Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1598)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä.
Elä höpötä. Kyllä saa ihan kun vaan eläkeläiskortti. Juna, uimahallit, messut....mistä yleensäkkin. Jopa joistakin R kioskista saa kahvista -50%.
No ainakin noussa uimahallin ja kuntosalin alennuksissaa on se taka-ajatus, että kun vanhukset pitävät itsensä kunnossa niin se tulee halvemmaksi meille veronmaksajille kuin se, että kunto rapistuu ja tarvitsevat hoitoa.
Ne allennukse saa kun käyttää hallia hiljaisina aikoina. Ainakin meidän kunnassa sama alennus on työttömille ja opiskelijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on hyvä ratkaisu,,tuet pienemmäksi niin alkas työt kelvata.
Et ymmärtänyt lukemaasi. Kun leikataan ihminen saman tien pohjalle, menee elämänhalu. Ei tässä yhteiskunnassa hyödytä yrittää mitään. Kuolema on tervetullut.
Turha piiskata kuollutta hevosta.
Jos tarjolla oleva työ ei kelpaa niin se on oma päätös.Ei voi olla niin että voi itse päättää että ei halua tehdä osa-aikaista työtä tai määräaikaista.Ja sitten haukutaan vuosikymmeniä töitä tehneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä.
Elä höpötä. Kyllä saa ihan kun vaan eläkeläiskortti. Juna, uimahallit, messut....mistä yleensäkkin. Jopa joistakin R kioskista saa kahvista -50%.
No ainakin noussa uimahallin ja kuntosalin alennuksissaa on se taka-ajatus, että kun vanhukset pitävät itsensä kunnossa niin se tulee halvemmaksi meille veronmaksajille kuin se, että kunto rapistuu ja tarvitsevat hoitoa.
Ne allennukse saa kun käyttää hallia hiljaisina aikoina. Ainakin meidän kunnassa sama alennus on työttömille ja opiskelijoille.
Pysyvät pitempään elossa ja työssäkäyvät joutuvat kustantamaan heille eläkkeet sillekin ajalle. Lopulta sitten kunto kuitenkin rapistuu ja sitten on se "säästetty" sairaalakierre elämänkaaren lopuksi kuitenkin veronmaksajien maksettavana.
Inhimilliseltä kannalta tietysti on kiva, että pysyvät terveinä ja elossa, mutta rehellisesti se ei tule halvemmaksi meille verojen ja eläkemaksujen maksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät saa alennusta.
Saavat alennuksia mm. julkisesta liikenteestä, teatteri-, elokuvateatteri-, ooppera-, baletti- ja konserttilipuista, ravintoloista, museoista, hotelleista, kylpylöistä, risteilyistä, kotisiivouksesta, parturi- ja kampaamopalveluista.
Sulla on osittain väärää tietoa.
Menen lähikaupunkiin bussilla, ei alennuksia. Kotisiivouksesta ei saa alennusta, ei myöskään kampaamosta, joistakin ravintoloista voi saada euron alennuksen. Teatteri- ym. lipuista en tiedä kun täälläpäin ei niitä ole.
Kaikki mitä listasin, piti paikkansa.
Meidän paikk
Mitä hemmetin väliä sillä on saako sinun paikkakunnallasi alennuksia vai ei? Minä listasin eläkeläisalennuksia. Ne ovat olemassa, vaikka sinä asuisitkin Rautavaaran perimmäisessä neukkukuutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on hyvä ratkaisu,,tuet pienemmäksi niin alkas työt kelvata.
Et ymmärtänyt lukemaasi. Kun leikataan ihminen saman tien pohjalle, menee elämänhalu. Ei tässä yhteiskunnassa hyödytä yrittää mitään. Kuolema on tervetullut.
Turha piiskata kuollutta hevosta.
Jos tarjolla oleva työ ei kelpaa niin se on oma päätös.Ei voi olla niin että voi itse päättää että ei halua tehdä osa-aikaista työtä tai määräaikaista.Ja sitten haukutaan vuosikymmeniä töitä tehneitä.
Mikä ihmeen tarjolla oleva työ? Miksi joku ottaisi työtä, josta jää käteen vähemmän kuin etuudesta? Jota tekemällä ei kerry eläkettäkään yhtään enempää kuin sen takuueläkkeen verran? Kun palkan jälkeen pitää hakea vielä asumistukea ja toimeentulotukea? Mikä järki siinä on?
Kuolen mieluummin nälkään kun kustannan yhtään mitään näille "menkää töihin sohvallamakaajat" -nassuttajille. Nuo ilmapiirin pilaajat saisi ihan ensiksi kolata pois tästä yhteiskunnasta, niin kaikki voisivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti suututtaa nämä eri hintaiset liput joukkoliikenteessä. Miksi maksaisin täyden hinnan jolla kompensoin eläkeläisten ja opiskelijoiden lippuja? Siksi pyöräilen tai kävelen aina.
No ainakaan HSL-alueella alennusta eivät saa kuin Kelan eläkettä saavat, tai sitten 70 vuotta täyttäneet, mutta jälkimmäiset vaan kausilippuihin. Normi työeläkeläiset eivät siis satunnaismatkoilla tuosta hyödy mitään, vaan maksavat ihan saman hinnan kuin työssäkäyvätkin.
VR:n lähiliikenteessä väh. 65-vuotiaat matkustavat puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti suututtaa nämä eri hintaiset liput joukkoliikenteessä. Miksi maksaisin täyden hinnan jolla kompensoin eläkeläisten ja opiskelijoiden lippuja? Siksi pyöräilen tai kävelen aina.
No ainakaan HSL-alueella alennusta eivät saa kuin Kelan eläkettä saavat, tai sitten 70 vuotta täyttäneet, mutta jälkimmäiset vaan kausilippuihin. Normi työeläkeläiset eivät siis satunnaismatkoilla tuosta hyödy mitään, vaan maksavat ihan saman hinnan kuin työssäkäyvätkin.
Ja työttömät!
Työttömät eivät saa alennusta HSL-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeistä kun leikkaisi, niin äkkiä olisi Suomen talous taas kunnossa. Joka kolmas suomalainen kun saa omaa eläkettä. Työttömyystukien parissa askarointi on lillukanvarsia. Sieltä ei suuria säästöjä tule.
Eläkkeitä ei makseta kuin pienessä määrin valtion budjetista, joten eläkkeiden leikkaus ei vaikuta valtion talouteen sitä eikä tätä.
Eläkkeet ovat tulonsiirtoja, ja ne lasketaan mukaan julkiseen talouteen. Mitään itse säästettyjä ja sijoitettuja rahoja ne eivät ole.
Älä valehtele. Minäkin olen 40 vuotta ollut työelämässä ja maksanut eläkemaksuja. Työelämässä olen vieläkin ja joudun kustantamaan useammankin loisen pöytään leivän
"Ku ei jaksa mennä töihin, ku sinne piiskataan väkisin" mölyäjät voisivat kadota tästä maasta, niin huoltosuhde paranisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR:n lähiliikenteessä väh. 65-vuotiaat matkustavat puoleen hintaan.
Mutta eivät HSL:n alueella.
Tai siis esim keravalainen eläkeläinen voi tietysti taktikoida ja ostaa VR:n lipun Järvenpää-Hki ja matkustaa sillä Helsinkiin, jolloin saa alennuksen, mutta ei voi ostaa VR:n lippua Kerava-Hki, vaan se on HSL-lippu, johon ei saa alennusta (Järvenpää ei kuulu HSL:ään, Kerava kuuluu).
Vierailija kirjoitti:
Yi 2 500 euron eläkkeistä pitäisi nipistää ylimääräinen solidaarisuusvero, ylimenevältä osalta 20-30 prosenttiyksikköä nykyisen veroprosentin päälle.
Voitaisiin poistaa sitten, kun (jos) talous saataisiin tasapainoon.
Sopii mulle. Tuo ei koske suurinta osaa eläkeläisistä. Ei minuakaan. Olen ollut 2 kk eläkkeellä 44 työvuoden jälkeen.
Tuolla solidaarisuusverolla voisi nostaa niiden eläkkeitä, joilla on näin pitkä työura kuten minulla, jotta eläke olisi kunnolla suurempi kuin niiden takuueläke, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä. En ole koskaan ollut työtön.
Jaa jos olet ollut kuukauden töissä ja minä 40 vuotta,niin meillä pitäisi olla saman verran omaisuutta,joo näinhän se on,sori että mulla on ehkä vähän enemmän kuin sulla,no kuolen huomenna saat kaikki omaisuuteni ,onko nyt hyvä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Jaa jos olet ollut kuukauden töissä ja minä 40 vuotta,niin meillä pitäisi olla saman verran omaisuutta,joo näinhän se on,sori että mulla on ehkä vähän enemmän kuin sulla,no kuolen huomenna saat kaikki omaisuuteni ,onko nyt hyvä mieli?
Tai sitten sun pitäisi maksaa palveluista sama hinta kuin muidenkin?
Ei Suomessa oo rikkaita eläkel.kuin varmaan muutama prossa.Näkee vanhat autot,jos autoa lainkaan.Suomen keskieläke tavis eläkl.oli huono,ei sillä toimeen tule.Kysellyt tutuilta 49-70v töissä olleilta.Kyllä se töistään on vähäistä rahajäämää jäänyt jos jäänyt lainkaan.Eräs nainen kertoi ukko käy terv.as.niin.älä sitten suostu juoksetuksern äkkiä lähetä pois.Niin se on oireet lääkkeillä hoidellaan,itse mahdoll.tauti jää hoitamatta.Ja hirvee määrä lääkettä oireen oireeseen .Puuhailtaisi, oltaisi ulkona ei tarv.esim.rauhottavia,nukahtamislääke,unilääke.Vatsalääkityskin turhaa..Siihen muut menot, se pieni eläke meni jollain kokonaan.Laitoskin rahastaa kun siellä on.Tehkää töitä säästäkää,ikinä tiedä onko teidän aikaanne eläkkeitä??tuhlaaminen on tyhmää.
Kas, taas vrollauksesi onnistuu.. ko? Ehditkö tehdä mitään muuta, vai saatkohan tuosta ihan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa oo rikkaita eläkel.kuin varmaan muutama prossa.Näkee vanhat autot,jos autoa lainkaan.Suomen keskieläke tavis eläkl.oli huono,ei sillä toimeen tule.Kysellyt tutuilta 49-70v töissä olleilta.Kyllä se töistään on vähäistä rahajäämää jäänyt jos jäänyt lainkaan.Eräs nainen kertoi ukko käy terv.as.niin.älä sitten suostu juoksetuksern äkkiä lähetä pois.Niin se on oireet lääkkeillä hoidellaan,itse mahdoll.tauti jää hoitamatta.Ja hirvee määrä lääkettä oireen oireeseen .Puuhailtaisi, oltaisi ulkona ei tarv.esim.rauhottavia,nukahtamislääke,unilääke.Vatsalääkityskin turhaa..Siihen muut menot, se pieni eläke meni jollain kokonaan.Laitoskin rahastaa kun siellä on.Tehkää töitä säästäkää,ikinä tiedä onko teidän aikaanne eläkkeitä??tuhlaaminen on tyhmää.
65-74-vuotiaat ovat Suomen rikkain ikäryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyvät pitempään elossa ja työssäkäyvät joutuvat kustantamaan heille eläkkeet sillekin ajalle. Lopulta sitte
Minkä ikäisenä aiot itsesi poistaa ettei veronmaksajat joudu maksamaan sinun sairastamisia ja eläkkeitä tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun pitäisi maksaa palveluista sama hinta kuin muidenkin?
Jos sua risoo eläkeläisten saamat alennukset noin paljon, niin valita niille firmoille, jotka niitä alennuksia tarjoaa. Mitä ihmettä sä eläkeläisille siitä raivoat. Eläkeläiset maksavat sen hinnan, joka heiltä pyydetään.
No enpä tiedä. Itsellä eläke 1000 e 40 v työuran jälkeen
Päättele siitä jotain
Eli ymmärsinkö oikein? Eläkeikää lähestyvä ei saa tehdä töitä koska vie työpaikat nuorilta, mutta ei kuitenkaan jäädä eläkkeelle koska aiheuttaa muuten talousromahduksen? Viisvitosena suoraan duunin ovesta kiikkuun?
Yi 2 500 euron eläkkeistä pitäisi nipistää ylimääräinen solidaarisuusvero, ylimenevältä osalta 20-30 prosenttiyksikköä nykyisen veroprosentin päälle.
Voitaisiin poistaa sitten, kun (jos) talous saataisiin tasapainoon.