Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita
Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.
Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.
Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?
Kommentit (216)
Olen kutsunut sen Peten vanhemmat kylään, tule sinäkin.
Pete?
Niin se Morkkulan Pete kun olitte samalla luokalla ja nyt samassa työpaikassa.
En olen ollut sen kanssa ikinä koskaan missään tekemisissä!
Aijaa. Kyllä sun pitäis.
Ollessani 9-v: kyllä tuo naapurin mirja-orvokki on sitten kivan näköinen tyttö. Tehän ootte kavereita kun ootte samalla luokalla.
Kun olen 12: äitini näkee tv:ssä mainoksessa jonkun luuskan näköisen kimulin. Tuo on niin mirja-orvokin oloinen. Ei niin luonnottomasti lainettu. Se mirja-orvokki on niin luonnollisen kaunis blaa blaa.
Sama juttu säännöllisesti.
Kun olen 25-v: äitini soittaa olen kutsunut sen mirja-orvokin vanhempineen kylään. Tulet tänne huomenna viim.kl.10. haet kukkia tullessas. Minä: en tule. Olen ylitöissä ja töiden jälkeen lähden vaimon ja lasten kanssa appivanhempien mökille.
Kun olen 44: äiti ei pärjää enää kotona. On paikallisessa vanhainkodissa. Menen käymään. Hoitaja joka on vanha luokkakaveri kyselee miten minulla ja mirja-orvokilla menee.
Olen 55: mirja-orvokin lapsi nostaa minua kohtaan isyyskanteen joka romahtaa geenitestin tuloksen tultua.
Olen 58: sanon tehneeni testamentin sukujuhlissa. Serkkuni tulee yksityisesti kysymään paljonko aion jättää terttu-orlukille ( mirja-orvokin avioton tytär)?
Äitini halusi vain poikia, mutta saikin myös tyttären. Olen kuulemma koko loppuikäni velkaa hänelle siitä että antoi minun elää.
Väärensin äitini hoitotestamentin. Pidettävä hengissä viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Ollessani 9-v: kyllä tuo naapurin mirja-orvokki on sitten kivan näköinen tyttö. Tehän ootte kavereita kun ootte samalla luokalla.
Kun olen 12: äitini näkee tv:ssä mainoksessa jonkun luuskan näköisen kimulin. Tuo on niin mirja-orvokin oloinen. Ei niin luonnottomasti lainettu. Se mirja-orvokki on niin luonnollisen kaunis blaa blaa.
Sama juttu säännöllisesti.
Kun olen 25-v: äitini soittaa olen kutsunut sen mirja-orvokin vanhempineen kylään. Tulet tänne huomenna viim.kl.10. haet kukkia tullessas. Minä: en tule. Olen ylitöissä ja töiden jälkeen lähden vaimon ja lasten kanssa appivanhempien mökille.
Kun olen 44: äiti ei pärjää enää kotona. On paikallisessa vanhainkodissa. Menen käymään. Hoitaja joka on vanha luokkakaveri kyselee miten minulla ja mirja-orvokilla menee.
Olen 55: mirja-orvokin lapsi nostaa minua kohtaan isyyskanteen joka romahtaa geenitestin tulokse
Tuskin tuo narsismia on. Jotain harhoja kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ovat paljon useimmin miehiä.
Ei enää, tasan menee.
Minut käytännössä häädettiin kotoa 18v mutta kelpaisin kyllä hoitamaan nyt ikääntyneitä vanhempiani.
Ei tee mieli pudota enää mustaan aukkoon jossa saan olla kaikkeen syyllinen ja toisaalta kuunnella jatkuvaa pahanpuhumista muista. Rahalla tämä tehtävä toki koetetaan ostaa. Ja varmaan saisin pitää myös maineeni.
Asennoidun jo rutiköyhään vanhuuteen. Otan mieluummin mielenrauhan, rehellisyyden ja yksityisyyden. Ehkä myös yksinäisyyden. Tähän olenkin jo tottunut.
Narsistin lapsesta tulee hyvin usein narsisti tai ainakin hyvin narsistinen henkilö. Perimä ja mallioppiminen.
No näitä on vaikka kuinka. Tässä kevyimmästä päästä:
Läpi elämän ulkonäöstä huomauttelua. Olen aina ollut normaalipainoinen/hoikka, äitiäni ja siskoani kymmenen senttiä pidempi. Ihoni on luonnostaan aika vaalea ja hiuksissa vähän ehkä epätavallinen sävy, jota monet kehuvat (punertava). Pienet rinnat, äidilläni ja siskollani isot, ovat molemmat ylipainoisia. Aina on haukuttu, miten olen lauta, on ihme miten olen pystynyt lapsiani imettämään kun olen niin lauta. Lapsena ja teininä vertasi pariin tuttavaperheen tyttöön, miten "ne Anna ja Liisa kyllä ruskettuu niin kivasti, sinua saa aina hävetä kun olet kuin kalkkilaivan kapteeni. Ihan sairaan näköinen".
