Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita

Vierailija
01.03.2025 |

Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.

Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.

Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitähän sustakin olisi tullu, jos isäs olis saanu sut kasvattaa?"

Tämä noin kymmenvuotiaalle.

No mulle sentään kerrottiin suoraan, mikä olisi tullut. Nuorisorikollinen, joka on parikymppisenä jo vankilassa. Vain tiukka hakkaaminen pelastaisi siltä. 

Vierailija
182/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ilkeän juorun uhriksi ja minulla on vaikeaa. Äiti: "Kyllä tämä on ollut minulle rankkaa." (Tiedän että hän on ollut jossain vaiheessa mukana levittämässä juorua. Hän ei tiedä, että tiedän. Ehkä jopa juorun keksijä?)

Lempilapsi toimii ilkeästi jotakuta kohtaan: "Ei hän tarkoita pahaa, hänellä on se ADHD / erityisherkkyys / vaikea elämäntilanne / keksi itse tekosyy."

Äiti toimii ilkeästi. Äiti: "Minä nyt vaan olen tälläinen suuri persoona! Hheheheh! Ottakaa minut tälläisenä, toista ei voi muuttaa!!! Hehehehe"

Pääsen opiskelemaan arvostettua alaa, johon valitaan vain pieni prosentti hakijoita. Äiti "Minusta sinun pitäisi harkita alaa X, se sopisi sinulle paremmin." (Ala X on tietysti pienipalkkainen, raskas ja vähän arvostettu ala josta en pidä yhtään)

TAI "Kiva että sinunkin yritys viimein palkitaan ja että varasijaltakin joskus nostetaan mukaan! Eskolan Erkin Martti-poika se pääsi opiskelemaan samaa alaa ensimmäisellä yrittämällä, sai täydet pisteet vaikkei lukenut pääsykokeisiin. On se fiksu poika."

Nämä on lieviä versioita, jotka voi ottaa huumorilla sillä niitä pahimpia tokaisuja en halua kirjoittaa nettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella arka ja ujo lapsia ja koska minua kiusattiin kotona, koen, että se oli pitkään myös oppimiseni esteenä. Kaikki energiani meni siihen, että pystyin olemaan ryhmässä, muiden kanssa.

Isäni "opetti" minulle kelloa. Hänen kärsivällisyytensä ei ollut ihan parasta a:ta. Kun en parin kerran jälkeen oppinut, niin hän raivoistui niin, että peltinen kello vääntyi mutkalle. Voitte varmaan uskoa, että en koulussa uskaltanut vastata mihinkään kysymykseen, koska pelkäsin, että siitä seuraa tuollainen reaktio. 

Yhden kerran isäni suostui heittelemään pesäpalloa kanssani. Muistan sen kireän tunnelman. Hän heitti koko ajan vain kovempia ja kovempia heittoja ja pelkäsin, että se pallo osuu minuun ja minua sattuu. Voitte varmaan uskoa, että olin aina se viimeinen, joka valittiin yhtään mihinkään lajiin koulujen yhteispeleissä. 

Meillä opetettiin, että vain pojilla on merkitystä ja tytöt eivät ole mitään. Näin minä sitten uskon, lähes 50 vuotta, kunnes nyt tilanne on toinen. Tulee ihan kyynelteet silmiin, kun kirjoitan tätä!

Melkein 50 vuotta yritin saada isältäni hyväksyntää, jotain reaktiota. Kun sitten muutin toiselle paikkakunnalle ja päätin, että en ota häneen yhteyttä, ellei hänestä kuulu. No, meni puoli vuotta, eikä kuulunut. Päätin sovittelevasti soittaa hänelle ja kysyin, miksi et ole ollut yhteyksissä. Hän vastasi minulle: ei ole ollut mitään asiaa. Se oli sitten siinä, en ole tämän jälkeen ottanut häneen yhteyttä. Aikaa on nyt kulunut 3 vuotta.

Samaan aikaan isä vaimoineen ihmettelee, miksi minusta ei kuulu. Nyt ovat yrittäneet sotkea myös tyttäreni tähän. "Äitipuoli" oli soittanut hänelle, mutta tytär oli töissä, eikä voinut vastata. Että on se kyllä s**tana, että soitellaan lapselleni, josta eivät koskaan olleet kiinnostuneita, hänen olleessaan pieni. Että olisiko se sijaan syytä soittaa vaikka suoraan minulle ja kysyä, mikä on vialla.

Kyllä, isäsuhde on muokannut elämääni todella paljon. 

Vierailija
184/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

183 jatkaa, ai, tässä pitkin puhua äidin suusta :D. Näin, epäonnistuin tässäkin ;). Onneksi en enää ajattele näin. Mutta tällainen ajatusmalli mukanani kulki n 40 vuotta. 

Vierailija
185/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhemmat on omakustanteisesti kirjoittaneet kirjan itsestään. Meillä oli lapsuudessa kotona myös todella iso muotokuvataulu isäntämme. Myös paljon kuvia heistä pariskuntana. Ehkä yhteensä 20-30 kpl.

Juhannuksena vanhemmat joivat lätvit mökillä ja siinä me 2-5-vuotiaat pyörittiin jaloissa. Äiti sammui usein alasti johonkin pusikkoon. Pelättiin että hukkuu järveen. 

Äidin seksuaalissävytteisiä juttuja kuultiin.  Kuinka kaikki miehet haluavat häntä. Tosin ei tajuttu mistä kyse. 

Oltiin kotona pieninä kun vanhemmat etelässä tai Lapissa. Välillä joku hoiti tai oltiin porukassa. Ruokaa paljoa ollut. Koska jälkikäteen kuultuna 4-vuotias pystyy hoitamaan ruoan kun osasin lukea. Siis käymään kaupassa. Muttei ollut rahaa. 

Joskus vanhemmat lähtivät baariin ja Koska 4-vuotiaana osasin lukea niin osasin myös hoitaa 1 vuotiasta.

vanhempani ovat elossa ja nyt vanhuksina tarvitsev

No, vetoa siihen että he osaavat lukea. 

Vierailija
186/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jättänyt minulle muuta vaihtoehtoa totesi äitini kun oli pahoinpidellyt minut 4-vuotiaana tajuttomaksi. Kidutusta oli pitkään ja lopulta äityi niin pahaksi sen pahoinpitelyn aikana että pissat tuli housuun ja taju lähti. Pahoinpitelyn aikana hän hoki: Miksi teit tämän minulle, miksi teit tämän minulle. Seuraavana päivänä totesi että häntä niin säälitti kurittaa minua, mutta hänen oli pakko. Perussyynä pahoinpitelyyn oli se kun olin insestin uhri ja keimailin isälleni kuulemma. Äitinikin oli väärällä tavalla kiinnostunut kehostani. Tämä on vaikuttanut koko elämääni pilaten lähes kaiken. Pitkään uskoin olevani itse syyllinen, kuten minulle aina vakuutettiin. 

<3

No nyt on narsisti ollut asialla. Olen puolestasi tosi pahoillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi