Miksi naiset välttelette katsekontaktia?
Olen työssäni usein ihmetellyt. Sama homma ihan kadullakin. Tuijotetaan seiniä ja kengänkärkiä. Hotellissakin voi tervehtiä ihan reilusti, en minä pure.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
En katso vastaan tulijoita. Niin ei tule väärinkäsityksiä.
Tulee. Sinusta saa kuvan että olet tyly ihminen. Paitsi jos olet oikeasti tyly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies meinasi tulla kimppuuni, kun vain kuljin ohi ja vilkaisin häntä siinä silmiin. Pirustako sen muka voi tietää, kuka teistä on joku jauhopää. Jos tietäisi, niin ei kai niin moni joutuisi raiskatuksi, tapetuksi ym.
Sinä leimaat kaikki miehet yhden kokemuksen perusteella? Entä jos miehet tekisivät samaa? Yksi nainen antoi pakit tai käyttäytyi huonosti. Siispä en lähesty enää ketään.
Miesten suhteellisuudentaju on kyllä ihan olematon. Aina verrataan hengenvaaraa siihen, ettei saanut pillua.
Jep.
Miesten pahin pelko: että saa pakit tai nainen nauraa.
Naisten pahin pelko: että mies raizkaa ja/tai tappaa.
Ap on hankannut tätä.aihetta täällä 100 kertaa, eikä hänelle.vieläkään asia mene kaaliin. Tässä näkee sen, että miehillä ei ole mitään käsityskykyä siitä,missä maailmassa naiset joutuvat elämään.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuvaa hyvin miehen ajattelutapaa. En minä pure ei minua tarvi pelätä. Tajuatko että esim minä en tiedä kaupassa tai kadulla jne kuka miehistä on normaali ja vaaraton. On paljon helpompaa olla ottamatta kontaktia ja välttää mahdolliset ongelmat.
tyypillisesti naista syytetään jos ottaa kontaktia ja joutuu esim vainotuksi tai raiskatuksi. Nyt sinä syytät siitä jos ei ota kontaktia.
Itse ainakin olen huomannut että kun olen lenkillä ja on pimeämpää niin kukaan nainen ei vilkaisekaan silmiin, mutta tämä on ihan ymmärrettävää. Kaupassa on sitten toisin.
Ujostuttaa katsoa joskus koska damn, te miehet ootte joskus niin kuumia. Eli rehellisesti sanoen en joskus yksinkertaisesti pysty kun silmistä näkis heti sen kuinka omassa mielessä kuola valuu tyyliin suusta ku juttelee jonkun kuumiksen kanssa. Mulla työpaikalla nyt sattuu vaan olemaan kuumista kuumimmat miehet. Tään on itseasiassa jännä ku aiemmissakin duunipaikoissa miehet olleet superhyvännäköisiä, iästä viis. En nyt sentään seiniä tuijottele mut nopea vilkaisu ja sitten katse äkkiä muualle 😂 Mut se on kyllä maailman ihanin tunne nähdä hymy miehen (tai naisen) silmissä. Parasta bestiä ikinä. N33
Vierailija kirjoitti:
Palstamötkylät taas kilpaa huutaa, ettei ole kiinnostuneita.
Livenä kun ei ole eikä tule sitä mahdollisuutta... ikinä!
Eipä näytä sullakaan niitä ottajia olevan, kun vietät lauantai-iltaa täällä mammojen seurassa 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Ottaako ap katsekontaktia myös miehiin ja saa vastakaikua? Koska jo mitään taka-ajatuksia ei ole, niin miksi ei?
Eri. Otan katsekontaktia miehiin ja naisiin. Saan välillä vastakaikua molemmilta. Itse saan siitä hyvän mielen ja toisen katseesta näkee että hänkin sai. Onko tämä väärin?
1. Siksi, koska te miehet voitte käsittää väärin sen katseen.
2. Siksi, että se voi antaa väärän käsityksen; "Jos ei kiinnosta, se voi antaa signaalin että kiinnostaa."
3. Siksi, että jos olemme kiinnostuneita, niin emme välttämättä halua paljastua kun emme tiedä teistä mitään.
4. Siksi, että emme halua häiritä ja olla outoja tuijottaessamme pitkään teitä miehiä. Tai ketään ylipäätään.
5. Siksi, että emme halua antaa tyrkyn vaikutelmaa.
6. Siksi, että emme tunne teitä tarpeeksi.
7. Siksi, että me naiset olemme kenties ajatelleet koko viimeyön teitä miehiä ja pelkäämme että se näkyy meistä.
jne. Syitä löytyy, mikä kenellekkäkin.
Ja vielä yksi syy tuli mieleen. Huonot kokemukset miehistä voivat vaikuttaa niin, että ihminen pelkää ihmistä, tuntematontakin.
Vaikee sanoo. Ei paljon kiinnosta kun en itsekään toljota muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?
Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.
Jaa. Kuulostaa vähän erikoiselta. Varmaan ekstroverttien juttu.
Ujostuttaa katsoa joskus koska damn, te miehet ootte joskus niin kuumia. Eli rehellisesti sanoen en joskus yksinkertaisesti pysty kun silmistä näkis heti sen kuinka omassa mielessä kuola valuu tyyliin suusta ku juttelee jonkun kuumiksen kanssa. Mulla työpaikalla nyt sattuu vaan olemaan kuumista kuumimmat miehet. Tään on itseasiassa jännä ku aiemmissakin duunipaikoissa miehet olleet superhyvännäköisiä, iästä viis. En nyt sentään seiniä tuijottele mut nopea vilkaisu ja sitten katse äkkiä muualle 😂 Mut se on kyllä maailman ihanin tunne nähdä hymy miehen (tai naisen) silmissä. Parasta bestiä ikinä. N33
Olet ruma ja vastenmielinen. Siksi. Jos Jason Momoa kävelee vastaan, kaikki naiset tuijottavat ja pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ottaisin kontaktia? En aio tehdä sitä jatkossakaan, mutta voit kertoa perustelusi. Mitä sinä sillä haet?
Eri. Koska kontaktin saajalle tulee hyvä mieli. Jos vastaantuleva nainen tai mies katsoo minua iloisesti tai muuten hyväksyvästi saan siitä virtaa itselleni ja vastaamalla katseeseen ehkä myös toinen saa hetkeksi hyvän mielen.
Jaa. Kuulostaa vähän erikoiselta. Varmaan ekstroverttien juttu.
Olen enemmän introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Mennään luonnonlakien mukaan. Kissaakaan ei saa katsoa silmiin kun se käsittää sen kutsuksi tulla luokse
Jopa sorsat ajattelee, että sä haluat syöttää niitä, ja tulee luo, jos pysähdyt katsomaan kun ne ui. Tuli tänään testattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että nykyajan ns. päällisin puolin ihan kunnollisilta vaikuttavat miehet ei juuri katso naisia vastaantullessaan. Jos joku siis katsoo, se on epäilyttävää ja pelottavaa.
Jotenkin miehen vaistokin sanoo että kaikkia ei kannata edes vilkaista. Mutta viimeksi eilen minua hiukan nuorempi nainen odotti tien toisella puolella suojatien edessä, katseemme kohtasi ehkä sekunnin. Lähti ennen minua yli, niin muutama sana vaihdettiin minun puolella, ilman mitään takapuoli ajatuksia. (Tämä itä-suomessa)
Eli siis joku nuori nainen vilkaisi sinua, tästä innostuneena sanoit hänelle jotain, ja sinulla oli hänen takapuolestaan jotain ajatuksia (miksi muuten olisit maininnut asiasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso vastaan tulijoita. Niin ei tule väärinkäsityksiä.
Tulee. Sinusta saa kuvan että olet tyly ihminen. Paitsi jos olet oikeasti tyly.
Oikeesti? Miettiikö jotkut noin ohi kulkevasta ihmisestä?
Kai siinä pitäisi tuntea jotain empatiaa kun vastaantuleva nainen olettaa yleistäen paloittelusurmaaja-raizkaajaksi ja ellei pakoon juokse niin vähintäänkin kiertää huomattavan marginaalin kanssa ohitse.
Millaiset energiat sinusta lähtee maailmalle? Itse katson vastaantulijoita silmiin ja hymyilenkin, jos heistä lähtee hyvät tai positivisen neutraalit vibat, mutta en jos on jännitystä, kireyttä tai jotain aggressiivisempaa ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies meinasi tulla kimppuuni, kun vain kuljin ohi ja vilkaisin häntä siinä silmiin. Pirustako sen muka voi tietää, kuka teistä on joku jauhopää. Jos tietäisi, niin ei kai niin moni joutuisi raiskatuksi, tapetuksi ym.
Nyt kuulostaa erikoiselta, ei kyseessä nyt aivan normaalin näköinen mies varmastikaan ollut. Jos oli suomalainen mies niin varmasti vähän rähjääntyneen näköinen puliukko tai sitten muussa tapauksessa ruskettuneempi tapaus.
Tjaa. Oli ihan suomalainen.
Vastaan vain, että isosiskoni reaktio, kun kerroin hänelle tapauksen, oli että "eikö se nyt perhana ole itsestään selvää, ettei vastaantulijoita katsota päin! Minä en koskaan tekisi niin!!!!". Isosisko onkin asunut USAssa ja viisastunut.
Ottaako ap katsekontaktia myös miehiin ja saa vastakaikua? Koska jo mitään taka-ajatuksia ei ole, niin miksi ei?