Aina muistaa mainita, miten siskoni on meistä "se sirompi", koska on lyhyempi. Ei mitään väliä sillä, että sisko ollut aina myös reilusti painavampi. Kun odotin edikoistani ihan viimeisilläni raskaana, päivitteli miten olen niin ison näköinen ja hän näki entistä luokkalaistani kaupassa, ja kyllä hän mietti miten sinä olet siihen Lilja-Reettaan verrattuna ison näköinen. Kun esikoista odotin, olin synnyttämään mennessä 168 cm/66 kg, eli silloinkin mielestäni hoikka. Kiva sanoa noita viimeisillään raskaana olevalle tyttärelle... ja esikoiseni ristiäisiä seuraavana päivänä soitti ja haukkui nimen, ristiäisissä kysyi kaikkien kuullen onko minulla vielä kuinka paljon raskauskiloja jäljellä, kun näyttää siltä.
Pääsin yliopistoon vaikeapääsyiselle alalle kahteen otteeseen. Ensimmäistä alaa kun opiskelin ja kerran ääneen pohdin urahaaveitani, äiti tuhahti halveksuvasti ja sanoi, "sen ku näkis". Toista alaa päästyäni opiskelemaan ei kehunut tai onnitellut vaan alkoi huutaa, miten olen aina ollut tuuliviiri ja mitä hän nyt kertoo sukulaisille, saa hävetä kun tytär ei tiedä mitä haluaa. Tiuskaisi, että "olis se sunkin pitänyt mennä vaan hoitajakouluun eikä olla tollanen haihattelija, saa taas hävetä".
Inhonnut aina isäni sukua ja kuten monilla täällä, haukkunut, miten olen tullut ihan isääni ja isän sukuun. Kerran sanoi, miten minulla on yhtä v-mäinen luonne kuin anopillani.
Tapaamme ehkä kerran vuodessa nykyään muutaman tunnin ajan, tuskin on ihme.
Vierailija kirjoitti:
No näitä on vaikka kuinka. Tässä kevyimmästä päästä:
Läpi elämän ulkonäöstä huomauttelua. Olen aina ollut normaalipainoinen/hoikka, äitiäni ja siskoani kymmenen senttiä pidempi. Ihoni on luonnostaan aika vaalea ja hiuksissa vähän ehkä epätavallinen sävy, jota monet kehuvat (punertava). Pienet rinnat, äidilläni ja siskollani isot, ovat molemmat ylipainoisia. Aina on haukuttu, miten olen lauta, on ihme miten olen pystynyt lapsiani imettämään kun olen niin lauta. Lapsena ja teininä vertasi pariin tuttavaperheen tyttöön, miten "ne Anna ja Liisa kyllä ruskettuu niin kivasti, sinua saa aina hävetä kun olet kuin kalkkilaivan kapteeni. Ihan sairaan näköinen".
Aina muistaa mainita, miten siskoni on meistä "se sirompi", koska on lyhyempi. Ei mitään väliä sillä, että sisko ollut aina myös reilusti painavampi. Kun odotin edikoistani ihan viimeisilläni raskaana, päivitteli miten olen niin ison näköinen ja
Ja tuohon tukkaan liittyen on myös siis haukkunut aina, miten voi olla niin kummallisen värinen tukka ja että harmittaako minua, kun en ole perinyt samanlaista hiusväriä kuin hänellä ja siskollani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm.Narsistinen äitini jaksoi aina lapsena kertoa minulle, kuinka pilasin hänen elämänsä ja ilman minua hänen elämänsä olisi ollut mahtavaa. Kerran sanoi, että juokse auton alle ja tapa itsesi (olen ollut varmaan alta kouluikäinen).
Kaikenlaista vuosien varrella. Emme ole tekemisissä.
Onko se merkki narsismista, kun vanhempi sanoo ettei olisi halunnut lasta? Hmm. Äitini on nimittäin hokenut minulle ja siskolleni monet kerrat miten katuu että ikinä teki lapsia.
Mutta tämä alkoi vasta kun olimme jo aikuisia. Äiti odottaa jotenkin myötätuntoa itselleen. että surkuttelisimme hänen kanssaan miten rankkaa on ollut kun uhrasi hienon elämänsä meille. Enemmän olen itse kokenut että kyse on typeryydestä ja itsesäälistä. Vastenmielistä silti.
Olihan tuossa mainittu muitakin esimerkkejä mitkä kokonaisuudessaan täyttävät kyllä todella epävakaan persoonan tuntomerkkejä.
Mirkky-orvokkia ei voi kommentoida menee kaikki jonoon
Vierailija kirjoitti:
Taas tytöt yrittävät kilpailla ja lytätä äitejään, mutta isät aina niin viattomia. En ihmettele avioerotilastoja. Kuka mies jaksaisi katsella näitä, joissa ei ole mitään vikaa.
Lue otsikko :) Voit itse tehdä aloituksen isistä.
No, vauvaton helmikuu ja ddos on tulossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Siis lukion ka. Vai? Ei yo-papereissa ole tuollaisia.
Kyllä siinä samassa pitäisi tulla päästötodistus... kyselehän jos olet jäänyt ilman
Autosta saa päästötodistuksen 🤣🤣
Kandeis ehkä käydä se lukio 🤔
Kyllä 60-luvulla puhuttiin päästötodistuksesta. Minunkin 80-vuotiaan on ollut hankala oppia, että se on päättö-. Anteeksi tyhmyyteni, olen kyllä yo vuosimallia 1966.
Narsisti ovat paljon useimmin miehiä.