Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?

Vierailija
01.03.2025 |

Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.

Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.

Kommentit (1598)

Vierailija
441/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä. 

Elä höpötä.  Kyllä saa ihan kun vaan eläkeläiskortti.  Juna, uimahallit, messut....mistä yleensäkkin.  Jopa joistakin R kioskista saa kahvista -50%.

No ainakin noussa uimahallin ja kuntosalin alennuksissaa on se taka-ajatus, että kun vanhukset pitävät itsensä kunnossa niin se tulee halvemmaksi meille veronmaksajille kuin se, että kunto rapistuu ja tarvitsevat hoitoa.

Ne allennukse saa kun käyttää hallia hiljaisina aikoina. Ainakin meidän kunnassa sama alennus on työttömille ja opiskelijoille.

Pysyvät pitempään elossa ja työssäkäyvät joutuvat kustantamaan heille eläkkeet sillekin ajalle. Lopulta sitte

Mekin maksoimme veroja ja eläkemaksuja🙄

Vierailija
442/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun työttömät vapaamatkustajat tuhosivat kansantalouden. Eikö noita saada kuriin mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien tukia pitäisi leikata niin paljon että alkaa kelvata työ kuin työ näille kermaperse-eliitiille.

Vierailija
444/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo vuosikymmeniä sitten kun rahani ei oikein osu suomen valtion kirstuun. Roposet menevät jotenkin suoraan ulkomaille ja saan mukavaa vastinetta.

Vierailija
445/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä. 

Sitten ne alennukset voisi kohdistaa siihen osaan, joka ei pärjää. Eikä, että kaikki eläkeläiset siellä konserteissa kilistelevät laseja, museoissa tepastelevat ja julkisissa matkustelevat 50% alennuksilla.

Ettäkö kampaamossa tai ärrällä pitäisi esittää verotustodistus?

Eläkeläiset voivat hakea jonkinlaisen eläkeläiskortin. Ainakin äidilläni on sellainen. Tosin on jo 82-vuotias, joten tuskin kukaan luulee hänen olevan enää töissä.

Kerrotko minkälaisen jonkinlaisen eläkeläiskortin eläkeläiset voi hakea. Hakisin heti. Työeläke kortti mulla kyllä on,ja sen saa kun jää työeläkkeelle.

Vierailija
446/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet eläkeläiset ovat varallisuudestaan huolimatta kitsaita ja eivät käytä rahojaan mihinkään paitsi jos jossain sattuu olemaan alennus. Esimerkiksi oma isäni ei maksaisi monestakaan tapahtumasta tms. normaalihintaa vaan jäisi kotiin katsomaan telkkaria mutta eläkeläisalennuksella saattaa mennä sinne teatteriin/uimahalliin/jonnekin muualle. Jos yrittäjällä on vaihtoehtona saada 0eur tai 50% normaalihinnasta niin usein jälkimmäinen on kannattavampaa.

Jos oma isäsi on kitsas, niin ei pidä yleistää muihin.

Parin kolmen euron takia olet kateellinen. Ei ne alennukset sen suurempia ole.

Vierailija
447/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alennukset vois olla niille joilla on pieni eläke. Heitä on paljon. Mulla tulee olemaan pieni työeläke.

Ne, joilla on isommat tulot ja isompi eläke, maksavat myös enemmän veroja, joilla kustannetaan pienituloisten sosiaalituet. Pitäisikö heidän maksaa ruuastakin enemmän? Eihän se ole heidän vikansa jos jollain muulla on pieni eläke.

Eläkeläinen ei maksa veroja, eläkeläinen vain kierrättää saamaansa sosiaalitukea. Eläkeläinen ei tuota mitään yhteiskunnalle, muuta kuin kuluja.

Mitä ihmettä höpiset? Jos saa 2000, eur eläkettä brutto, siitä menee veroa noin 410 euroa. Ja keskimääräinen työeläke on alle 1800,00 euroa kuukaudessa. Brutto. Siitäkin maksetaan veroa.

Vierailija
448/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset köyhät vs rikkaat -aloitukset taitaa nekin olla rzzätrollien aikaansaannosta. Tarkoituksena aikaansaada eripuraa ja kahtiajakautumista. 

Jep. Suomessa ei ole lainkaan sisäisiä sosiaalisia ongelmia. Kaikki vain venäläistrollin sepityksiä. Jep jep. Epäilemättä olet valtion virkamies. 

En ole valtion virkamies, enkä väitä etteikö täällä olisi sosiaalista eriarvoisuutta. Näitä tällaisia aloituksia on vaan viime aikoina ollut tosi paljon, etenkin eläkeläisistä ja tyyliin rikkailta rahat köyhille. Kannattaa kuitenkin ymmärtää se, että venäjä oikeasti tekee tämänkaltaistakin informaatiovaikuttamista. Ja kannattaa lukea noita muitakin keskusteluja. On aivan selvästi nähtävissä, että täälläkin päivystää venäjämielisiä trolleja joiden tehtävänä on murentaa suomalai

Tämä! 👆🏻

Vierailija
449/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ui ui ui, harmittaako solisalirattia?

Vierailija
450/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänkin eläkeläinen saa 986 euroa verottomana käteen (takuueläke). Lisäksi asumistuen ja toimeentulotuen. Ei kovin köyhää.

Minä saan tuon  986 e eläkkeen, laskin  viime vuonna mitä saisin eläkeläisen asumistukea . 74 e tuli  laskelmasta, että revi siitä

Vierailija
451/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt eläkkeellä olevia ei kuriteta elinaikakertoimilla vaikka käytännössä elävät yhtä pitkään. Meillä työssäkäyvillä eläkeikä karkaa aina vain kauemmas ja lopulta tulee käymään niin että eläkkeelle mennään sitten kun jalat ei enää kanna. Ei tehdä maailmanympärimatkoja eikä valiteta bussissa nuorisolle koska maataan vaipoissa hoitokodissa.

Mutta ei nämä nykyiset eläkeläiset mitään pohattoja kuitenkaan ole. Moni on maksanut torpasta pitkän pennin ja nyt se on arvoton. Pörssiosakkeita omistaa harva eikä niitä metsäpalstojakaan kovin monella. Jos on niin ei häävisti. Nykyisin töissäolevilla tulee olemaan huomattavasti suurempi varallisuus kun jäävät eläkkeelle mutta nauttimaan siitä ei pääse ym. syistä. Itsellänikin viiskymppisenä moninkertaisesti enemmän kuin vanhemmillani koskaan oli ja vielä on rutkasti aikaa kerryttää lisää

Kyllä kuritetaan  elinaikakertoimella, mistä ajatus että ei ole sitä. Noin 4% suunnilleen on minulla. Sen suuruus riippuu syntymävuodesta. Vm56.

Vierailija
452/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut lähes 10 vuotta eläkkeellä.  Mistä kaikesta minä muka saan alennusta?

En ikinä käytä junia ja asun pikkukaupungissa, missä ei ole mitään kunnallista liikennelaitosta, että saisin jostain kaupunki bussin käytöstä alennusta.

Ajan omalla autolla.  En saa alennusta bensasta.

Muutaman kerran olen saanut alennusta museolipusta.  Alennus on ollut yksi euro.  Jumankekka.

Saan siis kuulemma alennusta kaikesta.  Eli mistä kaikesta sellaisesta, mitä minä käytän ja mitä minun on oikeastaan käytettävä?  

Saanko alennusta ruokalaskusta tai lääkkeistä?  En saa.

Vaatteista en saa alennusta.  Kaupunki ei anna minulle alennusta vesimaksuista eikä sähköyhtiö sähköstä.  Missään laskussa, mitä minulle tulee, ei ole minkäänlaista mainintaa alennuksesta.  Pankki perii minulta samat tilinhoitomaksut mitä töissä ollessanikin.  Kaikki mitä kaupasta ostan, maksaa saman mulle kuin sullekin.  Kaikki palvelut maksaa minulle saman kuin muillekin.  Minä en nyt ihan ymmärrä näitä sinun "kaikkiasi," mistä minä sun mielestä saan alennusta.

Kun tänne kirjoitatte noita valituksianne, niin kirjoittakaa edes todellista asiaa älkääkä luulojanne.  Ota sinäkin asioista selvää ensin.

Vierailija
453/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa jos olet ollut kuukauden töissä ja minä 40 vuotta,niin meillä pitäisi olla saman verran omaisuutta,joo näinhän se on,sori että mulla on ehkä vähän enemmän kuin sulla,no kuolen huomenna saat kaikki omaisuuteni ,onko nyt hyvä mieli?

Tai sitten sun pitäisi maksaa palveluista sama hinta kuin muidenkin? 

Siis mistä palveluista?

Vierailija
454/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö nuoret sitten niitä juttuja kovastikin, mistä ne eläkeläiset saa alennusta?  Käykö he kovastikin jossain näyttelyissä tai kesäteatterissa?  Onko kovinkin suuri ryntäys museoihin?

Ei joku euron alennus voi olla niin merkittävä, että joku ei sitten pystyisi ollenkaan käymään vaikka jossain kesäteatterissa ja olla sitten vihainen kun se eläkeläinen saa sen euron alen.

Eikä se eläkeläinenkään siellä kesäteatterissa joka päivä käy.  

Nuo eläkeläisalennukset on nimellistä, ja monissa paikoissa sen saman alennuksen saa myös työttömät, opiskelijat ja varusmiehet.

Olisin ihan valmis koko alennus hommasta luopumaan.  Ei haittaisi yhtään, vaikka ne poistettaisiin.  Viimeksi kävin yhdessä museossa yli vuosi sitten enkä edes muistanut sitä korttia näyttää enkä mainita mitään.  Yksi euro kerran vuodessa?  Onpa iso juttu.

Vierailija
455/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?

Nuorissa on tulevaisuus, eläkeläisissä ei ole.

Sinäkin olet joskus eläkeläinen. Haluatko elää silloin köyhyydessä?

Se on oma valinta suurimmalle osalle, kuinka ahkerasti käy töissä ja sijoittaa rahaa. Kaikki eivät voi tehdä töitä, heille suotakoot vähimmäissosiaaliturva ihmisarvoiseen elämään.

Vierailija
456/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö nuoret sitten niitä juttuja kovastikin, mistä ne eläkeläiset saa alennusta?  Käykö he kovastikin jossain näyttelyissä tai kesäteatterissa?  Onko kovinkin suuri ryntäys museoihin?

Ei joku euron alennus voi olla niin merkittävä, että joku ei sitten pystyisi ollenkaan käymään vaikka jossain kesäteatterissa ja olla sitten vihainen kun se eläkeläinen saa sen euron alen.

Nuo eläkeläisalennukset on nimellistä, ja monissa paikoissa sen saman alennuksen saa myös työttömät, opiskelijat ja varusmiehet.

Olisin ihan valmis koko alennus hommasta luopumaan.  Ei haittaisi yhtään, vaikka ne poistettaisiin.  Viimeksi kävin yhdessä museossa yli vuosi sitten enkä edes muistanut sitä korttia näyttää enkä mainita mitään.  Yksi euro kerran vuodessa?  Onpa iso juttu.

Kesäteatterien katsojat ainakin ovat lähes kaikki eläkeläisiä.

Vierailija
457/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ihan valmis koko alennus hommasta luopumaan.  Ei haittaisi yhtään, vaikka ne poistettaisiin.  Viimeksi kävin yhdessä museossa yli vuosi sitten enkä edes muistanut sitä korttia näyttää enkä mainita mitään.  Yksi euro kerran vuodessa? 

Pitävät pystyssä kesäteattereita ja muitakin teattereita. Näin eivät kaikki näyttelijät  joudu mainostamaan Metsien suojelua tai  nakkeja😁

Vierailija
458/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa jos olet ollut kuukauden töissä ja minä 40 vuotta,niin meillä pitäisi olla saman verran omaisuutta,joo näinhän se on,sori että mulla on ehkä vähän enemmän kuin sulla,no kuolen huomenna saat kaikki omaisuuteni ,onko nyt hyvä mieli?

Tai sitten sun pitäisi maksaa palveluista sama hinta kuin muidenkin? 

Siis mistä palveluista?

Sitä minäkin mietin koska maksan kaikesta ihan saman kuin muutkin. Ei alennuksia.

Vierailija
459/1598 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ihan valmis koko alennus hommasta luopumaan.  Ei haittaisi yhtään, vaikka ne poistettaisiin.  Viimeksi kävin yhdessä museossa yli vuosi sitten enkä edes muistanut sitä korttia näyttää enkä mainita mitään.  Yksi euro kerran vuodessa? 

Niin?

Vierailija
460/1598 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, luuleeko joku, että ne eläkeläiset ovat nuoresta asti olleet rikkaampia, varmaan suuri osa ollut nuorena paljon köyhempiä kuin nyky nuorista kukaan ja olen tyytyväinen, että omat lapseni ovat saaneet elää itseni nuoruuten verrattuna yltäkylläisyydessä.

Olen onnellinen, että lastenlapseni ovat saaneet elää kolme vuotiaiksi kotona kotihoidontuen turvin, ettei tarvinnut viedä puoli vuotiaina hoitoon kuten itse, jos halusin pitää työpaikkani.