Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.

Vierailija
05.03.2025 |

Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.

Kommentit (270)

Vierailija
81/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.

No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.

Miksi purat kiukkuasi virkailijaan? Sulle pitäisi laittaa karenssi, että opit ihmisten tavoille! Oletko päihteistä sekaisin?

Karenssilla uhkaaminen on tätä päivää. Saatko orgąsmin siitä?

Yksi suuruudenhullu yrittäjä raivosi minulle, että sullehan tulee karanteeni jos et ala hänelle hommiin.

Teki valituksen te-virkailijalle. K

Arvatenkin yrittäjä oli persu/kokoomustaustainen

Vierailija
82/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.

No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.

Totuujen puhujat ovat usein hankalan ihmisen maineessa.

Riippunee siitäkin miten asiat ilmaisee, asiatyyliin, vai paukauttaako rumasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsee bussilla naapurikuntaan koululaisvuoroilla, mutta ei kesä- eikä muinakaan loma-aikoina. Sinne on matkaa noin 30 kilometriä, että täytyy olla melkoinen masokisti, että jaksaa ajella sinne polkupyörällä edestakaisin vähintään viitenä päivänä viikossa. Ja kukapa sinne muuttaisi muutenkaan määräaikaisen työn vuoksi, varsinkin, jos on täällä velkainen asunto. 

Ja kuka on tässä tarinassa mielestäsi tehnyt hyviä ratkaisuja?

Minulla vähän sama tilanne. Ja miksikö muutin maalle? Yksi syy siihen on, että minulla oli täällä töitä yli 20 vuoden ajan.

Vierailija
84/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oi tietona, että AB-kortti on ja auto käytössä. Minut otti hampaisiin virkailija, joka alkoi lähetellä minulle työtarjouksia maakuntani äärilaidoille, kumallisiin hommiin, joista minulla ei ollut hajuakaan. Esim opettamaan 4H -kerhoon lapsille jotain askarteluja ja kasvimaanhoitoa. Kilometrirajat olivat aina lähellä jotain maksimia.

Laitoin sitten TE:hen tiedon, ettei minulla ole autoa käytössä. No, ko. virkailija jäi eläkkeelle ja loppui se työtarjousten lähettely kummallisiin paikkoihin. Ei kai ne sit tarkasta trafilta, että onko auto vai eikö ole.

Vierailija
85/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien tilastoissa pitäisi verrata töitä hakevien määrää työpaikkojen määrään. Ja tärkeää on katsoa pitkäaikaistyöttömyyden kehitystä.

Monille työttömille on täysin ok, että eletään jonkin aikaa ansiosidonnaisella, jonka pituutta on vähän leikattu. Se on edelleen pitkä. Ja osa työttömistä kykenee elämään erittäin hyvin omilla säästöillään. Monet työpaikat täytetään suhteilla, ei suinkaan kaikkia vapaana olevia työpaikkoja ilmoiteta julkisesti.

Vierailija
86/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattavat he närkästyä jos asuu vaikka syrjemmässä. Auto on välttämättömyys työnteon kannalta useimmiten.

Vierailija
87/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin duunipaikat aamulla. Yhdessä syrjäalueen tuotantotyöpaikassa mainostettiin. Että duuniin pääsee myös julkisella.

Kun yks toinen syrjämestan paikka tuntuu hakevan porukkaa 6 eri rekryfirmasta. 60 km matkaa ja julkiset menee tosi huonosti.

Autotieto on hyvä mainostaa itse jos sellainen on käytössä.

Vierailija
88/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä autoa millään kortilla ajeta.

Haluat päästä hengestäsi? No se voidaan kyllä järjestää.

-ajokortiton näkövamnainen 

Vierailija
89/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka "Menkää töihin!" ei tajua mistään mitään.

Kuka Riikka?

Ketä se on?!

Vierailija
90/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut painosti työkkäri muutama vuosi sitten hakemaan työtä mihin vaadittiin ajokortti. Sanoin virkailijalle, että en voi hakea sitä kun minulla ei ole ajokorttia.  Piti sitten kuitenkin mennä haastatteluun, kun uhkailtiin karenssilla. Työnantaja kyllä ihmetteli miksi olen haastattelussa, kun ei sitä hommaa voi kuitenkaan minulle antaa. Työkkärin virkailija oli sitten minulle suivaantunut kun en saanut sitä työtä. Omituinen kokemus.

Vierailija
91/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän virkailija kysyy autosta? Mitä se hänelle kuuluu, mitä vempainta kukin omistaa.

Parempiko on, että sulle tarjotaan töitä, jotka vaatii oman auton käyttömahdollisuutta? Jos haluat ilmaista rahaa, on sinun vastattava tiettyihin kysymyksiin.

Vierailija
92/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän virkailija kysyy autosta? Mitä se hänelle kuuluu, mitä vempainta kukin omistaa.

Parempiko on, että sulle tarjotaan töitä, jotka vaatii oman auton käyttömahdollisuutta? Jos haluat ilmaista rahaa, on sinun vastattava tiettyihin kysymyksiin.

Mitä yrität sanoa? Mikä on kommenttisi pointti?

Vierailija
93/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäpä hän närkästyi tosta sun näsäviisastelevasta asenteesta. Olisit vaan vaan vastannut, että ei ole autoa.

Mua hieman ärsyttää, kun kysyt jotain asiaa x enkä vaadi siihen mitään perusteluja ihan, vaan vastauksen kyllä tai ei, niin sitten sieltä aletaan tuutata jotain mitäs sinä työttönen nyt kyselet, etkö nyt tajua, että pälä pälä. En kyllä anna sen ärsyyntymisen näkyä.

Se nyt vaan on tietyissä töissä tehtävä tietyt selvitykset. Varmaan oleellista te-palveluissa tietää, mitkä on sun mahdollisuudet kulkea töihin, jos et nyt asu jossain pk-seudulla. 

Ja kyllä on muuten paljon ihmisiä, työmarkkinatuella joilla on auto. 

Vierailija
94/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi purat kiukkuasi virkailijaan? Sulle pitäisi laittaa karenssi, että opit ihmisten tavoille! Oletko päihteistä sekaisin?

Karenssilla uhkaaminen on tätä päivää. Saatko orgąsmin siitä?

Yksi suuruudenhullu yrittäjä raivosi minulle, että sullehan tulee karanteeni jos et ala hänelle ho

Arvatenkin työntekijä myös. 

Vierailija
95/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä molemmat autot on puolison nimissä 😆

Vierailija
96/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat fillarilla tai kävelet läheiseen tehtaaseen töihin. Yleensä kun kättelee johtajaa niin työpaikan saa. Olet pari kk töissä niin on autoonkin varaa. 

Vierailija
97/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä autoa, jos työ sitä vaatii? Työ, jota tehdään a-u-t-o-a käyttäen. Miksi siellä virkailijoita rasittaa, jos ei halua vastata olennaisiin kysymyksiin.

Vierailija
98/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä autoa, jos työ sitä vaatii? Työ, jota tehdään a-u-t-o-a käyttäen. Miksi siellä virkailijoita rasittaa, jos ei halua vastata olennaisiin kysymyksiin.

Työ jota tehdään autoa käyttäen? Mikä työ esimerkiksi?

Vierailija
99/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka hiihtää töihin että huono selitys että ei ole autoa olla menemättä töihin.

Vierailija
100/270 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ilmoittanut että ei ole autoa käytettävissä. On auto ja kesäksi avoautokin mutta en minä niitä työssäkäynnin takia omista. Eipä ole enää työtarjouksia tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän