Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset välttelette katsekontaktia?

Vierailija
01.03.2025 |

Olen työssäni usein ihmetellyt. Sama homma ihan kadullakin. Tuijotetaan seiniä ja kengänkärkiä. Hotellissakin voi tervehtiä ihan reilusti, en minä pure.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nykyajan ns. päällisin puolin ihan kunnollisilta vaikuttavat miehet ei juuri katso naisia vastaantullessaan. Jos joku siis katsoo, se on epäilyttävää ja pelottavaa.

Jotenkin miehen vaistokin sanoo että kaikkia ei kannata edes vilkaista.  Mutta viimeksi eilen minua hiukan nuorempi nainen odotti tien toisella puolella suojatien edessä, katseemme kohtasi ehkä sekunnin. Lähti ennen minua yli, niin muutama sana vaihdettiin minun puolella, ilman mitään takapuoli ajatuksia.  (Tämä itä-suomessa)

Eli siis joku nuori nainen vilkaisi sinua, tästä innostuneena sanoit hänelle jotain, ja sinulla oli hänen takapuolestaan jotain ajatuksia (miksi muuten olisit maininnut asiasta).

Nyt menee kyllä aikamoiseksi aivourheiluksi.

Vierailija
62/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin oikein miettiä asiaa. Kai se johtuu siitä, että jos olen mitenkään "tehnyt itseni näkyväksi" esimerkiksi erehtymällä ottamaan miehiin katsekontaktia, olen saattanut vastapallona saada ulkonäköni arvostelua ja miesporukan naureskelua.

Toisaalta, jos kohtaan vaikka humalaisia miehiä, niin heitä ei missään nimessä kannata katsoa päin. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun tällainen on tullut iholle, jos on erehtynyt katsomaan. 

Jotenkin sitä yrittää olla näkymättömämpi katsomalla itse muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaan tapaan ne puhelinliittymien myyjät hyökkäävät päälle, jos heitä erehtyy katsomaan kohti. Jos kääntää pään pois niin saa olla rauhassa.

Vierailija
64/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista taidottomuutta. Ulkomailla tervehditään ihan tuntemattomiakin eikä siitä sen kummempaa seuraa.

Vierailija
65/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?

Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.

En kulje missään virtaa muille antamassa tai ottamassa. 

Vierailija
66/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuvaa hyvin miehen ajattelutapaa. En minä pure ei minua tarvi pelätä. Tajuatko että esim minä en tiedä kaupassa tai kadulla jne kuka miehistä on normaali ja vaaraton. On paljon helpompaa olla ottamatta kontaktia ja välttää mahdolliset ongelmat.

tyypillisesti naista syytetään jos ottaa kontaktia ja joutuu esim vainotuksi tai raiskatuksi. Nyt sinä syytät siitä jos ei ota kontaktia. 

Missä kohtaa aloittaja kertoi olevansa mies?

Vierailija
67/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet pitävät katsekontaktia herkästi avoimena kutsuna tulla tekemään tuttavuutta. En halua tehdä tuttavuutta

Miehet? Entäs naiset?

Vierailija
68/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?

Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.

En kulje missään virtaa muille antamassa tai ottamassa. 

Olet varmasti hyvin ihastuttava persoona.

Vierailija
69/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittaja tekee työkseen?

Et taida olla ainakaan optikko tai silmälääkäri.

Vierailija
70/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tai miksi ottaa katsekontaktia henkilöön joka tuijottaa tissejäsi?

Vierailija
71/92 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuvaa hyvin miehen ajattelutapaa. En minä pure ei minua tarvi pelätä. Tajuatko että esim minä en tiedä kaupassa tai kadulla jne kuka miehistä on normaali ja vaaraton. On paljon helpompaa olla ottamatta kontaktia ja välttää mahdolliset ongelmat.

tyypillisesti naista syytetään jos ottaa kontaktia ja joutuu esim vainotuksi tai raiskatuksi. Nyt sinä syytät siitä jos ei ota kontaktia. 

Missä kohtaa aloittaja kertoi olevansa mies?

Kirjoittaessaan: 

Höh.... Emmekö voisi harrastaa seksiä? Minulla on iso kalu juuri sinua varten. Sitä et tarvitse katsoa, tunnet sen kyllä sisälläsi.

Ap"

Vierailija
72/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tuo ei ollut ap.

Ap

Vierailija
73/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalista taidottomuutta. Ulkomailla tervehditään ihan tuntemattomiakin eikä siitä sen kummempaa seuraa.

Maassa maan tavalla. Enemmän se kielii sosiaalisten taitojen puutteesta, ettei osaa sovittaa omaa käytöstään vallitsevan kulttuurin normien mukaiseksi.

Vierailija
74/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni eräs mies sai tuomion vainoamisesta, syynä harhoihin oli kun Lidlin kassatyttö oli hymyillyt ja sanonut päivää.

Vierailija
75/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ehdi, koska ne katsoo sun kullia.

Vierailija
76/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhanuskonnon edustajille naisen avoin katse on kutsu raickaukseen.

Vierailija
77/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään luonnonlakien mukaan. Kissaakaan ei saa katsoa silmiin kun se käsittää sen kutsuksi tulla luokse

Vaaran merkki se on.

Vierailija
78/92 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kerta tai ensimmäinen, kun olen erehtynyt vilkaisemaan vastaatulevaa miestä, että tekee u-käännöksen ja pyrkii juttusille. Jos hymyilen jollekin mummolle tai lapselle, saan vain hymyn takaisin. En halua juttusille ventovieraiden kanssa. 

Vierailija
79/92 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso vastaan tulijoita. Niin ei tule väärinkäsityksiä.

Tulee. Sinusta saa kuvan että olet tyly ihminen. Paitsi jos olet oikeasti tyly.

Oikeesti? Miettiikö jotkut noin ohi kulkevasta ihmisestä?

Kyllä. Monet suovat ajatuksen toiselle. Ehkä pienen hetken, mutta huomioivat kuitenkin.

Vierailija
80/92 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tai miksi ottaa katsekontaktia henkilöön joka tuijottaa tissejäsi?

Koska katsekontakti saattaa irrottaa katseen silmiisi.