Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?

Vierailija
03.03.2025 |

Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?

Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?

Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?

Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?

Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?

Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen työnhakusuunnitelmaa ei ole vieläkään päivitetty, yhteydenottoja ei kuulu eikä näy.

Oikein aikuisten ihmisten kanssa kunnantäti tekee työllistymissuunnitelmaa. Voi Tiisus, vain Suomessa!!!

Vierailija
102/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen työnhakusuunnitelmaa ei ole vieläkään päivitetty, yhteydenottoja ei kuulu eikä näy.

Oikein aikuisten ihmisten kanssa kunnantäti tekee työllistymissuunnitelmaa. Voi Tiisus, vain Suomessa!!!

Pakkohan työkkärin asiakkaan on tuossa aikuisten leikissä mukana olla, muuten ei tule rahaa mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa 3. vuosineljännes työttömänä. Eli 3. henkilö soitti ja laittoi suunnitelman mukaiset tilat nettiin. Merkkaan niihin 2 hakemaani paikkaa. Eka rva sanoi puolustelevansa sitä paikkakunnan työpaikkatilanteella. 2 muuta ovat kysyneet onnistuuko se! 

Mulle sopii lyhyt keskustelu, eikä tarvi jauhaa arvaa mitä. Tammikuussa 17 soitti yx pöljä ja kertoi mun olevan vaikea saada työtä kun olen ollut vuosia poissa töistä! Ja sitten sanoi ettei tiedä mitään valituksestani. Miksi halusi keskustella vanhasta asiasta sitten? Toivottavasti ei soita hän nyt enää. Tai soittaa, kun olen pääsemässä eläkkeelle ja uskallan otta riskin menettää tuen.

Vierailija
104/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhaa.. Meihin ei luota enää työnantajatkaan ja työnhakijoiden turha pompottelu vie kaiken työajan. Ainoa hyvä puoli, että itsellä on vielä töitä. 2 vuotta eläkkeeseen, sen verran on pakko jaksaa, jos vaan virka säilyy niin pitkään. Monia on meiltäkin irtisanottu. Se on aika kylmäävää, kun tulee entisen kollegan tiedot vastaan.

Vierailija
105/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Tanskassa, Norjassa, Belgiassa...

Vierailija
106/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan palstalaisista aloittanut kuntouttavassa työtoiminnassa tämän vuoden puolella? Kuulemma paikat ovat vähentyneet huomattavasti.

Vierailija
107/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työllisyysalueellani tuntuu virkailijoilla olevan hyvin aikaa. Jäin tammikuussa työttömäksi, ja sen jälkeen omavalmentaja on soittanut kuukausittain, ja syynännyt tiukasti ne haetut ja ilmoitetut neljä paikkaa. Olen hakenut omaa koulutustani ja työkokemustani vastaavia paikkoja, mutta silti olen tosissani joutunut puolustelemaan niiden järkevyyttä. Lisäksi nyt tuli ensi kuulle kutsu mennä paikan päälle keskustelemaan työnhaustani yms.

Omavalmentajan lisäksi minulle on myös soitellut TE-koordinaattorin tittelillä työskentelevä ihminen. Hän on erikseen vinkannut avoimista työpaikoista, joita minun tulisi hakea.  Työnhaku noihin paikkoihin on tapahtunut niin, että olen lähettänyt hänelle työhakemuksen ja ansioluettelon, jotka hän on sitten toimittanut eteenpäin työnantajille.

Eipä noilla TE-viranomaisten jatkuvilla soitteluilla kuitenkaan tunnu olevan mitään hyötyä, kun jokaista avointa paikkaa hakee se 100-500 työnh

Onko te rooli oikeastaan valvonta jos pitää niitten välittää hakemukset. Onko seuraava homma se että laittavat karenssia jos hakemus ei ole niitten mielestä kelvollinen. Kuinka paljon säästyisi rahaa jos te toimistojen hommia vähennettäisiin. Mihin tarvitaan kyykytystä jos työpaikkoja on tosi vähän avoinna ja paikkaan joka ei ole joku 0 tunti työ tai johon pitää tehdä y tunnuksella löytyy tekijä nopeasti. Työpaikallani oli työpaikkailmoitus ja hakemuksia tuli paljon vaikka lyhyehkö määräaikaisuus

Vierailija
108/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karensseja halutaan lisätä ja sitä kautta säästää työttömyysmenoissa. Siksi lakiesitys, että jo ensimmäisestä mokasta tulisi viikon karenssi. Tällä hetkellä tulee vain huomautus. 

Vierailija
109/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karensseja halutaan lisätä ja sitä kautta säästää työttömyysmenoissa. Siksi lakiesitys, että jo ensimmäisestä mokasta tulisi viikon karenssi. Tällä hetkellä tulee vain

Säästäisivät paljon jos virkailijoita ja tehtäviä vähennettäisiin 20%

Vierailija
110/196 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kuulunut lokakuun jälkeen. Eipä haittaakaan.

Vierailija
111/196 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kuulunut lokakuun jälkeen. Eipä haittaakaan.

Sama. Töitä haen kuten aiemminkin, mutta kovin menestyksekästä se ei ole. 

Vierailija
112/196 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan palstalaisista aloittanut kuntouttavassa työtoiminnassa tämän vuoden puolella? Kuulemma paikat ovat vähentyneet huomattavasti.

Koko kuntouttavahan ollaan ilmeisesti ajamassa alas, sillä ei voi enää kiertää työttömistä maksettavaa sakkomaksua. Työkokeilutkin taitavat mennä saman pesuveden mukana. 

Vierailija
113/196 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat vuoden alkupuolella, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Suunnitelmaa ei ole päivitetty ja hyvä näin. En ole sitten viitsinyt hakea sairaslomaakaan (olen tällä hetkellä työkyvytön).

Vierailija
114/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhakusuunnitelman päivittämisestä ei kuulu mitään, laittakaa niitä yhteydenottopyyntöjä kaikesta huolimatta! Eiväthän pääse syyttämään työttömiä mistään.

Vierailija
115/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelee mulle kerran 3kk aikana.

On se verran keskusteltu kerran vain sen verran  että kysyi multa että kiinnostaako opiskelu ja vastasin että ei kiinnosta.

Ei ole suositeltu mihinkään työpaikkaan.

Eipä oikein mitään.

Hyvää mulle kuuluu.

Vierailija
116/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittelee mulle kerran 3kk aikana.

On se verran keskusteltu kerran vain sen verran  että kysyi multa että kiinnostaako opiskelu ja vastasin että ei kiinnosta.

Ei ole suositeltu mihinkään työpaikkaan.

Eipä oikein mitään.

Hyvää mulle kuuluu.

Mulle soitettaa kunnan virkailija mutta samalla tavalla asiat menisi vaikka mulle soittelisi te-toimiston virkailija.

Vierailija
117/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden puhelinpalvelun automaatti ainakin puhuu ruotsia vaikka olisi painanut sitä ykköstä eli valinnut suomen.

Vierailija
118/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa rahat ja resurssit olla loppu. Työnhaku on voimassa mutta suunnitelmaa ei olla päivitetty. Kertaakaan ei olla kunnille siirtymisen jälkeen soitettu, yhteydenottopyynnöistä huolimatta. 

Ei siinä, ei täällä töitä ole muutenkaan ja haen avoimia paikkoja sen verran mitä sopivia tulee vastaan.

Vierailija
119/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille ei olla soitettu ja työnhakusuunnitelmaa ei olla päivitetty, pitäisi siellä lukea ettei huomioitavia tapahtumia ole. Muistakaa vain huolehtia että olette hoitaneet hommat.

Vierailija
120/196 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teille ei olla soitettu ja työnhakusuunnitelmaa ei olla päivitetty, pitäisi siellä lukea ettei huomioitavia tapahtumia ole. Muistakaa vain huolehtia että olette hoitaneet hommat.

Juuri näin. Parempi vain keskittyä siihen työnhakuun itsenäisesti. Palvelevat sitten niitä jotka oikeasti tarvitsevat nyt sitä apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi