Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita

Vierailija
01.03.2025 |

Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.

Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.

Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää sinua kun olet kuin isäsi.

Sitten kun isänne kuolee (tähän ei tullut koskaan jatkoa. En tiedä mitä äitini olisi tehnyt)

Yo- tulos  - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono

Yleisesti sinä nyt oot tommonen

Teen sinut perinnöttömäksi 

Ja en ole tekemisissä äitini kanssa.

Noista ei ole mikään erityisesti narsismin ilmentymä. Perinnöttömäksi jättäminen esimerkiksi on ollut aivan yleinen sanonta vanhemmalla kansalla. Olisitko vähän yliherkkä?

Olisitko vähän narsistinen?

Vierailija
162/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jättänyt minulle muuta vaihtoehtoa totesi äitini kun oli pahoinpidellyt minut 4-vuotiaana tajuttomaksi. Kidutusta oli pitkään ja lopulta äityi niin pahaksi sen pahoinpitelyn aikana että pissat tuli housuun ja taju lähti. Pahoinpitelyn aikana hän hoki: Miksi teit tämän minulle, miksi teit tämän minulle. Seuraavana päivänä totesi että häntä niin säälitti kurittaa minua, mutta hänen oli pakko. Perussyynä pahoinpitelyyn oli se kun olin insestin uhri ja keimailin isälleni kuulemma. Äitinikin oli väärällä tavalla kiinnostunut kehostani. Tämä on vaikuttanut koko elämääni pilaten lähes kaiken. Pitkään uskoin olevani itse syyllinen, kuten minulle aina vakuutettiin. 

Tämä äitisi käytös viittaa psykopatiaan. Tosin psykopaatithan ovat myös narsisteja.

Samaa mieltä. Jokainen psykopaatti on narsisti, mutta jokainen narsisti ei ole psykopaatti. Aivan kammottava tämä "äiti". Voi olla myös vakava hoitamaton rajatilapersoonallisuus (tai tunne-elämältään epäväkaa). Oli mitä oli, niin hirviö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olisimme tienneet, minkälaisia te olette, emme olisi ikinä tehneet teitä."

8-vuotiaalle tytölle sanottu: "Ai kusataanko sinua koulussa?Älä väli-li-li-li-tä, älä vä-li-li-li-tä, osta onnenlehtiäää🎵🎶

Vierailija
164/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos olisimme tienneet, minkälaisia te olette, emme olisi ikinä tehneet teitä."

8-vuotiaalle tytölle sanottu: "Ai kusataanko sinua koulussa?Älä väli-li-li-li-tä, älä vä-li-li-li-tä, osta onnenlehtiäää🎵🎶

Kiusataanko. 

Vierailija
165/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuivunut pahasti CU:n takia (en silloin ymmärtänyt sitä, ei ollut elämänkokemusta ja olin tyhmä) ja äiti sanoi sydänoireiden ja muiden johtuvan siitä, että istun niin paljon lysyssä. 

Kuulostaa tutulta. 

Minä lapsena: "Mun päähän sattuu, äiti."

Äiti: "No kai nyt kun vaan makaat sohvalla etkä ole ikinä ulkona raittiissa ilmassa."

Minä aikuisena: "Mulla on kamalaa kipua vatsassa ja kuumeinen olo. Voisitko sä viedä mut ensiapuun?"

Äitini antaa kyydin ja ensiavussa kuulemme lääkäriltä, että minulla on suolistotulehdus ja jään tutkimuksiin.

Äiti: "Ai sä oot oikeesti kipee?"

Vierailija
166/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti eli viimeisiä kuukausiaan ja oli kipeä, niin hän sanoi tuntevansa helpotusta tietäessään, että me (hänen lapsensa) tulemme kärsimään myös. Tuumasin että huonon muiston jätät itsestäsi. Sain vastaukseksi: "Olet hirviö". Ja minä sentään olin se lempilapsi pitkään. Vasta lapsenlapset, jotka oli poikia eli äidin silmissä parempia, veivät tämän paikan. Sen heille soin, eipä siinä.

Vierailija
167/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aiheuttanut sairauteni,

-olette niin kauheita lapsia että kuolen siihen ja sitten kadutte miten olette minua kohdelleet,

-puolisosi kuolema on aiheuttanut minulle niin paljon stressiä kun olen saanut sinusta sitten murehtia.

Aina kun joku kohteli minua lapsena huonosti: mutta mitä SINÄ teit, taisi kuitenkin olla sinun syysI?

Kuulostaa tutulta! Kerroin äidille, että minua kiusataan koulussa. Äitini kysyi mitä olin tehnyt/sanonut kiusaajalle. Vetää lapsen aika hiljaiseksi tuollainen mitätöinti.

Vierailija
168/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekopääakat on tavanneet trenditerapiassa ja se huuhaaville siellä lehtiö kädessä tietää että tietyssä vaiheessa keskustelu on ohjattava siihen että olikohan äitisi narsisti 🤣😂

Täsmälleen tämä!

Ja sekopäääijät tapaavat vauva.fi:ssä ja itkevät yhdessä sitä, että omat vaimot/tyttöystävät kutsuvat narsisteiksi. Syynä tälle on oma narsisti-äiti. Sellasia ne kultapojat ovat. Sellaiset kultamussukat imisivät vieläkin äitin tissiä ja ryömisivät takaisin kohtuun jos vain voisivat.

Vierailija
169/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen niin pettynyt sinuun, luulin, että sinusta tulisi joku, muttei sitten tullutkaan. 

Vierailija
170/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on yllättäen ihan hyvä ääni, mikset ruvennut laulajaksi, niin olisin voinut olla sinusta kerrankin ylpeä.

