Onko tosiaan niin, että ulosotossa oleva saa säästää tililleen 1,5 kertaa suojaosuuden? Onko kokemusta?
Jos saisi pikkuhiljaa tilille kasaan jotakin pahan päivän varalle, niin olisi hyvä. Palkastani ulosmitataan jo suoraan eli velka lyhenee koko ajan.
Suojaosuus on 986,40 eli jos saa säästää 1,5 kertaisena niin sitten saisi olla tilillä 1479,60€ eikä ulosotto vie niitä?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et säästäisi käteisenä?
Niin, että jos pesukone esim. hajoaa, niin mä tilaan netistä uuden ja maksan käteisellä?
ap
no kerropa meille miten maksat KÄTEISELLÄ osaessasi NETISTÄ? mitään pesukoneita ei postiennakolla myydä, että voisit tuojalle käteisellä maksella...
Oletko oikeasti noin tyhmä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon liittyen, pitääkö edellisestä ulosmittauksen vapaakuukaudesta olla vuosi, kun hakee uutta ?
Vai voinko esim. työttömyyskuukauteni ajaksi hakea sitä ?
On olemassa toinenkin pykälä, jonka perusteella voi hakea huojennusta, jos ei suojaosuus riitä välttämättömiin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ulosottossa niin paha päivä on jo hyvän aikaa ollut. Ei sitä varten ENÄÄ tarvitse säästää.
Äly hoi. Niin, että ei mun tietenkään kannata säästää esim. kodinkoneita tai autonkorjausta varten. Jep jep.
ap
Ei niin vaan maksaa velkojille ensin jo ne tekemäsi entiset kulutuksesi ennen kuin kulutat lisää.
No todellakin säästän rahaa varalle vaikka sä mitä sanoisit. Lain puitteissa saa olla tilillä säästössä suojaosuus x1,5 ja sillehän sä et mahda mitään. Mä maksan koko ajan velkojani joten pidä pääsi kiinni. Mähän kerroin aiemmin, että viime kuussa meni ulosottoon n.1000€. Sekö ei susta ole velkojen maksamista? Ja ei, ei ole vielä säästössä mitään, mutta nyt se säästäminen alkaa.
ap
Miksi ihmeessä tähän ketjuun kirjoittavat ilkeät ihmiset, jotka eivät ymmärrä asiasta mitään?
Neuvoisin aloittajaa tarkistamaan asian ulosoton omilta sivuilta. Jos on voimassa vain toistuvaistulon ulosmittaus, ei omaisuuteen kajota, ei edes pankkitiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että jos pesukone esim. hajoaa, niin mä tilaan netistä uuden ja maksan käteisellä?
ap
Ei,vaan sinä menet suoraan kivijalkaliikkeeseen ja maksat käteisenä(autoton sopii kotiinkuljetuksen) Esitätköhän nyt vähän yksinkertaisempaa kuin olet?
Sä tässä yksinkertainen olet. Mä kerroin jo aiemmin, että täällä EI ole kivijalkaliikkeitä. Pitää mennä vähintään 30km:n päähän kivijalkaliikkeeseen, pahimmillaan 80km:n päähän. Ihan turhaa rahanmenoa tuollainen kun voi ostaa netistä ja kone tuodaan kotiin. Eikö mene jakeluun?
Löysin netistä jo useammasta paikasta, että saa säästää tilille suojaosuusx1,5. Siinähän kiukuttelette nyt tästäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä pakko se on netistä tilata? Liikkeissä edelleen myydään pesukoneita paikan päällä. Mun mies on ulosotossa ja osti juuri auton käteisellä.
No ihan kuule vaikka siksi, että täällä ei ole yhtäkään liikettä missä myydään isoja kodinkoneita. Huomattavasti helpompaa oli esim. tilata pyykinpesukone Gigantista ja sain sen kotiinkuljetttuna. Ei tarvinnut lähteä ajelemaan vähintään 30km:n päähän etsimään sopivaa konetta.
ap
30 km on sinulle tuossa tilanteessa liian pitkä matka,jotta sais
Voi vit tu nyt suoraan sanottuna. VÄHINTÄÄN 30km. Bensarahat tuohon on pois muutenkin vähistä rahoista. Miksi helvetissä ei voi siis tehdä niin, että säästää rahat tilille (ON SALLITTUA!!!), tilaa netistä ja kone tuodaan kotiin asti. Säästyy ne bensarahat toisille paikkakunnille. Äly hoi.
Lisäksi ääliöt nyt jumitatte tuohon pesukoneeseen joka oli ESIMERKKI. Voinhan mä tarvita hammaslääkäriä tai lääkärissä käyntiä eikä niitä kyllä todellakaan makseta käteisellä! Niistä tulee laskut kotiin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienien rahasummien säästäminen on aika sama, että säästääkö patjaan vai pankkiin. Jos siis puhutaan vaikka alla 5000 euron summista.
Ei rahat pankissakaan ole turvassa, kun on huijauksia.
Ei luoja. Et sitten tajunnut aloituksesta yhtään mitään. :D Jos ulosotossa olevalla olisi tilillä esim. 4000€, niin aivan varmasti ulosotto veisi siitä osansa. Haloo nyt. Ja mitä helkutin huijauksia?
ap
Lähinnä tarkoitin, että kun säästää possuun tai patjaan, niin ei tarvitse stressata ulosoton osuuksista.
Työkaverin vaimolta huijarit tyhjensi tilin jokin aika sitten.
Kyllä saa syyttää itseään, ku huijatuksi tulee. Meidän säästöt on pysyny pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No hae liikkeestä suoraan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Käytä mielikuvitusta. Yksi vaihtoehto on tukeutua luotettavan ystävän tai sukulaisen apuun. Käteisen antaa sille sukulaiselle.
Tai sitten voi ostaa kivijalkaliikkeestä. Voi olla, ettei ole ns. viimeinen hinta. Harmittaa, jos maksaa kympin enemmän.
Huoh. Mä todellakin säästän tilille jos niin voi tehdä. On huomattavasti helpompaa maksaa laskuja yms. hätätapauksessa. Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei ole yhtäkään liikettä missä myydään isoja kodinkoneita. Siksi olen tilannut esim. pyykinpesukoneen Gigantista kotiinkuljetuksella. Helppoa ja vaivatonta.
ap
Teetkö nyt elämästäsi hieman hankalaa? Mietin myös, että onko luottotietosi kunnossa, kun ulosotossa oot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä pakko se on netistä tilata? Liikkeissä edelleen myydään pesukoneita paikan päällä. Mun mies on ulosotossa ja osti juuri auton käteisellä.
No ihan kuule vaikka siksi, että täällä ei ole yhtäkään liikettä missä myydään isoja kodinkoneita. Huomattavasti helpompaa oli esim. tilata pyykinpesukone Gigantista ja sain sen kotiinkuljetttuna. Ei tarvinnut lähteä ajelemaan vähintään 30km:n päähän etsimään sopivaa konetta.
ap
Voi vit-tu! Mun mies ajaa joka päivä töihin ja töistä kotiin yht. 90km. Lähtee myös takaisin päin kohti keskustaa, jos minä haluan ostoksille, ellen mene linkulla sinne ja miehen kyydillä kotiin. Pitää elämän olla vaikiaa. Ja takaan, että meidän kustannukset kaikkiaan isommat ku sun ulosotto.
Hei ap
facebookissa on ryhmä Velallisten tukiryhmä VTR, sieltä saat hyviä neuvoja.
Tilille voit säästää tosiaan tuon 1,5x suojaisuus.
Jos on useita tilejä, voi uo tyhjätä jonkun tilin aina kokonaan, ja jättää sitten jollekin tilille rippeitä jäljelle.
Seuraavan kuukauden mahdollisia vuokra tai muita asumismenojen voi maksaa etukäteen, niin ei ole niin paljon tilillä uo:n nähtävillä säästettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ulosottossa niin paha päivä on jo hyvän aikaa ollut. Ei sitä varten ENÄÄ tarvitse säästää.
Äly hoi. Niin, että ei mun tietenkään kannata säästää esim. kodinkoneita tai autonkorjausta varten. Jep jep.
ap
Sain aiemmasta käsityksen, että ei oo millä kulkea katselemaan liikkeistä kodinkoneita?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No hae liikkeestä suoraan!
Opettele lukemaan!!!!! Hel vetin ääliö.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Voi vit-tu! Mun mies ajaa joka päivä töihin ja töistä kotiin
Mitä sitten???? Miten hel vetissä teidän tekemiset liittyy muhun??? Mua ei vittujakaan kiinnosta teidän kulkemiset, menot tms.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei ap
Jos on useita tilejä, voi uo tyhjätä jonkun tilin aina kokonaan, ja jättää sitten jollekin tilille rippeitä jäljelle.
Seuraavan kuukauden mahdollisia vuokra tai muita asumismenojen voi maksaa etukäteen, niin ei ole niin paljon tilillä uo:n nähtävillä säästettyä.
Tiedän tuon ryhmä ja kuulun siihen, mutta mä vain luen muiden juttuja. En halua siellä julkaista yhtään mitään koska siellä ei voi julkaista nimettömänä ja siinä ryhmässä on työkavereita, tuttuja ja muita tältä kylältä.
Mulla on kaksi pankkitiliä joista toiseen tulee lähinnä S-bonukset ja toinen on pääasiallinen tili mihin tulee palkka.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei ap
Mikäli pystyy maksamaan vuokria ennakkoon, on se aina ulosottokelpoista.
Ei ulosotossa, eikä tt-tukea saavilla saisi olla säästöjä. Tiedän monia tuen saajia jotka on saanut laitonta tuloa esim. Keräämällä pulloja. Syyllistyneet täten petokseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulosotossa, eikä tt-tukea saavilla saisi olla säästöjä. Tiedän monia tuen saajia jotka on saanut laitonta tuloa esim. Keräämällä pulloja. Syyllistyneet täten petokseen.
Ulosotossa olevalla saa olla säästöjä. Se on tuo suojaosuus kerrottuna 1,5 kuten ap kertoi. Ei ole mitään petosta tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap
Mikäli pystyy maksamaan vuokria ennakkoon, on se aina ulosottokelpoista.
Millä logiikalla? Ulosottovelkaisella saa olla säästöjä jos palkasta kerran ulosmitataan kuten ap:lla.
Kuka tässä on Kela-veteraani? En ainakaan mä kun en saa Kelasta senttiäkään. Mitä ihmeen veronomaiskikkailua on käteisineen antaa käteisenä rahat sukulaiselle ja tämä maksaa omalta tililtään jonkun laskun tms.? Kun löysin jo netistä muutamasta paikasta tiedon, että saa säästään suojaosuus x1,5. Siinä teille lisää kiukuteltavaa.
ap