Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.
Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä autoa millään kortilla ajeta.
Peräkammarin Pertsa heräsi. Missä puhuttiin kortista?
Se on kysymys, johon voi vaan vastata ei.
Älä koskaan hae sellaiseen kouluun, jonka opettajat käyvät hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän virkailija kysyy autosta? Mitä se hänelle kuuluu, mitä vempainta kukin omistaa.
No miksihän?
Jos ap asuu jossain maalla tiettömien taivalten takana, niin eipä sieltä ilman autoa paljon töihin kuljeta. Ei kukaan tule kotoa hakemaan.
Loppuuko sitten työmarkkinatuen maksaminen
-jos asuu paikassa, jossa ei ole julkista liikennettä
-ja on autoton
Vierailija kirjoitti:
Riikka "Menkää töihin!" ei tajua mistään mitään.
Sosialismin lamaannuttama passkasakki ei tajua mitään. Minä käytän työmatkaani kahta julkista liikennevälinettä, kävelyä sekä vielä huoltoautoa.
Laiskoilla on tekosyynsä, nälkä vähentää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Satonen hoitaa homman! 100 000 uutta työpaikkaa on tulossa ihan näinä hetkinä.
Satunen mitään hoida.
Vierailija kirjoitti:
Niitä vissiin mättää autottomat työnhakijat. Ainakin salaa mielessään. Mutta ei niitä viikkorahoilla osteta. Paitsi lasten leluautoja. Mutta ei aikuinen tee niillä mitään.
Eihän niissä ole edes moottoria.
Vierailija kirjoitti:
100 000 kampaviineriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunen mitään hoida.
Vielä ei olla hallituskauden puolivälissäkään katsotaan sen 4 vuoden jälkeen missä mennään onko Suomi yhtä rapakunnossa mitä oli Rinteen Marinin hallituksen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Ko. virkailijalla täytyy olla mt-ongelmia
No mitähän sä sanoit?
Oliko siis virkailijan käsitys että 595 €:n työmarkkinatuella onnistuu hyvinkin auton hankkiminen ja ylläpito?
Muistan, kun aikoinaan ystävälleni tarjottiin osa-aikatyötä kahden tunnin ajomatkan päässä kotoaan. Siis ajomatka yhteen suuntaan omalla autolla! Osa-aikatyö..
Olisi pitänyt pienen lapsen äidin ajaa 4 tuntia päivässä omalla autolla neljän tunnin duunia tekemään, muuten uhkasi karenssi.
Onneksi löytyi kokopäivätyö lähempää.
Ja on niitäkin tapauksia, joissa autotonta on yritetty työntää töihin jonnekin kauemmas, hankalan matkan päähän, jonne ei mene joukkoliikennettä.
Minua yritettiin työntää lähihoitajan tutkintoa vaativaan 3-vuorotyöhön hoitokotiin, vaikka koulutukseni oli lastenohjaaja eikä vuorotyö sopinut pienten lasten äidille ollenkaan.
Ihmisten kiusaamisesta ja nöyryyttämisestä pitäisi tulla loppu.
Mulla on auto mutta työkkärille en ole kertonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Ko. virkailijalla täytyy olla mt-ongelmia.
Ihan normaaleja ovat. Ihmiset vetävät kilareita mitä ihmeellisimmistä asioista ja hyvin usein
- eri
Just eilen käytin autoa huollossa ja annoin luvan korjata lisäksi yhden vian jonka löysivät (?), 659€ vaan. Hyvinhän tuon 595 tuloilla makselee, ei tarvi kuin reilu kuukausi olla syömättä ja mitään muutakaan ostamatta ja laskuja makselematta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun aikoinaan ystävälleni tarjottiin osa-aikatyötä kahden tunnin ajomatkan päässä kotoaan. Siis ajomatka yhteen suuntaan omalla autolla! Osa-aikatyö..
Olisi pitänyt pienen lapsen äidin ajaa 4 tuntia päivässä omalla autolla neljän tunnin duunia tekemään, muuten uhkasi karenssi.
Onneksi löytyi kokopäivätyö lähempää.
Ja on niitäkin tapauksia, joissa autotonta on yritetty työntää töihin jonnekin kauemmas, hankalan matkan päähän, jonne ei mene joukkoliikennettä.
Minua yritettiin työntää lähihoitajan tutkintoa vaativaan 3-vuorotyöhön hoitokotiin, vaikka koulutukseni oli lastenohjaaja eikä vuorotyö sopinut pienten lasten äidille ollenkaan.
Ihmisten kiusaamisesta ja nöyryyttämisestä pitäisi tulla loppu.
Minulta kysyi yrittäjä, että lähtisinkö 90 km päähän tekemään avustajan hommia. Töitä olisi peräti 30 tuntia kuukaudessa.
Jaa kun laskee työvuoroa kohden matkakulut (180 km) ja vuorosta saatavan palkan ( 3 tuntia/vuoro, eli 30 euroa per vuoro) niin lähtisittekö hommiin?
Polttoainekulut on n. 30 euroa/ käyntikerta.
Minunhan olisi pitänyt ottaa siis lainaa tuossa tilanteessa, ja velkaantua pahoin.
Riikka on hölmöläinen. Ilkeä sellainen.
JA menisin töihin jos sellaisen saisin. SINNE KUN EI VOI VAIN MENNÄ!
Miksi työttömät eivät työllistä itse itseään, mutta ovat näin hyviä laskemaan etunsa? Kun selvästi aivokapasiteettia ja kyvykkyyttä olisi.
Autosta oli kyse, ei kortista.