Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehillä ei ikinä ole pientä roskista vessoissaan?

Vierailija
02.03.2025 |

Naisena olen aina pitänyt pientä jalalla avattavaa roskista vessoissa jotta sinne voi helposti heittää hygieniatarvikkeita ja muuta vessaroskaa.

Kommentit (588)

Vierailija
481/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko haistaneet käytettä sidettä? Se haju tulee läpi vaikka olisi kääritty vessanpaperiin. Etenkin kesällä kuumalla haju puskee jopa mekosta läpi,jos vaihtoväli venynyt.

Minun pitäisi siis viedä side haisemaan takkini taskuun  eteiseen ja kulkea bussilla kotiin se haiseva side yhä taskussa? Käydä ehkä kotimatkalla kaupassa verinen side taskussa höyryten? Sen sijaan, että jättäisin sen kaikille mukavasti suljettuun wc:n roskapönttöön kyläpaikassa.

(Laukkuja en käytä,kaikki tarpeellinen kulkee takin taskussa)

Ei tule, kun käärii paljon sitä paperia ympärille, siis suht lyhyen ajanhan se on siellä taskussa tai laukussa ennenkuin viet sen roskikseen. Ja itse en tosiaan ystävälläni jätä tälläisiä roskia kotiinsa, koska sitä wc roskistakaan ei ole (on nainen kuitenkin)

Vierailija
482/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita muistutus sopivalla aikavälillä sen sijaan että juoksutat vieraitasi huoltoasemilla veriroskat taskuissa

Kuka tässä oli juoksuttamassa? Tuo yksi oli menossa bussilla kotiin. Joten hän voi hyvin kotimatkalla heittää roskat roskiin jos ei kotiin jaksa odottaa. Kysehän oli vieraista, jotka yleensä viipyy tunnin pari?  

Jos on todella runsaat kuukautiset, niin onko juuri sillon edes pakko vierailla? Itse olen niin kipeä ekoina vuotopäivinä ettei huvita mennä minnekään.

ai olet vielä kaikenlisäksi nainen.. kaikkea sitä

Vai bussille omat roskat mukaan, heh.

Bussipysäkeillä on yleensä roskiksia ja kauppojen pihoilla. Miksei voisi bussiin ottaa menkkasidettä, tuskin matka tuollakaan kauaa kestää.

Syöhän ne jotku haisevia eväitäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita muistutus sopivalla aikavälillä sen sijaan että juoksutat vieraitasi huoltoasemilla veriroskat taskuissa

Kuka tässä oli juoksuttamassa? Tuo yksi oli menossa bussilla kotiin. Joten hän voi hyvin kotimatkalla heittää roskat roskiin jos ei kotiin jaksa odottaa. Kysehän oli vieraista, jotka yleensä viipyy tunnin pari?  

Jos on todella runsaat kuukautiset, niin onko juuri sillon edes pakko vierailla? Itse olen niin kipeä ekoina vuotopäivinä ettei huvita mennä minnekään.

Tunnin, pari? Aika nopea vierailu kieltämättä. Meillä varmaan vastasyntyneen luona ollut viimeksi noin nopeita vieraita, muuten yleensä menee muutama tunti vähintään.

Ahaa ja runsaiden vuotojen kanssa pitää jäädä kotiin häpeämään. Mitä vuotta elimmekään?

Vierailija
484/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsilaukut ja taskut eivät ole käytettyjä siteitä varten. Se on ihan sama onko laukku mukana vai ei sillä käytettyjä siteitä sinne ei tule menemään.

Miksei, kannetaanhan laukuissa nenäliinojakin! 

Kannatko räkäisiä nenäliinoja laukussasi? Miksi?

Kannan. Aina ei ole roskista lähettyvillä. Ja nenäliinan voi kääntää toisinpäin.

Mieluummin kannan vähän käytettyä liinaa taskussa ja pyyhin siihen nenäni kuin kuljen räkä poskella,

Aika monella on puhtaammat tavat ja räkäpaperit laitetaan myös sinne roskikseen, jos kyläpaikka vain sallii. 

Vierailija
485/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko haistaneet käytettä sidettä? Se haju tulee läpi vaikka olisi kääritty vessanpaperiin. Etenkin kesällä kuumalla haju puskee jopa mekosta läpi,jos vaihtoväli venynyt.

Minun pitäisi siis viedä side haisemaan takkini taskuun  eteiseen ja kulkea bussilla kotiin se haiseva side yhä taskussa? Käydä ehkä kotimatkalla kaupassa verinen side taskussa höyryten? Sen sijaan, että jättäisin sen kaikille mukavasti suljettuun wc:n roskapönttöön kyläpaikassa.

(Laukkuja en käytä,kaikki tarpeellinen kulkee takin taskussa)

Ei tule, kun käärii paljon sitä paperia ympärille, siis suht lyhyen ajanhan se on siellä taskussa tai laukussa ennenkuin viet sen roskikseen. Ja itse en tosiaan ystävälläni jätä tälläisiä roskia kotiinsa, koska sitä wc roskistakaan ei ole (on nainen kuitenkin)

Ehkä se roskis ilmestyisi vessaan jos ette harrastaisi tuota kummallista käytettyjen terveyssiteiden kuljettelubisnestä. Eikö hygienialla ole mitään väliä?

Vierailija
486/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankin tästä lähtien kyläillessä kysymään, miksei roskista ole silloin harvoin kun sitä ei ole. Jos vastaus on vihamielinen, lopetan kyläilyt siihen. 

Niin, että sinulle olisi varattava pieneen asuntoon roskis, ja muistettava nostaa erikseen se käyttöösi. - Vaikutat ylimieliseltä. Ehkä parempi lopettaa kyläilyt kun on noin pikkumaiset vaatimukset. Ehkä kyläiletkin sen vuoksi, että pääset haastamaan riitaa.

Olisinko siis ainoa luonasi käyvä naisvieras vai mitä hemmettiä? Miksi muut naiset eivät saisi roskistasi käyttää?

- Kyllä, olisit ainut naisvieras, joka asian on ottanut esille. Muut, jotka eivät kuljeta pussissa laukussaan voivat hyvin jättää vessapaperinyytin(sisältöineen) keittiön roskikseen.

Vierailija
487/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsilaukut ja taskut eivät ole käytettyjä siteitä varten. Se on ihan sama onko laukku mukana vai ei sillä käytettyjä siteitä sinne ei tule menemään.

Kannan. Aina ei ole roskista lähettyvillä. Ja nenäliinan voi kääntää toisinpäin.

Mieluummin kannan vähän käytettyä liinaa taskussa ja pyyhin siihen nenäni kuin kuljen räkä poskella,

Aika monella on puhtaammat tavat ja räkäpaperit laitetaan myös sinne roskikseen, jos kyläpaikka vain sallii. 

Itse pitäisin epäsopivana jättää kylään naistenvaivoihin liittyä roskia, paitsi jos wc:ssä olisi jo roskis ja siellä olisi jo valmiiksi käytettyjä siteitä, mutta tyhjään roskikseen en missään nimessä. Ja usein sitä wc:n roskista ei tosiaan edes ole.

Vierailija
488/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin, pari? Aika nopea vierailu kieltämättä. Meillä varmaan vastasyntyneen luona ollut viimeksi noin nopeita vieraita, muuten yleensä menee muutama tunti vähintään.

Ahaa ja runsaiden vuotojen kanssa pitää jäädä kotiin häpeämään. Mitä vuotta elimmekään?

Epäkohteliasta jäädä munimaan kyläpaikkaan pitkäksi aikaa.

Jos se kuukautissiteiden vaihto aiheuttaa noin paljon päänvaivaa, eikä keksi niille mitään järkevää kierrätyspistettä, niin jää kotiin. Itselläni on ekana päivänä enempi vuotoa, joten en tykkää liikkua kotoa.  

Kyse ei ole häpeästä, vaan inhoan vuodon tunnetta ja ohivuotoja. Toki kipujakin on, niin siksi lepäilen kotona.

Vierailija
489/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pitäisin e

Vaikka miten yritän niin en vaan vieläkään voi tajuta tätä miten joku pystyy pitämään ongelmana sitä että jättää roskikseen sinne kuuluvaa roskaa.

Vierailija
490/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun en ole aina kylässä. Vaan nenä vuotaa usein ulkona ollessa, joten joudun laittamaan käytetyn nenäliinan taskuun.

Vierailija
491/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut voi olla ihan yönkin yli kylässä, jos et tiennyt. Siinäpä ehtii kivan kokoelman kerätä sinne takin taskuun bussipysäkkiä odottamaan. 

Niin? Jos olet yön yli, niin kai sinulla joku laukku on.  

Olen ollut viikon kesätöissä paikassa, jossa ei ollut roskiksia. Talon isäntä poltti lähes kaikki roskat nuotiossa.

Keräsin vaunulaput ja menkkasiteet pieneen pussiin ja vein ne kotiin lähtiessäni.  

En kokenut tätä ongelmaksi.

Vierailija
492/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua järjestää vessaan omaa lajittelua roskille. Samalla vaivalla kun vie keittiön alakaappiin tyhjät vessapaperihylsyt pahvien joukkoon ja tyhjät pesuainepullot muovien joukkoon, vie myös käytetyt hygieniatarvikkeet samalla vaivalla sekajätteiiin. Vai pitäisikö olla vessassa jokin erityinen hygieniareoskis, sellainen keltainen kuin terveydenhuollossa käytetään?

Vierailija
493/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani (jossa asui sekä naisia että miehiä) ei ole ollut koskaan vessoissa roskiksia, vaan kaikki on viety keittiön sekajäteastiaan, joten ei välttämättä voi perustella edes sukupuolikysymyksellä.

Vierailija
494/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene oikein jakeluun, että vessa olisi jokin lajittelusta vapaa saareke, jossa saisi laittaa kaiken samaan. Enkä näe järkeä pitää ylimääräistä sekajäteroskista vessassa.

Vierailija
495/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene oikein jakeluun, että vessa olisi jokin lajittelusta vapaa saareke, jossa saisi laittaa kaiken samaan. Enkä näe järkeä pitää ylimääräistä sekajäteroskista vessassa.

Minä olen tähän asti kyennyt viemään vessapaperirullat ja tyhjät muovipullot kierrätykseen vaikka vessassa onkin sekaroskis hammaslangoille, siteille, tamponeille ja pumpulipuikoille. 

Vierailija
496/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä viedä vierailulle mukanasi  pahvilaatikko. Tee mitä teet, kunhan viet sen lähtiessäsi ulos.

Vierailija
497/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole. Pahimmillaan roskis kerää sokeritoukkien huomion, isoissa kaupungeissa.

Vierailija
498/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä muista kun pienenä katoin kun äiti laitto pillurätin matkakassiin kun oltiin kylässä.

T.M29

Vierailija
499/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tamponi vähemmän huomiota herättää ja aiheuttaa hajuhaittoja, jos sen hävittää keittiön roskiin muun jätteen sekaan eikä jätä yksinäisenä muuten tyhjään vessanroskikseen. 

Täällä puhutaan aikuisten kesken, ei siis tarvi ujostella että vessan roskikseen jättää vessaroskan joka "herättää huomiota" ;D

- Niin, vessaroskiksessahan se todellakin herättää huomiota, enimmäkseen negatiivista. Ja kuinka joku julkeaa....

Vierailija
500/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse vessan roskista mihinkään, se olisi vain ylimääräinen huoltokohde.

M43