Noh, nyt se on myöhäistä. Huoh. 

Vierailija
171/179 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten aina näissä ketjuissa oletetaan, että kirjoittajilla on itsellään paljon narsistia piirteitä, joita eivät tiedosta? Mä ainakin tiedostan. Yleensä juuri uhrit tiedostavat ja tunnistavat ne muuta väestöä paremmin. Iso osa on varmasti käynyt terapiassa asiaa työstämässä ja varovat, etteivät siirrä käytösmallia enää omille lapsilleen. 

Onhan se ihan loogistakin, että narsistisuus ikään kuin periytyy. Enkä tarkoita nyt genetiikkaa. 

Mä kävin vuosia terapiassa ja tiedostan yhä, että mulla on helposti aktivoituvia defenssejä, vaikkei enää suoranaisia narsistin piirteitä. Mitä sitten? Enkö siksi saisi kirjoittaa lapsuuden kokemuksistani vertaistuen toivossa? 

Hyvää pohdintaa! Veikkaisin, että kyse on projisoinnista. Sitähän ihmiset tekee ihan tiedostamattaan. Vastahyökkäys on alkeellinen defenssi. Minäkin olen joutunut myöntämään itselleni, että olen etenkin nuorena aikuisena käyttäytynyt aika ajoin aika narsistisesti. Olen kasvanut todella sairaassa ympäristössä, josta olen oppinut tietynlaisia käyttäytymis- ja ajatusmalleja ja niitä pyrkinyt itsetietoisuuden kautta purkamaan ja keskutellen. Paskassa on kahlottu, sen voin sanoa ja asioista on siksi saatava puhua avoimesti. Ja vihaa on purettava terveellä tavalla ja tämä kirjoittelu on yksi tapa, Jotkut purkaa vihaansa sokeasti näillä palstoilla kun eivät muuhun kykene. Vertaistuki on tosi tärkeää!

Vierailija
172/179 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
173/179 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitähän sustakin olisi tullu, jos isäs olis saanu sut kasvattaa?"

Tämä noin kymmenvuotiaalle.

"Mitähän isästäs olis tullu, jos olis saanu käydä koulua?"

Kun jokin koe meni penkin alle.

"Susta ei o mihinkään, ei mihinkään!"

Tommosesta ei mitään tu, ei yhtään mitään!"

Ja niin edelleen.

Kuulostaa pahalta. Oli valitettavasti normaalia puhetyyliä menneissä sukupolvissa. Ovat itse kuulleet samaa, näin puhuttiin. Se ei tee henkilöstä narsistia, vaikkei nykyään hyväksyttävää tyyliä olekaan.

Vierailija
174/179 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun isäsi oli maailman ihanin mies, ennen kuin sinä synnyit, ja sitten se muuttui täysin."

Kun kysyin että miksi oli tehnyt lapsen miehen kanssa, jota vihasi ja haukkui koko ajan.

Vierailija
175/179 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekopääakat on tavanneet trenditerapiassa ja se huuhaaville siellä lehtiö kädessä tietää että tietyssä vaiheessa keskustelu on ohjattava siihen että olikohan äitisi narsisti 🤣😂

Täsmälleen tämä!

Ja sekopäääijät tapaavat vauva.fi:ssä ja itkevät yhdessä sitä, että omat vaimot/tyttöystävät kutsuvat narsisteiksi. Syynä tälle on oma narsisti-äiti. Sellasia ne kultapojat ovat. Sellaiset kultamussukat imisivät vieläkin äitin tissiä ja ryömisivät takaisin kohtuun jos vain voisivat.

Sinäkin olet narsisti-sekopää-"äiti" jollekin, joka aikuisena vihaa naisia mm.sinun takiasi. Taidat muuten olla vieraannuttaja.

Vierailija
176/179 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää tässä vaiheessa elämää muistella. Se ihminen on minulle kuollut, vaikka hengissä vielä porskuttaakin.

Vierailija
177/179 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiäidin lempihokemia on kutsua lastaan hirviöksi tai vaikeaksi. 

Vierailija
178/179 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä ole kaikenlaisia juttuja. Narsistiautistivanhempi pitää itseään empaattisena, salli mun nauraa. Hyvin valikoivaa "empatiaa". Ei välitä muiden ahdistuksesta tai siitä että itse aiheuttaa lisää sitä. Ja ainoa puhetapa on inttää ja haluaa olla oikeassa, toinen on se tyhmä hänen mielestä aina. Sekopää ilmeisesti ja ei välitä edes kun muut kipeitä tai kärsineitä, että ajattelisi muiden tunteita, tuntemuksia. On hyvä että joidenkin vanhempi auttaa muita vähän (valikoivasti), mutta aina se ei riitä, kun ei ole muuta kapasiteettia. Sairaita monen vanhemmat, liekö amalgaamit syöneet aivot ja muu sellainen. Pitää olla kiitollinen jos ei ole itse sitä ja haluaa ymmärtää muita, muiden tilannetta.

Vierailija
179/179 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää sinua kun olet kuin isäsi.

Sitten kun isänne kuolee (tähän ei tullut koskaan jatkoa. En tiedä mitä äitini olisi tehnyt)

Yo- tulos  - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono

Yleisesti sinä nyt oot tommonen

Teen sinut perinnöttömäksi 

Ja en ole tekemisissä äitini kanssa.

No olihan ne huonot paperit, mitä narsistista tuossa on?

Mikä hemmetin yo-tulos tuo muka on? Joku valehtelee nyt totaalisesti.