Onko teillä puolen vuoden palkkaa vastaava summa säästössä?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010075340.html
Sellainen olisi hyvä olla pahan päivän varalle.
- Mikael "Kymppitonni kuussa ja milli pankissa täyttää elämän tarpeet" Jungner.
Kommentit (87)
Kyllä on. Osa tilillä, osa rahastoissa, osa osakkeissa. Sen verran pitää itseään kunnioittaa, ettei ensimmäisenä työttömyyspäivänä ole rahat lopussa.
Nyt alkaa taas keskustelu missä kaikki palstalaiset on miljonäärejä 😭
Ei. Velaton talo on. Kai sen voisi myydä jos ihan pahin tapahtuisi. Samoin mulla on hyvät vakuutukset sairauden varalle. Työttömyyteen en heti usko mutta sen verran hyvät tulot on että ansiosidonnainen olisi ihan hyvä myös.
On ja paljon enemmänkin, n. 75 000 euroa säästössä.
On. On hyvä varautua pahan päivän varalle.
Mulla on rahastoissa 60 000e eli juurikin vuoden palkka.
määrittele "säästössä".
-tilillä ei ole koskaan paria tonnia enempää
-sijoituksissa taas ihan kiva summa ja itseasiassa kasvanut tänäkin vuonna enemmän kuin nettovuosipalkkani on.
Vierailija kirjoitti:
- Ota osa riskistä. Mene töihin, jossa saat palkan sijaan omistusosuuksia, Jungner vinkkaa Talouselämässä.
Tällaista kun pk-yritykset yleisemmin tarjoaisivatkin ainakin palkan päälle. Mutta kun ei, kakkahousut ulisevat kun ei ole varaa maksaa ihmisille. Kuitenkin se mahdollinen tuleva menestys halutaan pitää pelkästään omana hyötynä, mutta muiden pitäisi sitä rakentaa jollain kymmenellä eurolla tunti ja jatkaa sitä samaan hintaan, vaikka firman arvo satakertaistuisi.
Ei ihan, vasta 5 kuukauden palkan verran.
On eri muodoissa
Käteisenä,osakkeissa,rahastoissa,kiinteistöissä ja kullassa.
Mulla on säästössä 30 000 e. Palkka on 2799 e. Nyt on todella vaikea saada mitään säästöön. Silmälääkäri ja silmälasit 1100 e, toisen sairauden vuoksi mentävä yks lääkärille se noin 300 e. Olen lisäksi joutunut avustamaan äitiäni. Ja isompi taloremontti tulossa. Ei näytä hyvältä vuosi 2024.
Ei todellakaan ole. Elän tässä ja nyt, en kuluta elämääni pelkäämiseen ja kaiken maailman varautumiseen. Parantaa elämänlaatua noin 1000%.
Kelan työmarkkinatuki on 550e x 6 = 3300
- Ota osa riskistä. Mene töihin, jossa saat palkan sijaan omistusosuuksia, Jungner vinkkaa Talouselämässä.