Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA
Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.
Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.
Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.
Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.
Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.
Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.
MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.
Kiitos, oli pakko purkautua.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.
isit vaan kurittaa. .ykskin ukko sanoi,että ei tarvii kuvitellakaan että sit työntä vaunuja,sattuu joku kamu näkemään vielöä. tyttölapsen kanssa ei ulos puistoon. pojan jos saisi--voisi harkita kun se isompi, ulkoilua. hää sai pojan. mikään ei muuttunut. jätti perheensä, uusi akka,sen kanssa poika ja sama kopioitui,jätti nekin. ja akkaväki kuori perunatkin valmiiksi, sitoi kengännauhat, ja kaikki kotityö, sokeri kahviin valmiiksi. ukko ei edes pikku joululahjaa. akka otti ompelutöitäkin iltapuuhiksi jotta sai pyörän ostettua lisäansioilla lapselle ja ukolle lempituoksua jouluksi.
ukko sanoi vielä,että tee sitä tätä ruokaa,kakkuja kun hänen äitinsä tulee tupatarkastukselle jne. ett' eihän tuo aina sitten toimi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsi voi olla hetkeäkään jossain leikkiaitauksessa, jolloin pääsisi ripustamaan pyykit kuivumaan tai viikkaamaan ne kaappiin, helppo laatikkoruoka uuniin ja toinen heti perään. Lapsethan syö nykyään pelkkää Pilttiä, joten ei vaivaa ruuanlaitosta. Koira ulos samalla kun vaunulenkkeilee.
Kone hoitaa tiskit ja toinen kone pyykit. Ja kai lapsi nukkuu päiväunia?
Jätä nyt ainakin sen koiranhoito ja lenkitys miehelle. Ennen töihin menoa voi käydä pissattamassa.
muuten koneita ei saa jättää yksin pyörimään,vakuutuskaan ei maksa jos talo palaa.ja laatukotiruokaa lapselle.. muuten olet oikiassa
Vierailija kirjoitti:
Ja taas näitä naisten valitusvirsiä. Mikä ihme siinä on että pitää valittaa, valittaa ja vielä kerran valittaa mut erota ei voi. Erotkaa hyvät naiset erotkaa ei teidän ole pakko olla niiden itse valitsemien kelvottomien ukkeleiden kanssa.
Osalla rajoittaa se, että tämä ukkeli tekee elämän ihan mahdottomaksi siihen asti kun lapset on aikuisia
Tsemmpihalaus.
Semmoista se on pienten lasten kanssa.
Laske omaa rimaa myös. Opettele sietämään sotkua. Priorisoi oma-aika ja hyvin vointi. Esim sanot sille lapsen isälle että nyt sinä käyt tuulettamassa lenkillä päätä tms ETKÄ käytä sitä aikaa siivoamiseen.
Luulen että se isäkin on väsynyt ja siksi häneltä jää hommat tekemättä. VAi oliko sellainen jo ennen lasta?
Muista se on ohimenevää mutta ihanaa aikaa kun lapsi on pieni. Siivota ehtii myöhemminkin. Tärkeämpää kuin kiiltävä tiskipöytä on lapsen onnesta kiiltävät silmät <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä
Lapsiperheessä riittää siivottavaa joka ikinen päivä, ei se paljoa auta jos siivooja käy pari kertaa kuussa.
En ymmärrä näitä nykymiehiä, ovat kuin pikkupentuja.
onhan se siivousapu lisänä. isompaa,ikkunaa, luuttuamista,sauna,kylpyhuoneiden isot pesut,ulko-ovet,parvekkeet. itse ns ylläpitosiivousta välissä. ja sen joka kotona, hänenkin pitää päästä omille menoille,kampamo, harrastus, ulkoilua,kylään jne. lapsi kärsii jos alkaa tulla tiuskimisia. kiree ilmapiiri jne. äidin pitää päästä vaikka nukkumaan, siksi kotiapu joku joka hoitaa vaavia vaikka unen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä ne naiset ennen pärjäsi kun mies oli reissutöissä ja nainen hoisi kodin ja lapset ihan yksinään.
Naiset oli sillon naisia ja miehet hoiti "tarpeensa" reissuillansa. Win-win.
ikävät oli tuliaisetkin. kostamon porukoilla tilaustavaraa ja kaupparatsut...
Miksi kutsutte miehiä perheen päiksi vaikka miehet eivät tee kodeissa tai perheissä mitään? :DD Ihan oikeasti, kuinka typeriä te akat olette? Ja miksi miehiä ei koskaan syytetä? Kun nainen ottaa laiskimuksen, se on naisen vika. Sitten jos mies valitsee haluttoman naisen tai "nalkuttajan", ei syy ole miehen vaan naisen. Miten jaksatte tällaista myrkkyä jossa nainen on aina paha noita ja mies uljas jumala?
