Miksi miehillä ei ikinä ole pientä roskista vessoissaan?
Naisena olen aina pitänyt pientä jalalla avattavaa roskista vessoissa jotta sinne voi helposti heittää hygieniatarvikkeita ja muuta vessaroskaa.
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka luettelette miksi ette itse tarvitse roskista vessassa, eikö teillä käy ikinä ketään vieraita? Meillä on roskikset vessoissa mm. juuri sen takia, että vieraiden on mahdollista esim jättää käytetyt siteet/tamponit huomaamattomasti roskiin, eikä tarvitse kannella niitä pitkin asuntoa toiseen roskikseen.
Jos menen vierailulle en suinkaan odota, että vessasta löytyy poljinroskis ja jos vaikka löytyykin, en jätä sinne mitään toisten tutkittavaksi. Siteissä on itsessään pieni pussi, joten käytetty sinne ja rullaan vaikka paperia/tai siteen tarrasta jäävällä nauhalla, jotta pysyy kiinni, se sitten käsilaukkuun.
Ihme hifistelyä tuo poljinroskis, joka usein metallinen (pitää ääntä ja pölyyntyy helposti ulkopuolelta). Lisäksi hankala lattiasiivouksen yhteydessä.
Mikä tämä käsilaukkujankkaaja oikein on? Joku uusi palstahullu?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei tule vastausta, miksi yhdelläkään miehellä pitäisi olla roskis pelkkiä naisten eritteitä varten, tai miksi yhdenkään miehen pitäisi siivota menkkarättejänne?
Ei tarvi olla, jos et kutsu naisvieraita. Jos kutsut vieraita kylään, tarjoat heille tietysti mahdollisuuden minimihygieniaan.
Myös esimerkiksi pyyhe käsien kuivaukseen, saippua ja vessapaperi on kohteliasta tarjota vierailleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei tule vastausta, miksi yhdelläkään miehellä pitäisi olla roskis pelkkiä naisten eritteitä varten, tai miksi yhdenkään miehen pitäisi siivota menkkarättejänne?
Minä olen nainen ja käytän kyllä vessaroskista, mutta en todellakaan oleta että jokaisen ihmisen taloudesta pitäisi sellainen löytyä. En kyllä kanna mitään muovipussejakaan mukana, mutta en ymmärrä miksei sitä tamponia voi kääriä ihan normaalisti paperiin ja viedä toiseen roskikseen sitten.
- Aika monesti ihmiset syövät tai kahvittelevat siellä keittiössä. Ei ole kiva kuskailla vessakääröjä ihan jo mielikuvien takia. (Paitsi toki jos seurue on sitä laatua joka ilmoittaa kesken ruokailun "käyn paskalla" eli tällaisilla mielikuva-asioilla ei ole väliä)
- Kosken useampaan ovenkahvaan ja kaappiin roudaillessani menkkaroskia ympäri taloa. On hygienisempää laittaa roskiin vessassa ja tämän jälkeen pestä kädet, pyyhkien kädet vessan pyyhkeeseen eikä keittiön pyyhkeeseen johon kädet pyyhitään myös ruoanlaiton lomassa. Olettaen että keittiö tarjoaa käsipyyhkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole roskista. Vessapaperi kuluu 1 rulla vuodessa. Paskalla käyn toissä aina aamukahvin jälkeen. Duunissa olen 6 kertaa viikossa ja sunnuntaina lähdin mahdolisemman äkkiä ulos kun muuten en saa mitään aikaseksi. Vessassa käyn jossain liikkeessä tai ravintolassa.
Viime vuonna kävin kerran omassa vessassa käyttäen paperia. Satunnaiset nais vieraat kuluttavat mun paperin.
Suihkussa käyn kerran viikossa kotona muuten harrasteissa. Varmaan pullo shamppoota kotona per vuosi. :)
Roskia ei tule joten mitä roskiksella tekisi
Mihin satunnaiset naisvieraat laittavat kuukautisroskansa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut nyt viisi vuotta. En ole tyhjentänyt kertaakaan.
M34
Iso plussa siitä, että löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi olla, jos et kutsu naisvieraita. Jos kutsut vieraita kylään, tarjoat heille tietysti mahdollisuuden minimihygieniaan.
Myös esimerkiksi pyyhe käsien kuivaukseen, saippua ja vessapaperi on kohteliasta tarjota vierailleen.
Haaravelipesut jonomuodostelmassa vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole roskista. Vessapaperi kuluu 1 rulla vuodessa. Paskalla käyn toissä aina aamukahvin jälkeen. Duunissa olen 6 kertaa viikossa ja sunnuntaina lähdin mahdolisemman äkkiä ulos kun muuten en saa mitään aikaseksi. Vessassa käyn jossain liikkeessä tai ravintolassa.
Viime vuonna kävin kerran omassa vessassa käyttäen paperia. Satunnaiset nais vieraat kuluttavat mun paperin.
Suihkussa käyn kerran viikossa kotona muuten harrasteissa. Varmaan pullo shamppoota kotona per vuosi. :)
Roskia ei tule joten mitä roskiksella tekisiMihin satunnaiset naisvieraat laittavat kuukautisroskansa?
Eivät tule kylään kun on kuukautisia tietenkään. Nolostuisivat liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei vastausta siis.
Sinuakaan ei varmaan haittaa että jätän eritteeni pönttöön, sen reunoille ja vähän sen ohikin, ja siivoat ne sitten hymyssäsuin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuakaan ei varmaan haittaa että jätän eritteeni pönttöön, sen reunoille ja vähän sen ohikin, ja siivoat ne sitten hymyssäsuin?
Miten sinun porsastelusi ja roskan laittaminen roskikseen rinnastuvat toisiinsa? Vaikutat sekavalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehiltä varmaan tule sitä hygieniaroskaa niin paljon/päivittäin, meillä ainakin se täyttyy mun siteistä, tamponeista, pumpulilapuista ja -puikoista.
Miehillä ei tule minkäänlaista hygieniaroskaa vessassa. Paskapaperit menee pöntöstä alas ja muuta ei tule.
Kyllä joillakin tulee, jos on vaikka ollut joku sairaus siellä alapäässä ja leikkauksen jäljiltä on vaikkapa virtsapidätyskyky huonontunut.
Ämpärillä varmaan hoituu tuollainen äkillinen ja väliaikainen säilötarve. Vaikea kuvitella, että silloin lähtee kaupasta etsimään poljinastiaa. Ehkäpä senkin kokee parin viikon jälkeen roskaksi ja heittää menemään.
Kun Venäjäläiset kakkaa niin kun ne pyyhkii pyllyn panevat ne vessa paperin sen jälkeen roskikseen .
Ei mullakaan ole ja olen nainen. Ällöttävä pienessä aaunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun porsastelusi ja roskan laittaminen roskikseen rinnastuvat toisiinsa? Vaikutat sekavalta
Yhtä lailla odotat että miehet siivoavat sinun eritteesi. Täysin sama asia.
Vieläkään ei mene jakeluun se, että miehet eivät niitä vessaroskiksia tarvitse mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun porsastelusi ja roskan laittaminen roskikseen rinnastu
Yhtä lailla odotat että miehet siivoavat sinun eritteesi. Täysin sama asia.
Vieläkään ei mene jakeluun se, että miehet eivät niitä vessaroskiksia tarvitse mihinkään?
Onko sulle vieraille tarjolla täsmälleen samat asiat kuin itse käytät? Jos juot kahvia, et tarjoa vieraille teetä? Jos sinulla ei ole nälkä, et tarjoa yövieraalle iltapalaa?
Kerro mitä "eritteiden siivoamista" on roskapussin normaalissa viemisessä ulkoroskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja käytän kyllä vessaroskista, mutta en todellakaan oleta että jokaisen ihmisen taloudesta pitäisi sellainen löytyä. En kyllä kanna mitään muovipussejakaan mukana, mutta en ymmärrä miksei sitä tamponia voi kääriä ihan normaalisti paperiin ja viedä toiseen roskikseen sitten.
- Aika monesti ihmiset syövät tai kahvittelevat siellä keittiössä. Ei ole kiva kuskailla vessakääröjä ihan jo mielikuvien takia. (Paitsi toki jos seurue on sitä laatua joka ilmoittaa kesken ruokailun "käyn paskalla" eli tällaisilla mielikuva-asioilla ei ole väliä)
- Kosken useampaan ovenkahvaan ja kaappiin r
Kuulostaa kyllä jo hieman neuroottiselta tehdä pikkuasiasta noin iso ongelma. Ketään ei kiinnosta sinun "vessakääröt" ja jos pesee kädet kunnolla niin ne voi aivan hyvin ja hygieenisesti kuivata keittiössä. Harvoin se vessa missään niin kaukana on, että tarvitsisi "ympäri taloa" kuljeskella lähmimässä ovenkahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole ja olen nainen. Ällöttävä pienessä aaunnossa.
Vessanroskis on ällöttävä, sen sijaan että ällöttävää on roskien kuljettelu ja valteltu etsien roska-astiaa? Roskikset ovat olemassa nimenomaan koska ne tuovat siisteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle todella pieni vaiva laittaa vessaan jonkinlainen roskis, käytin sitä tai en. Jos roskis on harvoin käytössä, joku pieni ämpäri ajaa hyvin saman asian. Esimerkiksi jos syö jogurttia tai vastaavaa sellaisesta kannellisesta ämpäristä, siitä saa pienimpäänkin koppiin sopivan roskiksen.
Juuri kotoa muuttaneena asuin Helsingin keskustan vanhalla alueella asunnossa, jossa vessa oli aivan postimerkin kokoinen koppi. Oikein lihava ei olisi sinne edes mahtunut. Tämän takia käytin keittiön roskista, siihen asti että joku kaveri kysyi minulta selvästi nolostuneena missä vessan roskis on.
Tämän tapauksen jälkeen lamppu syttyi ja taisin jonkun jogurttipurkin vessan nurkkaan asettaa vieraita varten. :)
En ymmärrä, miksi ei näkisi näinkin pientä vaivaa vieraita varten, jos sillä saa mukavuutta lisättyä huomattavasti. Kummallista ajatella, että jokaisella vieraalla olisi omat ro
- No, niin. Enpä taida enää kutsua vieraita (sisko käynyt kerran 5 vuodessa). Siitä syntyy vain riitaa. Koettu on, tämänkin aiheen puitteissa. Hullua varustaa pieni vessansa ja asuntonsa poljinastialla, jos itsellä ei ole sielle minkäänlaista käyttöä ja se vain on siivouksen tiellä ja vessapöntön vieressä roiskeiden likaantumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties tätä "käyn kusella"-toitotusporukkaa?
Ei ole ollut eikä tule.
-NAINEN