Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?

Vierailija
03.03.2025 |

Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?

Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?

Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?

Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?

Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?

Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan ottanut yhteyttä kun suunnitelma päätty viime kuussa. Marraskuussa sanoi että jos heistä ei kuulu mitään niin oottelee vaan.

Viime vuonna ainakin heillä oli hirveä kiire jonka johdosta ei kerkeä hoitaa.

Se on hyvä kun jollain on kiire..

Vierailija
42/196 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin te toimistossa ja se sanoi että työpaikkatilanne on huono kaikkialla eikä laita minulla hakupakkoa töihin. Kuulemma jokin lama on eikä työpaikat palkkaa sellaisia varsinkaan jotka olleet pitkään työttömänä.

Onko todellakin näin? No on ainakin niukasti avoimia paikkoja joten se saattaisi olla syy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lokakuun jälkeen mitään kuulunut. Varmaan jo unohtaneet. Onneksi tuet vielä pyörii.

Vierailija
45/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työnhakupakkoa sairauksien vuoksi. Ehdotin itselleni kuntouttavaa työtoimintaa mutta siihen ei reagoitu.

Ilmeisesti kuntouttavan työtoiminnan ei ole ikinä ollut tarkoitus kuntouttaa vaan säästää sakkomaksuissa, ja nyt kun se ei enää säästä, on koko kuntouttava hylätty turhana. 

Vierailija
46/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin te toimistossa ja se sanoi että työpaikkatilanne on huono kaikkialla eikä laita minulla hakupakkoa töihin. Kuulemma jokin lama on eikä työpaikat palkkaa sellaisia varsinkaan jotka olleet pitkään työttömänä.

Onko todellakin näin? No on ainakin niukasti avoimia paikkoja joten se saattaisi olla syy. 

Laki vain ei oikein anna myöten moiseen.

Vierailija
47/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tarinat kuin ennenkin. Eilen soittivat puolisolle ja sama suunnitelma hyväksyttiin kuin aina. Minulle joku soittanee kesällä.

Vierailija
48/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lokakuun jälkeen mitään kuulunut. Varmaan jo unohtaneet. Onneksi tuet vielä pyörii.

Hyvä. Lausunto on voimassa vaikka ikuisuuden jos uutta ei tule. Kannattaa käydä välillä tarkistamassa sivustoilta.

Vierailija
49/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko kokonaan työttömät käymään nykyään paikanpäällä suunnitelman päivittämisessä? Virkailija sano, että osa-aikaisesti työssäkäyvien ei VARMAANKAAN tarvitse tulla paikanpäälle.

Onneksi on lyhyt matka, haluavat välillä nähdä.

Ei ole tarvinnut koskaan käydä paikanpäällä kuin viemässä joku paperi, työtodistus tai muu kun ei muuten onnistu. Muuten ne on soitelleet pari kertaa vuodessa enintään.

Vierailija
50/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuntavaihdos alkoi mun mielestä aika samalla tavalla kun ison kaupunngin. se suunnitelma päivitys piti tehdä, vaikka olen sairaslomalla. uusia kurssimuotoja on tulossa ja niitä mulle kaupattiin jotain digikurssia ja saatan mennä sinne jos terveys antaa myöden.mulla terveys ongelma paha.

Mitä hyötyä on näistä kursseista oikeasti? Tiedätkö muita vaihtoehtoja kuin digikurssi? Mitä siellä tehdään?

Mitä hyötyä on siitä, että suorittaa hitsausluokat tai tekee logistiikan ammattitutkinnon loppuun? Mitä hyötyä on siitä, että käy koulutuksen voidakseen ajaa bussia ammatikseen? Ja miksi ihmeessä kukaan haluaisi opiskella jotain raivaussahan  käyttämistä?

Vierailija
51/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistuu puhelimitse kaikki kuten ennenkin

Vierailija
52/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan ottanut yhteyttä kun suunnitelma päätty viime kuussa. Marraskuussa sanoi että jos heistä ei kuulu mitään niin oottelee vaan.

Viime vuonna ainakin heillä oli hirveä kiire jonka johdosta ei kerkeä hoitaa.

Se on hyvä kun jollain on kiire..

Samassa veneessä ollaan. 

Vierailija
53/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän saa nauttia elämästä ja hakea rauhassa töitä omiin projekteihin keskittyen! Eipä ole paljon tuolta suunnalta oltu yhteydessä sitten lokakuun.

Vierailija
54/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tilanne on nyt niin että vuodet tuli meikäläisellä täyteen,työkkäri pyyhkii tietoni kovalevyltä ja minä heidät mielestä ,hyvää jatkoa teille työnhakijoille.

Vierailija
55/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos TE-toimistojen tyhjäntoimittaja 'asiantuntijat' menneet kuntien/kaupunkien työllisyyspalvelujen

palvelukseen, Tai irtisanottu.

Vierailija
56/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi raportoin haetuista työpaikoista tammikuussa, sen koommin ei ole kuulunut mitään mutta työnhaku on voimassa ja palasiksi leikelty ansiosidonnainen "virtaa" tilille ja pitää minut kiinni leivän syrjässä. Olenkin nyt kehittänyt omaa tulevaa yritystoimintaa vaivihkaa eteenpäin kun kerrankin on aikaa ja energiaa keskittyä siihen eikä epätoivoiseen työnhakuun, kun jokaiseen avoimeen paikkaan on aina satoja hakijoita ja muut kerjäävät työtä Linkkarissa ja spämmivät avoimia hakemuksia joihin ei koskaan vastata.

Vierailija
57/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko kokonaan työttömät käymään nykyään paikanpäällä suunnitelman päivittämisessä? Virkailija sano, että osa-aikaisesti työssäkäyvien ei VARMAANKAAN tarvitse tulla paikanpäälle.

No täällä Pirkanmaalla (tarkemmin Ikaalisissa) mulle ainakin tuli heti kirje kotiin jossa Sastamalan (lue: Vammalan) työllisyyspalvelut kutsu haastateltavaksi. Ihan tuossa paikallisessa virastossa kävin ja sain velvoitteen hakea töitä/kysyä lisätunteja työnantajaltani. Ihan kuin niitä työtunteja kysysisin vasta kehoituksesta ja ikäänkuin niitä vaan tulisi pelkällä kysymisellä.

Vierailija
58/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistot lakkautettu 1.1.2025

Vierailija
59/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkarista tulikin mieleen että olen nähnyt siellä päivitykset parilta TE-toimistosta irtisanotulta virkailijalta, vaikkei ketään muka pitänyt uudistuksen tullessa irtisanoa. En ole varma omankaan viimevuotisen mukavan ja asiallisen virkailijani kohtalosta, liekö enää töissäkään.

Vierailija
60/196 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työnhakupakkoa sairauksien vuoksi. Ehdotin itselleni kuntouttavaa työtoimintaa mutta siihen ei reagoitu.

Ilmeisesti kuntouttavan työtoiminnan ei ole ikinä ollut tarkoitus kuntouttaa vaan säästää sakkomaksuissa, ja nyt kun se ei enää säästä, on koko kuntouttava hylätty turhana. 

Ei sairauksia kuntouteta vesivärimaalauksella työpajalla. Sitähän kuntouttava on.