Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

Vierailija
02.03.2025 |

Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.

Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.

Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.

Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.

Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.

Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.

Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.

MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.

Kiitos, oli pakko purkautua.

Kommentit (430)

Vierailija
381/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 Mies ei vaan jaksa. 🙂

Niin, MIES TEKEE PITKÄÄ PÄIVÄÄ TÖISSÄ ! TÖISSÄ ! ja kotona pitäs vielä tehdä pitkää päivää???! hä ?

Vierailija
382/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia ensimmäisenä vastaan tulevan miehen kanssa.

T. vastuuta hitaasti ja kivuliaasti opetteleva mies

Älkää hyvät miehet yrittäkö tehdä naisista orjia. Teille on jankutettu 50 vuotta että teidän miesten kuuluu tehdä osanne. Ei ole uutta kenellekään.

Mitä sinäkin vasta nyt opettelet vastuuta kun sinun olisi pitänyt oppia vastuu jo teini-ikäisenä? Etkä sinä mitään ole oppinut vieläkään vaan sysäät syyt miesten vioista naisten niskaan. Kuten te miehet aina teette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 Mies ei vaan jaksa. 🙂

Niin, MIES TEKEE PITKÄÄ PÄIVÄÄ TÖISSÄ ! TÖISSÄ ! ja kotona pitäs vielä tehdä pitkää päivää???! hä ?

Ei työssäkäynti ole mitään ihmeellistä. Kaikki käyvät töissä. Pitää jaksaa se ja paljon muutakin. Ei riitä että vajoaa sohvaan kaljatölkki kädessä töiden jälkeen.

Vierailija
384/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi olisi työtön ja kotona, olisi eri asia. Hän on töissä ja tuo leivän pöydälle. Sinun työsi on hoitaa koti ja lapsi. 

T. Nainen itsekin, 50+

Saa se nainenkin joskus vapaahetkiä toivoa?  Kodin- ja lapsenhoito on ilman vapaapäiviä tapahtuvaa toimintaa. Miehellä sen sijaan on työstään vapaata.

Saa nainenkin esim harrastaa, tai vaan olla yhden illan, tai vaikkapa nukkua kokonaisen yön, edes joskus. Se ei ole liikaa pyydetty. 

Tässä ei ap pyydä kuuta taivaalta ja on ihan paskapuhetta tulla sanomaan, että äiti on täysin yksin vastuussa kaikesta. Ei ole. Isä on kodista vastuussa myös. Myös hän asuu siellä ja syö sitä ruokaa. Jotain kuuluu kotona tehdä. Hyvinvointiin kuuluu muutakin kuin "tilille kilahti rahaa." Raha ei käänny itsestään puhtaaksi kodiksi, vaatteiksi,

Ap kertoi, että hoitaa, kun käsketään. Kylvettää, mutta pyyhkeet jää esille. Ja muita esimerkkejä. Kuulostaa siltä, että yksi lause "vie pyyhkeet pyykkikoriin." tms. auttaisi, kun muutenkin "tottelee", mutta ei, kivempi on uhrautua. Ymmärrän pointin, että tulee tunne, että on ainoa aikuinen talossa, mutta millään erolla tuo ei korjaannu. Ilmeisesti ap ei rakasta edes miestään, kun heti näin nopeasti vauvavuotena edes harkitsee asiaa. Se on sitten taas eri asia toki. Mutta jos rakkautta on niin kyllä yhdestä vauvavuodesta pitää selvitä. Joskus parisuhde on joustoa ja siinä ei aina kaikki mene tasan. Joskus on aikoja kun pitää joustaa itse enemmän tai "opettaa" toista. Yrittää tulla toimeen ja puhaltaa yhteen hiileen. Elämässä tapahtuu paljon parempaakin, sairautta ja muuta, eikä silloinkaan rakastavassa suhteessa lasketa minuutteja kuka teki mitä.

Mutta jos ero nyt tuntuu parhaalta niin kannattaa mieluummin mitä se käytännössä on. Ei ole toista joka tuo työstä palkkaa yhteiseen talouteen. Ei ole ketään joka pyynnöstä hoitaa lasta. Itse luultavasti palaisit töihin ja sen päälle hoidat lapsen ja kotityöt, tappelet eksän kanssa, jatkat syyllistämistä jne. Jos noin paljon tekee töitä niin ei hän miksikään 50/50 vanhemmaksi voi ryhtyä.

