Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita
Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.
Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.
Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Narsistiksi nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä
/ Hannu Lauerma
Vierailija kirjoitti:
Äitini on narsisti osa 245778
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on narsku, yhyy säälikää minua 😩 Äitiäni mietiskelen päivittäin pakkomielteisesti
t. Viisikymppinen äitihullu
Noloa sinulta.
Älä siinä solvaa, sinä typerä narsisti. Mene muualle täältä. Olen virheetön. Äiti paha, minä hyvä
t. Viisikymppinen
Haukkui vanhaksi lehmäksi kun täytin 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Haukkui vanhaksi lehmäksi kun täytin 20 vuotta.
Häntä (äitiäsi) oli varmaan haukuttu aiemmin ja pisti pahan kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on narsku, yhyy säälikää minua 😩 Äitiäni mietiskelen päivittäin pakkomielteisesti
Noloa sinulta.
Älä siinä solvaa, sinä typerä narsisti. Mene muualle täältä. Olen virheetön. Äiti paha, minä hyvä
t. Viisikymppinen
Minun täytyy selventää kaikille mitä äiskä totesi nelkyt vuotta sitten. Häivy täältä. On minun vuoroni loistaa.
t. Viisikymppinen
Analyysini, 95 prossaa on palstalaisten mielestä narsisteja, ja selkeä indisio tästä on esim se, että sanoo joskus rumasti.
Tuo lempilapsiasetelmahan saattaa muuttua silmänräpäyksessä, jos narsku niin päättää. Lempilapsesta tuleekin syntipukki ja entisestä syntipukista lempilapsi. Narsisti nauttii kaaoksesta, koska voi silloin vedellä naruja mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat on omakustanteisesti kirjoittaneet kirjan itsestään. Meillä oli lapsuudessa kotona myös todella iso muotokuvataulu isäntämme. Myös paljon kuvia heistä pariskuntana. Ehkä yhteensä 20-30 kpl.
Juhannuksena vanhemmat joivat lätvit mökillä ja siinä me 2-5-vuotiaat pyörittiin jaloissa. Äiti sammui usein alasti johonkin pusikkoon. Pelättiin että hukkuu järveen.
Äidin seksuaalissävytteisiä juttuja kuultiin. Kuinka kaikki miehet haluavat häntä. Tosin ei tajuttu mistä kyse.
Oltiin kotona pieninä kun vanhemmat etelässä tai Lapissa. Välillä joku hoiti tai oltiin porukassa. Ruokaa paljoa ollut. Koska jälkikäteen kuultuna 4-vuotias pystyy hoitamaan ruoan kun osasin lukea. Siis käymään kaupassa. Muttei ollut rahaa.
Joskus vanhemmat lähtivät baariin ja Koska 4-vuotiaana osasin lukea niin osasin myös hoitaa 1 vuotiasta.vanhempani ovat elossa ja nyt vanhuksina tarvitsev
Ajattelin että ostakoon itse palvelut.
Tuli mieleen että uimaan minutkin pakotettiin. Ei oltu käyty ennen sitä eikä käyty sen jälkeenkään mutta pakolla piti lähteä kun narsku sai päähänsä että tämä perhe ui.
En tajua miten se oli sen riidan arvoista se yksi ainoa uimareissu uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää sinua kun olet kuin isäsi.
Sitten kun isänne kuolee (tähän ei tullut koskaan jatkoa. En tiedä mitä äitini olisi tehnyt)
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Yleisesti sinä nyt oot tommonen
Teen sinut perinnöttömäksi
Ja en ole tekemisissä äitini kanssa.
Hyvä! Katkeruus on tie onneen ja terveyteen 🤣
Näköjään sen verran pahaa settiä, etten saa millään moderoinnista läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuja rypee itsesäälissä
Uhriutuja kaihtaa vastuun ottamista omasta elämästään. Kun hänellä on vaikeaa, syy siihen löytyy jostain muualta kuin itsestä.
Uhriutuja nauttii syyllistämisestä ja rakastaa itsesäälissä rypemistä. Hän elää menneessä ja muistelee vuosien takaisia epäkohtia ja epäonnistumisia, joiden syyt on ulkoistettu muiden harteille.
Toisaalta uhriutuja rakastaa itsestään kertovia sankaritarinoita. Sellaisia, joiden mukaan hän on riutumalla, raatamalla ja muista huolehtimalla saanut urotöitä aikaiseksi. Tällöin uhriutujan ympärille voi muodostua häntä ihaileva ja myötäilevä hovi.
Eli naiset.
Vierailija kirjoitti:
Säälin sua koska tuskin tiedät asiasta mitään.
"Jos olisin saanut isäsi kanssa omia lapsia, niin ne eivät olisi niin tyhmiä te." Sisarukseni ja minä olemme siis adoptoituja ja näin äitini tokaisi minulle taas kerran, kun oli johonkin pettynyt. Et silleen...
Oli vähän kuin Stephen Kingin Carrien äiti. Syvästi uskonnollinen.
H uora oli lempisanansa. Jos nauroin tms, alkoi huutamaan, että i mmenk alvoni repesi. Opin olemaan hiljaa, myös pahoinpitelyjen aikana.
Kun katsoimme kavereiden kanssa piirrettyjä, ne olivat kuulemma o rgiat. Pahoinpiteli tilanteessa yhden kaverini.
Uhkaili jatkuvasti h elvetillä. Jos sellainen paikka on olemassa, niin siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää sinua kun olet kuin isäsi.
Sitten kun isänne kuolee (tähän ei tullut koskaan jatkoa. En tiedä mitä äitini olisi tehnyt)
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Yleisesti sinä nyt oot tommonen
Teen sinut perinnöttömäksi
Ja en ole tekemisissä äitini kanssa.
Noista ei ole mikään erityisesti narsismin ilmentymä. Perinnöttömäksi jättäminen esimerkiksi on ollut aivan yleinen sanonta vanhemmalla kansalla. Olisitko vähän yliherkkä?
Paha ihminen sanoo noin. Ihan sama onko narsisti vai muuten päästään pipi. Eri.
Voi kyynel 😢
Sekopääakat on tavanneet trenditerapiassa ja se huuhaaville siellä lehtiö kädessä tietää että tietyssä vaiheessa keskustelu on ohjattava siihen että olikohan äitisi narsisti 🤣😂
En kaipaa kenenkään sääliä mutta oletettavasti jotain ihmetyksen aihetta perheessämme löytyy. Meitä sisaruksia on useampi mutta yhdelle on siirretty vanhempien omaisuutta muilta sisaruksilta tietämättä.
Tämä sisarus on nuorin ja äitini lempilapsi.
Vsnhemmat sisarukset ovat nostaneet asian esille ja nyt suku ilmiriidoissa. Olemme kuulemma vain kateellisia veljelle.
Asun itse ulkomailla enkä ole vanhempieni kanssa juuri tekemisissä.