Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä ollaan "fixed income" tilanteessa eli tulot eivät kasva. Työikäisella tulot kasvavat sen mukaan mitä työtä tekee ja kuinka paljon.
Toki tästäkin voi iiiigor ja vladimir yrittää tehdä vastakkainasettelua kuten työttömistä jne.
Juuri näin. Nuori voi aina jossakin vaiheessa uraa tehdä vaikka kahta eri työtä, jos haluaa ansaita lisää. Moni eläkeläinen ei enää pysty työelämään. Esim. oma isäni oli fyysisesti hyvässä kunnossa ja terävä kuin partaveitsi. Kaatui ja sai pienen aivovamman joka muutti kaiken. Näkyy sekä liikkumisessa että ajattelutyössä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en työttömänä harrasta mitään liikuntaa, ei ole rahaa.
Mutta älkää kertoko päättäjille, kohta ne pakottaa meidät kuntoilemaan johonkin uimahalliin.
Täällä kotona on kivempaa. Nykyään puhutaan komerosukupolvesta joka käy korkeintaan ruokakaupassa, ei poistu kotoa mihinkään.
Minua ei edes kiinnosta mikään teatteri tai uimahalli tai museo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä ollaan "fixed income" tilanteessa eli tulot eivät kasva. Työikäisella tulot kasvavat sen mukaan mitä työtä tekee ja kuinka paljon.
Toki tästäkin voi iiiigor ja vladimir yrittää tehdä vastakkainasettelua kuten työttömistä jne.
Juuri näin. Nuori voi aina jossakin vaiheessa uraa tehdä vaikka kahta eri työtä, jos haluaa ansaita lisää. Moni eläkeläinen ei enää pysty työelämään. Esim. oma isäni oli fyysisesti hyvässä kunnossa ja terävä kuin partaveitsi. Kaatui ja sai pienen aivovamman joka muutti kaiken. Näkyy sekä liikkumisessa että ajattelutyössä.
Kauppa ei sovittele työvuoroja, mutta jos toinen työ on henkilökohtainen avustaja niin voi soittaa sairaalle, että tänään en tule sinua hoitamaan, on työvuoro kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en työttömänä harrasta mitään liikuntaa, ei ole rahaa.
Mutta älkää kertoko päättäjille, kohta ne pakottaa meidät kuntoilemaan johonkin uimahalliin.
Täällä kotona on kivempaa. Nykyään puhutaan komerosukupolvesta joka käy korkeintaan ruokakaupassa, ei poistu kotoa mihinkään.
Minua ei edes kiinnosta mikään teatteri tai uimahalli tai museo.
Järkyttävän tylsiä paikkoja nuo.
Vierailija kirjoitti:
"Asunnon lisäksi säästöjä tai muita vakuuksia tulee olla vähintään 15 prosentin edestä, jotta saa asuntolainaa."
Niin tuli 80- luvullakin kun vanhempani ostivat talon. Viisi vuotta tinkivät kaikesta, vieläkään ei pysty maksalaatikko syömään kun sitä oli edullisena usein. Ei käyty elokuvissa tai sisustettu. Asuntolainan korot pyöri 10% ja silloin tehtiin kovasti töitä jotta saatiin mahdollisimman nopeasti maksettua pois. Ja ihan puotipuksuja olivat molemmat. Eiköhän suurin syy omaisuuden karttumiselle ollut se, että oltiin valmis tinkimään kaikesta muusta, jotta saatiin ne suurimmat, eli asunto ja auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa ei sovittele työvuoroja, mutta jos toinen työ on henkilökohtainen avustaja niin voi soittaa sairaalle, että tänään en tule sinua hoitamaan, on työvuoro ka
Itse olen kaupan alalla ja tein kakkostyötä vuokratyöfirman kautta. Hyvin sai sovitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista.
Mikä ihmeen hätä sinulla noista on jos ne ei itseäsi kosketa?
Satutko tietämään, että on olemassa ihmisiä, jotka ajattelvat muitakin ihmisä kuin itseään? Kaikki eivat onneksi ole minä, minä ja minä-tyyppejä.😏
Hänhän ilkkuu vanhuksille, joudutte ostamaan palvelut. Pahansuovasti.
En tiedä paljonko eläkeläiset saa omistusasuntoihin asumistukea, itse asun "leveästi", silti yhtiövastike 250 euroa. Koska ilkkuu myös niistä. Tuttu saa vuokra-asuntoonsa 70 euroa, vuokra jotain 600 e, nettoeläkkeensä 200 euroa pienempi kuin minulla.
