Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kaljuuntuminen. HELP!

Vierailija
04.03.2025 |

Mitkä asiat on oikeasti toiminut miehen kaljuuntumiseen? Öljyt, pillerit, shampoot yms? Onko kellään kokemuksia miesten kaljuuntumisesta T. M30 jolla alkaa näkyä jo ensimmäisiä merkkejä

Kommentit (449)

Vierailija
321/449 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai hiukset kasvamaan, kun hieroi päänahkaansa munalla. Minä en pystynyt siihen, koska en ole niin notkea. Niinpä minulle tehtiin karvojen siirto sieltä, missä karvat ovat yleensä piilotettuna. Nyt päälaellani kasvaa runsaasti tummaa kiharaa karvaa. Olisiko jollakin vinkki siihen, millä saisin ne helvetin satiaiset pois uudesta hiuspehkostani?

Vierailija
322/449 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämäsi olisi kirja, minkä nimen antaisit sille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/449 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-DDD

Vierailija
324/449 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies joka tykkää matkustella

Vierailija
325/449 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät päästä lukemaan itseään kuin avointa kirjaa ja tällöin elämän vaikeudet jäävät muilta piiloon.

Vierailija
326/449 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tutkimusten mukaan rosmariiniöljyllä oli hieman lumevaikutusta suurempi vaikutus, varsinkin jos sitä alkoi käyttää heti tai ennakoivasti. 

Pitäisi loppujaan tietää, mistä hiustenlähtö johtuu. Aina ei ole puhtaasti kysymys perinnöllisestä kaljuuntumisesta, vaan niin miehillä kuin naisillakin mm. stressi ja hormonit voivat sitä aiheuttaa tai pahentaa. Esim. Rogaine auttaa perinnöllisistä syistä johtuvaan hiustenlähtöön, muttei mihin tahansa kaljuuntumiseen. 

Vierailija
327/449 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin peukkua koska tuohan on totta ja se oli humoristisesti sanottu.

Vierailija
328/449 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika huono hiusraja, ja tässä äskettäin kolmekymppisenä huolestuin, että olenko kaljuuntumassa. En ollut huomannut muutosta, mutta tähän ikään saattaa kuulua tällaiset havahtumiset. Sitten sattumalta kävin läpi perhealbumia ja havaitsin, että minullahan on ollut sama vahva "widow's peak" jo vauvasta lähtien, joten tuskin tarvitsee asiaa paljon murehtia. 

Vierailija
329/449 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset ei kasva takasi kun ne tupet on kuolleet heikentyneen verenkierron ja geenimuutosten takia.

eläinrasvaruoka nopeuttaa kaljuuntumista.

jollain resepti-aineella saa testoa muuteltua niin ettei enää lähe hiuksia

Vierailija
330/449 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ihan saman asian!

Vierailija
331/449 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finasteridilla ja minoksidiilillä on aika yleisiä haittavaikutukset niin itse olisin mieluummin kalju kuin käyttäisin niitä

Harvinaisia. Niiden yleisyys on mainittu kyseisissä lääkkeissä, kuten lääkkeissä yleensäkin. 

Tuo lohduttaa tosi paljon kun sivuvaikutus osuu itselle. 

Vierailija
332/449 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aika huono hiusraja, ja tässä äskettäin kolmekymppisenä huolestuin, että olenko kaljuuntumassa. En ollut huomannut muutosta, mutta tähän ikään saattaa kuulua tällaiset havahtumiset. Sitten sattumalta kävin läpi perhealbumia ja havaitsin, että minullahan on ollut sama vahva "widow's peak" jo vauvasta lähtien, joten tuskin tarvitsee asiaa paljon murehtia. 

Jos hiusrajat häiritsee, spriitussilla voi tökkiä pisteitä harvoihin kohtiin niin valokuvaan kuin otsanahkaankin. 

Voi kun te miehet opettelisitte meikkaamaan. Tuo oman ulkonäön surkeus syö ihmistä, vaikka sitä olisi helppo kohentaa itse ja edullisesti.

Ajakaa nenä- ja korvakarvat ja katsokaa, ettei karvat pursua ranteista ja kauluksesta. Hoitakaa ihoanne.

Vierailija
333/449 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim kokemusta on.

Vierailija
334/449 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä finasteridia ja minoxilidia+muuta sisältävä shampoo voi toimia. Sitä pitää vaan oikein hieroa päähän ja jaksaa odotella minuutteja imeytymistä. Ja toki tulokset kestää kuukausia.  

Mutta ideana se on oikein bueno: haluat laskea päänahan DHT etkä koko systeemitason DHT. 

Tresless reddit vaan seurantaan. 

Vierailija
335/449 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ei yleensä kasvata uusia hiuksia, vaan auttaa vain säilyttämään olemassa olevat hiukset. Kaiken lisäksi sitä lääkettä pitää popsia koko loppuelämä, jos ei halua menettää enempää hiuksia.

Jos kaljuuntuminen on jo edennyt häiritsevän pitkälle, on hiustensiirto ainoa järkevä ratkaisu. Se voidaan tehdä FUT-tekniikalla, josta jää yksi pitkä arpi hiusten alle (sopii paremmin suomalaiselle hiuslaadulle) tai FUE-tekniikalla, josta jää paljon pistemäisiä arpia (soveltuu lähinnä pienille alueille). Siirrealueelle ei jää arpia lainkaan.

Itse olen käynyt hiustensiirrossa ja voin suositella sitä lämpimästi, jos hiustenlähtö häiritsee eikä kaljuksi ajelu ole vaihtoehto. Operaatio itsessään on kivuton ja toipuminen verrattain nopea. Toki omasta kipuherkkyydestä on kiinni se, sattuuko päänahan paikallispuudutus. Minulle se tuntui vain rokotukseen verrattavina nipistelyinä hetken aikaa. Kipuasteikolla mielestäni 2/10, ei sen pahempi. Sen jälkeen en tuntenut enää mitään: torkuin ja katselin televisiota koko operaation ajan (n. 6 tuntia).

Jälkikäteen takaraivoon jäävä arpi kiristää jonkin aikaa. Muutaman päivän antibiootti- ja tulehduskipulääkekuurilla selviää. Pari viikkoa pitää välttää kaikenlaista raskasta tekemistä ja suihkutella päänahkaa aamuin ja illoin. Noin kuukauden kohdalla istutetut hiukset alkavat lähteä ja ne kasvavat luonnollisesti takaisin noin 34 kuukauden kuluttua operaatiosta. Lopputuloksen näkee 612 kuukauden kuluttua ja se on pysyvä eli siirretyt hiukset eivät enää lähde pois.

Toivottavasti tästä on jollekulle apua! Itse en kadu päätöstäni käydä klinikalla.

Vierailija
336/449 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaus asuu meissä ja tulee myös meidän lävitsemme.

Vierailija
337/449 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäää

Vierailija
338/449 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis luonne on tärkeintä.

Vierailija
339/449 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö just unta vai sanoitko sä tuon ääneen?

Vierailija
340/449 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samperi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä