Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.
Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän virkailija kysyy autosta? Mitä se hänelle kuuluu, mitä vempainta kukin omistaa.
Ehkä siksi, että saadaan selville, kuinka laajalta alueelta voi hakea työtä ja myöskin vastaanottaa sitä.
Eihän noi sossupummit sitä tajua, eihän niillä ole aikomustakaan töihin mennä. Luuseri on aina luuseri.
Onko nyt kauhean kilttiä kutsua itseäsi luuseriksi?
Multa kysyi työhaastattelussa ja ihmetellen että miten ei tuossa iässä voi olla autoa, niin totesin että vitosen matematiikan numerolla kykenen laskemaan silti laskutoimituksia tosielämmässä ja elämänkoulussa helposti.
Kirjasin ylös 8e tuntipalkan ja vuokran ja mitä jää yli. Totesin että kun laskette tämän kahdellakymmenellä vuodella, jolloin olen kuusikymmentä, niin olen säästänyt rahaa sopivan määrän ajokoulua varten.
Siis ihan lasten matematiikalla ja olen siinä huono. He silmiinnähden vittuuntuivat, koska tarjosivat juuri näitä 8e tuntipalkan hommia. Totesin myös että bussilla jos tulen töihin, niin talvisin voin myöhästyä usein tunninkin verran, mutta yleensä vain viisitoista minuuttia. Ja siihen en ala että tulen töihin tunnin etuajassa tai puolituntia.
Pitää palkan olla tuntuva että on kannustusta mennä bussiin viideltä aamuyöllä. Johan siinä työtehotkin laskee, kun yöunet jää vähäisiki.
Palkat on sillä tasolla ettei elämässä nousta ylöspäin. Auto on pikemminkin rasite kuin hyödyke.
Koska tämä maa muuttuu konkurssimyönteiseksi? Työpaikkoja ei ole jokaiselle, yksityisyrityksiä pitäisi perustaa, mutta kysyntää ei Suomen kokoisessa maassa riitä läheskään joka firmalle.
Mä olen ilmoittanut ettei mulla ole autoa tai ajokorttia, vaikka todellisuudessa on. En halua ajaa työkseni tai työtä missä ajaminen on säännöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän virkailija kysyy autosta? Mitä se hänelle kuuluu, mitä vempainta kukin omistaa.
Ehkä siksi, että saadaan selville, kuinka laajalta alueelta voi hakea työtä ja myöskin vastaanottaa sitä.
Eihän noi sossupummit sitä tajua, eihän niillä ole aikomustakaan töihin mennä. Luuseri on aina luuseri.
Voihan sitä kulkea julkisillakin. Mä kuljin vuosia, lukiosta saakka. Miksei voi mieluummin suoraan kysyä, onko valmis pidempiin työmatkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua
totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Totuujen puhujat ovat usein hankalan ihmisen maineessa.
Sanasaattaja on tilanteeseen syyllinen, näinhän meillä Suomalaisissa työpaikoissa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ilmoittanut ettei mulla ole autoa tai ajokorttia, vaikka todellisuudessa on. En halua ajaa työkseni tai työtä missä ajaminen on säännöllistä.
Hyvä juttu. Ei niiden tarvitse kaikkea tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Ko. virkailijalla täytyy olla mt-ongelmia.
Eiköhän tämä suorapuheisuuden sanansaattaja ole haukkunut virkailijaa alatyylisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullekin närkästyttiin. Sain pari vuotta sitten todella kummallisen virkailijan.
Kerroin hänelle työntekoani rajoittavat sairauteni.
Olin muuttanut toisesta kaupungista ja tuo virkailija vaati mun kaikki terveystodistukset ajantasaisina. Olin antanut ne aiempaan kaupunkiin parisen vuotta siemmin. Hän ei vaivautunut sieltä hankkimaan. Mun oli pakko pyytää uudet lääkäriltä. Minulla on vamma, joka ei tule paremmaksi.