Noloa miten nostatte näitä paskoja jalustalle ja huudatatte vain miten naiset ovat susia. Miehethän ne teitä vedättävät, pettävät, vihaavat ja käyttävät hyväksi. Avatkaa ne silmänne, tollot.
Tämän takia en koskaan ottaisi miestä. Pelkkä riesa tuollainen kaksinaamainen käärme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.
isit vaan kurittaa. .ykskin ukko sanoi,että ei tarvii kuvitellakaan että sit työntä vaunuja,sattuu joku kamu näkemään vielöä. tyttölapsen kanssa ei ulos puistoon. pojan jos saisi--voisi harkita kun se isompi, ulkoilua. hää sai pojan. mikään ei muuttunut. jätti perheensä, uusi akka,sen kanssa poika ja sama kopioitui,jätti nekin. ja akkaväki kuori perunatkin valmiiksi, sitoi kengännauhat, ja kaikki kotityö, sokeri kahviin valmiiksi. ukko ei edes pikku joululahjaa. akka otti ompelutöitäkin iltapuuhiksi jotta sai pyörän ostettua lisäansioilla lapselle ja ukolle lempituoksua jouluksi.
ukko sanoi vielä,että tee sitä tätä ruokaa,kakkuja kun hänen äitinsä tulee tupatarkastukselle jne. ett' eihän tuo aina sitten toimi.
MITEN TE VOITTE KATSOA TÄLLAISTA NAISVIHAA? Ja totta kai annatte isän nimen lapselle jonka ISÄ KIUSAA HÄNTÄ.
Tehkää tälle jotain! Mies on naiselle susi, mies KIUSAA JOPA LAPSIA! Miten te likaiset akat kehtaatte jatkaa näiden nimiä? Kutsutte näitä perheen päiksi vaikka nämä KIUSAAVAT LAPSIA!
Miksi ette osoita reiät mitään vihaa? Teidän tossuutenne takia LAPSIA KIUSATAAN! Että te heteroperheet olette oksettavia kiusaajia!
Vierailija kirjoitti:
Tsemmpihalaus.
Semmoista se on pienten lasten kanssa.
Laske omaa rimaa myös. Opettele sietämään sotkua. Priorisoi oma-aika ja hyvin vointi. Esim sanot sille lapsen isälle että nyt sinä käyt tuulettamassa lenkillä päätä tms ETKÄ käytä sitä aikaa siivoamiseen.
Luulen että se isäkin on väsynyt ja siksi häneltä jää hommat tekemättä. VAi oliko sellainen jo ennen lasta?
Muista se on ohimenevää mutta ihanaa aikaa kun lapsi on pieni. Siivota ehtii myöhemminkin. Tärkeämpää kuin kiiltävä tiskipöytä on lapsen onnesta kiiltävät silmät <3
Tuki suusi. Kaikki aloittajan listassa on pakollista tekemistä. Se lapsi pitää syöttää ja pestä. Muuten ei silmät kauan kiillä onnesta. Aloittaja ei ole tässä ongelma vaan patalaiska mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsutte miehiä perheen päiksi vaikka miehet eivät tee kodeissa tai perheissä mitään? :DD Ihan oikeasti, kuinka typeriä te akat olette? Ja miksi miehiä ei koskaan syytetä? Kun nainen ottaa laiskimuksen, se on naisen vika. Sitten jos mies valitsee haluttoman naisen tai "nalkuttajan", ei syy ole miehen vaan naisen. Miten jaksatte tällaista myrkkyä jossa nainen on aina paha noita ja mies uljas jumala?
Noloa miten nostatte näitä paskoja jalustalle ja huudatatte vain miten naiset ovat susia. Miehethän ne teitä vedättävät, pettävät, vihaavat ja käyttävät hyväksi. Avatkaa ne silmänne, tollot.
Tämän takia en koskaan ottaisi miestä. Pelkkä riesa tuollainen kaksinaamainen käärme.
No miksi sinä et syytä miehiä?
Jännä kuinka naisten mielestä miehen pitää maksaa kaikki tekemällä pitkää päivää töissä jonka jälkeen tulee kotiin tekemään kotityöt että naisen ei tarvi luin nauttia valmiissa pöydässä jossa ei itse tarvi muuta kuin sulkeutua vauva kuplaan kun mies pakotetaan hoitamaan kaikki.
Naisten pitäisi päättää että haluaako että mies maksaa kaiken vai tekee kotityöt kun se ei todellakaan ole reilua miestä kohtaan että mies maksaa kaiken ja tekee kotityöt
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka naisten mielestä miehen pitää maksaa kaikki tekemällä pitkää päivää töissä jonka jälkeen tulee kotiin tekemään kotityöt että naisen ei tarvi luin nauttia valmiissa pöydässä jossa ei itse tarvi muuta kuin sulkeutua vauva kuplaan kun mies pakotetaan hoitamaan kaikki.
Naisten pitäisi päättää että haluaako että mies maksaa kaiken vai tekee kotityöt kun se ei todellakaan ole reilua miestä kohtaan että mies maksaa kaiken ja tekee kotityöt
Monellekin on ehdotettu, että mies kotiin ja nainen töihin. Se ei käy. Sitäpaitsi sitten se menisi, että nainen maksaa ja tekee kotityöt.
Tämmöinen muutos tulee ihan yhtäkkiä. Ihan niinkuin henkilö yhtäkkiä unohtaisi missä on kaappi. Mä en tiedä onko tämä jo dementiaa vai jotain todella ovelaa kiusaamista.
Hullua vainoharhaisuutta, jossa oletuksena että mies haluaa kiusata vaimoaan. Kauhuelokuva? Millaisessa maailmassa ja liitoissa te nykyajan naiset elätte? Ja suurin kysymys: miksi? t. nainen 68 v
Vierailija kirjoitti:
Ei mies mitään "maksa kaikkea". Päinvastoin mies korjaa itselleen kaiken taloudellisen hyödyn. Nainen joutuu luopumaan omasta työstään kun hoitaa miehen lasta kotona ja nainen tietenkin menettää oman palkkansa. Naisen urakehitys pysähtyy, mies sen kuin porskuttaa. Mies on pelkkä loinen. Nainen joutuu hoitamaan miehen lasta ruokapalkalla. Ja mies kehtaa vielä vaatia että hänen pitäisi saada asua kuin hotellissa.
Ei ole röyhkeydellä mitään rajaa.
Mä oloin pikkulapsiajan jälkeen tekemään töissä pitkää päivää. Mies alkoi valittamaan, että minulla on enemmän "omaa aikaa" kun saan olla töissä. Kerran jopa mainitsi, että lepäilen töissä ja hänellä on rankkaa kouluikäisten lasten kanssa!
Silloin, kun itse olin vauvojen kanssa kotona ja pyysin häneltä joskus apua niin tuli kova ulina, että hänellä on niin raskasta, kun hän käy töissä! Töissä käyminen on niin raskasta ettei enää voi tai pysty mitään muuta siihen päälle. Ja että hänellä ei ole yhtään omaa aikaa vaan töiden jälkeen pitää saada vain harrastaa ja olla kavereiden kanssa.
Nyt sitten yhtäkkiä, mulla se työnteko onkin kevyttä, ja omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen muutos tulee ihan yhtäkkiä. Ihan niinkuin henkilö yhtäkkiä unohtaisi missä on kaappi. Mä en tiedä onko tämä jo dementiaa vai jotain todella ovelaa kiusaamista.
Hullua vainoharhaisuutta, jossa oletuksena että mies haluaa kiusata vaimoaan. Kauhuelokuva? Millaisessa maailmassa ja liitoissa te nykyajan naiset elätte? Ja suurin kysymys: miksi? t. nainen 68 v
No sinä elit avioliitossa jossa mies sai laillisesti rai*skata sinut. Luulisi sinun jotain tietävän avioliiton kauheudesta. Eikä lakia siksi muutettu että miehet olisivat sitä halunneet. Päinvastoin miehet halusivat pitää vaimon rai*skaamisen laillisena. Naiset lakia muuttivat.
Mikäli meillä olisi perinteiset arvot valloillaan, tätäkään ongelmaa ei olisi. Mies käy töissä ja elättää, nainen siivoaa kodin ja huoltaa lapset.
Ai niin ja sama mies väitti kirkkain silmin, kun kysyin että entä mun harrastukset & oma-aika (joita ei siis ollut kun hoidin lapsia kotona) että onhan sulla OMAA AIKAA KUN SIIVOAT.
Siivoaminen oli hänen mielestä mun harrastus!
Vierailija kirjoitti:
Ja taas näitä naisten valitusvirsiä. Mikä ihme siinä on että pitää valittaa, valittaa ja vielä kerran valittaa mut erota ei voi. Erotkaa hyvät naiset erotkaa ei teidän ole pakko olla niiden itse valitsemien kelvottomien ukkeleiden kanssa.
Kuten tämäkin aloittaja sanoi että on ihanaa että mies maksaa kaiken tekemällä pitkää päivää töissä. Kyllä naisille miehen tuoma raha kelpaa mutta naisten mielestä sen jälkeen miehen pitäisi vielä tehdäkin kaikki. Ei naisille kelpaa ilmainen elämä kun sen lisäksi haluaa vielä orjan joka palvelee ja tekee kaiken mitä nainen vaatii