Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mitään fiiliksiä omaa miestä kohtaan, neuvoja? Ajatuksia?

Vierailija
02.03.2025 |

Ollaan oltu yli 15v yhdessä. Liitto on ollut vaikea. Osittain varmasti myös itsestäni johtuen, mutta miehen epäkypsyys on vaikuttanut suhteeseen erittäin negatiivisesti. Mies on yrittänyt muuttaa tapojaan ja tottakai on vähän kasvanutkin näiden vuosien aikana, mutta tie ei ole ollut helppo. Hän haluaisi yrittää jatkaa liittoa, mutta itse koen aina vaan pettyväni uudelleen mieheen. Toisaalta en tiedä vaadinko liikaa. En vaan koe että mies toisi minulle mitään lisäarvoa elämään. En koe että hänen kanssaan kasvan mitenkään ihmisenä, esim että voisin ihailla ja ottaa mallia hänestä jossain asiassa. Hän ei koskaan keksi mitään erityistä, ihan pieniäkin asioita, esim että ehdottaisi vapaapäivänä/lomilla että tehtäisiin jotain kivaa, miettisi jotain ruokaa tms, puhumattakaan arjen sujuvuudesta, metatöistä jne. Tosi paljon koen että jää minun vastuulleni. Joudun sanomaan ja muistuttamaan häntä asioista ja siitäkin olen saanut vuosien varrella niin paljon paskaa niskaani. Vaikka jos en joskus jotain esim lasten asioita muista, niin ne unohtuu.

Viime yönä näin unta että erosin miehestäni, ja tapasin uuden miehen kenen kanssa oli vaan tosi helppo olla. Hänellä oli fiksuja ajatuksia jne. Aamulla vaan ahdisti se, että mitä ihmettä teen, kun mies ehdottomasti sitä mieltä että haluaa vielä yrittää ja mä mietin et miten ihmeessä voisin ihailla miestäni, kun en näe mitään posiitivista. Ja kun hän koskettaakin niin se lähinnä ärsyttää.

Ajatuksia?

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus kaava. Ainahan se vika on miehessä ja vaatimukset osoitetaan miehelle. Itsessä vikaa "osittain", jos sitäkään.

Sit valitetaan ja uhkaillaan ja lopulta erotaan. Sama toistuu muiden kanssa. 

Vika on miehessä.

Yleensä on. Miehillä on paljon heikommat ihmissuhdetaidot kuin naisilla ja vähemmän kiinnostusta kehittyä. Naisviha on myös kasvava ongelma. Miehet eivät tee osuuttaan kotitöistä eivätkä ota tarpeeksi vastuuta lastensa hoidosta. Suurin osa miehistä uskoo olevansa naisia arvokkaampia.

Suurin osa miehistä on aika huonoja kumppaneita ja he pilaavat parisuhteensa.

Tämähän ei ole totta ollenkaan. Koskaan ennen ei ole yhtä tasaisesti ja tasa-arvoisesti eri osa-alueisiin käytetty aika jakautunut eri sukupuolten välillä. (Ajankäyttötutkimus, 11/2022) 

Mitä tasa-arvoisemmaksi menee, sitä enemmän naiset miehiä haukkuu. Joo, erotkaa ihmeessä vaikka se 10. kerta. Mutta jossain vaiheessa aikuisen olisi hyvä pysähtyä katsomaan peiliinkin.

Naiset eivät ole ihmissuhdetaidoissa mitään ylivertaisia mestareita, vaikka monesti näin kuvittelevat. Naiset ovat hyvin riitaisia keskenään, mistä puhuu naisvaltaisten alojen kiusaamistilastot ja naisten väliset parisuhdeongelmat ym ym ym.

Miettikää myös millaista mallia lapsillenne näytätte ja mitä ihmissuhteista opetatte. 

Vierailija
82/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun ne miehet on niin hel..tin viallisia kaikki ja naiset täydellisiä, etäätä 30 % homoliitoista päättyy eroon, n 50 % heteroista ja 70 % lesboista

Ihmellistä, eikö totta. Ja

Oma elämäni koki aivan todella suuren muutoksen, kun sisäistin tämän totuuden, vaikka se oli hankalaa aluksi. Me naiset OLEMME yleisesti ottaen tyytymättömämpiä. Ja se ei ole usein välttämättä ollenkaan miesten syy. Ja se ei tee meistä huonompia ihmisinä.

Sit kun tämän tajuaa, alkaa kantaa vastuuta omasta elämästään ja tekemään valintoja, jotka tuo sitä onnea. Ei pahan olon ulkoistaminen muille.

Viimeinen rivi on täyttä asiaa. Kannetaan vastuu elämästä ja tehdään valintoja, joissa poistetaan elmästä sitä kurjentavat ja hida

Miksi se "sama suunta", johon matkustetaan tulee olla aina yksinomaan naisen määrittelemä? Jo siinä mennään pieleen. Miksi naisella on yksinoikeus määrittää aina se ainoa oikea hyväksyttävä tapa olla ja edetä?

"Minä haluan x ja jos et sinä suostu tekemään niin kuin minä haluan, niin..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus kaava. Ainahan se vika on miehessä ja vaatimukset osoitetaan miehelle. Itsessä vikaa "osittain", jos sitäkään.

Vika on miehessä.

Yleensä on. Miehillä on paljon heikommat ihmissuhdetaidot kuin naisilla ja vähemmän kiinnostusta kehittyä. Naisviha on myös kasvava ongelma. Miehet eivät tee osuuttaan kotitöistä eivätkä ota tarpeeksi vastuuta lastensa hoidosta. Suurin osa miehistä uskoo olevansa naisia arvokkaampia.

Jostain syystä kuitenkin miehet tulee keskenään hyvin toimeen ja naiset ei. 

Vierailija
84/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on miehessä.

Tämähän ei ole totta ollenkaan. Koskaan ennen ei ole yhtä tasaisesti ja tasa-arvoisesti eri osa-alueisiin käytetty aika jakautunut eri sukupuolten välillä. (Ajankäyttötutkimus, 11/2022)&n

Äiti näytti hyvää mallia suojellessaan minua psykopaatti-isältä. Ja koska tämä maa on tasa-arvoinen, hän pystyi hoitamaan minut yksin (ilman elareita tai yhteiskunnan tukia). 

Hyville miehille on aina paikka auki. Ja jos hyvä mies on haksahtanut häiriintyneeseen naiseen (kuten hyvät naiset haksahtavat häiriintyneisiin miehiin), hän löytää kyllä erottuaan uuden, paremman naisen. 

Vierailija
85/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
86/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on miehessä.

Miehillä on löyhemmät siteet. He ovat pikemmin kavereita kuin sydänystäviä. Naisilla on monesti syvempiä, mutta ehkä harvempia ihmissuhteita. 

Vierailija
87/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hakea piristystä arkeen muualta! miehiä jotka huomioivat sinut ja ovat mielenkiintoisia on kuitenkin tarjolla.

Suosittelen kuitenkin pysymään vanhan kanssa varmuudeksi niin ei tule heti kauheasti vaivaa ja murhetta jos uusi mies ei miellytä.

Vierailija
88/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Sinä. mene vapauteen. nyt kulutat itseäsi, olet kohta vanhuss, sinne meni sun ainutlaatuinen elämä. olis kiva kun olisit mun kaveri. Minä tukisin sua vaihe vaiheelta,yhdessä phan yli. Ymmärrän sua ... itsekin ymmärrät  mikään ei tule muuttumaan. 

Vierailija
89/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavanlaisessa suhteessa ja olin välillä todella uupunut kaikkiin kotitöihin, talousasioiden hoitoon ja muuhun. Tuntui, että toinen vain lisäsi painoa taakkaani. Sain myös kuulla, etten ketään toista tule ikinä saamaan.

Erosin ja nykyinen suhteeni on aivan päinvastainen: huolehdimme kaikesta yhdessä ja otamme molemmat vastuuta asioista. Jos toinen on liian väsynyt, niin toinen auttaa - tätä en aiemmin ollut saanut kokea.

Vierailija
90/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun ne miehet on niin hel..tin viallisia kaikki ja naiset täydellisiä, etäätä 30 % homoliitoista päättyy eroon, n 50 % heteroista ja 70 % lesboista

Oma elämäni koki aivan todella suuren muutoksen, kun sisäistin tämän totuuden, vaikka se oli hankalaa aluksi. Me naiset OLEMME yleisesti ottaen tyytymättömämpiä. Ja se ei ole usein välttämättä ollenkaan miesten syy. Ja se ei tee meistä huonompia ihmisinä.

Sit kun tämän tajuaa, alkaa kantaa vastuuta omasta elämästään ja tekemään valintoja, jotka tuo sitä onnea. Ei pahan olon ulkoistaminen muille.

Viimeinen rivi on täyttä asiaa. Kannetaan vastuu elämästä ja tehdään valintoja, j

Miksi se "sama suunta", johon matkustetaan tulee olla aina yksinomaan naisen määrittelemä? Jo siinä mennään pieleen. Miksi naisella on yksinoikeus määrittää aina se ainoa oikea hyväksyttävä tapa olla ja edetä?

Jos se minun haluamani suunta (nainen) on se suunta, minkä koko maailman tietämys katsoo terveeksi ja tyydytystä tuovaksi elämäksi ja mies haluaa möllöttää niin suo anteeksi se, että pakenen ja mies saa jäädä möllöttämään ihan vaan keskenään ja pyydystää uuden uhrin. 

Jos mies on aktiivinen ja tervehenkinen, ei YLEENSÄ päädytä eroon vaikka kaikki intressit eivät olisi samoja. 

Vierailija
91/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vastaavanlaisessa suhteessa ja olin välillä todella uupunut kaikkiin kotitöihin, talousasioiden hoitoon ja muuhun. Tuntui, että toinen vain lisäsi painoa taakkaani. Sain myös kuulla, etten ketään toista tule ikinä saamaan.

Erosin ja nykyinen suhteeni on aivan päinvastainen: huolehdimme kaikesta yhdessä ja otamme molemmat vastuuta asioista. Jos toinen on liian väsynyt, niin toinen auttaa - tätä en aiemmin ollut saanut kokea.

Onnittelut <3 

Minä toivon, että tuo voisi vielä joskus tapahtua omalle kohdalle. Mutta tämä ikisinkkuuskin on ihan ok verrattuna epäterveeseen parisuhteeseen. 

Vierailija
92/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
93/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä paras erota jos miehesi on sinusta vastenmielinen eikä tuo mitään hyvää suhteeseen.

Itsellänikin on perässävedettävä mies, mutta se sopii minulle. Minä nautin siitä, että saan tehdä päätökset, minne mennään lomalla, mitä tehdään, mitä on ruuaksi viikonloppuna jne. Mies hyväksyy päätökseni ja pitää niitä hyvinä. Itse en kestäisi miestä, jonka kanssa olisi jatkuvaa vääntämistä arkipäivän asioista, kaikki sujuu paremmin kun minä päätän ja mies tyytyy päätökseeni. 

Myös minulla on perästä vedettävä mies ja minulle sopii, että perheen langat on kokonaan minun käsissä. Mutta mieheni, ei vain tyydy, vaan arvostaa minun vastuun kantoa ja tuo sen avoimesti esiin myös perheen ulkopuolella. Hän ei tyydy päätöksiin vaan arvostaa ja on helpottunut ettei vastuu jää hänelle. Jos mieheni, hyvin harvoin, ilmaisee toiveitaan esim. lomasuunnitelmista tai viikonlopun ruokailuista, ne toteutetaan varmasti. Lisäksi mieheni on ollut lapsille upea, läsnä oleva isä ja nykyisin jo isoisäkin. Meille on myös tärkeä seikka ollut, että olemme olleet  seksuaalisesti yhteensopivia koko 40v yhteiselämän ajan. 

Vierailija
94/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos se minun haluamani suunta (nainen) on se suunta, minkä koko maailman tietämys katsoo terveeksi ja tyydytystä tuovaksi elämäksi ja mies haluaa möllöttää niin suo anteeksi se, että pakenen ja mies saa jäädä möllöttämään ihan vaan keskenään ja pyydystää uuden uhrin. 

Jos mies on aktiivinen ja tervehenkinen, ei YLEENSÄ päädytä eroon vaikka kaikki intressit eivät olisi samoja."

..

Kerro ihmeessä tällainen koko maailman tietämyksellinen asia! Kiinnostaa kyllä todella kovasti, koska aika harva asia on sellainen, jonka "koko maailman tietämys" allekirjoittaa. 

Huomaatko jo itsekin, että sun tapa nähdä asiat on todella lapsellinen?

Vierailija
95/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on miehessä.

Hmm, montakohan sotaa naiset on aloittaneet?

Vierailija
96/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut <3 

Minä toivon, että tuo voisi vielä joskus tapahtua omalle kohdalle. Mutta tämä ikisinkkuuskin on ihan ok verrattuna epäterveeseen parisuhteeseen. 

Kiitos <3

Olin itsekin pitkään sinkku. Lopulta löytyi tämä kultakimpale. Olin alkanut jo osin uskoa, ettei kukaan voisi olla kanssani onnellinen eikä minulle sopivaa miestä ole olemassakaan, mutta lopulta tällainen onni osui minunkin kohdalleni.

Toivottavasti sinäkin saat vielä kokea sen <3

Vierailija
97/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen rivi on täyttä asiaa. Kannetaan vastuu elämästä ja tehdään valintoja, j

Sinä siis kuvittelet, että on tasa-arvoiset tavoitteet elää normaalia ja antoisaa elämää kuin elää ankeuttajan ankeaa elämää? Miksi naisen (ei sen puoleen miehenkään) pitäisi sellaiseen tyytyä? Ihan vaan siksi, että vahingossa sattui menemään yksiin ankeuttajan kanssa? Ja nyt sitten pitäisi valita tämä ankeutus vallitsevaksi olotilaksi tai on paha ihminen?

Eksä: 

Piti minua toimistosihteerin tasoisena osaajana, ei osoittanut pitävänsä minua mitenkään kuumana eikä kiinnostanut seksuaalinen yhteys tai minun nautintoni, ei tarjonnut koskaan mitään, jätti kaiken minun harteilleni, ei halunnut tehdä yhdessä mitään mihin ei liittynyt sohva tai alkoholi. 

Nykyinen:

Hänen kanssaan olen edennyt urallani pidemmälle erityisasiantuntijaksi kuin olisin koskaan osannut kuvitella, pitää minua naisellisena ja aistillisena ja minunkin nautintoni näyttelee merkittävää osaa, availee ovet, sanoo kohteliaisuuksia, haluaa välillä tarjota ruokaa on se sitten nakkikiskalla, sisäfilettä tai itse tekemäänsä, harrastetaan yhdessä, kumpikaan ei käytä alkoholia ja sohvalla ladataan välillä yhdessä akkuja, että jaksaa taas mennä. 

Vierailija
98/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on miehessä.

Tämähän ei ole totta ollenkaan. Koskaan ennen ei ole yhtä tasaisesti ja tasa-arvoisesti eri osa-alueisiin käytetty aika jakautunut eri sukupuolten välillä. (Ajankäyttötutkimus, 11/2022)&n

Ei sillä ole mitään arvoa että miehet tekevät enemmän kotitöitä kyin ennen. Miesten kuuluu tehdä puolet. Se on tasavertaisen suhteen vähimmäisvastimus. Ja miehet eivät yllä edes siihen. Huonoja kumppaneita.

Naisvaltaisten työpaikkojen ongelmat johtuvat siitä että esihenkilöiden koulutukseen ei anneta rahaa. Siksi puuttuu johtamistaidot.

Ja miesvaltaiset alat vasta ovatkin ongelmapesäkkeitä. Miehet ahdistelevat naisia jatkuvasti. Miehet itse luonnollisesti eivät pidä tätä minkäänlaisena ongelmana.

Vierailija
99/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehillä on löyhemmät siteet. He ovat pikemmin kavereita kuin sydänystäviä. Naisilla on monesti syvempiä, mutta ehkä harvempia ihmissuhteita."

Tämä on myytti, joka ei edes pidä paikkansa. Tämä kumotaan suomalaisessa väitöskirjassa täysin. Täytyypä etsiä se teille. Tampereen yliopistossa joku nainen väitteli..

Samassa väitöskirjassa todettiin myös, että naiset priorisoi samanmielisyyden rehellisyyden edelle ystävyyssuhteissaan. Eli mielummin mielistellään kuin kerrotaan totuus. Miehillä toisinpäin.

Vierailija
100/164 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on miehessä.

Väkivaltatilastot ovat toista mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä