Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?

Vierailija
03.03.2025 |

Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?

Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?

Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?

Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?

Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?

Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnilta lienevät rahat ja palvelukyky loppu jo keväällä. Ja kohta työttömiä aletaan muka haastattelemaan enemmän. Millähän resursseilla?

Mistäs tämä tieto on peräisin?

Vierailija
142/196 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnilta lienevät rahat ja palvelukyky loppu jo keväällä. Ja kohta työttömiä aletaan muka haastattelemaan enemmän. Millähän resursseilla?

Mistäs tämä tieto on peräisin?

Köh...valtamedia...köh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistaako ne haetut paikat? Hankalaa keksiä 4 hakupaikkaa joka kuukausi

Saattaa tarkastaa joten kannattaa olla vain rehellinen. Myös työnantajat kokeilevat joskus kysyä te-viranomaiselta hakijasta joten tätäkin kautta saattaa tulla haku esiin tai jotakin muuta. Kun toimii rehellisesti niin olo on kaikin puolin turvallinen. Avoimia hakemuksia voi laittaa jos niitä avoimia paikkoja ei ole tarjolla tai löydy. Kyllä noista aina selviää jotenkin.

Kuka työnantaja soittelee työkkäriinkun eihän ne edes viitsi ottaa työnhakijoihinkaan?? Vai onko ne sellaisia jotka haluaa vain huvikseen kiusata työtöntä jota jo muutenkin tässä yhteiskunnnassa potkitaan päähän ihan tarpeeksi?

Tänää juuri. Miksi ne soittelisi työkkäriin eikä työnhakijalle suoraan??? Outo työnantaja olisi. Sitä paitsi ei työkkäristä saa antaa mitää asiakkaan henkilökohtaisia tietoja eteenpäin koska ne ei kuulu työnhakijalle jos esim kysyy sairauksista tms.

Vierailija
144/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittivat vuoden alkupuolella, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Suunnitelmaa ei ole päivitetty ja hyvä näin. En ole sitten viitsinyt hakea sairaslomaakaan (olen tällä hetkellä työkyvytön).

Voit menettää työttömyysetuuden, jos olet sairas. Minulle sanottiin, että työttömän pitää aina hakea sairauslomaa, jos ei kykene hakemaan työt.

Ihan naurettavaa tuollainen kyykytys. Itse en kyllä mitään sairaslomaa hakisi kun en ole töissäköän. Väsäisin vaan neljä pikahakemusta puolivillaisesti jos olisin sellaisessa tilanteessa en kykenisi kunnolla töitä hakemaan esim kuukauteen.

Vierailija
145/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tarkastaa joten kannattaa olla vain rehellinen. Myös työnantajat kokeilevat joskus kysyä te-viranomaiselta hakijasta joten tätäkin kautta saattaa tulla haku esiin tai jotakin muuta. Kun toimii rehellisesti niin olo on kaikin puolin turvallinen. Avoimia hakemuksia voi laittaa jos niitä avoimia paikkoja ei ole tarjolla tai löydy. Kyllä noista aina selviää jotenkin.

Kuka työnantaja soittelee työkkäriinkun eihän ne edes viitsi ottaa työnhakijoihinkaan?? Vai onko ne sellaisia jotka haluaa vain huvikseen kiusata työtöntä jota jo muutenkin tässä yhteiskunnnassa potkitaan päähän ihan tarpeeksi?

Tänää juuri. Miksi ne soittelisi työkkäriin eikä työnhakija

Tämä oli ihan uutta. Kyllä työntekijästä saa antaa tietoja, saa kertoa nimen ja iän ja työkokemuksen jne. Terveystietoihin ei pääse käsiksi, jos ei ole erikseen siihen lupaa, joten niitä tietoja ei kerrota. Työnantaja voi pyytää vaikka 5 työttömän yhteystiedot tarjotakseen töitä.

Vierailija
146/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös jossain (Helsingissä?) tilanne ollut se, että tiedot eivät siirtyneet työkkäreiltä kunnille ja se on se syy, minkä takia kovin aktiivista soittelua ei voida tehdä. Kaipa siellä virkailijat sentään jotain töitä tekevät, ehkä käsin näpyttelevät kaikkien tuhansien työttömien tietoja uuteen järjestelmään.

Asiakkaiden tiedot oli siirtyneet ihan OK, mutta työntekijät ei ymmärtäneet, että heidän käyttäjäoikeutensa oli vaihtuneet ja he yrittivät päästä vanhoilla oikeuksilla järjestelmään onnistumatta siinä. Eikä siitä paukutettu kuin 8 kk, että kun TE-toimistot lakkaa, niin kaikki käyttäjäoikeudet lakkaa ja saatte uudet.

Vierailija
147/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäreitä ei enää ole. Mutta siis, eipä ole kukaan ottanut yhteyttä yli puoleen vuoteen. Ihan hyvä vaan, koska olen oppinut, että työttömyysasioissa on paras pitää niin matalaa profiilia kuin mahdollista.

Vierailija
148/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäreitä ei enää ole. Mutta siis, eipä ole kukaan ottanut yhteyttä yli puoleen vuoteen. Ihan hyvä vaan, koska olen oppinut, että työttömyysasioissa on paras pitää niin matalaa profiilia kuin mahdollista.

On ne silti olemassa, älähän valehtele.

Vierailija
149/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänää juuri

Millä perusteella ne työttömät valitaan joita suositellaan työnantajalle?

Vierailija
150/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut työkkärin kautta töitä lähiaikoina? 

Vierailija
151/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se suurin viisaus. 

Vierailija
152/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin viime viikolla itseni työttömäksi, heti viikon päästä tuli soitto. Piti laittaa lippuja ja lappusia, jotka laitoin. Seuraavaksi kuulemma tulee kutsu alkuhaastatteluun, jossa tehdään työllistymissuunnitelma minulle. 

Se vaan, että minulla alkaa kokopäivätyö elokuussa. Valmistuin juuri. Olen nuori ja terve. No, samapa tuo, mutta minusta aivan turhaa resurssien käyttöä. Pitäisi nyt edes kuukausi tai pari antaa ihmiselle rauhaa löytää niitä töitä ihan itse, ei siihen nyt heti mitään työkkärintätiä tarvita herranjestas 😅 

Vierailija
153/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista oli omalla kohdallani. Itse jäin työttömäksi viime vuoden loppukesällä. Olin ilman töitä toukokuuhun asti. Vanhojen työkkäreiden ollessa olemassa itselleni soitettiin tasan yhden kerran, käymään ei pyydetty. Muutoksen myötä katosi mahdollisuus ilmoittaa haetut paikat, ja taisi olla helmi-maaliskuuta, niin huomasin myös työnhakusuunnitelman kadonneen. Kukaan ei ollut mitään kautta yhteydessä.

Vierailija
154/196 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin viime viikolla itseni työttömäksi, heti viikon päästä tuli soitto. Piti laittaa lippuja ja lappusia, jotka laitoin. Seuraavaksi kuulemma tulee kutsu alkuhaastatteluun, jossa tehdään työllistymissuunnitelma minulle. 

Se vaan, että minulla alkaa kokopäivätyö elokuussa. Valmistuin juuri. Olen nuori ja terve. No, samapa tuo, mutta minusta aivan turhaa resurssien käyttöä. Pitäisi nyt edes kuukausi tai pari antaa ihmiselle rauhaa löytää niitä töitä ihan itse, ei siihen nyt heti mitään työkkärintätiä tarvita herranjestas 😅 

Ei ne työkkärintädit auta töiden löytämisessä. 

Vierailija
155/196 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne työkkärintädit auta töiden löytämisessä. 

Auttaa ne jos pyydät apua kun sitä tarvitset. Voivat myös esitellä joitakin työpaikkoja ja suositella niihin jos ne kiinnostavat. 

Vierailija
156/196 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa uuden toimijan nimi alettaisiin viimein sanoa oikein, kun olen monen kuullut nimittävän TE-toimistoa TE-keskukseksi. Jotka olivat kaksi aivan eri toimijaa, joita kumpaakaan ei enää ole.

Kuntien työllisyyspalvelu?

Sille voisi keksiä jonkun kivan lyhenteen (KuTyPa = Kyttääjä), tai edelleen puhua ihan vain työkkäristä, kun kuitenkin samasta asiasta kyse. 

Vierailija
157/196 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas. Kukaan ei pakota ilmoittautumaan työttömäksi, joten itse niitä resursseja turhaan kuormitat. Jos kerran tulet toimeen kesän ajan ilman työtä tai lisärahaa (kuten näytät tekevän), niin mitä turhaan ilmoitit itsesi työttömäksi. 

Vierailija
158/196 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu...mitäää...tuuttuuutuu

Vierailija
159/196 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin heti alkuvuodesta, sen jälkeen maaliskuussa. Erittäin mukava virkailija kaikki pointsit hänelle. Mulla 4 pakollista paikanhakua kk, mutta haen noin 30-40 paikkaa kk tällä hetkellä. Kesäkuussa uusi soitto tulossa.

Haet ihan minne vaan? Kuulostaa totaalisen turhalta.

Vierailija
160/196 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin heti alkuvuodesta, sen jälkeen maaliskuussa. Erittäin mukava virkailija kaikki pointsit hänelle. Mulla 4 pakollista paikanhakua kk, mutta haen noin 30-40 paikkaa kk tällä hetkellä. Kesäkuussa uusi soitto tulossa.

Haet ihan minne vaan? Kuulostaa totaalisen turhalta.

Olen eri, mutta joo. Haen melkein minne vaan, mitä kuvittelen pystyväni tekemään edes päivän. Kokemusta on ruokakaupoista, tehdastyöstä, siivouksesta, ravintola-alasta, varastohommista, henkilökohtaisena avustajana toimimisesta ja muutamasta muustakin. Olen hakenut melkein 200 työtä tänä vuonna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan