Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA
Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.
Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.
Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.
Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.
Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.
Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.
MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.
Kiitos, oli pakko purkautua.
Kommentit (430)
Hullua kuvitella, että mies alkaisi yhtä-äkkiä tekemään naisten töitä kun jälkikasvua ilmaantuu. Hankkikaa kotiapulainen jos ei naiselta hommat suju.
Vierailija kirjoitti:
Miten te palstanaiset löydätte kumppaniksenne empatiataidottomat miehet?
Ette kai päätä heinää samantein menneet naimisiin ja hankkineet lapsen?
Mistä päättelet, että kotitöissä laiska mies on empatiataidoton?
Mun mies oli aikanaan ekan lapsen kanssa tällainen. Johtui väsymyksestä, ajattelemattomuudesta, siitä, ettei siisteys ole hänelle niin justiinsa. Hitaasta ja rauhallisesta luonteesta ja perinteisestä kotikasvatuksesta.
Pari lasta myöhemmin osallistuu oikein hienosti. Meillä auttoi se, että mies vietti myös aikaa vauvan kanssa yksinään ja jäi myös kotiin taaperon kanssa, kun minä palasin töihin. Hänelle kirkastui varsin pian, miten paljon hommia kotona riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nykymiehissä vika?
Ajatteletko, että nykymiehiä ennen lapsensa saaneet isämme ja isoisämme (synt. 20-60-luvuilla) luutusivat pöydät ja keräsivät lelut lattioilta lähtiessään pesemään jälkikasvunsa kakkapyykkiä?
Eivät varmastikaan hoitaneet tuota puolta kodista,mutta ymmärräthän,että tuolloin miehet menivät fyysisesti hyvin raskaisiin metsätöihin,pelloille,merille jne hommiin,joista nykymiehillä ei ole hevonv..kaan käsitystä. On melkoinen ero sillä että joku käy naputtamassa tietokoneella 8h/pvä hyvällä palkalla,kuin metsurilla,poromiehellä tai maatilan pitäjällä. Jotain rehellisyyttä kiitos. Avioliitot olivat joskus muinoin niin sanottu pakko ihan toimeentulon tähden eikä naisilla ollut muuta keinoa,kuin painaa itsekin töitä vielä viimeisillään raskaan ollessaankin,mutta nämä nykypäivän soijapojat ovat todella oksettavia-eivät edes niitä&nbs
Mistä sinä tiedät mitä työtä Ap,n mies tekee? Edelleen löytyy myös fyysisesti raskaita töitä!
Kaikki kyselee multa, että miten mä jaksan hoitaa kaiken yksin. Helpommalla mä pääsen kuin ydinperheiden äidit.
T. Itsellinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut miehellesi säännöllisesti peppuseksiä? Avain onneen parisuhteessa on peppuseksi! Muistakaa naiset tämä!
Voi hele,,, tii, Ei taatusti tee mieli ottaa eikä antaa ,jos mies on noin tyhmä.
Onpa ihmeellistä valitusta taas kerran.
Ap, sinun mies ei ryyppää, käyttäydy väkivaltaisesti sinua tai lasta kohtaan, petä jne.
Mies käy töissä ja viettää aikaa lapsen kanssa.
Moni nainen olisi onnellinen saadessaan tuollaisen miehen itselleen!
Mitä ihmettä sinä valitat?
Mikään ei näytä riittävän nyky naiselle suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Koira nyt ainakin pois. Koirasta on paljon hommaa. Eivät sovi kiireiseen pikkulapsiarkeen.
Samaa mieltä. Miksi hankkia lapsia samaan talouteen, jossa on jo valmiiksi elukka hoidettavana? Varsinkin jos tämän elukan on nainen itse hommannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli aikanaan ekan lapsen kanssa tällainen. Johtui väsymyksestä, ajattelemattomuudesta, siitä, ettei siisteys ole hänelle niin justiinsa. Hitaasta ja rauhallisesta luonteesta ja perinteisestä kotikasvatuksesta.
Pari lasta myöhemmin osallistuu oikein hienosti. Meillä auttoi se, että mies vietti myös aikaa vauvan kanssa yksinään ja jäi myös kotiin taaperon kanssa, kun minä palasin töihin. Hänelle kirkastui varsin pian, miten paljon hommia kotona riittää.
Empatiassa on puutteita, jos ei osaa huomioida toisen tarpeita ja ajattelee päänsäätöisesti vain itseään. Luulisi että luonne olisi tullut selväksi ennen lapsen hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi reagoi, jos jätät siivoamatta? Alkaako haukkua sinua?
Ei ala haukkua eikä kommentoi mitään, sitten ei vaan tapahdu mitään. Ilmeisesti meillä on täysin erilaiset siisteyskäsitykset, hän ei varmaan edes huomaisi vaikka seinät kaatuisivat.
Lapsi on sen ikäinen, että ryömii ja tunkee kaiken suuhunsa, joten oikeasti siinäkin mielessä on pakko pitää järjestystä yllä ja siivota, koirakin kantaa kaiken paskan sisälle.
Ja turha ehdottaa, että kokeilen olla tekemättä mitään; en pysty itse elämään kauhean sotkun keskellä. Olen sitten varmaan opettanut miehen näille tavoille.
Mutta kyllä hän pitää itsestään selvänä, että minä hoidan kaiken. Aika ajoin, kun on unettomia öitä alla ja muutenkin alkaa seinät kaatumaan päälle, huudan hänelle naama punaisena, etten jaksa tällaista arkea enää päivääkään, etten ole mikään sisäkkö ja oksettaa aikuisen miehen passaaminen, niin sinä iltana jaksaa olla oma-alotteinen. Ja se loppuu siihen.
Ap
Itsepähän olet ap kuoppasi kaivanut.
Olet äitiyslomalla joten sinulle kuuluu tällä hetkellä suurin osa kotitöistä. Alenna siisteysvaatimuksiasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari lasta myöhemmin osallistuu oikein hienosti. Meillä auttoi se, että mies vietti myös aikaa vauvan kanssa yksinään ja jäi myös kotiin taaperon kanssa, kun minä palasin töihin. Hänelle kirkastui varsin pian, miten paljon hommia kotona riittää.Empatiassa on puutteita, jos ei osaa huomioida toisen tarpeita ja ajattelee päänsäätöi
Ei tarvitse olla kovin suuria puutteita. Tarvitsee vaan vähän valvomista, väsymystä, työkiireitä, ehkä jonkun terveyskriisin, pätkätyösuhteen ja työnhakemista. Stressiä rahasta ja huolta vauvan tai vaimon terveydestä. Ihan riittää nämäkin.
Relaa vähän. Jätä kotityöt tekemättä.
Suosittelen puhumaan asiasta, kerro mitä olet tehnyt ja mitä puuttuu. Jjakakaa vaikka päivät. Maanantai-iltaisin sinä teet ruoan ja olet lapsen kanssa, tiistaisin mies, ke yhdessä, to taas sinä ja pe mies ja la-su vuoroviikoin 3 viikon jaksoissa. Molemmat saa omaa aikaa ja lapsi-aikaa ja perheaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut miehellesi säännöllisesti peppuseksiä? Avain onneen parisuhteessa on peppuseksi! Muistakaa naiset tämä!
Voi hele,,, tii, Ei taatusti tee mieli ottaa eikä antaa ,jos mies on noin tyhmä.
Tie onneen parisuhteessa on peppuseksi ja piste. Siitä ei pääse mihinkään!
My ass is exit only.
Vierailija kirjoitti:
Mies vuorollaan vanhempain lomalle ja sinä menet töihin. Ongelma ratkaistu.
Tämä on paras neuvo. Jokaisen isän pitäisi pitää vähintään 3 kk vanhempainvapaata niin, että äiti on töissä. Siinä miehelle valkenee kummasti se, että äitiyslomalla olo ei todellakaan ole lekottelua.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mies käy edes kaupassa. Jos ei niin laita kauppalappu kouraan.
Ja muksu vaunuissa mukaan. Hengähdä hetki.
Siis ei mies mitään "tuo leipää pöytään". Vaan ap tuottaa kodinhoitopalvelua miehelle kellon ympäri ruokapalkalla. Ap raataa kuin orja. Mies vain käy töissä kuten kaikki muutkin aikuiset ihmiset. Siitäkö pitäisi jotenkin olla tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Mies ei vaan jaksa. 🙂
Heikko, tyypillinen, kyvytön "mies".
Ap voisit ottaa eron. Mutta ihan ekaksi soitat neuvolaan ja luet tuon tarinasi ääneen sinne.
Emme tiedä Ap n vauvan ikää. Ryömiikö vai ei.
T.eri