Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?

Vierailija
03.03.2025 |

Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?

Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?

Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?

Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?

Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?

Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
182/196 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi vaihtaa ammattia. Sopiva työvoimakoulutus olisi alkamassa loppusyksyllä.

Kokemuksia, ootteko vuoden sisällä aloittaneet ammattiin (ja työpaikkaan) tähtäävän työvoimakoulutuksen?

Kenelläkään ajankohtaista tämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tänä vuonna mätkyt työmarkkinatuen verotuksesta, sairasvakuutusmaksun luokka nousi.

Toimeentulotuki ei ota huomioon sitä laskelmassa, mutta ovat aina ottamassa huomioon mahdolliset veronpalautukset. Naurattaa.

Vierailija
184/196 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi vaihtaa ammattia. Sopiva työvoimakoulutus olisi alkamassa loppusyksyllä.

Kokemuksia, ootteko vuoden sisällä aloittaneet ammattiin (ja työpaikkaan) tähtäävän työvoimakoulutuksen?

Siinä mielessä ajankohtaista että haen kaikkiin kiinnostaviin koulutuksiin. Välillä pääsen haastattelukierrokselle mutta paikkaa koulutukseen en saa. Nytkin on neljään koulutukseen haku päällä. En pidättele hengitystä 🙄

Vierailija
185/196 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työllistymissuunnitelma päättyi keväällä. Piti tulla yhteydenotto parin viikon sisällä, ei ole kuulunut mitään. Täytin samoihin aikoihin 60v joten liekö siinä syy-seuraus. Haluaisin todellakin töitä tai kouluttautua ja sen kautta työllistyä. Tuntuu että työkkärissä ei haluta mulle kumpaakaan. Kuusi vuotta eläkeikään. Näin tämä maa kohtelee koulutettuja kansalaisiaan 😥

Vierailija
186/196 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava täti oli kerrassaan! Pakkohaut 4 kpl. laskettiin pyytämättä nollaan ja keskusteltiin vähän kesäloma suunnitelmista. Lähinnä hän. Minullahan ei ole rahaa kuin taloni takametsään marjaan tai reippaaseen ulkoilma kävelyyn. Toivotti hyvää kesää ja soittavansa taas 3kk. Päästä.

Muista että nollahaut kertoo siitä että olet työkyvytön ja myöhemmin voi poikia sen ettet ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen. 

Ei sitä oikeutta voi menettää kun yhdessä on suunniteltu asiat virkailijan kanssa kuntoon taas hetkeksi.

Voi. Se virkailija voi olla silti kirjannut järjestelmiin jotain ihan muuta. Niiden korjaamiseen ei auta edes tallennettu puhelu, kokemusta on. Työtön on itse vastuussa myös virkailijoiden virheis

Ne on ihan tahallisia virheitä. Kuka uskaltaa olla härskein saa bonuksen.

Vierailija
187/196 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä ajankohtaista että haen kaikkiin kiinnostaviin koulutuksiin. Välillä pääsen haastattelukierrokselle mutta paikkaa koulutukseen en saa. Nytkin on neljään koulutukseen haku päällä. En pidättele hengitystä 🙄

Ahaa, onko niihin paljon hakijoita vai ottavatko mieluummin ekaa ammattia hankkivat?

Vierailija
188/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, onko niihin paljon hakijoita vai ottavatko mieluummin ekaa ammattia hankkivat?

Mitä siellä työkkärissä ollaan mieltä jos haluaa kouluttautua nyt? Mietin itsekin asiaa koska töitäkään ei tunnu olevan tarjolla.

Vierailija
189/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työllistymissuunnitelma päättyi keväällä. Piti tulla yhteydenotto parin viikon sisällä, ei ole kuulunut mitään. Täytin samoihin aikoihin 60v joten liekö siinä syy-seuraus. Haluaisin todellakin töitä tai kouluttautua ja sen kautta työllistyä. Tuntuu että työkkärissä ei haluta mulle kumpaakaan. Kuusi vuotta eläkeikään. Näin tämä maa kohtelee koulutettuja kansalaisiaan 😥

Millaisia koulutusta mietit vielä tuossa iässä?

Vierailija
190/196 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako näiden aikana rahaa lisää vai pitääkö opiskella ihan vain työttömyyskorvauksella?

Vierailija
191/196 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkkärin virkailijoilla 050- alkuisia numeroita yleisesti? Joku soitti minulle juuri, vastasin saman tien ja katkaisi puhelun. Minulla on kyllä kaksi virkailijaa tallennettuna puhelimeen ja molemmilla näyttäisi olevan tuo 050- alkuinen numero. En viitsi soittaa takaisin jos onkin joku huijari yrittänyt soittaa. Eikös sieltä työkkäristä soittaisi uudestaan jos puhelu katkeaisi?

Vierailija
192/196 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen.

Vierailija
193/196 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työkkärin virkailijoilla 050- alkuisia numeroita yleisesti? Joku soitti minulle juuri, vastasin saman tien ja katkaisi puhelun. Minulla on kyllä kaksi virkailijaa tallennettuna puhelimeen ja molemmilla näyttäisi olevan tuo 050- alkuinen numero. En viitsi soittaa takaisin jos onkin joku huijari yrittänyt soittaa. Eikös sieltä työkkäristä soittaisi uudestaan jos puhelu katkeaisi?

Soitin nyt kuitenkin takaisin ettei jäisi stressaamaan ja puhelinmyyntiä oli, sapettaa tämä kiusanteko. No selvisi ainakin ettei ole työkkäristä tavoiteltu, se on tärkeintä.

Vierailija
194/196 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti meni yli tunnin virkailija käytti ajan puhui itsestään ja valitti ettei toiset tule ajalle syytti minua siitä. Sitten kehui kuinka suuri tuki alle 600e on. Ja itse tulisi maksaa liput pilipali kurssia varten. Ja hankkia laite jolla osallistua kurssille jos ei maksa yli 6e bussi lippuja. Lippuja ja laitteita kuulemma saa. Ei ymmärrä ettei tuo tuen määrä riitä kaikkeen. Kyseli myös saako vammaisen tukea, terveenä. 

Vierailija
195/196 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä työkkärissä ollaan mieltä jos haluaa kouluttautua nyt? Mietin itsekin asiaa koska töitäkään

Saa hakea ja tuen saa kai noin 6kk ajalle oli joku sääntö, ellei kysy ja jousta. Ja te- koulutukset niin kun hakee tulisi olla samalla alueella, jota eivät sano. Suosittelee vain. Minulle tuli hylkäys siksi koska koulun alue oli 30 minuutin päässä, muka liian kaukana siksi ei otettu luki hylkäyksestä. Tätä eivät ensin kerro ja käskevät hakea eri kaupungeissa. 

Vierailija
196/196 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kuulunut mitään siitä lähtien, kun työvoimapalvelut siirtyi kunnille. Soitin sinne tammikuussa ja virkailija sanoi että odottele rauhassa....En tiedä katsovatko jo että olen toivoton tapaus työllistää kun joutuivat viime vuonna työpaikkojen vähäisyyden ja koulutukseni vuoksi alentamaan sitä työpaikkojen hakumäärää yhdellä paikalla..Eikä ne edes yrittäneet tarjota mitään paikkoja haettavaksi, kun eivät näe koulutustani mihinkään sopivana, vaikka opittua pystyisi soveltamaan moneen työhön. No tuki kuitenkin tulee ja olen hakenut töihin, että pääsisi töihin, mutta ihan turhaa hommaa sekin hakeminen näyttää olevan. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.