Miksi naiset välttelette katsekontaktia?
Olen työssäni usein ihmetellyt. Sama homma ihan kadullakin. Tuijotetaan seiniä ja kengänkärkiä. Hotellissakin voi tervehtiä ihan reilusti, en minä pure.
Kommentit (92)
Häh? Miksi kenenkään pitäisi ottaa kontaktia randomeihin vastaantulijoihin?
Useilta puuttuvat kaikki sosiaaliset taidot, olet oikeassa. Ilmeisesti naisilla on autismia paljon tiedettyä enemmän.
Olen huomannut, että nykyajan ns. päällisin puolin ihan kunnollisilta vaikuttavat miehet ei juuri katso naisia vastaantullessaan. Jos joku siis katsoo, se on epäilyttävää ja pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies meinasi tulla kimppuuni, kun vain kuljin ohi ja vilkaisin häntä siinä silmiin. Pirustako sen muka voi tietää, kuka teistä on joku jauhopää. Jos tietäisi, niin ei kai niin moni joutuisi raiskatuksi, tapetuksi ym.
Sinä leimaat kaikki miehet yhden kokemuksen perusteella? Entä jos miehet tekisivät samaa? Yksi nainen antoi pakit tai käyttäytyi huonosti. Siispä en lähesty enää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?
Mitä sinä sillä haet?
Ap kertoi vastauksen sivulla 2: kalun laittamista sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies meinasi tulla kimppuuni, kun vain kuljin ohi ja vilkaisin häntä siinä silmiin. Pirustako sen muka voi tietää, kuka teistä on joku jauhopää. Jos tietäisi, niin ei kai niin moni joutuisi raiskatuksi, tapetuksi ym.
Sinä leimaat kaikki miehet yhden kokemuksen perusteella? Entä jos miehet tekisivät samaa? Yksi nainen antoi pakit tai käyttäytyi huonosti. Siispä en lähesty enää ketään.
Joka kolmas nainen tulee miehen pahoinpitelemäksi. Saa ja kannattaa leimata. -eri
Se vasta olisi outoa, jos kaikkiin vastaantulijoihin pitäisi ottaa katsekontakti. Ruuhka-aikaan vasta jännää olisikin. Vastenmielinen ja uuvuttava ajatus. Veikkaan, että en ole vähemmistössä. Vai onko ap sitä mieltä, että juuri häneen pitäisi katseensa kohdistaa, muista viis?
Mennään luonnonlakien mukaan. Kissaakaan ei saa katsoa silmiin kun se käsittää sen kutsuksi tulla luokse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin henkesi kuitenkaan oli vaarassa tai sitten oli tosi tujut pakit.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten suhteellisuudentaju on kyllä ihan olematon. Aina verrataan hengenvaaraa siihen, ettei saanut pillua.
Vähän samasta syystä sinua vältellään kuin kaikkia tyrkyttäviä myyjiä vältellään katseella.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin sinut jo kaukaa etkä ole kiinnostava niin silmiin katsominen olisi väärä signaali. Niistä tulee vain hankaluuksia kun alat kuvitella kaikenlaista mikä ei ole todellista.
Aivan miehet luulee aina että silmiin katsominen on jotain flirttiä. Parempi katsoa ihan ohi.
Palstamötkylät taas kilpaa huutaa, ettei ole kiinnostuneita.
Livenä kun ei ole eikä tule sitä mahdollisuutta... ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että nykyajan ns. päällisin puolin ihan kunnollisilta vaikuttavat miehet ei juuri katso naisia vastaantullessaan. Jos joku siis katsoo, se on epäilyttävää ja pelottavaa.
Jotenkin miehen vaistokin sanoo että kaikkia ei kannata edes vilkaista. Mutta viimeksi eilen minua hiukan nuorempi nainen odotti tien toisella puolella suojatien edessä, katseemme kohtasi ehkä sekunnin. Lähti ennen minua yli, niin muutama sana vaihdettiin minun puolella, ilman mitään takapuoli ajatuksia. (Tämä itä-suomessa)
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?
Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.
En katso vastaan tulijoita. Niin ei tule väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet pitävät katsekontaktia herkästi avoimena kutsuna tulla tekemään tuttavuutta. En halua tehdä tuttavuutta.
Samoin sitä pidetään aggressiivisuuden merkkinä. Väärä mies, niin voit joutua sekä r..... että tap....
Koska puhelimessa on kiinnostavampaa sisältöä ja tuijottaminen on mielestäni uhkaavaa. Tuntemattomia ei kannata kuin vilkaista ja sen jälkeen seurata sivusilmällä vaivihkaa yllättävien liikkeiden varalta (valmiina ampaisemaan pakoon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kysymykseen, miksi. Muitakin negatiivisia kokemuksia olisi miehistä ollut kertoa. Mutta tämä tapaus oli eräs, joka laittoi todella miettimään ja varuilleen. Enkä leimannut kaikkia, vaan sanoin, että mistä sen voi tietää, kuka teistä on joku jauhopää ja kuka ei ole. Se yksikin jauhopää kun voi koitua kohtaloksi. Silti, huonoista kokemuksista huolimatta, joitakin miehiä silmiin saatan katsoa ja osa miehistä on lyöttäytynyt seuraani ja olemme kulkiessamme, kaksi ventovierasta, jutelleet mukavia ja sitten jatkaneet tahoillemme.
Sinä tässä siis tuomitset. Naisena pysyn varovaisuudessa miesten suhteen aina, olet sinä siitä mitä mieltä hyvänsä.
Katson onko sinulla asetta vai täytyykö valmistautua konfrontaatioon.