Miksi naiset välttelette katsekontaktia?
Olen työssäni usein ihmetellyt. Sama homma ihan kadullakin. Tuijotetaan seiniä ja kengänkärkiä. Hotellissakin voi tervehtiä ihan reilusti, en minä pure.
Kommentit (92)
Aloin oikein miettiä asiaa. Kai se johtuu siitä, että jos olen mitenkään "tehnyt itseni näkyväksi" esimerkiksi erehtymällä ottamaan miehiin katsekontaktia, olen saattanut vastapallona saada ulkonäköni arvostelua ja miesporukan naureskelua.
Toisaalta, jos kohtaan vaikka humalaisia miehiä, niin heitä ei missään nimessä kannata katsoa päin. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun tällainen on tullut iholle, jos on erehtynyt katsomaan.
Jotenkin sitä yrittää olla näkymättömämpi katsomalla itse muualle.
Vähän samaan tapaan ne puhelinliittymien myyjät hyökkäävät päälle, jos heitä erehtyy katsomaan kohti. Jos kääntää pään pois niin saa olla rauhassa.
Sosiaalista taidottomuutta. Ulkomailla tervehditään ihan tuntemattomiakin eikä siitä sen kummempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?
Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.
En kulje missään virtaa muille antamassa tai ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuvaa hyvin miehen ajattelutapaa. En minä pure ei minua tarvi pelätä. Tajuatko että esim minä en tiedä kaupassa tai kadulla jne kuka miehistä on normaali ja vaaraton. On paljon helpompaa olla ottamatta kontaktia ja välttää mahdolliset ongelmat.
tyypillisesti naista syytetään jos ottaa kontaktia ja joutuu esim vainotuksi tai raiskatuksi. Nyt sinä syytät siitä jos ei ota kontaktia.
Missä kohtaa aloittaja kertoi olevansa mies?
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet pitävät katsekontaktia herkästi avoimena kutsuna tulla tekemään tuttavuutta. En halua tehdä tuttavuutta
.
Miehet? Entäs naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?
Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.
En kulje missään virtaa muille antamassa tai ottamassa.
Olet varmasti hyvin ihastuttava persoona.
Mitä aloittaja tekee työkseen?
Et taida olla ainakaan optikko tai silmälääkäri.
Miten tai miksi ottaa katsekontaktia henkilöön joka tuijottaa tissejäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuvaa hyvin miehen ajattelutapaa. En minä pure ei minua tarvi pelätä. Tajuatko että esim minä en tiedä kaupassa tai kadulla jne kuka miehistä on normaali ja vaaraton. On paljon helpompaa olla ottamatta kontaktia ja välttää mahdolliset ongelmat.
tyypillisesti naista syytetään jos ottaa kontaktia ja joutuu esim vainotuksi tai raiskatuksi. Nyt sinä syytät siitä jos ei ota kontaktia.
Missä kohtaa aloittaja kertoi olevansa mies?
Kirjoittaessaan:
"
Höh.... Emmekö voisi harrastaa seksiä? Minulla on iso kalu juuri sinua varten. Sitä et tarvitse katsoa, tunnet sen kyllä sisälläsi.
Ap"
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalista taidottomuutta. Ulkomailla tervehditään ihan tuntemattomiakin eikä siitä sen kummempaa seuraa.
Maassa maan tavalla. Enemmän se kielii sosiaalisten taitojen puutteesta, ettei osaa sovittaa omaa käytöstään vallitsevan kulttuurin normien mukaiseksi.
Muistaakseni eräs mies sai tuomion vainoamisesta, syynä harhoihin oli kun Lidlin kassatyttö oli hymyillyt ja sanonut päivää.
Ei ne ehdi, koska ne katsoo sun kullia.
Rauhanuskonnon edustajille naisen avoin katse on kutsu raickaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mennään luonnonlakien mukaan. Kissaakaan ei saa katsoa silmiin kun se käsittää sen kutsuksi tulla luokse
Vaaran merkki se on.
Ei ole kerta tai ensimmäinen, kun olen erehtynyt vilkaisemaan vastaatulevaa miestä, että tekee u-käännöksen ja pyrkii juttusille. Jos hymyilen jollekin mummolle tai lapselle, saan vain hymyn takaisin. En halua juttusille ventovieraiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso vastaan tulijoita. Niin ei tule väärinkäsityksiä.
Tulee. Sinusta saa kuvan että olet tyly ihminen. Paitsi jos olet oikeasti tyly.
Oikeesti? Miettiikö jotkut noin ohi kulkevasta ihmisestä?
Kyllä. Monet suovat ajatuksen toiselle. Ehkä pienen hetken, mutta huomioivat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tai miksi ottaa katsekontaktia henkilöön joka tuijottaa tissejäsi?
Koska katsekontakti saattaa irrottaa katseen silmiisi.
Nyt menee kyllä aikamoiseksi aivourheiluksi.