Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

Vierailija
02.03.2025 |

Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.

Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.

Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.

Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.

Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.

Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.

Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.

MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.

Kiitos, oli pakko purkautua.

Kommentit (424)

Vierailija
221/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellitä nyt hyvä nainen sitä nutturaa!  Mies ei ehkä ole kovin aloitteellinen kotitöissä, mutta ohjattuna kyllä auttaa.  Laske vähän rimaa, ei kaiken tarvitse aina olla niin täydellistä.  Tuolla menolla sinä ajat miehen pois, eikä se elämä siitä valttämättä helpotu.  Ennemmin tai myöhemmin tulee kuvioihin jommankumman uusperhe jne.  Siinäpä vasta on sitten jaksamista.  Jos haluat omaa aikaa, käy vaikka juoksemassa rivakka lenkki heti, kun mies kotiutuu.  Siinä pääkin vähän tuulettuu.  Kuten tuolla aikaisemmin kommentoin:  anna sen imurin olla ja ruoan jäähtyä, rakastelkaa!  47 vuoden avioliittokokemuksella.

Vierailija
222/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 Mies ei vaan jaksa. 🙂

Siis naisten töitä, no ei tietenkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lie kasvattanut hänet tuommoiseksi passattavaksi...? Nainen.

Ja sieltä se malli on opittu, kuka tekee mitäkin.

Vierailija
224/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä 

Sellainen isorintainen 19v voisi olla hyvä, niin siitä olisi vähän muutakin hyötyä!!!

Vierailija
225/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies käy edes kaupassa. Jos ei niin laita kauppalappu kouraan. 

Ei kuulu miehille kaupassa käynti eikä ruoan laitto, ruoka on pöydässä valmiina kun mies saapuu kotiin, niin sen pitää olla.

Vierailija
226/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tyhmempi mies sitä enemmän naiset synnyttävät lapsia hänelle.

Ja tässä voittaa mies!

Vierailija
227/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellitä nyt hyvä nainen sitä nutturaa!  Mies ei ehkä ole kovin aloitteellinen kotitöissä, mutta ohjattuna kyllä auttaa.  Laske vähän rimaa, ei kaiken tarvitse aina olla niin täydellistä.  Tuolla menolla sinä ajat miehen pois, eikä se elämä siitä valttämättä helpotu.  Ennemmin tai myöhemmin tulee kuvioihin jommankumman uusperhe jne.  Siinäpä vasta on sitten jaksamista.  Jos haluat omaa aikaa, käy vaikka juoksemassa rivakka lenkki heti, kun mies kotiutuu.  Siinä pääkin vähän tuulettuu.  Kuten tuolla aikaisemmin kommentoin:  anna sen imurin olla ja ruoan jäähtyä, rakastelkaa!  47 vuoden avioliittokokemuksella.

Itsellä vasta 25 v takana ja tuohon en ikinä lähtisi. Suostuisin elämään saastassa ja vielä palkitsemaan miehen seksillä. Ei toimi enää nykyaikana tuo. 

Vierailija
228/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä voittaa mies!

Niin voittaakin, koska naiset ovat vielä miehiä tyhmempiä. Miehellä on edellisestä liitosta lapsia, eikä halua tai jaksa huolehtia heistä. Niin mitä tekee uusi nainen? No lisää lapsia tälle miehelle tietysti.

Vierailija
229/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vasta 25 v takana ja tuohon en ikinä lähtisi. Suostuisin elämään saastassa ja vielä palkitsemaan miehen seksillä. Ei toimi enää nykyaikana tuo. 

Mä just ajattelin, että jos olisi miehelle ollut kohtuuton vaatimus hoitaa osansa kotona, olisi äkkiä ollut kengänkuva persuksissa rakastelun sijaan, niin vahvasti halu on sidoksissa kunnioitukseen. -20 v toista kierrosta

Vierailija
230/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aloituksessa sitä, että ap sanoo miehen olevan kuin toinen lapsi ja haaveilee ajasta, että tarvitsisi siivota vain omia ja lapsen jälkiä. Ja kumminkin lista tekemisistä sisältää vain lapsen jälkien korjaamista, ei miehen:

"vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). --  jäljet jää minun siivottaviksi."

"Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne."

"Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne."

"Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja."

Toki mies voisi tehdä nuo hommat kunnolla loppuun, mutta ei miehen poistaminen mitenkään helpota äidin työtaakkaa tässä, koska lapsi on joka tapauksessa kylvetettävä ja syötettävä. Sitten äiti joutuu myös kylvettämään lapsen, ei pelkästään tyhjentämään ammetta.

Aloitus antaa hieman harhaanjohtavan kuvan kuin ap siivoaisi "mieslapsen" paitoja lattioilta ja tiskaisi miehen astioita, mutta kaikki nuo esimerkit liittyivät lapsenhoitoon, joka on hoidettava, oli kodissa miestä tai ei.

Vierailija
231/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aloituksessa sitä, että ap sanoo miehen olevan kuin toinen lapsi ja haaveilee ajasta, että tarvitsisi siivota vain omia ja lapsen jälkiä. Ja kumminkin lista tekemisistä sisältää vain lapsen jälkien korjaamista, ei miehen:

"vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). --  jäljet jää minun siivottaviksi."

"Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne."

"Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne."

"Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja."

Toki mies voisi tehdä nuo hommat kunnolla loppuun, mutta ei miehen poistaminen mitenkään helpota äidin työtaakkaa tässä, koska lapsi on joka tapauksessa kylvetettävä ja syötettävä. Sitten äiti joutuu myös kylvettämään lapsen, ei pelkästään tyhjent

Se mieslapsen katsominenkin väsyttää jo niin paljon, että sen poistaminen helpottaa kummasti. 

Vierailija
232/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko lisääntyä, kannattiko? :D:D:D:D Kahden vauvan kotiorja.

Vierailija
233/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.

Mutta miehen rahat on miehen rahoja ja lokkeilla ei saa!

Vierailija
234/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan samanlaista. Menin takaisin kokopäiväiseen työhön ja sama meno jatkui. Mies ei tehnyt mitään kotitöitä.

Kirsikkana kakussa MIES vaati, että koti pitää olla täydellisen puhdas ja siisti koko ajan. Vaikka itse vaan sotki ja sotki. Esim kaikki margariinit, tyhjät juustopaketit, käytetyt astiat jäivät ruokapöydälle. Likaiset vaatte siihen mihin oli ne milloinkin riisunut.

Pyykeistä valitti, jos vaatteet oli likapyykissä tai VÄÄRIN viikattuna vaatekaapissa. Vaatekaappi piti olla täydellisen siisteissä pinoissa herran vaatimassa järjestyksessä (tietyt t-paidat tietyssä pinossa, muuten hän EI LÖYDÄ vaatteitaan tarpeeksi nopeasti). Ihan hullua shittiä. Kaikki tavarat piti olla presiis oikeassa paikassa vaikka itse viljely niitä pitkin asuntoa käytettyään. Ruuvimeisseli otettiin sieltä "oikeasta paikasta" väännettiin, joku ruuvi paikalleen ja siihen pöydälle jätettiin lojumaan ruuvimeisseli, ylimääräiset ruuvit ja pakkaustarvikkeet. Sitten raivottiin, että nämä ei olleetkaan sitten _oikeassa paikassa_ seuraavalla kerralla.

Haali lapsille harrastuksia ties mistä asti alkaen ihan sopimattomina kellon aikoina. Sitten vaati, että lähden töistä ajoissa, että ehdin ruokkia lapset tiettynä kellon aikana (ruoka piti olla syötynä ennen treenejä 1,5h), vaatettaa lapset ja viedä treeneihin ja treenien jälkeen piti olla maittava ja terveellinen ei eineksistä tehty ruoka valmiina kotona.

Keksi koko ajan minulle lisää ja lisää velvotteita ja vastuita, mutta itse ei osallistunut mitenkään muuten kuin tosiaan keksimällä juttuja jotka minun pitää hoitaa ja hänen osuutensa oli vaan elää kuin vapaa perhonen.

Niin, että ei ne ongelmat aina johdu siitä, että naisilla on jotenkin liian korkeat standardit tai vaatimukset elämälle. Voi niitä olla näillä vapaamatkustajilla, jotka kokevat elävänsä viiden tähden hotellissa conciergen, assistentin, kokin, siivoojaan, kotiapulaisen, lastenvahdin ja housemanagerin kanssa.

Vierailija
235/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teillä on koira, jos kellään ei ole sille aikaa eikä motivaatiota sen hoitamiseen niin hoitakaa se pois; uuteen kotiin tai piikille 

Vierailija
236/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ne naiset ennen pärjäsi kun mies oli reissutöissä ja nainen hoisi kodin ja lapset ihan yksinään.

Unohdit varmaan ihan tahallaan naisten palkkatyöt. Silleen pärjäsi, että äidit sanoi tyttärilleen, miten kannattaa keskittyä opiskeluun ja töihin, niin ei ole yhdestäkään miehestä riippuvainen.

Aika vaikeata se on, kun nainen tulee raskaaksi ja jää äitiyslomalle. Silloin naisen tulot romahtavat ja pakko turvautua, osittain puolison rahoihin. Muuten miksi olla parisuhteessa sitten?

Ei sitten kannata lisääntyä. Muutenkin kun katsoo maailman tilannetta, niin pitäisi olla selvästi hullu jotta tähän maailmaan synnyttää lisää lapsia kärsimään. Tulevaisuus Suomella ei ole muutenkaan valoisa.

Vierailija
237/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä voittaa mies!

Niin voittaakin, koska naiset ovat vielä miehiä tyhmempiä. Miehellä on edellisestä liitosta lapsia, eikä halua tai jaksa huolehtia heistä. Niin mitä tekee uusi nainen? No lisää lapsia tälle miehelle tietysti.

Näinhän se näyttää yleensä menevän. Fiksut miehet jäävät kokonaan ilman naista ja tyhmät sen kun lisääntyy. 

Vierailija
238/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehelle pitää opettaa, miten tiskirättiä ja vessaharjaa pidellään?

Kiinnostais kyllä tietää, mitä ap:n mies tekee työkseen. 

Vierailija
239/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ne naiset ennen pärjäsi kun mies oli reissutöissä ja nainen hoisi kodin ja lapset ihan yksinään.

Unohdit varmaan ihan tahallaan naisten palkkatyöt. Silleen pärjäsi, että äidit sanoi tyttärilleen, miten kannattaa keskittyä opiskeluun ja töihin, niin ei ole yhdestäkään miehestä riippuvainen.

Aika vaikeata se on, kun nainen tulee raskaaksi ja jää äitiyslomalle. Silloin naisen tulot romahtavat ja pakko turvautua, osittain puolison rahoihin. Muuten miksi olla parisuhteessa sitten?

Naisen ei tarvitse koko vuotta olla yksin kotona. Riittää, että on ensimmäisen puolikkaan. 

Vierailija
240/424 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska miehet ovat pihejä ja itsekkäitä, ei kannata tehdä lapsia.