Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon mutta en saa! Olen jo 2 vuotta hakenut halvempaa..

Vierailija
03.03.2025 |

Yli 500 asuntoon hakenut ja vain 2 kertaa tullut kutsu asuntonäyttöön..

Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on muka Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!

Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOINEN

Vierailija
42/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!

Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?

Joudunko varastamaan ruokaa?

Ap

Miksi sanot, ettei asuntosi ole liian kallis, jos Kela sanoo sen olevan liian kallis? Niin, ja et kai sinä sentään yksin asu noin kalliissa? Etkö voi jakaa asuinkumppanisi kanssa vuokraa? Yhdellehän tuon hintainen on tosiaan liian kallis, ymmärrät sen toki itsekin.

Vain työssäkäyvillä on oikeus valita asumisensa. Sun kaltaiset saa tyytyä siihen mitä annetaan. Opettele kiitollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö sinä noin kalliissa asunnossa runkkaat?

Ihan perus pieni kaksio Helsingissä

Ap

Vierailija
44/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihniöstä löytyy puoleen hintaan.

En muuta kotikaupungistani yhtään mihinkään muualle

Ap

Vierailija
45/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten väsähtänyt trolli taas

Ei ole mitään trollia vaan työttön elämää

Ap

Vierailija
46/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sanot, ettei asuntosi ole liian kallis, jos Kela sanoo sen olevan liian kallis? Niin, ja et kai sinä sentään yksin asu noin kalliissa? Etkö voi jakaa asuinkumppanisi kanssa vuokraa? Yhdellehän tuon hintainen on tosiaan liian kallis, ymmärrät sen toki itsekin.

TÄMÄN KOKOINEN ASUNTO EI OLE TÄLLÄ ALUEELLA MITENKÄÄN KALLIS VAAN ALLE KESKIARVON!

Ap

Vierailija
47/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mihinkään pakota. Maksa erotus itse.

Ei ole varaa!

Ap

AP. Mitä vaihtoehtoja sinulla sitten mielestäsi on? Et halua mennä töihin, haluat asua liian kalliissa asunnossa, haluat asua Hesan kantakaupungissa ja haluat syödä hyvin ja runsaasti. Arveletko tosissasi Kelan kustantavan kaikki toiveesi?

Vierailija
48/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti katsonut vain suuremmista kaupungeista. Muuta pienemmälle paikkakunnalle kun selvästikään sinulla ei ole edes työtä esteenä muutolle?

Olen katsonut asuntoja vain Helsingin kantakaupungista, en halua muuttaa mihinkään maalle

Ap

Tosi helppo yhtälö, haluat asia suomen kalleimmassa paikassa, et halua itse maksaa mistään mitään etkä halua edes töitä tehdä. Miksi mielestäsi ansaitset elätyksen meiltä veronmaksajilta?

Haluasin kyllä itse maksaa mutta en saa töitä!

Ap

Miten siis on? Sanoit, ettet halua mennä töihin. Ja muutaman rivin jälkeen sanot, ettet saa töitä.

Vierailija
49/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela. Ja Kelan höpölöpönormit. 

Vierailija
50/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti katsonut vain suuremmista kaupungeista. Muuta pienemmälle paikkakunnalle kun selvästikään sinulla ei ole edes työtä esteenä muutolle?

Olen katsonut asuntoja vain Helsingin kantakaupungista, en halua muuttaa mihinkään maalle

Ap

Tosi helppo yhtälö, haluat asia suomen kalleimmassa paikassa, et halua itse maksaa mistään mitään etkä halua edes töitä tehdä. Miksi mielestäsi ansaitset elätyksen meiltä veronmaksajilta?

Haluasin kyllä itse maksaa mutta en saa töitä!

Ap

Peppureikä myyntiin ja suihinottolla tienaat myös. 👍

En ole homo

Ap

Vierailija
51/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

TÄMÄN KOKOINEN ASUNTO EI OLE TÄLLÄ ALUEELLA MITENKÄÄN KALLIS VAAN ALLE KESKIARVON!

Ei tarvitse huutaa. Vaikka asuntosi vuokra on alueen keskiarvon alapuolella, on se sinulle liian kallis. Olen minäkin kotikontuni jättänyt työn takia, kuten monet muutkin. Mitä asiaa ET ymmärrä?

Ap

Vierailija
52/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elämän pitää olla sillä tavalla kohtuullista etteivät ihmiset kärsi syyttä suotta. Pitää punnita mikä on oikeudenmukaista. 

Vierailija
53/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen elämän pitää olla sillä tavalla kohtuullista etteivät ihmiset kärsi syyttä suotta. Pitää punnita mikä on oikeudenmukaista. 

Ja siksi se voi olla kelan virkailijasta kiinni mitä päätetään. Ihmisten ei pidä joutua muuttamaan myöskään jatkuvasti. Pitää huomioida myös viikonloppuna kotona olevat lapset ja ihmisen elämäntilanne kaikkinensa. 

Vierailija
54/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on noin kalliit vuokrat? Suosittelen hakeutumaan alueesi asuntoneuvojien luo. 

Vierailija
55/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei pakota ketään muuttamaan. Sinä itse pakotat, jos haluat asumistukea. Minä en ole koskaan saanut asumistukea, ja olen tavallinen keskituloinen omaa asuntoa säästävä ja maksava.

Vierailija
56/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei ole oikeudenmukaisesta jos veronmaksajat joutuu kustantamaan näiden elä ttien asumisen Helsingissä. Mars lähiöön! Vaikka sinne Kihniöön! 

Vierailija
57/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei veronmaksajien tarvitse asumiskustannuksiasi maksaa kalleimmalle alueelle vaan kaikkein halvimmalle jos kerran siivelläeläjä olet. Maksat erotuksen tai nöyrästi lähdet halvimmalle alueelle. Olen ihmetellyt kuinka yhteiskunnan loisille on niin kauan maksettu järkyttävän kalliita asuntoja nyt on sitten kamalan vaikeeta lähteä totutusta ymäristöstä halvempaan.

Vierailija
58/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niin ei sillä alueella jos maksaa itse asumiskulunsa mutta kun maksatat ne asumiskulusi veronmaksajilla, se on liian kallista aluetta.

Vierailija
59/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä voit varastaa ruokaa

Vierailija
60/104 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaiden tappiot lisätään kaikki maksavien asiakkaiden hintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme