Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehillä ei ikinä ole pientä roskista vessoissaan?

Vierailija
02.03.2025 |

Naisena olen aina pitänyt pientä jalalla avattavaa roskista vessoissa jotta sinne voi helposti heittää hygieniatarvikkeita ja muuta vessaroskaa.

Kommentit (588)

Vierailija
401/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehet laittaa vessapaperihylsyt ja tyhjät purnukat?

Et kai kysy noin tyhmiä,no tuon ne vessasta pois ja vien ..kierrätän ne käyttökelpoiset ,ei siihen erikseen vessan roskista tarvita.

Vierailija
402/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylsyt menee paperinkeräykseen. Ja mitkä purnukat?  Tyhjiä purnukoitahan syntyy keititössä ja siellä on roskis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankin tästä lähtien kyläillessä kysymään, miksei roskista ole silloin harvoin kun sitä ei ole. Jos vastaus on vihamielinen, lopetan kyläilyt siihen. 

Niin, että sinulle olisi varattava pieneen asuntoon roskis, ja muistettava nostaa erikseen se käyttöösi. - Vaikutat ylimieliseltä. Ehkä parempi lopettaa kyläilyt kun on noin pikkumaiset vaatimukset. Ehkä kyläiletkin sen vuoksi, että pääset haastamaan riitaa.

Olisinko siis ainoa luonasi käyvä naisvieras vai mitä hemmettiä? Miksi muut naiset eivät saisi roskistasi käyttää?

Vierailija
404/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A myöhä heitetää kaik pyttyy!

Vierailija
405/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHHH sitä tunnetta kun menee kyläpaikassa vessaan, vaihtaa kuukautissiteen ja hakee silmillään roskista.. jota ei ole. Siinä sitä sitten on käärö kädessään ja miettii mihin sen tyrkkää.

Toki voi viedä keittiöön, jos tilanne on sellainen että ei nolota liikaa. Mutta on epämiellyttävä vaihtoehto, myös epähygieenisempi kuin vessan roskikseen laitto. Mulla ei ainakaan ole mitään käsilaukkua mukana käytännössä ikinä ja jos olisi, en kuljettelisi siellä terveyssiteitä, kuten en kuljettelisi muovipussissa muitakaan ruumiineritteitä. Todella outoa että joku näin toimii, miksi ihmeessä???

Missä sitten kuljetit terveyssiteen sinne vessaan? Taskussako, jos et kerran laukkua käytä?

Ei siinä ole mitään outoa viedä omat haisevat roskat mukanaan. Itse en kehtaisi jättää menkkasiteitä kyläpaikan roskiin. Eihän ne aina edes pysy kiinni, vaan side voi avautua.

Jotkuhan saattaa tarkastaa roskakorin ja sairaimmat jopa voivat availla niitä kääreitä. 

Vierailija
406/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joku käyttää kahvissaan maitoa, pyydät että tuovat oman purkin mukanaan ja vie tyhjän purkin mennessään? Erikoista vieraanvaraisuutta jos vieraat ei saa käyttää talon roskiksia.

Olen eri vastaaja, mutta mulla ei ole kahvinkeitintä. Jos vieras haluaa kahvia niin tuo sitten omat kahvinsa ja keittimen.  

Niin kuin jo täällä todettu: talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan

Vierailija
407/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AHHH sitä tunnetta kun menee kyläpaikassa vessaan, vaihtaa kuukautissiteen ja hakee silmillään roskista.. jota ei ole. Siinä sitä sitten on käärö kädessään ja miettii mihin sen tyrkkää.

Toki voi viedä keittiöön, jos tilanne on sellainen että ei nolota liikaa. Mutta on epämiellyttävä vaihtoehto, myös epähygieenisempi kuin vessan roskikseen laitto. Mulla ei ainakaan ole mitään käsilaukkua mukana käytännössä ikinä ja jos olisi, en kuljettelisi siellä terveyssiteitä, kuten en kuljettelisi muovipussissa muitakaan ruumiineritteitä. Todella outoa että joku näin toimii, miksi ihmeessä???

Missä sitten kuljetit terveyssiteen sinne vessaan? Taskussako, jos et kerran laukkua käytä?

Ei siinä ole mitään outoa viedä omat haisevat roskat mukanaan. Itse en kehtaisi jättää menkkasiteitä kyläpaikan roski

Ne voi palauttaa sille roskaajalle. Niin minä tein työkaverille, joka jätti verisen siteen kotini roskikseen, Nappasin sen aamulla mukaan ja vein työkaverille "tää unohtu sulta eilen". Ilmeensä oli maksamisen arvoinen! Toisen kotiin ei viedä roskia, sinne ei jätetä roskia. Tuliaisia voi viedä, mutta ne ojennetaan suoraa emännälle/isännälle. Vessaan ei piiloteta mitään eikä vessaam jätetä omia roskia, ei pumpulipuikkoja eikä pastillirasioita.

Vierailija
408/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperituotteet kannan suoraan puuhellan pesään. Purnukoita ei tule ja jos tulisi niin en laittaisi niitä samaan roskikseen.

Vierailija
409/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joku käyttää kahvissaan maitoa, pyydät että tuovat oman purkin mukanaan ja vie tyhjän purkin mennessään? Erikoista vieraanvaraisuutta jos vieraat ei saa käyttää talon roskiksia.

Olen eri vastaaja, mutta mulla ei ole kahvinkeitintä. Jos vieras haluaa kahvia niin tuo sitten omat kahvinsa ja keittimen.  

Tää on hyvä huomio. Minulla on tuttu, joka ei juo kahvia, hänellä ei ole keitintä eikä edes murukahvia. Silti voin mennä luokseen kylään kahville: hän tarjoaa leivokset, minä tuon kahvini termarissa eikä mielessäni käy, että tuttuni pitäisi takiani se halpiskeitin hankkia. Vaikka se tietenkin palstan mukaan kuuluu kyläänkutsujan velvollisuuksiin.

Vierailija
410/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai myös vaadit että vieras laittaa käytetyt kahvinporot taskuunsa ja vie omaan roskikseensa?

Vierailija
411/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai myös vaadit että vieras laittaa käytetyt kahvinporot taskuunsa ja vie omaan roskikseensa?

Kun käytetyn siteen voi tuoda keittiön roskikseen (sitä ei viestiketjussa ole kielletty), niin miksi ei myös kahvinporoja? Vai tarkoititko, että koska sinä kotona viet kahvinporot vessan roskikseen etkä saa tehdä samoin kyläillessä, niin kahvinporoillesi ei löydy paikkaa?

Vierailija
412/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nolottaisi jättää verinen side tai tamponio sinne miehen pikkuroskikseen korjattavaksi, jos  olisin ainoa naisvieras, joka hänen luonaan käy.  Ennemmin pussiin ja laukkuun.

Lady

Vierailija
413/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne kyläpaikkaan asumaan jäädä, joten se roska ei kauaa takin taskussa loju. Ja sen voi laittaa pieneen minigrip pussiin jos epäilyttää. Itse en vuoda niin paljoa, että side olisi läpimärkä.  

Onko sitä sidettä edes välttämätöntä vaihtaa kylässä? Siteessä olevan tuoreen veren voi koittaa pyyhkiä pois wc-paperilla ja vaihtaa uuden siteen kotonaan.

Vierailija
414/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, minäkö tyhmä? Olen kohta 80 vuotias peräkammarin poika, enkä tähän ikään mennessä ole vielä kokenut tarvetta vessassa olevaan roska-astiaan? Kertoisiko joku, miksi siellä pitäisi meillä poikamiehillä olla sellainen?

Vierailija
415/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kylppärin pöydällä pieni roskis, ennen oli jalalla avattava lattialla, mutta se oli liian hankala ja roskat jäivät helposti lojumaan, poistin jalalla avattavasta muovipönikän ja laitoin sen pöydälle, se on kyllä kätevä, ei tarvitse enää kansia availla.

Vierailija
416/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on roskis vessassa, laitan sinne käytetyt kortsut.

T.Skäbä

Meikä vetää paljaalla :)

T.Raffe

Vierailija
417/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "terveysside"  :D:D:D

Vierailija
418/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nainen voi tumpata pildeen tamponion ja lisäksi varmuudeksi siteen? Eikö voi?

Tämä ennen vierailulle tuloa.

T.nainen

Vierailija
419/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne polteta hellan pesässä  :D

Vierailija
420/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvi wessaan roskista.