Sitten kun toimitin uudet, hän meni tolaltaan. Ai olet noin sairas ja ihmetteli ja jankutti sitä moneen kertaan. Sanoin vaan, että niinhän minä sanoin. Hänellä taasen oli varmaan joku mt-ongelma. Sekopää. (Mulla fyysinen)
Ei sen kanssa mitään tullut. Siirsin kirjat takai
Onko työkkärillä oikeasti oikeus ihmisen terveystietoihin? Siis niin, että heille pitää oikeasti toimittaa todistukset yms. Jotenkin luulisi, että ihminen saisi pitää terveystiedot itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullekin närkästyttiin. Sain pari vuotta sitten todella kummallisen virkailijan.
Kerroin hänelle työntekoani rajoittavat sairauteni.
Olin muuttanut toisesta kaupungista ja tuo virkailija vaati mun kaikki terveystodistukset ajantasaisina. Olin antanut ne aiempaan kaupunkiin parisen vuotta siemmin. Hän ei vaivautunut sieltä hankkimaan. Mun oli pakko pyytää uudet lääkäriltä. Minulla on vamma, joka ei tule paremmaksi.
Sitten kun toimitin uudet, hän meni tolaltaan. Ai olet noin sairas ja ihmetteli ja jankutti sitä moneen kertaan. Sanoin vaan, että niinhän minä sanoin. Hänellä taasen oli varmaan joku mt-ongelma. Sekopää. (Mulla fyysinen)
Eikös siellä naputella semmoisiakin tietoja koneelle? Lääkärintodistuksella voi osoittaa olevansa alentuneesti työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä maa muuttuu konkurssimyönteiseksi? Työpaikkoja ei ole jokaiselle, yksityisyrityksiä pitäisi perustaa, mutta kysyntää ei Suomen kokoisessa maassa riitä läheskään joka firmalle.
Konkkahan siinä tosiaan helposti tulee. USA:ssa on tässä suhteessa aivan toisenlainen meininki. Täällä koittaa pitkäkestoinen velkavankeus.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun aikoinaan ystävälleni tarjottiin osa-aikatyötä kahden tunnin ajomatkan päässä kotoaan. Siis ajomatka yhteen suuntaan omalla autolla! Osa-aikatyö..
Olisi pitänyt pienen lapsen äidin ajaa 4 tuntia päivässä omalla autolla neljän tunnin duunia tekemään, muuten uhkasi karenssi.
Onneksi löytyi kokopäivätyö lähempää.
Ja on niitäkin tapauksia, joissa autotonta on yritetty työntää töihin jonnekin kauemmas, hankalan matkan päähän, jonne ei mene joukkoliikennettä.
Minua yritettiin työntää lähihoitajan tutkintoa vaativaan 3-vuorotyöhön hoitokotiin, vaikka koulutukseni oli lastenohjaaja eikä vuorotyö sopinut pienten lasten äidille ollenkaan.
Ihmisten kiusaamisesta ja nöyryyttämisestä pitäisi tulla loppu.
Kiusaamistahan se on, kun yritetään ihmiselle töitä etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka "Menkää töihin!" ei tajua mistään mitään.
Kuka Riikka?
Mestaritar Riikka Purra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin lamaannuttama passkasakki ei tajua mitään. Minä käytän työmatkaani kahta julkista liikennevälinettä, kävelyä sekä vielä huoltoautoa.
Laiskoilla on tekosyynsä, nälkä vähentää niitä.
Minä taas kuljen työmatkat autolla koska arvostan vapaa-aikaani enkä halua raskaan työpäivän jälkeen odotella busseja tienposkessa räntäsateessa. En näe mitään kadehdittavaa kärsimyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka Riikka?
Mestaritar Riikka Purra.
Öyhötyksen suurruhtinatar ja persuuden sanansaattaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Miksi purat kiukkuasi virkailijaan? Sulle pitäisi laittaa karenssi, että opit ihmisten tavoille! Oletko päihteistä sekaisin?
Onhan se hyvä tietää, että tietävät minkälaisia töitä kannattaa tarjota. Osassa työpaikoista on vaatimuksena ajokortti ja osassa jopa oman auton käyttömahdollisuus. Ihan normaali kysymys, miksi tuosta pitää hermostua?
Itse olisin sanonut että mitä minä autolla tekisin, kun ei ole ajokorttia. Tuosta olisi varmaan pamahtanut kostoksi karenssia.