Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.
Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyi työhaastattelussa ja ihmetellen että miten ei tuossa iässä voi olla autoa, niin totesin että vitosen matematiikan numerolla kykenen laskemaan silti laskutoimituksia tosielämmässä ja elämänkoulussa helposti.
Kirjasin ylös 8e tuntipalkan ja vuokran ja mitä jää yli. Totesin että kun laskette tämän kahdellakymmenellä vuodella, jolloin olen kuusikymmentä, niin olen säästänyt rahaa sopivan määrän ajokoulua varten.
Siis ihan lasten matematiikalla ja olen siinä huono. He silmiinnähden vittuuntuivat, koska tarjosivat juuri näitä 8e tuntipalkan hommia. Totesin myös että bussilla jos tulen töihin, niin talvisin voin myöhästyä usein tunninkin verran, mutta yleensä vain viisitoista minuuttia. Ja siihen en ala että tulen töihin tunnin etuajassa tai puolituntia.
Pitää palkan olla tuntuva että on kannustusta mennä bussiin viideltä aamuyöllä. Johan siinä työtehotkin laskee, kun yöunet jää vä
Jeees! 👍 Vaikka provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Miksi purat kiukkuasi virkailijaan? Sulle pitäisi laittaa karenssi, että opit ihmisten tavoille! Oletko päihteistä sekaisin?
Karenssilla uhkaaminen on tätä päivää. Saatko orgąsmin siitä?
Yksi suuruudenhullu yrittäjä raivosi minulle, että sullehan tulee karanteeni jos et ala hänelle hommiin.
Teki valituksen te-virkailijalle. Karenssia ei tullut, johtuen yrittäjän epäasiallisista kertomuksista edellisistä ja nykyisistä työntekijöistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun aikoinaan ystävälleni tarjottiin osa-aikatyötä kahden tunnin ajomatkan päässä kotoaan. Siis ajomatka yhteen suuntaan omalla autolla! Osa-aikatyö..
Olisi pitänyt pienen lapsen äidin ajaa 4 tuntia päivässä omalla autolla neljän tunnin duunia tekemään, muuten uhkasi karenssi.
Onneksi löytyi kokopäivätyö lähempää.
Ja on niitäkin tapauksia, joissa autotonta on yritetty työntää töihin jonnekin kauemmas, hankalan matkan päähän, jonne ei mene joukkoliikennettä.
Minua yritettiin työntää lähihoitajan tutkintoa vaativaan 3-vuorotyöhön hoitokotiin, vaikka koulutukseni oli lastenohjaaja eikä vuorotyö sopinut pienten lasten äidille ollenkaan.
Ihmisten kiusaamisesta ja nöyryyttämisestä pitäisi tulla loppu.
Kiusaamistahan se on, kun yritetään ihmiselle töitä etsiä.
Anteeksi, mutta kukaan muu ei etsi kuin työtön itse.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin sanonut että mitä minä autolla tekisin, kun ei ole ajokorttia. Tuosta olisi varmaan pamahtanut kostoksi karenssia.
Todellakin!
Vierailija kirjoitti:
Niitä vissiin mättää autottomat työnhakijat. Ainakin salaa mielessään. Mutta ei niitä viikkorahoilla osteta. Paitsi lasten leluautoja. Mutta ei aikuinen tee niillä mitään.
Kyllä ksi ne ihmettelee kun aikuiset ovat tyhjätaskuja.Sittwn vingutaan kuinka olisi töitä mutta kun ei ole autoa.
Moni työkkärin virkailija varmasti miettii ihan samoja mitä itse työnhakija. Onhan heistäkin suuri osa määräaikaisia työntekijöitä melko pienellä palkalla. Vakkarit sitten erikseen.
Meillä pääsee bussilla naapurikuntaan koululaisvuoroilla, mutta ei kesä- eikä muinakaan loma-aikoina. Sinne on matkaa noin 30 kilometriä, että täytyy olla melkoinen masokisti, että jaksaa ajella sinne polkupyörällä edestakaisin vähintään viitenä päivänä viikossa. Ja kukapa sinne muuttaisi muutenkaan määräaikaisen työn vuoksi, varsinkin, jos on täällä velkainen asunto.
Todellisuudesta vieraantuneita pölvästejä.
Persut lentävät viimeistään 2027 ulos hallituksesta kuten leppäkeihäät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pääsee bussilla naapurikuntaan koululaisvuoroilla, mutta ei kesä- eikä muinakaan loma-aikoina. Sinne on matkaa noin 30 kilometriä, että täytyy olla melkoinen masokisti, että jaksaa ajella sinne polkupyörällä edestakaisin vähintään viitenä päivänä viikossa. Ja kukapa sinne muuttaisi muutenkaan määräaikaisen työn vuoksi, varsinkin, jos on täällä velkainen asunto.
Ja kuka on tässä tarinassa mielestäsi tehnyt hyviä ratkaisuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Miksi purat kiukkuasi virkailijaan? Sulle pitäisi laittaa karenssi, että opit ihmisten tavoille! Oletko päihteistä sekaisin?
Karenssilla uhkaaminen on tätä päivää. Saatko orgąsmin siitä?
Yksi suuruudenhullu yrittäjä raivosi minulle, että sullehan tulee karanteeni jos et ala hänelle hommiin.
Teki valituksen te-virkailijalle. K
Kyllä nuo virkailijat ovat profiloineet tyypin niin hankalaksi, ettei hänellä ole mahdollisuuksia työllistyä. Jos joku palkkaisi, saisi kuitenkin potkut päihteiden ja työpaikkakiusaamisen vuoksi.
Monihan ei ole jatkuvasti työttömänä, vaan ainoastaan vaihtaessaan työpaikkaa. Silloin on aika normaalia pitää autoa siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Persut lentävät viimeistään 2027 ulos hallituksesta kuten leppäkeihäät.
Minua kiehtoisi kovasti isokokoinen Purra-juliste.
Vierailija kirjoitti:
Minultakin kysyttiin samaa ...naamu mutristui vasta sen jälkeen kun näki minun istuvan Teslan Rattiin parkkipaikalla
Vierailija kirjoitti:
Monihan ei ole jatkuvasti työttömänä, vaan ainoastaan vaihtaessaan työpaikkaa. Silloin on aika normaalia pitää autoa siitä huolimatta.
Silloin kyllä.
Miksi heitä muuten kutsutaan nyt, kun TE-toimistot on lopetettu? Ovatko he silti edelleen työvoimavirkailijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minultakin kysyttiin samaa ...naamu mutristui vasta sen jälkeen kun näki minun istuvan Teslan Rattiin parkkipaikalla
Hyvät fantsut vai otitko kenties virkailijan mukaan, tähtäilitkö kaukoputkella viranomaisen toimistoon vai harhojako näit....
Vierailija kirjoitti:
Miksi heitä muuten kutsutaan nyt, kun TE-toimistot on lopetettu? Ovatko he silti edelleen työvoimavirkailijoita?
Omavalmentaja. Virkailija taitaa olla melko vanhanaikinen titteli.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin sanonut että mitä minä autolla tekisin, kun ei ole ajokorttia. Tuosta olisi varmaan pamahtanut kostoksi karenssia.
Riippuu siitä kuinka kova on virkailijan ego
Heille pitää sanoa, niin kuin asiat ovat: että 100 000 uutta duunipaikkaa à la Satonen ei ole näköpiirissäkään, että te pakotatte hakemaan työpaikkoja, joita ei oikeasti ole edes olemassa, kun niihin on jo valittu talon sisältä tai muuten hyvä veli -suhteilla työntekijä, teidän työllistämisetunne on jo karsittu minimiin, että olepa ystävällinen ja välitäpä tämä kannanotto esihenkilöillesi. Sori, tiedän, ettet ole tähän syyllinen, mutta olet kuitenkin täällä töissä, eikä minua huvita heittäytyä imelän maireaksi.