Te-toimisto 2025, mitä kuuluu?
Miltä näyttää te-toimistojen alkuvuosi?
Oletteko saaneet kutsuja työnhakuhaastatteluihin?
Oletteko keskustelleet opiskelumahdollisuuksistanne?
Onko teitä suositeltu hyvin työpaikkoihin?
Onko tullut uusia hyviä asioita vastaan?
Mitä kuuluu kaikin puolin te-toimistoihin ja työnhakijoille?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuulunut mitään vuoden vaihteen jälkeen kun siirtyi kuntien vastuulle. Tässä kuussa ei ole edes sitä 4kpl hakua ilmaantunut täytettäväksi.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko kokonaan työttömät käymään nykyään paikanpäällä suunnitelman päivittämisessä? Virkailija sano, että osa-aikaisesti työssäkäyvien ei VARMAANKAAN tarvitse tulla paikanpäälle.
Onneksi on lyhyt matka, haluavat välillä nähdä.
Omavalmentaja soitti, päivitettiin suunnitelma ja jatkossakin yhden paikan hakuvelvollisuus. Yrittää saada mua johonkin hankkeeseen mukaan. Luultavasti en pääse kun ei sieltä ole kuulunut mitään. Muutamaan työpaikkaan oon tässä hakenut eikä niistä ole kuulunut mitään. Ryhdyin tekee työhakemukset tekoälyllä ku omalla tehdyillä ei ole saanut työnantajilta mitään reaktiota.
Työvoimakoulutuksiin on jo lähes yhtä vaikea päästä kuin työpaikkoihin, varsinkin jos on joku hyödyllinen koulutus.
Näin ex johtajana tämä työvoimapalvelu on tehotonta, typerää ja kallista veronmaksajien rahojen tuhlausta näkemykseni ja kokemukseni perusteella.
Sf ei ole virkailijoiden syy vaan Suomen lainsäädännön.
Viimeksi käydessäni 2 henkilöä ihmettelevät ja päivittelevät turhuuksia ja toteavat, että 3 kk päästä uudelleen.
Ei mitään apua, hyötyä työttömälle. Tästä tulikin mieleen ajatus, että työttömät ovat vain näitä virkamiehiä arten, ns. Rakeenteellinen työttömyys jota tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Työvoimakoulutuksiin on jo lähes yhtä vaikea päästä kuin työpaikkoihin, varsinkin jos on joku hyödyllinen koulutus.
Niin jos on ennestään niin saattaahan se olla vaikeampaa. Lisäkoulutuksiin kiinnostaisi perehtyä kuitenkin. Jos ne auttaisivat työllistymään.
Minulla omavirkailija soitti heti parin päivän päästä kun edellinen kolmen kuukauden tarkastelujakso oli loppunut. Olisi saanut edes vähän hengähdysaikaa.
Mihin työkkärin tädit joitui? Työttömäksi vai vastaaviin töihin kaupungille?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko meinanneet opiskella jotakin nyt kun työpaikan saanti on vaikeutunut huomattavasti?
No en. Täytän syksyllä 65v niin, että eiköhän se ollut siinä. Tulihan tuota työelämässä oltua 70-luvun lopulta lähtien, mitä nyt pari viimeistä vuotta ilman töitä. Ei tuu ikävä työelämää.
Jäin työttömäksi marraskuussa, ja ilmoitin jo silloin, että minua kiinnostaisi oman alan lisäkoulutus, joka alkaisi helmikuun alussa. Kyselin, että onko se heidän puolestaan ok.
Olin monta kertaa yhteydessä te-keskukseen, työmarkkinatoriin tms mikä se nyt onkaan ja kyselin rahoituspuolta. Opiskelua olisi ollut vain muutaman päivän kuukaudessa ja se olisi kestänyt helmi-lokakuun. Mun oma duuni jatkuu huhtikuussa, eli olisin tarvinnut "lupaa" vain kahdeksi kuukaudeksi.
En saanut mitään järkevää vastausta, ja koulutukseen osallistumisen viimeinen ilmoittautumispäivä tuli ja meni. Laitoin te-toimistoon viestiä, että ei tartte nähdä enää vaivaa, ilmoittautumispäivä meni jo.
Työkaveri jäi myös työttömäksi marraskuussa. Häneen ei ole edelleenkään otettu yhteyttä. Toisen työkaverin ei tarvinnut hakea yhtäkään työpaikkaa, minut määrättiin hakemaan 2 per kuukausi. Ei siellä ainakaan mitään yhtenäistä linjaa ole näihin työnhakuvelvoitteisiin.
Jospa uuden toimijan nimi alettaisiin viimein sanoa oikein, kun olen monen kuullut nimittävän TE-toimistoa TE-keskukseksi. Jotka olivat kaksi aivan eri toimijaa, joita kumpaakaan ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Mihin työkkärin tädit joitui? Työttömäksi vai vastaaviin töihin kaupungille?
Siirtyi töiden mukana työllistämisalueille eli kunnille
Vierailija kirjoitti:
Jospa uuden toimijan nimi alettaisiin viimein sanoa oikein, kun olen monen kuullut nimittävän TE-toimistoa TE-keskukseksi. Jotka olivat kaksi aivan eri toimijaa, joita kumpaakaan ei enää ole.
TE-keskus oli olemassa 1997-2009, kunnes ELY-keskus perustettiin. Työvoimatoimisto muuttui jossain vaiheessa TE-toimistoksi, jolla ei ollut yhtään mitään tekemistä TE-keskuksen kanssa.
Iso osa firmoista etsii työvoimaa muualta kuin TE-toimistosta,työttömän status ei ole paras mahdollinen.
Ei ole kuulunut mitään 3 kuukauteen. Vissiin kiireistä.
Hallitus ei tajua näitä uudistuksia tehdessään, että työttömien kyykytys menee aina katkolle, kun organisaatiot myllätään uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei tajua näitä uudistuksia tehdessään, että työttömien kyykytys menee aina katkolle, kun organisaatiot myllätään uusiksi.
Jos sosiaalitukia ei olisi, varmaan työvoima"palvelutkin" lakkautettaisiin, kun ei tarvitsisi enää hallinnoida, kuka on oikeutettu tukeen ja kuka ei. Ihan varmasti!
Kävin te toimistossa ja se sanoi että työpaikkatilanne on huono kaikkialla eikä laita minulla hakupakkoa töihin. Kuulemma jokin lama on eikä työpaikat palkkaa sellaisia varsinkaan jotka olleet pitkään työttömänä.
Mitä hyötyä on näistä kursseista oikeasti? Tiedätkö muita vaihtoehtoja kuin digikurssi? Mitä siellä tehdään?