Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että ulosotossa oleva saa säästää tililleen 1,5 kertaa suojaosuuden? Onko kokemusta?

Vierailija
04.03.2025 |

Jos saisi pikkuhiljaa tilille kasaan jotakin pahan päivän varalle, niin olisi hyvä. Palkastani ulosmitataan jo suoraan eli velka lyhenee koko ajan. 

Suojaosuus on 986,40 eli jos saa säästää 1,5 kertaisena niin sitten saisi olla tilillä 1479,60€ eikä ulosotto vie niitä?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suojaosuus joku 900€. Tilillä on usein säästössä pitkiä aikoja 1000-3000€.

Vierailija
62/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa säästää puolitoistakertaisena. Jos menee yli tuon, niin sitten ulosotto vie ylimääräiset. Suunsoittajat voisi ottaa selvää asioista ennen kuin viisastelevat.

Mä olen ulosotossa ja toisella tilillä on säästössä n.1000€. Ulosotto ei siihen koske.

https://www.minilex.fi/a/ulosotto-pankkitililtä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suojaosuus joku 900€. Tilillä on usein säästössä pitkiä aikoja 1000-3000€.

Yhden ihmisen suojaosuus on tuo melkein 990€ minkä ap kertoi jo aloituksessa. 

Vierailija
64/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikä tuo tarkoita sitä, että kaikki tuon yli menevä ulosmitataan palkasta. Sellaista virheellistä tietoa jotkut täällä palstalla kylvää. Palkasta ulosmitataan yleensä 1/3. Mullakin palkka reilu 2000€ nettona ja käteen jää vähän alle 1400€. 

Jossakin ketjussa joku väitti, että suojaosuus oli 590€. En tiedä mistä oli tuon summan keksinyt. Huvittavaa, että jotkut jakaa faktoina omia vääriä tietojaan ja jotkut suorastaan suuttuu kun heitä oikaisee.

ap

Vierailija
65/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap

facebookissa on ryhmä Velallisten tukiryhmä VTR, sieltä saat hyviä neuvoja.

Tilille voit säästää tosiaan tuon 1,5x suojaisuus.

Jos on useita tilejä, voi uo tyhjätä jonkun tilin aina kokonaan, ja jättää sitten jollekin tilille rippeitä jäljelle.

Seuraavan kuukauden mahdollisia vuokra tai muita asumismenojen voi maksaa etukäteen, niin ei ole niin paljon tilillä uo:n nähtävillä säästettyä.

Mikäli pystyy maksamaan vuokria ennakkoon, on se aina ulosottokelpoista.

Yleensä ennakkoon maksettu on jotain 2 viikkoa ennen. Toi 1,5 on sitä varten, jos ens kk on vaikka auton vakuutusmaksut. Niin sitä rahaa ei imetä pois. Jollei sitä himmaa erillisellä tilillä kuukausi kaupalla. Ei voudilla ole aikaa eikä resursseja vahtia 300 000 tyypin tilejä kokoaikaa.

Vierailija
66/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kovasti ilkkuu ulosotossa olevia tyhmiksi yms., mutta sitten itse jakavat täällä virheellistä tietoa. :D Kuvittelevat tietävänsä kaiken ja metsään menee.

Vierailija
67/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap

facebookissa on ryhmä Velallisten tukiryhmä VTR, sieltä saat hyviä neuvoja.

Tilille voit säästää tosiaan tuon 1,5x suojaisuus.

Jos on useita tilejä, voi uo tyhjätä jonkun tilin aina kokonaan, ja jättää sitten jollekin tilille rippeitä jäljelle.

Seuraavan kuukauden mahdollisia vuokra tai muita asumismenojen voi maksaa etukäteen, niin ei ole niin paljon tilillä uo:n nähtävillä säästettyä.

Mikäli pystyy maksamaan vuokria ennakkoon, on se aina ulosottokelpoista.

Millä logiikalla? Ulosottovelkaisella saa olla säästöjä jos palkasta kerran ulosmitataan kuten ap:lla. 

Niin vastaus tähän?

Vierailija
68/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin joku alkaa rähisemään, niin kyllä ulosottovelkaisellakin on oikeus säästää pahan päivän varalle. Viime kuussa mulla oli normaalia enemmän tuloja ja ulosottoon meni n.100€ eli ihan kivasti lyheni velka. Normaalisti ulosottoon menee n.650€ ja velka lyhenee kyllä silläkin.

ap

Trolli? Mä en nyt oikein usko, että palstan trollilta irtoisi ulosotolle noin paljon. Mutta silläkö se palstalla itkee ja huutaa. 

Vierailija
69/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienien rahasummien säästäminen on aika sama, että säästääkö patjaan vai pankkiin. Jos siis puhutaan vaikka alla 5000 euron summista.

Ei rahat pankissakaan ole turvassa, kun on huijauksia.

Ei luoja. Et sitten tajunnut aloituksesta yhtään mitään. :D Jos ulosotossa olevalla olisi tilillä esim. 4000€, niin aivan varmasti ulosotto veisi siitä osansa. Haloo nyt. Ja mitä helkutin huijauksia? 

ap

Lähinnä tarkoitin, että kun säästää possuun tai patjaan, niin ei tarvitse stressata ulosoton osuuksista.

Työkaverin vaimolta huijarit tyhjensi tilin jokin aika sitten.

Mä en ole mikään idiootti joka lankeaa ties mihin huijauksiin. 

ap

Kuitenkin niin idiootti, että olet saanut itsesi ulosottoon. Todellinen idiootti.

Vierailija
70/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikä tuo tarkoita sitä, että kaikki tuon yli menevä ulosmitataan palkasta. Sellaista virheellistä tietoa jotkut täällä palstalla kylvää. Palkasta ulosmitataan yleensä 1/3. Mullakin palkka reilu 2000€ nettona ja käteen jää vähän alle 1400€. 

Jossakin ketjussa joku väitti, että suojaosuus oli 590€. En tiedä mistä oli tuon summan keksinyt. Huvittavaa, että jotkut jakaa faktoina omia vääriä tietojaan ja jotkut suorastaan suuttuu kun heitä oikaisee.

ap

No suojaosuus on melko matala, mutta kyllä se on 800 euroa jotain. Suojaosuuden ylittävältä osuudelta ulosmitataan jokin summa. Kaikki tulot ei ole suojaosuuden piirissä, esim. veronpalautukset. Veronpalautukset saa ulosmitata, vaikka jäisi alle. Ap ei ole tainnut pitkään olla ulosoton asiakas, kun maksaa velkoja noin innokkaasti. Kohta huomaat, ettei ne velat edes lyhene ja maksuajan pitäisi olla 100 vuotta. 

Vierailija
71/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin joku alkaa rähisemään, niin kyllä ulosottovelkaisellakin on oikeus säästää pahan päivän varalle. Viime kuussa mulla oli normaalia enemmän tuloja ja ulosottoon meni n.100€ eli ihan kivasti lyheni velka. Normaalisti ulosottoon menee n.650€ ja velka lyhenee kyllä silläkin.

ap

100 euron lyhennys ei lyhennä velkaa vaan kasvattaa sitä. Sä oot trolli. 

Vierailija
72/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No suojaosuus on melko matala, mutta kyllä se on 800 euroa jotain. Suojaos

Mitähän ihmettä säkin selität. Ensinnäkin aloituksessa lukee täysin selvästi sentilleen paljonko on suojaosuus ja se on enemmän kuin 800€. Kyllä mä nyt hitto vieköön tiedän mitkä on ulosmitattavia. En mä kysynyt niistä mitään vaan aloituksessa lukee täysin selvästi mitä mä kysyin. 

Tuossa taas yksi harhaluulo, että velkoja ei saa maksettua. Haloo nyt. Sehän riippuu velan määrästä. Kas kummaa kun velat on lyhentyneet jo kolmisen tonnia. Miten sen selität? Mistä ihmeestä te jotkut olette saaneet päähänne, että velat ei lyhene? Ottakaa nyt oikeasti asioista selvää ennen kuin alatte viisasteleman.

Lopettakaan nyt jo oikeasti omien harhaluulojenne kertominen tosiasioina.

ap

Vierailija
73/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et säästäisi käteisenä? 

Niin, että jos pesukone esim. hajoaa, niin mä tilaan netistä uuden ja maksan käteisellä? 

ap

Käytä mielikuvitusta. Yksi vaihtoehto on tukeutua luotettavan ystävän tai sukulaisen apuun. Käteisen antaa sille sukulaiselle.

Tai sitten voi ostaa kivijalkaliikkeestä. Voi olla, ettei ole ns. viimeinen hinta. Harmittaa, jos maksaa kympin enemmän.

Ei kannata vajota yhtä alhaiselle tasolle kuin nämä vauvan Kela-veteraanit. Minua ainakin hävettäisi tunkea talousmurheita ja vielä viranomaiskikkailua käteisineen sukulaisille syliin.

Kuka tässä on Kela-veteraani? En ainakaan mä kun en saa Kelasta senttiäkä

No ei se ole mitään viranomaiskikkailua sellainen. Ulosoton asiakkaat vaan on niin tyhjätaskuja, että joskus pitää kierrättää laskuja muun kautta, koska ei ole rahaa. Ei se ole kikkailua. Eihän UO:n asiakas saa luottoa tai velkaa. 

Vierailija
74/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienien rahasummien säästäminen on aika sama, että säästääkö patjaan vai pankkiin. Jos siis puhutaan vaikka alla 5000 euron summista.

Ei rahat pankissakaan ole turvassa, kun on huijauksia.

Ei luoja. Et sitten tajunnut aloituksesta yhtään mitään. :D Jos ulosotossa olevalla olisi tilillä esim. 4000€, niin aivan varmasti ulosotto veisi siitä osansa. Haloo nyt. Ja mitä helkutin huijauksia? 

ap

Lähinnä tarkoitin, että kun säästää possuun tai patjaan, niin ei tarvitse stressata ulosoton osuuksista.

Työkaverin vaimolta huijarit tyhjensi tilin jokin aika sitten.

Mä en ole mikään idiootti joka lankeaa ties mihin huijauksiin. 

Ole hiljaa kun et tiedä taustoja.

ap

Vierailija
75/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No suojaosuus on melko

No lyhennyksen määrän pitää olla isompi kuin lyhennyksestä aiheutuva ulosoton kulu, jotta velat lyhenee. 

Vierailija
76/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sä olet idiootti kun et tajunnut, että siinä jäi nolla pois. Viime kuussa ulosottoon meni n. TONNI eli tuhat euroa. 1000€. Tajuatko. Normaalisti menee n.650€. 

ap

Vierailija
77/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sä olet idiootti kun et tajunnut, että siinä jäi nolla pois. Viime kuussa ulosottoon meni n. TONNI eli tuhat euroa. 1000€. Tajuatko. Normaalisti menee n.650€. 

ap

No ok. Sinä olet ylpeä siitä, että saat maksaa valtion virastolle 1000 euroa. Sellainen "nuhteeton kansalainen." Kukaan sinua ei tuosta palkitse. Kyllä sinä saat maksaa ylimääräisiä verojakin, jos haluat. 

Vierailija
78/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tulee tämä luulo, että ulosottovelkoja ei saa maksettua pois? Mulla on ollut ulosotossa suurimmillaan 30 000€ ja makselin velat pois, viimeinen maksu meni kesäkuussa -23. Maksoin velat pois n.1900€ nettopalkalla ja ulosottoon meni kuukaudessa n.600€. Miksi ihmeessä en olisi muka saanut maksettua velkoja pois? 10 vuotta siihen meni vapaakuukausien kanssa, mutta onpa hoidettu pois alta.

Vierailija
79/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No ok. Sinä olet ylpeä siitä, että saat maksaa valtion virastolle 1000 euroa. Sellainen "nuhteeton kansalainen." Kukaan sinua ei tuosta palkitse. Kyllä sinä saat maksaa ylimää

Ei hyvää päivää. Missä mä olen ylpeä???? Mä vain kerroin maksavani velkojani. Äly hoi. Mene muualle märisemään ja keksimään valheita ihmisistä.

ap

Vierailija
80/94 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et säästäisi käteisenä? 

Niin, että jos pesukone esim. hajoaa, niin mä tilaan netistä uuden ja maksan käteisellä? 

ap

Käytä mielikuvitusta. Yksi vaihtoehto on tukeutua luotettavan ystävän tai sukulaisen apuun. Käteisen antaa sille sukulaiselle.

Tai sitten voi ostaa kivijalkaliikkeestä. Voi olla, ettei ole ns. viimeinen hinta. Harmittaa, jos maksaa kympin enemmän.

Ei kannata vajota yhtä alhaiselle tasolle kuin nämä vauvan Kela-veteraanit. Minua ainakin hävettäisi tunkea talousmurheita ja vielä viranomaiskikkailua käteisineen sukulaisille syliin.

Kuka tässä on Kela-veter

Niin enköhän mä itse tiedä pystynkö säästämään vai en. Mä saan nettona vähän alle 1400€ ja pärjään kyllä sillä niin, että saan myös pikkuhiljaa rahaa säästöön. Itse maksan laskuni enkä kierrätä niitä muiden kautta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme