Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA
Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.
Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.
Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.
Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.
Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.
Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.
MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.
Kiitos, oli pakko purkautua.
Kommentit (430)
Lakkaa ap ymmärtämästä miten töissä "vastuu painaa". Miehesi käy töissä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ei mitään. Kaikki käyvät töissä. Aikuisella ihmisellä on työpaikka. Se on normaalia, ei mikään sankariteko. Sinun ei tarvitse ymmärtää mitään.
Huomenna varaat koiralle ajan piikille. Jos mies peruu sen, niin sen jälkeen et tee eläimen kanssa enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa ap ymmärtämästä miten töissä "vastuu painaa". Miehesi käy töissä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ei mitään. Kaikki käyvät töissä. Aikuisella ihmisellä on työpaikka. Se on normaalia, ei mikään sankariteko. Sinun ei tarvitse ymmärtää mitään.
Mä olisin niin halunnut töihin sen 24/7 huutavan vauvan kanssa olemisen sijaan. Ois ollut hetken ees hiljasta ja joku kenen kanssa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosk mies tekee rahaa hän palkkaa niillä apua.
Ei, vaan osallistuu kotona kuten miehen kuuluu. Ei tässä maassa kovin moni edes tienaa tarpeeksi että pystyy ketään palkkaamaan.
Mutta kun tässä tapauksessa ei osallistu niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää palkata apua koska ei tee itse mitään kotona.
Ei, vaan häipyä. Sillon miehen on pakko kantaa vastuunsa.
Näinhän miehetkin itse toimii.
Mä ihan oikeasti alan olla sitä mieltä, että ei ole mitään muuta konstia jäljellä, jolla miehen sais tajuamaan.
Heitteillejättö on rikos, joten sitä mies ei voi tehdä. Vastuuta voi paeta niin kauan, kun ap on lapsen kanssa.
Miksi et jaksa tehdä kun kerran olet kotona ja laita koira pois jos et sitäkään jaksa. Sinä kuvittelet että työssäkäyvällä on vain lepo päivä.
Miksi et selviydy kodinhoitotöistä kun kerran olet kotona etkä työelämässä. Etkö tiennyt kun teet kakaran, olet pitkään 24h pallo jalassa. Olisit ajatellut sitä ennen lapsen tekoa että haluat mennä vielä jonnekkin ja olla vapaa sillä sen jälkeen olet kuin vankilassa.
Tekikö se mies ennen lasta kotitöitä vai oletitko että hän hän alkaa sitten lapsen tultua niitä tekemään.
Minkälaista suhteenne oli ennen lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jaksa tehdä kun kerran olet kotona ja laita koira pois jos et sitäkään jaksa. Sinä kuvittelet että työssäkäyvällä on vain lepo päivä.
Miksi et selviydy kodinhoitotöistä kun kerran olet kotona etkä työelämässä. Etkö tiennyt kun teet kakaran, olet pitkään 24h pallo jalassa. Olisit ajatellut sitä ennen lapsen tekoa että haluat mennä vielä jonnekkin ja olla vapaa sillä sen jälkeen olet kuin vankilassa.
Tekikö se mies ennen lasta kotitöitä vai oletitko että hän hän alkaa sitten lapsen tultua niitä tekemään.
Minkälaista suhteenne oli ennen lasta.
Tän neuvon hyödyllisyys oli pyöreä 0.
Vierailija kirjoitti:
Ylitöistä ei saa palkkaa?
Soita sen pomolle ja sano, että rikkovat lakia. Tai kysy asiasta mieheltä ja katso, miten mies reagoi.
Sun miestä ei kiinnosta tulla kotiin ja oliko miehen idea ollenkaan tehdä lasta muuta kuin sinun pakkomielteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä uutisia: mies ei ole töissä. Salilla, pelaamassa, rakastajan luona, pelaa työpaikalla pasianssia, jne. Mutta ylitöitä se ei tee. Miksi te aina uskotte nämä palkattomat ylityöt, jotka alkaa lapsen synnyttyä.
Noniin eli nyt ap varaa lomamatkan itselleen ja etsii rakastajankin mukaan matkalleen. Noin.
Tai löytää lomareissultaan useita rakastajia 😂
Vierailija kirjoitti:
Sun miestä ei kiinnosta tulla kotiin ja oliko miehen idea ollenkaan tehdä lasta muuta kuin sinun pakkomielteesi.
Miehet kyllä osallistuu lastentekoon. Sä vissiin lintsasit biologian tunneiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee lapset.
Nainen hoitaa.
t, mies
No jos kerran mies yksinään tekee lapset, niin eiköhän sen miesemon sitten kuulu hoitaa ne myös? Nainen voi rentoutua töissä ja tulla sieltä aina illaksi kotiin katsomaan miten hommat sujuu ja miehen lapset kasvaa. Kulut tietty jaetaan puoliksi.
Miksi et elänyt sinkkuna ja lapsettomana niin ei tarvitsisi tätäkään valitusvirttä täällä veisata.
Hanki comali-rakastaja. Myöhemmin se vie sinut kuningattarekseen Marsiin trumplandiaan, jossa saa kaiket päivät ajella oranssilla sähköautolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä
Ollaan puhuttu asiasta miehen kanssa. Mies on sanonut harkitsevansa asiaa, mutta mitään ei ole tapahtunut.
Ap
Miksi sinä et palkkaa siistijää? Annat vaan laskun miehen kouraan, kun kerran on niin ylpeä "elättäjä".
A. Miksi sä valitat b. Miksi sä teet lapsen c . miksi sä oot kotona mikset töissä.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna varaat koiralle ajan piikille. Jos mies peruu sen, niin sen jälkeen et tee eläimen kanssa enää mitään.
Ihanaa, minäkin vihaan koiria. Kintaat nahasta, a-tilaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin niin halunnut töihin sen 24/7 huutavan vauvan kanssa olemisen sijaan. Ois ollut hetken ees hiljasta ja joku kenen kanssa jutella.
Miksi et mennyt töihin kun sinne halusit.
Älkää vain puhuko siivoojasta vaan hoida tutustumiskäynti ja tee sopimus. Sitten se puhe muuttuu teoksi.
Ap,otan osaa. Olen lapseton, joten voin vain kuvitella uupumuksen ja väsymyksen määrän sekä ärsytyksen. Onneksi et ole vielä niin poikki, ettet jaksaisi reagoida.
En ole lukenut koko ketjua, mutta itseäni epäilyttää "ylityöt" sekä se, millainen mies on kokonaisuudessaan, jos on kerran aloituksessa kuvatun lainen.
Noniin eli nyt ap varaa lomamatkan itselleen ja etsii rakastajankin mukaan matkalleen. Noin.