Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että ulosotossa oleva saa säästää tililleen 1,5 kertaa suojaosuuden? Onko kokemusta?

Vierailija
04.03.2025 |

Jos saisi pikkuhiljaa tilille kasaan jotakin pahan päivän varalle, niin olisi hyvä. Palkastani ulosmitataan jo suoraan eli velka lyhenee koko ajan. 

Suojaosuus on 986,40 eli jos saa säästää 1,5 kertaisena niin sitten saisi olla tilillä 1479,60€ eikä ulosotto vie niitä?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienien rahasummien säästäminen on aika sama, että säästääkö patjaan vai pankkiin. Jos siis puhutaan vaikka alla 5000 euron summista.

Ei rahat pankissakaan ole turvassa, kun on huijauksia.

Ei luoja. Et sitten tajunnut aloituksesta yhtään mitään. :D Jos ulosotossa olevalla olisi tilillä esim. 4000€, niin aivan varmasti ulosotto veisi siitä osansa. Haloo nyt. Ja mitä helkutin huijauksia? 

ap

Pösilöitä huijataan kun "poliisi" kyselee pankkitunnuksia puhelimessa.

Vierailija
22/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienien rahasummien säästäminen on aika sama, että säästääkö patjaan vai pankkiin. Jos siis puhutaan vaikka alla 5000 euron summista.

Ei luoja. Et sitten tajunnut aloituksesta yhtään mitään. :D Jos ulosotossa olevalla olisi tilillä esim. 4000€, niin aivan varmasti ulosotto veisi siitä osansa. Haloo nyt. Ja mitä helkutin huijauksia? 

ap

Pösilöitä huijataan kun "poliisi" kyselee pankkitunnuksia puhelimessa.

Muhun ihan turha koittaa tuollaisia. Ei mene läpi. Kuten ei mene nekään jotka yrittää Facen marketplacessa muka järjestää itse kuljetuksen tavaralle mitä ovat multa ostamassa. Estoon menee jokainen tuollainen heti sen jälkeen kun olen ilmiantanut profiilin. Toki Facen tuntien noita profiileja ei poisteta. Siksi ei kannata myydä martketplacessa mitään vaan parempi myydä erilaisissa ryhmissä. Myös Vintedissä on tullut huijausyrityksiä vastaan, mutta en todellakaan lankea tuollaisiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on säännölliset palkkatulot, joista työpaikan palkanlaskija pidättää määrätyn summan ulosottoon palkan ulosmittauksena, se minkä palkastasi säästät, on oma asiasi aivan kuten sekin, jos käyttäisit saman rahan johonkin.

Vierailija
24/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ulosottossa niin paha päivä on jo hyvän aikaa ollut. Ei sitä varten ENÄÄ tarvitse säästää.

Vierailija
25/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ulosottossa niin paha päivä on jo hyvän aikaa ollut. Ei sitä varten ENÄÄ tarvitse säästää.

Äly hoi. Niin, että ei mun tietenkään kannata säästää esim. kodinkoneita tai autonkorjausta varten. Jep jep. 

ap

Vierailija
26/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et säästäisi käteisenä? 

Niin, että jos pesukone esim. hajoaa, niin mä tilaan netistä uuden ja maksan käteisellä? 

ap

no kerropa meille miten maksat KÄTEISELLÄ osaessasi NETISTÄ? mitään pesukoneita ei postiennakolla myydä, että voisit tuojalle käteisellä maksella...

Vierailija
27/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi. Niin, että ei mun tietenkään kannata säästää esim. kodinkoneita tai autonkorjausta varten. Jep jep. 

ap

Ei niin vaan maksaa velkojille ensin jo ne tekemäsi entiset kulutuksesi ennen kuin kulutat lisää.

Vierailija
28/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että jos pesukone esim. hajoaa, niin mä tilaan netistä uuden ja maksan käteisellä? 

ap

Ei,vaan sinä menet suoraan kivijalkaliikkeeseen ja maksat käteisenä(autoton sopii kotiinkuljetuksen) Esitätköhän nyt vähän yksinkertaisempaa kuin olet?

Vierailija
29/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä pakko se on netistä tilata? Liikkeissä edelleen myydään pesukoneita paikan päällä. Mun mies on ulosotossa ja osti juuri auton käteisellä. 

No ihan kuule vaikka siksi, että täällä ei ole yhtäkään liikettä missä myydään isoja kodinkoneita. Huomattavasti helpompaa oli esim. tilata pyykinpesukone Gigantista ja sain sen kotiinkuljetttuna. Ei tarvinnut lähteä ajelemaan vähintään 30km:n päähän etsimään sopivaa konetta.

ap

30 km on sinulle tuossa tilanteessa liian pitkä matka,jotta saisit pyykinpesukoneen,kun kerran autokin löytyy? No sitten ei voi kuin valittaa ja pestä nyrkkipyykkiä,tampio.

Vierailija
30/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Käytä mielikuvitusta. Yksi vaihtoehto on tukeutua luotettavan ystävän tai sukulaisen apuun. Käteisen antaa sille sukulaiselle.

Tai sitten voi ostaa kivijalkaliikkeestä. Voi olla, ettei ole ns. viimeinen hinta. Harmittaa, jos maksaa kympin enemmän.

Ei kannata vajota yhtä alhaiselle tasolle kuin nämä vauvan Kela-veteraanit. Minua ainakin hävettäisi tunkea talousmurheita ja vielä viranomaiskikkailua käteisineen sukulaisille syliin.

Vierailija
31/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei,vaan sinä menet suoraan kivijalkaliikkeeseen ja maksat käteisenä(autoton sopii kotiinkuljetuksen) Esitätköhän nyt vähän yksinkertaisempaa kuin olet?

Hyväksyykö yksikään kivijalkaliike, joka myy kodinkoneita, käteistä suurina summina enää nykypäivänä? Suurin osa kieltäytyy ottamasta yli 50 € käteisenä.

Vierailija
32/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niitä rahoja tilille pidä viedä.

Vierailija
33/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hyväksyykö yksikään kivijalkaliike, joka myy kodinkoneita, käteistä suurina summina enää nykypäivänä? Suurin osa kieltäytyy ottamasta yli 50 € käteisenä.

Suurin osa? Missäköhän liikkeissä sinä asioit? Gigantti,Power,Prisma,Cittari ainakin ottavat ihan mielellään vastaan käteistä,vaikka ostoksesi maksaisivat kymppitonnin ja itseasiassa siinä tapauksessa ainakin ottavat.Kysehän on tuossa vain liikkeiden omista "säännöiststä",ei lakipykälistä. Kokeileppa joskus ostaa jotain vähän suuremmalla summalla kuin 50,05euroa ja alkaa palvelu pelata. Kerro oletko koskaan asioinut kehä 3:n ulkopuolella?

Vierailija
34/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ärhäkkä tämä ap. Eiköhän sieltä uo:sta selvinne tiedustelemalla tuo asia.

Vierailija
35/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Suurin osa? Missäköhän liikkeissä sinä asioit? Gigantti,Power,Prisma,Cittari ainakin ottavat ihan mielellään vastaan käteistä,vaikka ostoksesi maksaisivat kymppitonnin ja itseasiassa siinä tapauk

Pitäisi kyllä kieltää, vaikka lainsäädännöllä. Turvallisuusriski ja harmaan talouden mahdollistaja kun isoja summia lyödään tiskiin ilman asiallisia tositteita.

Vierailija
36/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Suurin osa? Missäköhän liikkeissä sinä asioit? Gigantti,Power,Prisma,Cittari ainakin ottavat ihan mielellään vastaan käteistä,vaikka ostoksesi maksaisivat kymppitonnin ja itseasiassa siinä tapauksessa ainakin ottavat.Kysehän on tuossa vain liikkeiden omista "säännöiststä",ei lakipykälistä. Kokeileppa joskus ostaa jotain vähän suuremmalla summalla kuin 50,05euroa ja alkaa palvelu pelata. Kerro oletko koskaan asioinut kehä 3:n ulkopuolella?

Verkkokauppa.comissa oli ainakin rajoitettu 200 euroon per asiointikerta.

Vierailija
37/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lähinnä tarkoitin, että kun säästää possuun tai patjaan, niin ei tarvitse stressata ulosoton osuuksista.

Työkaverin vaimolta huijarit tyhjensi tilin jokin aika sitten.

tai niin se vaimo sanoo...

Vierailija
38/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Haet kaupasta uuden ja maksat käteisellä?

Vierailija
39/94 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän on vain mentävä muihin liikkeisiin,jos kalliimpaa konetta haluaa. eikö? Jos ihminen on niin uusavuton kuin aloittaja, ei ole yllätys,että on ulosotossa tai jää ilman pesukonetta. Pulsaattorikone ei paljon maksa ja niitä saa parikin kappaletta tuohon pariinsataan euroon. Käytettynä löytyy myös, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
40/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän on vain mentävä muihin liikkeisiin,jos kalliimpaa konetta haluaa. eikö? Jos ihminen on niin uusavuton kuin aloittaja, ei ole yllätys,että on ulosotossa tai jää ilman pesukonetta. Pulsaattorikone ei paljon maksa ja niitä saa parikin kappaletta tuohon pariinsataan euroon. Käytettynä löytyy myös, mutta kun ei niin ei.

Mä en todellakaan ole uusavuton vaan sä tässä olet lukutaidoton tollo. Mä olen jo kahteen kertaan kertonut, että ei tällä paikkakunnalla myydä isoja kodinkoneita. Nykyisen koneen tilasin kätevästi Gigantista ja se tuotiin kotiinkuljetuksena. Ei ongelmia. Mutta tämähän ei millään mene teidän joidenkin pöllöjen jakeluun. 

Käytettynä en ala konetta ostamaan koska silloin pitäisi kuljetus jostakin, kantajat eikä koneessa ole takuuta. Mitään pulsaattorikonetta en todellakaan huoli.

Lisäksi typerää jankuttaa tuosta pesukoneesta koska se oli ESIMERKKI. Mulla on alle kaksi vuotta vanha pesukone joka toimii ja siinä on vielä takuutakin. Se rahan tarve tilillä voi olla vaikka laskuja varten. Jos pitää esim. hammaslääkäriin. Sitä ei todellakaan voi maksaa käteisellä vaan lasku tulee kotiin jälkeenpäin. Samoin jos pitää käydä päivystyksessä. 

Te tollot jumititte nyt vain tuohon pesukoneeseen. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi