Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?

Vierailija
01.03.2025 |

Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.

Kommentit (308)

Vierailija
261/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan hyvin voi liikunnallinen olla ylipainoinen. Itsekin olen (156 cm ja 65 kg), vaikka liikun päivittäin monipuolisesti. Käyn salilla, spinningissä, pelaan sulkapalloa, hiihdän, suunnistan ja lenkkeilen. Väliin joogaa ja pilatesta. Syön monipuolisesti, paljon ja viikonloppuisin herkuttelen vaikkapa kermaisella pastalla ja viinillä. Liikunta ei kokoisellani kuluta niin paljoa, etteikö olisi helppoa syödä hieman liikaa. Ja ihan varmasti on ylipainoni rasvaa, vaikka toki lihaksiakin hieman on.

Sä nyt oot kuitenkin vaan pari kiloa ylipainoinen. Miten luulet liikkuvasi, jos sulla olisi 100kg enemmän painoa?

165 kg?  Vähän suhteellisuudentajua nyt.

Vierailija
262/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallinen ihminen on ihminen, joka liikkuu paljon tai on taitava liikkuja.

Urheilullinen ihminen on ihminen, joka urheilee paljon tai on taitava urheilussa.

Ihan hyvin  voi ylipainoinen ihminen olla liikunnallinen tai urheilullinen. Ei se kerro ulkonäöstä.

No millähän nimellä sitä pitäisi sitten alkaa kutsumaan, jos kerran terveen kehonkoostumuksen omaamista ei voi enää tituleerata liikunnallisuudeksikaan, vaan ylensyövät omivat kaikki termit ihan omien mielihalujensa mukaisesti, niinkuin ilmeisesti syövätkin kaiken minkä käsiinsä saavat. Taitaa olla parempi olla vaan hiljaa ja antaa kuvien puhua puolestaan.

Ei tässä puhuttu kehonkoostumuksesta vaan painosta. BMI ei kerro kehonkoostumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallinen ihminen on ihminen, joka liikkuu paljon tai on taitava liikkuja.

Urheilullinen ihminen on ihminen, joka urheilee paljon tai on taitava urheilussa.

Ihan hyvin  voi ylipainoinen ihminen olla liikunnallinen tai urheilullinen. Ei se kerro ulkonäöstä.

No millähän nimellä sitä pitäisi sitten alkaa kutsumaan, jos kerran terveen kehonkoostumuksen omaamista ei voi enää tituleerata liikunnallisuudeksikaan, vaan ylensyövät omivat kaikki termit ihan omien mielihalujensa mukaisesti, niinkuin ilmeisesti syövätkin kaiken minkä käsiinsä saavat. Taitaa olla parempi olla vaan hiljaa ja antaa kuvien puhua puolestaan.

Ei tässä puhuttu kehonkoostumuksesta vaan painosta. BMI ei kerro kehonkoostumusta.

Kyllähän tässä nimenomaan puhutaan kehonkoostumuksesta, kun aloittaja ei niinku millään käsitä, miten urheilullinen tai liikunnallinen nainen voi olla ylipainoinen.

Vastaus aloittajan kysymykseen on nimenomaan, että helposti, jos sillä naisella on hyvä kehonkoostumus, eikä BMI ole siinä tapauksessa oikea mittari koko asian arvioimiseen.

Vierailija
264/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä urheilen paljon ja kehoni on samantyyppinen, kuin keihäänheittäjä Maria Andrejczykillä. BMI:n mukaan olen lievästi ylipainoinen.

Vierailija
265/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeesti kadehdin niitä naisia jotka onnistuvat hankkimaan itselleen ylipainon lihaksilla. Muhun itseeni kun ei lihas tartu millään :/ Oon treenannut aktiivisesti salilla (teen kyllä paljon muutakin mutta kai tuon salin pitäisi olla tehokkain lihaksen kasvattamiseen?) jo reilusti yli 10 vuotta ja yhä edelleen mä painan alle 60 kiloa (oon 170 pitkä). 

Kade. Haluaisin olla urheilullisemman näköinen. 

Vierailija
266/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeesti kadehdin niitä naisia jotka onnistuvat hankkimaan itselleen ylipainon lihaksilla. Muhun itseeni kun ei lihas tartu millään :/ Oon treenannut aktiivisesti salilla (teen kyllä paljon muutakin mutta kai tuon salin pitäisi olla tehokkain lihaksen kasvattamiseen?) jo reilusti yli 10 vuotta ja yhä edelleen mä painan alle 60 kiloa (oon 170 pitkä). 

Urheilullisemman vai "urheilullisemman"? :DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
267/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainon hankkiminen on nykyisin helpompaa kuin ylikunnon.

Vierailija
268/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullisemman vai "urheilullisemman"? :DDDDDDDDDDDDD

No jos se paino tulee lihaksista niin...

Vierailija
269/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan hyvin voi liikunnallinen olla ylipainoinen. Itsekin olen (156 cm ja 65 kg), vaikka liikun päivittäin monipuolisesti. Käyn salilla, spinningissä, pelaan sulkapalloa, hiihdän, suunnistan ja lenkkeilen. Väliin joogaa ja pilatesta. Syön monipuolisesti, paljon ja viikonloppuisin herkuttelen vaikkapa kermaisella pastalla ja viinillä. Liikunta ei kokoisellani kuluta niin paljoa, etteikö olisi helppoa syödä hieman liikaa. Ja ihan varmasti on ylipainoni rasvaa, vaikka toki lihaksiakin hieman on.

Sä nyt oot kuitenkin vaan pari kiloa ylipainoinen. Miten luulet liikkuvasi, jos sulla olisi 100kg enemmän painoa?

Hyvinkin lihava pystyy hyvin esim. uimaan, hiihtämään tai pyöräilemään. Ne eivät ole ylipainoisenakaan nivelille vaaraksi niin kuin vaikka juoksu. Ja jos liikunnasta syntyneen energiankulutuksen paikkaa syömällä, niin se lihava myös pysyy lihavana.

Vierailija
270/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalloisen lihava BMI:n mukaan. Pelaan joukkuelajeja kerran pari viikossa, käyn salilla ja tennistreeneissä välipäivinä ja talvella hiihtämässä ja luistelemassa viikoittain. Harrastan melkein joka päivä jotain liikuntaa. Lihakseni ovat naiseksi todella isot (hierojalta kuultua), mutta on myös ylimääräistä. Mites tämä yhtälö ratkaistaan?

Vierailija
271/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein, että en saa etsiä itselleni liikunnallista machia kertomalla olevani liikunnallinen, jos mulla on vähän ylipainoa?

Että vaikka kaipaisin puolisolta seuraa juoksulenkeille, porrastreeneihin, salille ja pyöräilemään, niin en saa sanoa olevani liikunnallinen, koska BMI on 26?

Ei kuule, kyllä sinä saat etsiä itsellesi juuri sellaista seuraa, mitä sinä haluat. 

Tämä on nyt ihan ketjun aloittajan oma ongelma, jos hän luulee, että liikunnallisuus tarkoittaa epäterveellisen matalaa rasvaprosenttia, ja etsii itselleen tietyn näköistä seksikumppania eikä kivaa naisystävää, jonka kanssa voi elää liikunnallista elämää. 

Aloituksesta voi päätellä, että tyyppi ei ole tällä liikunnallisuus-kriteerillä löytänyt sellaisia seksiobjekteja, mitä on hakenut, ja nyt hän valittaa, että naiset toimivat väärin (yhyy), sen sijaan, että miettisi oman hakunsa mahdollisia virheitä. 

Toki on niinkin, että jos ilmoittaa etsivänsä todella laihaa ja mieluiten alipainoista naista, muusta viis, niin varmasti moni skippaa profiilin vastenmielisen vaatimuksen vuoksi, vaikka sattuisikin olemaan tarpeeksi laiha aloittajan makuun. Sille ei oikein mitään mahda, kun harva nainen ihan vasiten etsii mänttiä miestä.

Vierailija
272/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin lihava pystyy hyvin esim. uimaan, hiihtämään tai pyöräilemään. Ne eivät ole ylipainoisenakaan nivelille vaaraksi niin kuin vaikka juoksu. Ja jos liikunnasta syntyneen energiankulutuksen paikkaa syöm

Mä painan 115kg ja jaksan uida tunnissa kilometrin. Tätä ei varmaan kuitenkaan uskota, mutta onneksi itse tiedän tuon olevan totta.

Vierailija
273/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta oikeastaan mitään liikuntaa ja teen istumatyötä mutta olen aina ollut hoikka. Ikää on 43 vuotta.  Mutta siis miehet usein luulevat, että harrastaisin juoksua tms. 

Vierailija
274/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein, että en saa etsiä itselleni liikunnallista machia kertomalla olevani liikunnallinen, jos mulla on vähän ylipainoa?

Että vaikka kaipaisin puolisolta seuraa juoksulenkeille, porrastreeneihin, salille ja pyöräilemään, niin en saa sanoa olevani liikunnallinen, koska BMI on 26?

Ei kuule, kyllä sinä saat etsiä itsellesi juuri sellaista seuraa, mitä sinä haluat. 

Tämä on nyt ihan ketjun aloittajan oma ongelma, jos hän luulee, että liikunnallisuus tarkoittaa epäterveellisen matalaa rasvaprosenttia, ja etsii itselleen tietyn näköistä seksikumppania eikä kivaa naisystävää, jonka kanssa voi elää liikunnallista elämää. 

Aloituksesta voi päätellä, että tyyppi ei ole tällä liikunnallisuus-kriteerillä löytänyt sellaisia seksiobjekteja, mitä on hakenut, ja nyt hän valittaa, että naiset toimivat väärin (yhyy), sen sija

Olen itsekin nainen, mutta pakko sanoa että miten se on nykyään niin vaikeaa tajuta, että jotkut nyt vaan eivät viehäty eivätkä halua seurustelukumppaniksi (eikä edes deittailuun) ylipainoisia henkilöitä? Aina pitää tuomita ja vänkyttää. Kyllä teille pulleroillekin löytyy oma fanikuntansa, ei teitä tarvitse kaikkien haluta.

Vierailija
275/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syomisethän ne on mitkä ovat olennaista.

Vierailija
276/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisi kysyä, että mikä sinusta on ylipainoinen? Oletatko että juuri fitnesskisoihin itsensä rääkännyt beibe on normaalipainoinen ja kaikki sitä painavammat ovat lihavia - siis normaalipainoiset naiset. Tätä olen joiltakuilta kuullut ja nuoret tytöt sitten pitävät itseään läskeinä vaikka ovat ihan ok painossa. 

Vierailija
277/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kehonkuva alkaa olla niin vääristynyt, kiitos suvaitsevaisuuden ja k€hopositiivisuuden, että on täysin kadotettu mitä tarkoittaa normaalipaino ja urheilullinen vartalo. Vantterat löllöpylly- ja -allimisukat luulevat olevansa missi- ja fitnessainesta ihan siinä missä Pia Lamberg ja Tuuli Matinsalo aikoinaan.

Vierailija
278/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat

Tää tekosyy naurattaa aina yhtä paljon 😄 Oikeesti naisena saa salilla todella treenata oikealla tavalla ja oikeita asioita ja noudattaa mielellään tarkkaa ruokavaliotakin, jos meinaa saada lihasten kasvusta aiheutunutta painon nousua aikaiseksi.

Sit nämä ylipainoiset sunnuntaiköpöttelijät heiluttaa 3kg puntteja ryhmäliikunnassa 2 kertaa viikossa ja kehuu miten heillä lihakset painaa ja siksi vaakalukema vaan nousee. 

Vierailija
279/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin lihava pystyy hyvin esim. uimaan, hiihtämään tai pyöräilemään. Ne eivät ole ylipainoisenakaan nivelille vaaraksi niin kuin vaikka juoksu. Ja jos li

Mikäs ihme tuo, kun vedessä painat paljon vähemmän ja läski kelluu.

Vierailija
280/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalloisen lihava BMI:n mukaan. Pelaan joukkuelajeja kerran pari viikossa, käyn salilla ja tennistreeneissä välipäivinä ja talvella hiihtämässä ja luistelemassa viikoittain. Harrastan melkein joka päivä jotain liikuntaa. Lihakseni ovat naiseksi todella isot (hierojalta kuultua), mutta on myös ylimääräistä. Mites tämä yhtälö ratkaistaan?

Kommenttisi kolme ensimmäistä sanaa paljastivat jo totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi