kokee poiston tarpeelliseksi, ettei tule ongelmia hampaiden mahtumisen kanssa🙄 miten idiootti voi ihminen olla?! Enkä minä sanonut missään vaiheessa että

Oliko hampaita siis tulematta vielä silloin?

Nykyään ei kyllä lähdetä poistoihin kovin helposti. 

Vierailija
37/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan suorassa. Ylähampaat oiottiin 90-luvulla ja niiden oikomisen jälkeen kysyttiin, haluanko oikoa myös alahampaat. Olin tympäntynyt rautoihin enkä halunnut. Yläasteella silloin.

Vierailija
38/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä idiootti. VIISAUDENHAMPAIDEN TAKIA TÄYTYY JOSKUS ENNAKOIDA. -ERI

Vierailija
39/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siistit hampaat. Omaan hyvät geenit, en mitään wt sekoituksia. 

Ihmettelen usein että millä joidenkin hampaat on niin ristiin rastiin saatu edes vägettyä 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
40/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mikä haitta siitä ahtaudesta oli? Todella monella suomalaisella on hampaat ahtaasti mutta ei sen vuoksi hampaita poisteta. "

Tämä. Sellainen pieni ahtaus etuhampaissa ei aiheuta purentaongelmia eikä mitään muutakaan toiminnallista. Yleensä sellaista ei siksi oiotakaan ellei sitten joku omalla rahalla esteettisistä syistä halua. Monet esteettisiä hoitoja tekevätkin hammaslääkärit on tosin sitä mieltä, ettei sellaista kannattaisi välttämättä oikoa, ainakaan jos tarvii hampaiden poistoja, koska ylähampaat on lähinnä se mitä esim. hymyillessä näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän