Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehillä ei ikinä ole pientä roskista vessoissaan?

Vierailija
02.03.2025 |

Naisena olen aina pitänyt pientä jalalla avattavaa roskista vessoissa jotta sinne voi helposti heittää hygieniatarvikkeita ja muuta vessaroskaa.

Kommentit (588)

Vierailija
381/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle todella pieni vaiva laittaa vessaan jonkinlainen roskis, käytin sitä tai en. Jos roskis on harvoin käytössä, joku pieni ämpäri ajaa hyvin saman asian. Esimerkiksi jos syö jogurttia tai vastaavaa sellaisesta kannellisesta ämpäristä, siitä saa pienimpäänkin koppiin sopivan roskiksen.

Juuri kotoa muuttaneena asuin Helsingin keskustan vanhalla alueella asunnossa, jossa vessa oli aivan postimerkin kokoinen koppi. Oikein lihava ei olisi sinne edes mahtunut. Tämän takia käytin keittiön roskista, siihen asti että joku kaveri kysyi minulta selvästi nolostuneena missä vessan roskis on.

Tämän tapauksen jälkeen lamppu syttyi ja taisin jonkun jogurttipurkin vessan nurkkaan asettaa vieraita varten. :)

En ymmärrä, miksi ei näkisi näinkin pientä vaivaa vieraita varten, jos sillä saa mukavuutta lisättyä huomattavasti. Kummallist

Jos sisko käy kerran viidessä vuodessa, silloin voit käyttää keskustelussa aiemmin mainittua jugurttipurkkikikkaa. Joku kannellinen pieni ämpäri ajaa roskiksen asian.

Vierailija
382/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole ja olen nainen. Ällöttävä pienessä aaunnossa. 

Vessanroskis on ällöttävä, sen sijaan että ällöttävää on roskien kuljettelu ja valteltu etsien roska-astiaa? Roskikset ovat olemassa nimenomaan koska ne tuovat siisteyttä.

Ällöttävä on sellainen roskis, jonne joku satunnainen vieras joskus laittaa verisen rätin, joka jää sinne sitten muhimaan ties kuinka pitkäksi aikaa kun sitä ei mihinkään muuhun käytetä, ja mistäs sen tietäisi tyhjentää ellei vieras erikseen sano jättäneensä sinne jotain.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole ja olen nainen. Ällöttävä pienessä aaunnossa. 

Vessanroskis on ällöttävä, sen sijaan että ällöttävää on roskien kuljettelu ja valteltu etsien roska-astiaa? Roskikset ovat olemassa nimenomaan koska ne tuovat siisteyttä.

Ällöttävä on sellainen roskis, jonne joku satunnainen vieras joskus laittaa verisen rätin, joka jää sinne sitten muhimaan ties kuinka pitkäksi aikaa kun sitä ei mihinkään muuhun käytetä, ja mistäs sen tietäisi tyhjentää ellei vieras erikseen sano jättäneensä sinne jotain.  

Laita muistutus, jos et muuten muista tyhjentää roskiksia. Ei kai se vieraiden vika ole jos olet hajamielinen.

Vierailija
384/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nilottaisi jättää verinen side tai tamponio sinne miehen pikkuroskikseen korjattavaksi, joa olisin ainoa naisvieras, joka hänen luonaan käy.  Ennemmin pussiin ja laukkuun

Vierailija
385/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin ja appiukon luona ei ole vessanroskista. Roskat kerätään astiaan joka on keittiössä ilman kantta. Arvatkaapa vienkö käytetyt kuukautissuojani sinne?

No minne muuallekaan? Minä veisin lahjana pienen roskiksen

- No ei, ellei ole pakko. Pidä mukanasi pientä muovipussia ja kuljeta siinä pois kotisi poljinpöntöön. Lajittelet sen sitten miten itse haluat. Ja peset pöntön huolellisesti. Kukin tavallaan.

Vierailija
386/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään ei tule vastausta, miksi yhdelläkään miehellä pitäisi olla roskis pelkkiä naisten eritteitä varten, tai miksi yhdenkään miehen pitäisi siivota menkkarättejänne? 

Ei tarvi olla, jos et kutsu naisvieraita. Jos kutsut vieraita kylään, tarjoat heille tietysti mahdollisuuden minimihygieniaan.

Myös esimerkiksi pyyhe käsien kuivaukseen, saippua ja vessapaperi on kohteliasta tarjota vierailleen.

Edelleenkään ei vastausta siis. 

Sinuakaan ei varmaan haittaa että jätän eritteeni pönttöön, sen reunoille ja vähän sen ohikin, ja siivoat ne sitten hymyssäsuin? 

Miten sinun po

Eli ei mene jakeluun. 

Vierailija
387/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka luettelette miksi ette itse tarvitse roskista vessassa, eikö teillä käy ikinä ketään vieraita? Meillä on roskikset vessoissa mm. juuri sen takia, että vieraiden on mahdollista esim jättää käytetyt siteet/tamponit huomaamattomasti roskiin, eikä tarvitse kannella niitä pitkin asuntoa toiseen roskikseen.

Ei ne kovin huomaamattomia ole siinä vaiheessa, kun isäntäväki avaa roskiksen viedäkseen sen pois. Ehkä parin viikon kuluttua. 

Vierailija
388/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ja ketju suomennettuna =

"miksi miehet eivät ole naisten vessapalvelijoita?"

Huudatteko kylässä ollessanne miestä myös pyyhkimään? 

Vierailija
389/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle todella pieni vaiva laittaa vessaan jonkinlainen roskis, käytin sitä tai en. Jos roskis on harvoin käytössä, joku pieni ämpäri ajaa hyvin saman asian. Esimerkiksi jos syö jogurttia tai vastaavaa sellaisesta kannellisesta ämpäristä, siitä saa pienimpäänkin koppiin sopivan roskiksen.

Juuri kotoa muuttaneena asuin Helsingin keskustan vanhalla alueella asunnossa, jossa vessa oli aivan postimerkin kokoinen koppi. Oikein lihava ei olisi sinne edes mahtunut. Tämän takia käytin keittiön roskista, siihen asti että joku kaveri kysyi minulta selvästi nolostuneena missä vessan roskis on.

Tämän tapauksen jälkeen lamppu syttyi ja taisin jonkun jogurttipurkin vessan nurkkaan asettaa vieraita varten. :)

En ymmärrä, miksi ei näkisi näinkin pientä vaivaa vieraita varten, jos sillä

Se pieni muovipurkki pyörisi sitten lattialla ja siivousten kiusana. Mieltäisin sen hyvin nopeasti roskaksi ja heittäisin pois. Jos naisella on kuukautiset, hän myös varautuu vaihtamaan siteen. Vaihtoside on pienessä pussissa. Vaihdettavan voi siirtää siihen ja kuljettaa käsilaukussaan kotiin (tai muualle). Näin minä toimi, esim. työpaikalla.

Vierailija
390/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ikinä ole ollut vessan roskista. Perheessä 3 teinityttöä. Keittiö on vessan vieressä ja siellä on hyvä roskis järjestelmä. Lasten huoneissa ei myöskään ole ikinä ollut roskiksia. Se meidän 160m2 talon ainoa roskis on siellä keittiössä :)

Vierailija
391/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska a) tarve vähäinen ja b) vaatisi ylläpitoa.

Olisko hauska jos siellä on kuukausia vanhat edellisten vieraiden roskat odottamassa seuraavaa vierasta.

Vierailija
392/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka luettelette miksi ette itse tarvitse roskista vessassa, eikö teillä käy ikinä ketään vieraita? Meillä on roskikset vessoissa mm. juuri sen takia, että vieraiden on mahdollista esim jättää käytetyt siteet/tamponit huomaamattomasti roskiin, eikä tarvitse kannella niitä pitkin asuntoa toiseen roskikseen.

Sinä kuitenkin kaivat ne sieltä pois..

Vierailija
393/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehet laittaa vessapaperihylsyt ja tyhjät purnukat?

Olen nainen, mutta tietysti kierrätän ne kuten kuuluu. Vessan roskikseen menee vain se likaisin jäte, jota en keittiöön vie eli tamponit ja siteet sekä muu pieni sekajäte kuten vanulaput.

Vierailija
394/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko luulette että laitan verisen  siteen muhimaa käsilaukkuuni jos vessasta ei  löydy roskista? Ei,kiikutan sen keittiön roskikseen ja ei ole minun ongelmani,milloin se tyhjätään,

Vierailija
395/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on roskis vessassa, laitan sinne käytetyt kortsut.

T.Skäbä

Vierailija
396/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alankin tästä lähtien kyläillessä kysymään, miksei roskista ole silloin harvoin kun sitä ei ole. Jos vastaus on vihamielinen, lopetan kyläilyt siihen. 

Niin, että sinulle olisi varattava pieneen asuntoon roskis, ja muistettava nostaa erikseen se käyttöösi. - Vaikutat ylimieliseltä. Ehkä parempi lopettaa kyläilyt kun on noin pikkumaiset vaatimukset. Ehkä kyläiletkin sen vuoksi, että pääset haastamaan riitaa.

Vierailija
397/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enemmän ihmettelen miestä jolla ei koskaan käy naisvieraita. Eikö ikinä käy sisko, äiti, eikö kaveriporukoissaan ole yhtään naista, eikö edes miespuoliset kaverinsa koskaan kyläile niin että naisystävä on mukana?"

Ihan normaalit välit perheen kanssa ollut aina, mutta eipä äiti tai sisko ole koskaan vierailleet kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Ja luulen ettei kumpikaan haluaisi jättää roskikseeni intiimejä asioitaan. Tyttöystävät ovat ihan eri asia, koska heidän kanssaan ollaan intiimejä muutenkin ja sellaisilla asioilla ei ole siinä tilanteessa väliä. He taas eivät ole koskaan sanoneet tarvitsevansa roskista vessaan, vaan ihan luonnostaan ovat vieneet roskat keittiön roskikseen. Olisin toki ostanut vessaroskiksen jos olisivat sellaisen halunneet.

Nyt olen jo setämiehen iässä eikä naisia käy enää ollenkaan.

Vierailija
398/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehet laittaa vessapaperihylsyt ja tyhjät purnukat?

Paperihylsyt pönttöön ja "tyhjät purnukat" voi kiikuttaa roskiin, mulla tyhjenee hammas tahna tuubi ehkä 3-4kk välein. 

Vierailija
399/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön roskis tyhjennetään melko usein wc.n roskis todella harvoin ei sinne haisevia menkka vermeitä viitsi jättää HAISEMAAN. Siis keittiön roskiin kiitos.

Vierailija
400/588 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tamponi vähemmän huomiota herättää ja aiheuttaa hajuhaittoja, jos sen hävittää keittiön roskiin muun jätteen sekaan eikä jätä yksinäisenä muuten tyhjään vessanroskikseen.