"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista.
Satutko tietämään, että on olemassa ihmisiä, jotka ajattelvat muitakin ihmisä kuin itseään? Kaikki eivat onneksi ole minä, minä ja minä-tyyppejä.😏
En tiedä paljonko eläkeläiset saa omistusasuntoihin asumistukea, itse asun "leveästi", silti yhtiövastike 250 euroa. Koska ilkkuu myös niistä. Tuttu saa vuokra-asuntoonsa 70 euroa, vuokra jotain 600 e, nettoeläkkeensä 200 euroa pienempi kuin minulla.
Ilkkuu miten?
Itse haukut koko ajan työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa ei sovittele työvuoroja, mutta jos toinen työ on henkilökohtainen avustaja niin voi soittaa sairaalle, että tänään en tule sinua hoitamaan, on työvuoro ka
Vastaan vaikka on ohi aiheen. Kaupan työvuoro listat on kuusi viikkoa eteenpäin,vähintään kaksi viikkoa. Kyllä varmaan voit itse sovitella minne ja milloin menet avustamaan,onhan tuossa aikajanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asunnon lisäksi säästöjä tai muita vakuuksia tulee olla vähintään 15 prosentin edestä, jotta saa asuntolainaa."
Niin tuli 80- luvullakin kun vanhempani ostivat talon. Viisi vuotta tinkivät kaikesta, vieläkään ei pysty maksalaatikko syömään kun sitä oli edullisena usein. Ei käyty elokuvissa tai sisustettu. Asuntolainan korot pyöri 10% ja silloin tehtiin kovasti töitä jotta saatiin mahdollisimman nopeasti maksettua pois. Ja ihan puotipuksuja olivat molemmat. Eiköhän suurin syy omaisuuden karttumiselle ollut se, että oltiin valmis tinkimään kaikesta muusta, jotta saatiin ne suurimmat, eli asunto ja auto.
Nykyään työt on määräaikaisia.
Ap, täällä on edelleen tarjolla se euro! Eikö kelpaa?
Eipä niillä eläkeläisalennuksilla normieläjä mitään tee. Ei se köyhän elämään juurikaan mitään auta.
Ei ole kaikissa kaupoissa työvuoroja 6 viikoksi eteenpäin.
Ja osa tarvitsee sen avustajan aina tiettyyn aikaan päivästä.
Eikä työvuoroja voi itse sovitella. Vuorot on listassa ja jos et silloin mene saat potkut.
Vierailija kirjoitti:
Eikä työvuoroja voi itse sovitella. Vuorot on listassa ja jos et silloin mene saat potkut.
Eli ensin pitäisi katsoa kaupan työvuorot ja sitten sen jälkeen avustettava voi varata vaikka lääkärin, jos tarvitsee avustajan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni oli asuntolainan korko 90-luvulla 15,6%. Kadehtikaa vapaasti. Näillä nykypäivän vinkujilla on puutteelliset ja vinoutuneet historiatiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ensin pitäisi katsoa kaupan työvuorot ja sitten sen jälkeen avustettava voi varata vaikka lääkärin, jos tarvitsee avustajan mukaan.
Jos tarvitsee apua pukemisessa niin voi tulla kaupan työvuoron jälkeen klo 16.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni oli asuntolainan korko 90-luvulla 15,6%. Kadehtikaa vapaasti. Näillä nykypäivän vinkujilla on puutteelliset ja vinoutuneet histori
Meillä vuokra 800 ja ansiosidonnainen 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljonko eläkeläiset saa omistusasuntoihin asumistukea, itse asun "leveästi", silti yhtiövastike 250 euroa. Koska ilkkuu myös niistä. Tuttu saa vuokra-asuntoonsa 70 euroa, vuokra jotain 600 e, netto
En ota kantaa työttömiin, vanhusjutut kiinnostaa. Tosin en tiedä työttömiä esim suvussa, vasta laaja suku kokoontui hautajaisten ja perunkirjoituksen tiimoilta.
Tuo, häähhää, ei ole kunnan kodinhoitajia, hähhää, ei käy kukaan kaupassa, hähhhää, ette saa tukia.
Me jotka olemme joltisessa kunnossa selviämme asioistamme. Sydämetöntä taas ilkkua esim dementoituneelle joka vielä joutuu pärjäämään kotona.
Kukaan ei odota vieraalta ihmiseltä apua joten turha myös huudella sieltä että en vanhuksia auta.