Vierailija
385/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi olisi työtön ja kotona, olisi eri asia. Hän on töissä ja tuo leivän pöydälle. Sinun työsi on hoitaa koti ja lapsi. 

T. Nainen itsekin, 50+

Saa se nainenkin joskus vapaahetkiä toivoa?  Kodin- ja lapsenhoito on ilman vapaapäiviä tapahtuvaa toimintaa. Miehellä sen sijaan on työstään vapaata.

Saa nainenkin esim harrastaa, tai vaan olla yhden illan, tai vaikkapa nukkua kokonaisen yön, edes joskus. Se ei ole liikaa pyydetty. 

Tässä ei ap pyydä kuuta taivaalta ja on ihan paskapuhetta tulla sanomaan, että äiti on täysin yksin vastuussa kaikesta. Ei ole. Isä on kodista vastuussa myös. Myös hän asuu siellä ja syö sitä ruokaa. Jotain kuuluu kotona tehdä. Hyvinvointiin kuuluu muutakin kuin "tilille kilahti rahaa." Raha ei

Kerropa miksi nainen osoittaa aina rakkautensa palvelemalla miestä? Ei milloinkaan toisin päin? Kyllä sinut on aivopesty kunnolla.

Vierailija
386/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tuossa tilanteessa olla piskikin?

Vierailija
387/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tuossa tilanteessa olla piskikin?

Yleensä syytetään naista. Nyt näköjään myös koiraa. Ihan mitä tahansa paitsi miestä, joka perseilee.

Vierailija
388/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kulttuureissa mies ei tee mitään kotona.et kertonut mistäpäin miehesi olikaan kotoisin

Vierailija
389/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kulttuureissa mies ei tee mitään kotona.et kertonut mistäpäin miehesi olikaan kotoisin

Niin. Suomalaisessa kulttuurissa ei tee. Eikä kyllä missään muussakaan kulttuurissa.

Ei ihme kun avioliitot hajoaa kun miehet ovat hyödyttömiä.

Vierailija
390/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta kyllä ja muistan omien äitiyslomien ajalta sen, miten vauvan nukkuessa todellakin oli vain levon ja oman rauhan tarpeessa. Ei siinä tehnyt mieli alkaa siivota päikkäriaikaan. Itse teinkin aivan tietoisen päätöksen, että päikkäreiden aikana EN tee kotitöitä vaan lepään - tarkoitti se sitten seinän tuijottamista, kännykän selaamista tai nukkumista. 

Ei niihin kotitöihin nyt oikeesti mennyt niin mahdottomasti aikaa. Sain tehtyä tarvittavat pikaraivaukset lapsen kanssa olemisen lomassa. Ruoan laitoin vähän illemmalla kun mieskin oli kotona ja hän taisi sillloin enemmän viihdyttää vauvaa.

Asia, mikä mut suorastaan yllätti vauva-arjessa oli pyykin VÄHYYS. Meidän vauva ei kauheasti puklaillut tai muuta, joten samaa bodya käytettiin useampi päivä. Ei ollut missään vaiheessa kummempaa pyykkirumbaa, mitä aina kauhistellaan. Mut ymmärrän et tässä voi olla isoja eroja. 

Vierailija
391/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.

Ei ole nykynaisista siihen. Edes äitiysvapaalla olevista näköjään.

Vierailija
392/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on yksi lapsi. Mies tekee pitkää päivää töissä.

Ennen oli naiset rautaa.

Vierailija
393/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja lukematta arvioisin, että suunnilleen näin:

Todennäköisesti mies ajattelee samalla tavalla kun tulee töistä että saisi hetken rauhaa. Nainen aloittaa nalkuttamisen koska hänellä on voimat ja hermot loppu. Mies ei kuitenkaan sano vastaan, vaan tekee ne muutamat työt mistä nainen valittaa koska ei jaksa riidellä. Nainen jatkaa miehen haukkumista netissä. Mies miettii samat asiat mutta omassa päässään, tai ehkä sanoo hyvälle kaverilleen.

Tai sitten erilailla. Molemmilla kuitenkin vaikuttaisi olevan voimat lopussa, eikä se sillä parane että haukutaan toista. Keskustelkaa ja sopikaa miten asiat saisi toimimaan paremmin. Jakakaa vaikka kotitöitä tai muuta vastaavaa. Jos keskustelu ei onnistu, niin sitten on ongelma.

Vierailija
394/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: keskustelu ei onnistu, joten siinä tapauksessa en tiedä mitä tehdä

Vierailija
395/430 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee myös pitkää päivää ja maksaa meidän perheen asioista suurimman osan. Kotitöitä hän ei juuri tee mutta hän maksaa meidän siivooja me, käy kaupassa, on vauvan kanssa ja antaa mulle tosi hyvin omaa aikaa harrastuksiini jne. Mä siivoan kotona mielelläni vauvan kanssa ja vaikka pyykin pesu on jopa kivempaa vauvan kanssa kun hän on niin kiinnostunut kaikesta. Tai astianpesukoneen tyhjennys, sekin on vauvan mielestä mahtavaa. Vauva on mun ihana pikku apuri, jonka kanssa on parasta olla kotona. Leikkiä, siivota ja mitä nyt keksitäänkään. 

Vierailija
396/430 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä 

Ap voi ihan itse palkata siivoojan. Mies on jo nyt ainoa työssäkäyvä ja talouden kannattelija.

Ap on kotona päivät pitkät. KOTONA. Tuijottaa varmaan jotain realityä ja somea päivät pitkät. Ei se niin voi mennä että yksi käy töissä, kantaa taloudellisen vastuun ja ottaa sen lisäksi lapsen, siivouksen ja kotityöt vastuulleen heti kotiin tultuaan jotta toinen voi jatkaa sluibailua.

Ap on kotona vauvan kanssa. Vauvassa on ihan hirveän paljon käsityötä.

😂 Yksi vauva. Yksi. Ei kuutta taaperoa tai ylivilkasta leikki-ikäistä, vaan yksi vauva. Ja veikkaanpa ettei ap:lla ole vauvan lisäksi myös isoa kartanoa, lypsykarjaa ja kanalaa hoidettavana vaan tavall

Mä olen maatilan lapsi. Isoäiti asui naapurissa ja auttoi paljon lasten hoidossa ja maatilan töissä. Lypsyjen ajaksi meidät saatettiin sitoa kiinni rattaisiin, jotta äiti saa työnsä tehtyä. Isompana paineltiin pitkin tiluksia keskenämme. 

Mistään lapsentahdisuudesta ei silloin puhuttu. Nykypäivänä lävähtäis lasu aika nopeasti entisaikojen menolla.

Vierailija
397/430 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko aloitusta, mutta sen voin sanoa että kannattaa olla lapseton sinkku, niin ei tarvitse tanssia muiden pillin mukaan!

T. Lapseton sinkku 

Vierailija
398/430 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tekee myös pitkää päivää ja maksaa meidän perheen asioista suurimman osan. Kotitöitä hän ei juuri tee mutta hän maksaa meidän siivooja me, käy kaupassa, on vauvan kanssa ja antaa mulle tosi hyvin omaa aikaa harrastuksiini jne. Mä siivoan kotona mielelläni vauvan kanssa ja vaikka pyykin pesu on jopa kivempaa vauvan kanssa kun hän on niin kiinnostunut kaikesta. Tai astianpesukoneen tyhjennys, sekin on vauvan mielestä mahtavaa. Vauva on mun ihana pikku apuri, jonka kanssa on parasta olla kotona. Leikkiä, siivota ja mitä nyt keksitäänkään. 

Jotenkin ihana viesti. Toivottavasti sulla on ihana pikku apuri myös vuoden päästä ja on vielä parasta olla kotona.

Vierailija
399/430 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kelpaa miehen tarjoama,mahdollistama,  hyvä elintaso.

Mieti jos  oisit edelleen alepan kassalla  ja laskisit pennejä että saat sätkät ostettua.

Olipa hauska oletus, että äidiksi jäävät ovat aina persaukisia ja syrjäytyneitä. :D

Taitaa mies puhua omasta puolestaan. 

Vierailija
400/430 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä