Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?
Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?
Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?
Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?
Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?
Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?
Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?
Kommentit (196)
Pitkäaikaistyöttömystyin ja pääsin hankkeeseen. Siellä oli tiskin alla työpaikka ja annoin luvan ehdottaa mua sinne. Valitettavasti sinne oli tosin ehdotettu muitakin, eli tuskin tuota saan, mutta jospa niitä muitakin ilmaantuisi.
Muutoin mennään samalla sapluunalla, haen töitä, ilmoitan yhden niistä te:lle ja kolmen kk välein päivitellään omavalmentajan kanssa surkeaa työmarkkinatilannetta.
Vierailija kirjoitti:
EI ole kuulunut mitään marraskuun jälkeen. Kuntakokeilun virkailijan ja sosiaalityöntekijän kanssa sovittiin että työkykyarvio olisi minulle seuraava askel (oikea paikkani olisi eläkkeellä, ollut jo viimeisen 10v ajan).
Nyt ovat sekä työkkärivirkailija ja sossu haihtuneet kuin pieru saharaan.
Ja minulla on jaksaminen täysin loppu.
Saa lyödä ja pilkata!
Mulla täysin sama tilanne. Kohta taas uutta b-lausuntoa samoista vaivoista hakemaan kun edellinen menee "vanhaksi". Samat tekstit on ja pysyy lääkärinlausunnoissa eikä ihmeparantumista ole vieläkään tullut. Työkyvyttömyyseläkkeiden hakemisessa nyt on turha toivo kuulemma kun hylättyjä hakemuksia on ennätysmäärät. Jostakin luin että jopa 90% hakemuksista hylätään! Sairasta touhua tämä sairaiden työkyvyttömien pompottelu. Aivan Suomeksi sadistista pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitettiin reilu vuosi sitten ja kartoitettiin tilannettani tällä uudella paikkakunnalla. Sittemmin ei ole soiteltu.
Olin aiemmin pitkään TYPissä, mutta olen niin toivoton tapaus, etteivät työvoimaviranomaiset enää vaivaa minua turhilla hakemuskierroksilla tai työnhakukursseilla. Minut on todettu työkyvyttömäksikin, mutta olen päätellyt, että siitä koituu pelkkää harmia, kipua ja rahanmenoa, joten olen siis hiljaa ja liikkumatta ja toivon, ettei kukaan huomaa. Eihän tämä mitään elämisen arvoista olemista ole, mutta kun ei poiskaan pääse.
Miten eläkkeelle hakemisesta koituisi harmia, kipua ja rahanmenoa?
Se on tehty hankalaksi kun tavallisen terveyskeskuslääkärin lausunto ei riitä, pitäisi olla erikois, spesialisti asiaan vihkiytynyt tohtori, joka osaa vielä kirjoittaa sen b-lausunnon sellaisessa muodossa että on kelan ja vakuutuslääkärien mielestä "laillinen". Lääkäriin on vaikea päästä ensinnäkin ja yleensä aina se ensimmäinen eläkehakemus hylätään automaattisesti. Siinä sitten taistelet turhaa byrokratiaa vastaan ja haet kerta toisensa jälkeen uudestaan jos vaikka tärppäisi. Kyllä kai siinä pääkipuakin tulisi yhdelle jos toiselle.
Hiljaista on, viimeinen yhteydenotto joulukuussa. Kovat on ruuhkat siellä, tai sitten minut on siirretty ikäni puolesta mappiööhön...Mites teillä muilla sitten?
Siis ei yhteydenotto vaan suunnitelmani vanhentui.. (85)
Ohoi mitä kuuluu työttömät tuleeko niitä yhteydenottoja vai ei?
Hiljaista on. Velvoitteet hoidettu, mutta uudesta suunnitelmasta ei ole kuulunut mitään. Yhteydenottopyynnöt yhtä tyhjän kanssa.
Tässä odotellut kaksi viikkoa heidän yhteydenottoaan kun olen tehnyt sen yhden kolmen kuukauden jakson taas. Kai sieltä ennen Joulua jotain kuuluu?Viimeksi laitoin sinnepäin viestiä kun kolmisen kuukautta oli kulunut viime soitosta. Tällä kertaa taidan vaan odottaa.
4,5 kk kohta edellisen suunnitelman umpeutumisesta. Olenkohan vielä rekistereissäänkään?
Koska kylän te-toimistolla ei ole mitään tarjottavaa, ei yhtään mitään, niin miksipä ne mitään yhteyttä ottaisivat!
Täysin naurettavaa, että tällaiseen tuppukylään se te-toimisto edes perustettiin. Täällä ei yksinkertaisesti ole mitään! Ja jos jotain oliskin, niin se annetaan niille jotka ovat tuppukylän verokassaa kartuttaneet ansioituneesti jo sukupolvien ajan!
Vierailija kirjoitti:
Ohoi mitä kuuluu työttömät tuleeko niitä yhteydenottoja vai ei?
Ei oo vuoteen kuulunu mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole TE-toimistoa enää olemassa. Kellarissako olet ap ollut kaksi kuukautta?
Mikä nimi on nykyään ?
Kuntien / kaupunkien työllisyyspalvelut hoitaa hommat.
Työmarkkinatori.fi on se mihin kirjaudutan
Vierailija kirjoitti:
4,5 kk kohta edellisen suunnitelman umpeutumisesta. Olenkohan vielä rekistereissäänkään?
Kyllä sun pitäisi kaiken järjen mukaan olla. Resursseja ei vaan ole ja koko ajan tulee lisää työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ole kuulunut mitään marraskuun jälkeen. Kuntakokeilun virkailijan ja sosiaalityöntekijän kanssa sovittiin että työkykyarvio olisi minulle seuraava askel (oikea paikkani olisi eläkkeellä, ollut jo viimeisen 10v ajan).
Nyt ovat sekä työkkärivirkailija ja sossu haihtuneet kuin pieru saharaan.
Ja minulla on jaksaminen täysin loppu.
Saa lyödä ja pilkata!
Mulla täysin sama tilanne. Kohta taas uutta b-lausuntoa samoista vaivoista hakemaan kun edellinen menee "vanhaksi". Samat tekstit on ja pysyy lääkärinlausunnoissa eikä ihmeparantumista ole vieläkään tullut. Työkyvyttömyyseläkkeiden hakemisessa nyt on turha toivo kuulemma kun hylättyjä hakemuksia on ennätysmäärät. Jostakin luin että jopa 90% hakemuksista hylätään! Sairasta touhua tämä sairaiden työkyvyttömien pompottelu. Aivan Suomeksi sadistista pelleilyä.
Rahaa säästetään näin toimimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä kuuluu?
Ei oo kuulunna mittään.
Joo, joskus vuosi sitten soitti ja ohjeisti pyytäämää lisää tunteja. No, yli 33h viikossa ei voi yövuoroja tehdä, joten maksimitunnit. Moido!
- keikkayökkö
Omalla työllisyysalueellani tuntuu virkailijoilla olevan hyvin aikaa. Jäin tammikuussa työttömäksi, ja sen jälkeen omavalmentaja on soittanut kuukausittain, ja syynännyt tiukasti ne haetut ja ilmoitetut neljä paikkaa. Olen hakenut omaa koulutustani ja työkokemustani vastaavia paikkoja, mutta silti olen tosissani joutunut puolustelemaan niiden järkevyyttä. Lisäksi nyt tuli ensi kuulle kutsu mennä paikan päälle keskustelemaan työnhaustani yms.
Omavalmentajan lisäksi minulle on myös soitellut TE-koordinaattorin tittelillä työskentelevä ihminen. Hän on erikseen vinkannut avoimista työpaikoista, joita minun tulisi hakea. Työnhaku noihin paikkoihin on tapahtunut niin, että olen lähettänyt hänelle työhakemuksen ja ansioluettelon, jotka hän on sitten toimittanut eteenpäin työnantajille.
Eipä noilla TE-viranomaisten jatkuvilla soitteluilla kuitenkaan tunnu olevan mitään hyötyä, kun jokaista avointa paikkaa hakee se 100-500 työnhakijaa.
En ole kuullut te toimistosta mitään 6 vuoteen. Viimeksi kun kävin siellä niin se käynti päättyi riitaan ja oikeuteen. Te virkailija väitti minusta käsittämättömiä asioita joten minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin tehdä rikosilmoitus.
Virkailija kirjoitti sinne oma asiointi juttuun että käytän huumeita ja juon paljon alkoholia eikä minulla ole elämänhallintaa ja asiakas on kuntouttavan työpalvelun tarpeessa. Eli olisin juoppo ja huumeiden käyttäjä ja työttömyyteni johtuu siitä etten ole edes hakenut töitä.
Olin siihen aikaan lopettanut 26 vuotisen salibandyn pelaamisen ja olin käynyt kuntosalillakin jo useamman vuoden. Olin hyvässä kunnossa. Lopulta oikeudessa oikeusavustajani kanssa todistimme täysin ettei minulla ole mitään ongelmia elämässä. Muun muassa oli kirjallinen todiste kuntosalilta että olin käynyt siellä yli 300 kertaa treenaamassa, aamuisin 6-9 aikana.Virkailija tuomittiin oikeuddessa ja sain 2500 euroa korvauksia. Sen jälkeen ei ole työkkäri ottsanut yhteyttä.
Ei ole viime syyskuun jälkeen kuulunut mitään.
Monen työnhakusuunnitelmaa ei ole vieläkään päivitetty, yhteydenottoja ei kuulu eikä näy.
Kyllä monella työllisyysalueella alkoi heti yyteet kun siirtyi kuntien vastuulle. Määräaikaisuudet päättyivät ja työaika piteni. Työkkärin tädit on samassa jamassa kuin muutkin työttömät.