Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mitään fiiliksiä omaa miestä kohtaan, neuvoja? Ajatuksia?

Vierailija
02.03.2025 |

Ollaan oltu yli 15v yhdessä. Liitto on ollut vaikea. Osittain varmasti myös itsestäni johtuen, mutta miehen epäkypsyys on vaikuttanut suhteeseen erittäin negatiivisesti. Mies on yrittänyt muuttaa tapojaan ja tottakai on vähän kasvanutkin näiden vuosien aikana, mutta tie ei ole ollut helppo. Hän haluaisi yrittää jatkaa liittoa, mutta itse koen aina vaan pettyväni uudelleen mieheen. Toisaalta en tiedä vaadinko liikaa. En vaan koe että mies toisi minulle mitään lisäarvoa elämään. En koe että hänen kanssaan kasvan mitenkään ihmisenä, esim että voisin ihailla ja ottaa mallia hänestä jossain asiassa. Hän ei koskaan keksi mitään erityistä, ihan pieniäkin asioita, esim että ehdottaisi vapaapäivänä/lomilla että tehtäisiin jotain kivaa, miettisi jotain ruokaa tms, puhumattakaan arjen sujuvuudesta, metatöistä jne. Tosi paljon koen että jää minun vastuulleni. Joudun sanomaan ja muistuttamaan häntä asioista ja siitäkin olen saanut vuosien varrella niin paljon paskaa niskaani. Vaikka jos en joskus jotain esim lasten asioita muista, niin ne unohtuu.

Viime yönä näin unta että erosin miehestäni, ja tapasin uuden miehen kenen kanssa oli vaan tosi helppo olla. Hänellä oli fiksuja ajatuksia jne. Aamulla vaan ahdisti se, että mitä ihmettä teen, kun mies ehdottomasti sitä mieltä että haluaa vielä yrittää ja mä mietin et miten ihmeessä voisin ihailla miestäni, kun en näe mitään posiitivista. Ja kun hän koskettaakin niin se lähinnä ärsyttää.

Ajatuksia?

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasta suhteesta lähteneenä, en voi muuta kuin suositella eroa. Nyt olen ollut uudessa unesi kaltaisessa suhteessa jo reilusti yli kymmenen vuotta, ja monesti olen kiittänyt itseäni siitä, että aikanaan uskalsin lähteä.

On niin helppoa olla, kun rinnalla on ihminen joka osaa keskustella ja kuunnella, ymmärtää minua, ei väännä riitaa mistään, ja ottaa myös vastuuta arjessa, sekä silloin tällöin ilahduttaa pienillä asioilla.

Kiitos vastauksesta. Näitä juttuja olen lukenut, mutta silti mies on saanut minut ajattelemaan että minussa on yhtä lailla vikaa, ja kai nyt itsekin tajuan että en ole täydellinen. Sanon kyllä rumasti miehelleni välillä asioista, mutta olen niin kyllästynyt kun täysin samoista asioista pitää vääntää vuositolkulla. Miksi mies ei opi mitään? Otetaan esimerkiksi perheen päivällisen valmistus. Tästä ollaan puhuttu, jauhettu tr

Sinua on hyvin helppoa syyllistää, koska yhteiskuntamme opettaa naiset ottamaan aina syyn ja vastuun miehen virheistä ja huonosta käytöksestä. Miehesi tietää sen ja käyttää sitä hyväkseen.

Vierailija
62/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin samanlaisessa tilanteessa täälläkin ja ero on mielessä jatkuvasti. 

Kaikki jää mun harteille ja mies ihan tyytyväisenä sanoo, jos mainitsen asioista, että on helpompaa kun sä teet ja tee sä kun osaat paremmin. Näistä on keskusteltu sen sata kertaa ja riidelty tuhannesti, mutta mikään ei muutu. 

Mitään aitoa keskusteluakaan ei kuitenkaan koskaan tule, mies toistaa samat fraasit siitä kuinka haluaa yrittää ja kuinka haluaa olla mun kanssa. Kaipa haluaa, kun vapaamatkustajana kaikki vain on valmiina, eikä tarvitse päätään vaivata millään muulla kuin töihin menolla. Tähän väliin tulee joku besserwisser kohta selittämään kuinka mies tekee töitä ja maksaa. Kun edes olisi niin, mä teen enemmän töitä, kovapalkkaisemmassa työssä ja maksan enemmän perheen menoista. 

Lapsiin miehellä on todella pinnallinen suhde ja lapset sen tiedostavat. Lapset ova

Ei, kyllä isä on itse täysin syypää siihen että ei osaa olla omien lastensa kanssa. Täysin miehen vika. Ei kenenkään muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun ne miehet on niin hel..tin viallisia kaikki ja naiset täydellisiä, etäätä 30 % homoliitoista päättyy eroon, n 50 % heteroista ja 70 % lesboista

Ihmellistä, eikö totta. Ja

Oma elämäni koki aivan todella suuren muutoksen, kun sisäistin tämän totuuden, vaikka se oli hankalaa aluksi. Me naiset OLEMME yleisesti ottaen tyytymättömämpiä. Ja se ei ole usein välttämättä ollenkaan miesten syy. Ja se ei tee meistä huonompia ihmisinä.

Sit kun tämän tajuaa, alkaa kantaa vastuuta omasta elämästään ja tekemään valintoja, jotka tuo sitä onnea. Ei pahan olon ulkoistaminen muille.

Viimeinen rivi on täyttä asiaa. Kannetaan vastuu elämästä ja tehdään valintoja, joissa poistetaan elmästä sitä kurjentavat ja hidastavat tekijät, jotta voidaan elää omaa potentiaaliaan ja oman näköistä elämää. Jos se ankeutta

Kyllä noita näkee tällei keski-iässä hyvin paljon katkeria ja vihaisia naisia, jotka haukkuu miehiä ja ihmettelee mikä kaikissa on vikana.

Itsessään ei näe mitään vikaa.

Vierailija
64/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jää mun harteille ja mies ihan tyytyväisenä sanoo, jos mainitsen asioista, että on helpompaa kun sä teet ja tee sä kun osaat paremmin. Näistä on keskusteltu sen sata kertaa ja riidelty tuhannesti, mutta mikään ei muutu. 

Mitään aitoa keskusteluakaan ei kuitenkaan koskaan tule, mies toistaa samat fraasit siitä kuinka haluaa yrittää ja kuinka haluaa olla mun kanssa. Kaipa haluaa, kun vapaamatkustajana kaikki vain on valmiina, eikä tarvitse päätään vaivata millään muulla kuin töihin menolla. Tähän väliin tulee joku besserwisser kohta selittämään kuinka mies tekee töitä ja maksaa. Kun edes olisi niin, mä teen enemmän töitä, kovapalkkaisemmassa työssä ja maksan enemmän perheen menoista. 

Lapsiin miehellä on todella pinnallinen suhde ja lapset sen tiedostavat. Lapset ovat jo lukiossa ja näkevät isänsä puutteet varsin

Lähde nyt menemään hyvä ihminen! Moni nainen on kuin aikuinen elefantti, joka on köydellä jalastaan kiinni puutapissa. On kasvettu uskomaan siihen, että kahle kuuluu asiaan ja sitoo, vaikka ihan vaan nostamalla jalkaa pääsisi vapaaksi. 

Sinä olet haavelemasi elämän arvoinen. 

Oletko tutustunut termiin veaponized incompetence (tee sä, kun paremmin osaat). 

Vierailija
65/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiin miehellä on todella pinnallinen suhde ja lapset sen tiedostavat. Lapset ova

Mistä miehen kuuluu ottaa vastuu? Ei mistään?

Vierailija
66/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä tunnu olevan rakentavia edellytyksiä suhteen jatkumiselle. Sinuna ottaisin eron. Olen nähnyt todella usein, että vaihtamalla elämä voi mennä parempaan suuntaan. Ja parempi on olla vaikka yksin kuin huonossa suhteessa. Jää joka tapauksessa enemmän psyykkisiä voimavaroja elämiseen, kun huono suhde ei kuluta kaikkia voimia. 

-psykoterapeutti 

Vierailija
67/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun ne miehet on niin hel..tin viallisia kaikki ja naiset täydellisiä, etäätä 30 % homoliitoista päättyy eroon, n 50 % heteroista ja 70 % lesboista

Oma elämäni koki aivan todella suuren muutoksen, kun sisäistin tämän totuuden, vaikka se oli hankalaa aluksi. Me naiset OLEMME yleisesti ottaen tyytymättömämpiä. Ja se ei ole usein välttämättä ollenkaan miesten syy. Ja se ei tee meistä huonompia ihmisinä.

Sit kun tämän tajuaa, alkaa kantaa vastuuta omasta elämästään ja tekemään valintoja, jotka tuo sitä onnea. Ei pahan olon ulkoistaminen muille.

Viimeinen rivi on täyttä asiaa. Kannetaan vastuu elämästä ja tehdään valintoja, joissa poistetaan elmästä sitä kurjentavat ja hidastavat tekijät, jotta voidaan elää omaa potentiaa

Kyllä noita näkee tällei keski-iässä hyvin paljon katkeria ja vihaisia naisia, jotka haukkuu miehiä ja ihmettelee mikä kaikissa on vikana.

Joo, niitä vänisijöitä on molemmissa sukupuolissa. Etenkin alkoholistit. Tässä ketjussa on kuitenkin useampi nainen, joka on huomannut elävänsä epätyydyttävää elämää, jota ei saa raiteilleen, koska toinen osapuoli ei ole aikeissa matkustaa samaan suuntaan tai ylipäätään yhtään mihinkään. Ja jotta heistä ei tulisi katkeria keski-ikäisiä, täällä on rohkaistu ottamaan elämä haltuun. 

Vierailija
68/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus kaava. Ainahan se vika on miehessä ja vaatimukset osoitetaan miehelle. Itsessä vikaa "osittain", jos sitäkään.

Sit valitetaan ja uhkaillaan ja lopulta erotaan. Sama toistuu muiden kanssa. 

Vika on miehessä.

Yleensä on. Miehillä on paljon heikommat ihmissuhdetaidot kuin naisilla ja vähemmän kiinnostusta kehittyä. Naisviha on myös kasvava ongelma. Miehet eivät tee osuuttaan kotitöistä eivätkä ota tarpeeksi vastuuta lastensa hoidosta. Suurin osa miehistä uskoo olevansa naisia arvokkaampia.

Suurin osa miehistä on aika huonoja kumppaneita ja he pilaavat parisuhteensa.

Vierailija
69/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen rivi on täyttä asiaa. Kannetaan vastuu elämästä ja tehdään valintoja, joissa poistetaan elmästä sitä kurjentavat ja hidastavat tekijät, jotta voidaan elää omaa potentiaa

Ainoa vika on jäädä suhteeseen, jossa oma sisin näivettyy eikä jaksa enää uskoa omien jalkojen, siipien ja elämän kantavan. 

Vierailija
70/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme kun tässä naisvihamielisessä maassa aikansa elelee.

Vierailija
71/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kulttuuri on täysin eri, tämä video on täynnä tärkeää asiaa naisille (toki miehillekin, jotta voivat hahmottaa, millainen on hyvä mies)

Videon kommenttiketju on täynnä vertaistukea. Tämä on globaali ongelma, meillä onneksi suuri osa miehistä on hyviä. 

Vierailija
72/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kulttuuri on täysin eri, tämä video on täynnä tärkeää asiaa naisille (toki miehillekin, jotta voivat hahmottaa, millainen on hyvä mies)

Videon kommenttiketju on täynnä vertaistukea. Tämä on globaali ongelma, meillä onneksi suuri osa miehistä on hyviä. 

Miksi kuitenkin merkittävä osa ei ole?

Vierailija
73/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksaalisesti mitä huonompi suhde, sitä vaikeampi on erota. 

Nämä tekemättömät ja vetämättömät miehet, jotka jättävät kaiken vaimojensa harteille ja kieltäytyvät kaikesta rakentavasta kommunikaatiosta, ovat myös väkivaltaisia.  

Kannattaa lukea kirja Why does he do that? Inside the minds of angry and abusive men. Nämä tekemättömät ja kommunikoimattomat miehet uskovat, että heillä on siihen oikeus. Suomen kielestä puuttuu vastaava sana kuin englannin abuse. Abuse on muutakin fyysistä väkivaltaa ja Suomessa usein ajatellaan, että mies on ihan hyvä kun ei lyö. Oikeasti tuosta on vielä todella pitkä matka hyväksi mieheksi. 

Vierailija
74/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuitenkin merkittävä osa ei ole?

Koska miehet ovat henkisesti laiskoja ja heillä on oikeutuksen tunne käytökseensä ja kuviteltuihin etuihin. 

Vierailija
75/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois tämmöinen ennenkuulumaton uutuustapa käsitellä asiaa:

rehellisyys

?

Vierailija
76/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ois tämmöinen ennenkuulumaton uutuustapa käsitellä asiaa:

rehellisyys

?

Ap on yrittänyt käsitellä asiaa. Sitä on myös käsitelty pariterapiassa, tuloksetta. Eli ei ole mitenkään hätiköityä tehdä johtopäätöstä, että mies on luonnevikainen. 

Vierailija
77/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus kaava. Ainahan se vika on miehessä ja vaatimukset osoitetaan miehelle. Itsessä vikaa "osittain", jos sitäkään.

Vika on miehessä.

Perusesimerkki siitä, miten mies kaasuvalottaa naisen epäilemään itseään ja kyselemään, onko hän kohtuuton. 

Olen nainen. Laitatko mielipiteeni miesten syyksi?

Ihan sama, mikä sinä olet. Tuo on kuitenkin perusesimerkki siitä, miten miehet kaasuvalottavat naisia uskomaan, että he vaativat liikaa ja olisi nyt vaan syytä jäädä tyytymään suhteeseen ankeuttajan kanssa ja unohtaa henkinen kasvu ja elämässä kehittyminen ja kaikki mukava muutenkin. 

Olen nähnyt niin paljon noita eronneita ja eipä ne naiset ole sen parempia tai vähemmän ankeita. Mutta kun sitä vastuuta ei kanneta. Nähdään aina vaan syy toisessa. Se ei tuo elämään onnea. 

Vierailija
78/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa miehet eivät ole mitenkään lähtökohtaisesti parempia tasa-arvon kannattajia. Parempi tilanne johtuu naisista. Ei miehistä. Suomessa naiset ovat saaneet paremmin jalansijaa ja naiset ovat jo pitkään voineet vaatia asioita. Sen sijaan että olisivat orjia.

Miesten on ollut pakko muuttua, vaikka tappelevat vastaan kaikin voimin. Ja miehet joutuvat muuttumaan vielä paljon.

Vierailija
79/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teillä tunnu olevan rakentavia edellytyksiä suhteen jatkumiselle. Sinuna ottaisin eron. Olen nähnyt todella usein, että vaihtamalla elämä voi mennä parempaan suuntaan. Ja parempi on olla vaikka yksin kuin huonossa suhteessa. Jää joka tapauksessa enemmän psyykkisiä voimavaroja elämiseen, kun huono suhde ei kuluta kaikkia voimia. 

-psykoterapeutti 

Paha sanoa, onko teksti oikeasti psykoterapeutin kirjoittama vai ei, mutta saisivat kyllä yllä olevan tekstin tapaan olla rehellisiä eikä sokerikuorruttaa asioita tai luoda turhaa toivoa. 

Ap:n elämä on tuota mitä se on. Se ei tule muuttumaan liitossa ko. miehen kanssa paremmaksi. Voi muuttua pahemmaksi. Elämä kuluu päivä päivältä. Ja elinvoima myös. 

Vierailija
80/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on miehessä.

Perusesimerkki siitä, miten mies kaasuvalottaa naisen epäilemään itseään ja kyselemään, onko hän kohtuuton. 

Olen nainen. Laitatko mielipiteeni miesten syyksi?

Ihan sama, mikä sinä olet. Tuo on kuitenkin perusesimerkki siitä, miten miehet kaasuvalottavat naisia uskomaan, että he vaativat liikaa ja olisi nyt vaan syytä jäädä tyytymään suhteeseen ankeuttajan kanssa ja unohtaa henkinen kasvu ja elämässä kehit

Olen nähnyt niin paljon noita eronneita ja eipä ne naiset ole sen parempia tai vähemmän ankeita. Mutta kun sitä vastuuta ei kanneta. Nähdään aina vaan syy toisessa. Se ei tuo elämään onnea. 

Sinä et voi tietää, mitä kenenkin kotona tapahtuu, kun kukaan ei ole näkemässä. Ja mitä sitten, jos nainen haluaa elää yksin sinun mielestäsi ankeaa elämää ja kokee sen paremmaksi kuin liiton entisen puolisonsa kanssa niin mitä sitten? Eikö hienoa ihmistä saa jättää, jos ei halua elää hänen kanssaan samanlaista elämää?

Ne kusipäämiehet ovat monesti todella pidettyjä seuramiehiä, mutta kotona täysin erilaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan