Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Ap, annapa pankkitilisi tiedot, niin lähetän sinulle sen euron. Sen verran sain alennusta.
Et siis itse aio jäädä eläkkeelle koskaan?
"Sadat taloyhtiöt eivät saa pankeilta lainaa peruskorjauksiin - osa kohteista niin huonossa kunnossa ettei korjaaminen kannata."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sadat-taloyhtiot-eivat-saa-pankeilt…
Vierailija kirjoitti:
Vain pientä Kelan maksamaa kansaneläkettä nauttivat saavat alennuksia. Me hyvillä työeläkkeillä olevat emme saa mitään alennuksia.
No totta kai saatte. Työeläkeläiskortilla niitä saa alennuksia saa. Mitä hyödyt tuosta valehtelusta? Saat vain teidät eläkeläiset näyttämään entistäkin kusipäisemmilltä valehtelijoilta.
"Kaikki taloyhtiöt eivät saa yhtiölainaa - pankki saattaa vaatia osakkaalta omaa rahoitusta."
https://www.taloustaito.fi/koti/kaikki-taloyhtiot-eivat-saa-yhtiolainaa…
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki taloyhtiöt eivät saa yhtiölainaa - pankki saattaa vaatia osakkaalta omaa rahoitusta."
https://www.taloustaito.fi/koti/kaikki-taloyhtiot-eivat-saa-yhtiolainaa…
Esimerkiksi taloyhtiön osakkaiden lukumäärä tai taloyhtiön sijainti saattavat olla esteenä yhtiölainan saamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt äitiäni, joka pääsi varhaiseläkkeelle ja eli senkin jälkeen vielä 30 vuotta. Teeskenteli aina muille että hän on niiiin vähävarainen. Minä kun tiesin hänen taloutensa, katsoin vähän vinoon. Ruikutti jopa käteistä lapsiltaan, vaikka mitään tarvetta ei ollut.
Silti jäi perintöäkin, enemmän kuin mitä olin luullutkaan.
Selittäkää nyt se asenne yhteiskunnassa, että eläkeläisillä menee muka niin huonosti. No ei todellakaan kaikilla.
Samoin voin väittää että kun täällä huudetaan kuinka nuorilla menee huonosti.Ei mene kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pientä Kelan maksamaa kansaneläkettä nauttivat saavat alennuksia. Me hyvillä työeläkkeillä olevat emme saa mitään alennuksia.
No totta kai saatte. Työeläkeläiskortilla niitä saa alennuksia saa. Mitä hyödyt tuosta valehtelusta? Saat vain teidät eläkeläiset näyttämään entistäkin kusipäisemmilltä valehtelijoilta.
Kyllä,työeläke korttia vilauttamalla saa alennuksia,sieltä mistä se euron tai kaksi saa. On jo monta kertaa täällä mainittu. Mutta siis vain sen euron tai kaksi,ei paljonkaan enempää . Ihan näistä peruskuluista maksetaan se mitä kaikki maksavat. Usko jo. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et uskokaan kuinka moni eläkeläinen valitsee ruuan ja lääkkeiden välillä kun rahat ei riitä.
On köyhiä, keskituloisia ja hyvätuloisia eläkeläisiä. Suurin osa köyhiä.
Mutta oon kyllä sitä mieltä että eläkekatto olis kova sana varsinkin julkisella puolella. Jos on palkka ollut todella iso niin siitä on varmasti riittänyt sijoitettavaksi ja säästettäväksi työhistorian aikana.
Eläkekatto voisi olla esim.3000 e. Sekin on tosi iso varsinkin julkisella=verovaroin maksettuna. Yksityiset tekeköön mitä haluaa.
Jos pitää valita ruoan ja lääkkeiden välillä, niin silloin eläkeläinen ei ole älynnyt hakea hänelle kuuluvia tukia.
Ennen tukien saamista pitäisi myydä omaisuutensa. Jopa koti, jos se on eläkeläiselle liian suuri omakotitalo.
Kerrotko suuressa viisaudessasi, mistä löytyy se ostaja ja sekö säästää valtion rahoja jos nämäkin ovat tt-luukulla?😅
Mitä hyötyä on pyörittää näitä vanhuksia solvaavia Venäjän trolleja?
Tämäkin lähtee liikkeelle omituisesta yleistyksestä "eläkeläiset ovat usein varakkaampia kuin nuoremmat". Yhtä totta on lause "eläkeläiset ovat usein köyhempiä kuin nuoremmat".
Kyllähän nämä eläkeläisalennukset on hyvä juttu. Muutaman euron säästökin on kotiin päin. Paljon suomessa pientuloisia eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,työeläke korttia vilauttamalla saa alennuksia,sieltä mistä se euron tai kaksi saa. On jo monta kertaa täällä mainittu. Mutta siis vain sen euron tai kaksi,ei paljonkaan enempää . Ihan näistä peruskuluista maksetaan se mitä kaikki maksavat. Usko jo. Eri.
VR:n lähiliikenteessä -50 %, kaukoliikenteessä -20%. Matkahuollon liikenteessä -30 %. Mitä sä euromääräisistä alennuksista vänkäät, kun ne on monissa paikoissa prosentuaalisia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nämä eläkeläisalennukset on hyvä juttu. Muutaman euron säästökin on kotiin päin. Paljon suomessa pientuloisia eläkeläisiä.
Niin ja satoja tuhansia rikkaita eläkeläisiä, jotka saavat nuo alennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista.
Mikä ihmeen hätä sinulla noista on jos ne ei itseäsi kosketa?
Satutko tietämään, että on olemassa ihmisiä, jotka ajattelvat muitakin ihmisä kuin itseään? Kaikki eivat onneksi ole minä, minä ja minä-tyyppejä.😏
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on pyörittää näitä vanhuksia solvaavia Venäjän trolleja?
Tämäkin lähtee liikkeelle omituisesta yleistyksestä "eläkeläiset ovat usein varakkaampia kuin nuoremmat". Yhtä totta on lause "eläkeläiset ovat usein köyhempiä kuin nuoremmat".
Kyllä se nyt pankeissa nähdään kuka omistaa Suomessa eniten kiinteistöjä ja on tilillä rahaa.
Asiaa on tutkittu.
Turha vetää joka keskusteluun mitään venäjän trollia.
Tosin jos tulee sota niin monella työikäisellä ei ole omaa kotia vaan vuokrakämppä mikä voi ihan yhtä hyvin sijaita vaikka Tanskassa.
Jos tulee sota ja asunto menee mäsäksi niin vakuutus ei korvaa.
Monella työikäisellä ei ole omaa kotia mitä puolustaa edes. Vain vuokrakämppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR:n lähiliikenteessä -50 %, kaukoliikenteessä -20%. Matkahuollon liikenteessä -30 %. Mitä sä eurom
Kerroinkin itsestäni enkä yleisesti ja niistä alennuksista joita itse olen käyttänyt. En liiku siksi että saisin noita mainitsemiasi alennuksia,ajan autolla ja polttoaine maksaa sen minkä kaikille. Ym elämisen kulut. En elä niin että etsisin eläke alennuksia,ei ehkä sinunkaan kannata. Lisää vain kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy lukemassa, jos osaat! TYÖEÄKEKORTTI oikeuttaa alennuksiin. mm. Matkaluolto, VR liikunta- ja virkistyskeskuksissa. Palvelutaloissa saa eläkeläiset ja työttömät aterioida pari euroa halvemmalla hulppean lounaan.
En viitsi mennä paska-altaisiin uimaan, enkä haiseviin liikuntakeskuksiin. Ulkoilu on ilmaista teillekin, mun pitää olla roistojen varalta hyvin varovainen, teillä on vikkelät kintut. Mikä autuus, linnut laulavat jo sydämensä pohjasta!
Mistä viha eläkeläisiä kohtaan kumpuaa? Tämä autuushan on teillä edessä, tämä vanhana elo on ihanaa, kokeilkaa vaikka. Palataan asiaan vaikkapa 30 vuoden kuluttua, jookos :D
Minä en työttömänä harrasta mitään liikuntaa, ei ole rahaa.
Mutta älkää kertoko päättäjille, kohta ne pakottaa meidät kuntoilemaan johonkin uimahalliin.
Täällä kotona on kivempaa. Nykyään puhutaan komerosukupolvesta joka käy korkeintaan ruokakaupassa, ei poistu kotoa mihinkään.
"Asunnon lisäksi säästöjä tai muita vakuuksia tulee olla vähintään 15 prosentin edestä, jotta saa asuntolainaa."
https://yle.fi/a/3-10505712