Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon mutta en saa! Olen jo 2 vuotta hakenut halvempaa..
Yli 500 asuntoon hakenut ja vain 2 kertaa tullut kutsu asuntonäyttöön..
Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on muka Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Missä on noin kalliit vuokrat? Suosittelen hakeutumaan alueesi asuntoneuvojien luo.
Helsingissä 50 neliön kaksion vuokra
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kriteerejä alemmas tai etsi kämppis.
Kämppiksen kanssa asuessa perusosa on 100e vähemmän kuin yksin, eli leikkuri iskee silloin...ei kannata siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriteerejä alemmas tai etsi kämppis.
Kämppiksen kanssa asuessa perusosa on 100e vähemmän kuin yksin, eli leikkuri iskee silloin...ei kannata siis
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara
"Perusosan määrä vuonna 2025
Hakija tai perheenjäsenPerusosa (e/kk)
Yksin asuva593,55
Yhteistaloudessa asuva yli 18-vuotias504,52"
KONALAN SPÄMMI POIS HETI SAATANA!!!
Olen sanonut tämän aiemmin, ja sanon tämän uudelleen: SYÖ PÄÄSI TAI KUOLE NÄLKÄÄN.
Puppa👴🏻🥩🍻🥳🍕😎🐟🐟🍆👵🏻💝💗🥹🖤🥸👴🤍🧺💜💚💙😚💛👴🏻🥩🍻🥳🍕😎🐟💦🍆👴🏼💝💗🥹🖤👴🤍🧺🧺💜💙😚💛👴🏻🥩🍻🥳🍕😎🐟💦🍆👴🏼💝👴🏻🥩🍻🥳🍕😎🐟🐟🍆👵🏻💝💗🥹🖤🥸👴🤍🧺💜💚💙😚💛👴🏻🥩🍻🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti katsonut vain suuremmista kaupungeista. Muuta pienemmälle paikkakunnalle kun selvästikään sinulla ei ole edes työtä esteenä muutolle?
Olen katsonut asuntoja vain Helsingin kantakaupungista, en halua muuttaa mihinkään maalle
Ap
No sitten maksat vuokrasi itse, kuten kaikki me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti katsonut vain suuremmista kaupungeista. Muuta pienemmälle paikkakunnalle kun selvästikään sinulla ei ole edes työtä esteenä muutolle?
Olen katsonut asuntoja vain Helsingin kantakaupungista, en halua muuttaa mihinkään maalle
Ap
Kun EI ole varaa maksaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinun ihan ikioma ongelmasi. Ei meidän, ei yhteiskunnan. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Minulla on myös Keka-asunto Etu-töölössä, merinäkymin. Ollut jo vuosia mutta Kela ei ole puuttunut vuokraan. Kohtuullinen 840€
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös Keka-asunto Etu-töölössä, merinäkymin. Ollut jo vuosia mutta Kela ei ole puuttunut vuokraan. Kohtuullinen 840€
Eikö sinua hävetä, viet parhaan asunnon oikeasti omillaan maksavalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asia on aivan selvä. Jos ei ole varaa johonkin, on tingittävä jostain. Mikä tässä on mahdoton ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua hävetä, viet parhaan asunnon oikeasti omillaan maksavalta?
Miksi häpeisin? Olen saanut ihan laillisesti asumistukea, tt-markkinatukea, toimeentulotukea, hoitotukea ja jotain satunnaisia muita tulia vasta 8 vuotta. Tiedän, että lähistöllä asuu useampikin jotka ovat saaneet tukia jopa 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Voisitko kertoa minulle, hupsulle, miten satatuhatta työtöntä menee neljäänkymmeneentuhanteen työpaikkaan?
Kesä on tulossa, pari kuukautta vielä niin ulkona voi jo nukkua. Teltta ja joku lidlin makuupussi kelpaa ihan hyvin.
Järkyttävä vuokra. Muuta jonnekin, missä on halpoja vuokra-asuntoja kaikille. Kemiin ?
No eipä varmaan pakota, kun ette saa asumistukea.