Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita
Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.
Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.
Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?
Kommentit (179)
Narsistiksi nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä
/ Hannu Lauerma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja motiivisi aloituksen tekoon oli mikä? Narsismi. Huomiohakuisuus, yksinäisyys, kaipuu saada todisteita olemassaolostasi, koska ne sinun pitää saada itsesi ulkopuolelta kun sisuksesi on tyhjä. Ap:lta puuttuu persoona, ego. Olet tyhjä kuori
Mene sinä siitä muualle purkamaan kurjasta elämästäsi aiheutuvaa pahaa oloasi.
Mikäs narsisti se siinä alkoi määräilemään?Sinullahan se kurja elämä on.
Kirjoita vaikka päiväkirjaan mitä äiskä teki nelkyt vuotta sitten
Osassa näissä kirjoituksissa on ihan kyse psykopatiasta. Lisänä narsismi.
Omat vanhemmat on omakustanteisesti kirjoittaneet kirjan itsestään. Meillä oli lapsuudessa kotona myös todella iso muotokuvataulu isäntämme. Myös paljon kuvia heistä pariskuntana. Ehkä yhteensä 20-30 kpl.
Juhannuksena vanhemmat joivat lätvit mökillä ja siinä me 2-5-vuotiaat pyörittiin jaloissa. Äiti sammui usein alasti johonkin pusikkoon. Pelättiin että hukkuu järveen.
Äidin seksuaalissävytteisiä juttuja kuultiin. Kuinka kaikki miehet haluavat häntä. Tosin ei tajuttu mistä kyse.
Oltiin kotona pieninä kun vanhemmat etelässä tai Lapissa. Välillä joku hoiti tai oltiin porukassa. Ruokaa paljoa ollut. Koska jälkikäteen kuultuna 4-vuotias pystyy hoitamaan ruoan kun osasin lukea. Siis käymään kaupassa. Muttei ollut rahaa.
Joskus vanhemmat lähtivät baariin ja Koska 4-vuotiaana osasin lukea niin osasin myös hoitaa 1 vuotiasta.
vanhempani ovat elossa ja nyt vanhuksina tarvitsevat apua.
Negatiivisesti aloitusta kommentoivat?
Ihmisessä voi olla narsistisia piirteitä, mutta hän voi olla myös paksunahkainen narsisti tai ohutnahkainen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja motiivisi aloituksen tekoon oli mikä? Narsismi. Huomiohakuisuus, yksinäisyys, kaipuu saada todisteita olemassaolostasi, koska ne sinun pitää saada itsesi ulkopuolelta kun sisuksesi on tyhjä. Ap:lta puuttuu persoona, ego. Olet tyhjä kuori
Kirjoita vaikka päiväkirjaan mitä äiskä teki nelkyt vuotta sitten
Vieläkö olet täällä?
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuja rypee itsesäälissä
Uhriutuja kaihtaa vastuun ottamista omasta elämästään. Kun hänellä on vaikeaa, syy siihen löytyy jostain muualta kuin itsestä.
Uhriutuja nauttii syyllistämisestä ja rakastaa itsesäälissä rypemistä. Hän elää menneessä ja muistelee vuosien takaisia epäkohtia ja epäonnistumisia, joiden syyt on ulkoistettu muiden harteille.
Toisaalta uhriutuja rakastaa itsestään kertovia sankaritarinoita. Sellaisia, joiden mukaan hän on riutumalla, raatamalla ja muista huolehtimalla saanut urotöitä aikaiseksi. