Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?
Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?
Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?
Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?
Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?
Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?
Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?
Kommentit (196)
Ei ole kuulunut yhtään mitään sitten viime syksyn.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuulunut yhtään mitään sitten viime syksyn.
Alkaakohan tuo jossain vaiheessa vaikuttaa työttömyyskorvaukseen? Koko systeemi on aivan sekaisin muutenkin.
Mulle soitettiin heti alkuvuodesta, sen jälkeen maaliskuussa. Erittäin mukava virkailija kaikki pointsit hänelle. Mulla 4 pakollista paikanhakua kk, mutta haen noin 30-40 paikkaa kk tällä hetkellä. Kesäkuussa uusi soitto tulossa.
Miksi ne soittelee parin kk välein? Työttömien lkm x soitto pari kk välein = on niillä joutoaikaa siellä TE:ssä. Voisi vähän saneerata
Hakeeko ne karenssi syitä kun soittelevat niin innokkaasti? Ihme hiostamista, kyllä normi tavan kansalainen osaa hakea töitä ilman hiostamista. Työnhakusuunnitelmien päivitys = työttömällä pitäisi olla vain tehokasta työnhakuaikaa. Mahtaako kukaan enää olla selvillä tämän byrokraattisen himmelin koosta ja kustannuksista?
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko ne karenssi syitä kun soittelevat niin innokkaasti? Ihme hiostamista, kyllä normi tavan kansalainen osaa hakea töitä ilman hiostamista. Työnhakusuunnitelmien päivitys = työttömällä pitäisi olla vain tehokasta työnhakuaikaa. Mahtaako kukaan enää olla selvillä tämän byrokraattisen himmelin koosta ja kustannuksista?
Nimenomaan. Jos on todellinen motivaatio hakea töitä niin kuin tavallisella aikuisella yleensä on, ei siihen jotain työnkkärin tanttaa huohottamaan niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa kun tekevät vain työtänsä. Noloa käytöstä aikuiselta, ehkä jopa korkeastikin koulutetulta henkilöltä? Ainakin teksittämisestä pääteltynä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tasapuolista heillä touhu. Osaa pommittavat verenmaku suussa, jos henkilö ärsyttää kuten minä.
Sitten nämä perus lusmuilijat saa maata rauhassa.
Mun pitäisi muuttaakin muualle vaikka omistusasunto (maksettu) vaikka tiedän työttömiä jotka vuokralla, nuorempia, ei heillä hätäpäivää kunhan adhd diagnoosi.
Kaikki mitä selitän= valehtelua
Ei vain mee näillä järkeen ettei edes hoitoala vedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole TE-toimistoa enää olemassa. Kellarissako olet ap ollut kaksi kuukautta?
Mikä nimi on nykyään ?
Työmarkkinatori on nykyään.
Työmarkkinatori on nimeltään se työvoimapalvelujen nettisivusto.
Tuli kutsu työkkäriin mutta katsoin että kutsun ajankohtana työkkäri on kiinni. Lähetin sinne viestin ja haukkusin siinä virkailijaa.
Mulle soitetaan 3viikon välein..eikä
mitään uutta ikinä ole tiedossa. Työnhakusuunnitelma päivitetään 2kk välein. Olen lähes 50-vee ja edellisen kerran olin töissä yli 6-vuotta sitten ja vanhentunut tutkinto. Välissä olen ollut perhevapailla(ja tiedän olen vanha äiti)
On monia joille ei olla vieläkään soitettu sen jälkeen kun siirto kunnille tapahtui. Ja ovat kyllä olleet yhteydessä työllisyyspalvelujen suuntaan.
Ei tähän pelleilyyn ole rahaa eikä resursseja, tilanne vain pahenee kun työttömien määrä kasvaa koko ajan.
Jossain Uudellamaalla on yli 110 000 työtöntä. Siinä kestää kun jokainen heistä on soitettu läpi ja suunnitelmat päivitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittivat vuoden alkupuolella, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Suunnitelmaa ei ole päivitetty ja hyvä näin. En ole sitten viitsinyt hakea sairaslomaakaan (olen tällä hetkellä työkyvytön).
Voit menettää työttömyysetuuden, jos olet sairas. Minulle sanottiin, että työttömän pitää aina hakea sairauslomaa, jos ei kykene hakemaan työt.
Aion tietysti sanoa hakeneeni töitä. Jos olen vielä työkyvytön kun ottavat yhteyttä, haen sitten sairaslomaa.
Mulla on jo neljäs yhteyshenkilö menossa. Ei ne kolme edellistäkään onnistuneet työssään.
En tiedä menikö tuo siirto kunnille ihan putkeen, veikkaan, että ei mennyt. Itse pääsin hetki sitten töihin, eli ei enää koske minua, mutta heitän tähän muutaman ajatuksen. 1. Vuodenvaihteen jälkeen itseltäni katosi työnhakusuunnitelma. Se näkyi hetken aikaa, mutta katosi lopulta. Huomasin sen helmikuussa kadonneeksi. 2. Haettuja paikkoja ei voinut ilmoittaa, koska sivustolta ei löytynyt paikkaa, mistä sen olisi voinut tehdä. Näin ainoastaan vanhat lomakkeet. 3. Kukaan ei soittanut kertaakaan, enkä kyllä saanut paperisena postinakaan mitään. Parilta tutulta kuulin, että heille oli soitettu, mutta puhelu oli ollut max. 40 sekunnin mittainen. Eli puhelu, mikä on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Kunnilta lienevät rahat ja palvelukyky loppu jo keväällä. Ja kohta työttömiä aletaan muka haastattelemaan enemmän. Millähän resursseilla?
Työttömyys elinkeinona -toimisto oikeastaan
Eikös jossain (Helsingissä?) tilanne ollut se, että tiedot eivät siirtyneet työkkäreiltä kunnille ja se on se syy, minkä takia kovin aktiivista soittelua ei voida tehdä. Kaipa siellä virkailijat sentään jotain töitä tekevät, ehkä käsin näpyttelevät kaikkien tuhansien työttömien tietoja uuteen järjestelmään.
Voit menettää työttömyysetuuden, jos olet sairas. Minulle sanottiin, että työttömän pitää aina hakea sairauslomaa, jos ei kykene hakemaan työt.