Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon mutta en saa! Olen jo 2 vuotta hakenut halvempaa..
Yli 500 asuntoon hakenut ja vain 2 kertaa tullut kutsu asuntonäyttöön..
Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on muka Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (104)
Kriteerejä alemmas tai etsi kämppis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Se ei ole vaihtoehto. En halua töihin, pärjäsin hyvin tuilla ennen tätä hallitusta.
Ap
Miten niin töihin meno ei ole vaihtoehto? Ei syyksi riitä, ettet halua. Tekeväthän muutkin töitä, vaikkei välttämättä aina niin ruusuista. Moni asia on muuttunut tämän hallituksen myötä; nyt täällä toimitaan tämän hallituksen saneluilla, vaikka se ei miellyttäisikään.
Vaikeaa on saada töitä vaikka haluais. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!
Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?
Joudunko varastamaan ruokaa?
Ap
Miksi sanot, ettei asuntosi ole liian kallis, jos Kela sanoo sen olevan liian kallis? Niin, ja et kai sinä sentään yksin asu noin kalliissa? Etkö voi jakaa asuinkumppanisi kanssa vuokraa? Yhdellehän tuon hintainen on tosiaan liian kallis, ymmärrät sen toki itsekin.
TÄMÄN KOKOINEN ASUNTO EI OLE TÄLLÄ ALUEELLA MITENKÄÄN KALLIS VAAN ALLE KESKIARVON!
Ap
Ymmärrätkö että kaikki muutkin joutuvat miettimään asuinpaikkaansa realiteettien kautta? Jos sulla ei ole varaa siihen alueeseen, muuta muualle.
Olen samaa mieltä ihan mahdoton löytää sopivan hintaista asuntoa. Ja ne menee muille. En tiedä miksi minua ei valita asukkaaksi. Maksan itse asumiseni, enkä saa tukia, joten siitä.ei ole kyse. Edullisia asuntoja ei ole. Palkat on liian pieniä ja ruoka kallista.
Kela ei pakota ketään muuttamaan pois kodistaan. Se ei vaan maksa sinulle enää niin paljon asumistukea kuin ennen. Sinun on siis alettava maksaa itsekkin omasta asumisestasi
Vierailija kirjoitti:
Kisko ittes narun jatkoks.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun TÄMÄ EI OLE OK. Koskaan ikinä ei pidä toivoa toisen ihmisen kuolemaa, on sitten kyseessä köyhä, trolli tai kuka vain.
Ihan törkeää jos kuvittelette että ap on ainoa tukalassa asemassa oleva joka tänne kirjoittelee. Itse olen työkyvytön ja tippunut ulos kaikesta. Kela ei ole maksanut tukia eikä ole ollut varaa vuokraan. Perheemme joutuu pian ulos asunnosta. Käyn keskustelemassa sossussa ja ellei apua tule, meidän perhe poistuu kartalta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan törkeää jos kuvittelette että ap on ainoa tukalassa asemassa oleva joka tänne kirjoittelee. Itse olen työkyvytön ja tippunut ulos kaikesta. Kela ei ole maksanut tukia eikä ole ollut varaa vuokraan. Perheemme joutuu pian ulos asunnosta. Käyn keskustelemassa sossussa ja ellei apua tule, meidän perhe poistuu kartalta.
Miksi kela ei ole maksanut?
Tämä trolli on selkeästi Riikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!
Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?
Joudunko varastamaan ruokaa?
Ap
Miksi sanot, ettei asuntosi ole liian kallis, jos Kela sanoo sen olevan liian kallis? Niin, ja et kai sinä sentään yksin asu noin kalliissa? Etkö voi jakaa asuinkumppanisi kanssa vuokraa? Yhdellehän tuon hintainen on tosiaan liian kallis, ymmärrät sen toki itsekin.
TÄMÄN KOKOINEN ASUNTO EI OLE TÄLLÄ ALUEELLA MITENKÄÄN KALLIS VAAN ALLE KESKIARVON!
Ap
Ymmärrätkö että kaikki muutkin joutuvat miettimään asuinpaikkaansa realiteettien kautta? Jos sulla ei ole varaa siihen alueeseen, muuta muualle.
Jos olen töissä Helsingissä, niin mihin asti pitää muuttaa? Sitten ei ole varaa työmatkoihin. Onko kaikkien pienipalkkaisten muutettava Kontulaan? Eipä sielläkään ole tarpeeksi edullisia asuntoja. Kiitos lisää asuntoja Helsinkiin. Ja se keranvanyksiö ei ole sen halvempi kuin Helsingin yksiö. Ja sitten päälle matkakulut.
On paljasjalkaisia helsinkiläisiä jotka ovat muuttaneet kehyskuntiin hätätilanteessa vaikka kun joku on käynyt häiriköimässä ja ovat saaneet laittoman häädön.
Tämä on traumaattista kun kaikki olisi ollut estettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kans kehotuksen muuttaa kun vuokra on 26 euroa liian kallis. Kehottivat hakemaan halvempaa asuntoa koti.- ja lähikunnista ja kahdelta suurimmalta yksityiseltä. Pitää jotkin todisteet asunnonhausta toimittaa heille. Tarkistavat kuulemma hakemukset. Eivät huomioi, että luottotiedot on menneet, eli en saa mistään asuntoa, halpaa tai kallista. Olen ryhtynyt lottoamaan.
Ei ne luottotiedot ole ilman omaa syytäsi menneet. Paljonko sait ilmaista rahaa ja kuinka vaan jätit velkasi maksamatta. Velkaa ei pidä ottaa jos ei pysty sitä takaisin maksamaan.
Luottotiedonkin on saanut asunnon kun ohjaa suoraan Kelasta asumistuen vuokranantajan tilille ja sitten maksaa pienen sen erotuksen jos sellainen omavastuuosuus on.
Ei tule vuokranantajalle ainakaan kaikkein pahinta tappioo häädön kestäessä aikansa jos vaan päätätkin käyttää asumistuet omiin tarpeisiisi eikä siihen vuokraan mihinkä ne ovat tarkoitettu. Sitten voit selvittää miksi olet luottotiedoton ja mitkä asiat siihen edesauttoivat. Jos se on joku konkurssi tai sairaus niin sellainen ymmärrettävämpää kuin ihan holtittomat elämänhallinnan ongelmat.
Missä ja minkälaisessa asunnossa asuvat, nämä jotka eivät näe asuntomarkkinoilla mitään ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Ap on vain ja ainoastaan kusinen trolli, joka spämmää näitä samoja aloituksia tänne joka vtun päivä. Ja aina idi oottimammat ostavat nämä samat sadut.
Vierailija kirjoitti:
Missä ja minkälaisessa asunnossa asuvat, nämä jotka eivät näe asuntomarkkinoilla mitään ongelmia?
53 neliöisessä kaksiossa asun. Sain asuntotarjouksen heti seuraavana päivänä, kun olin tehnyt hakemuksen. Asunto oli varattuna minulle tiettyyn päivään asti eli ei ollut mahdollisuutta etten olisi sitä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Jyväskylässä 25 vuotta. Sinä aikana olen muuttanut 7 kertaa. Jokaisella kerralla vuokra-asuntoon. Jokaisella kerralla juuri siihen asuntoon, jonka olen halunnut. Asunnot ovat olleet 25-58 neliöisiä kerrostaloasuntoja joko yksityiseltä vuokranantajalta tai firmalta. Nykyinen asuntoni on JVA:lta ja sain tästä tarjouksen noin 3 tuntia sen jälkeen, kun olin painanut "lähetä" painiketta asuntohakemussivulla.
Ei Kela pakota ketään muuttamaan. Asia on uutisoitu väärin. On täysin vapaaehtoista asua missä haluaa. Sinun vaan pitää maksaa vuokrasi itse tai sinuakin osa siitä.
Meitä Kela ei ole pakottanut vielä muuttamaan yhtään mihinkään. 80 neliön asunto Vantaalla. Asumiskulut on aika tarkkaan 200€ kuussa. Sisältää sähkön, veden, jätemaksut, vakuutukset ja kiinteistöveron. Tietenkin taloa pitää joskus remontoida ja se ei sisälly tähän. Asuntolaina on maksettu.
Mä sain kans kehotuksen muuttaa kun vuokra on 26 euroa liian kallis. Kehottivat hakemaan halvempaa asuntoa koti.- ja lähikunnista ja kahdelta suurimmalta yksityiseltä. Pitää jotkin todisteet asunnonhausta toimittaa heille. Tarkistavat kuulemma hakemukset. Eivät huomioi, että luottotiedot on menneet, eli en saa mistään asuntoa, halpaa tai kallista. Olen ryhtynyt lottoamaan.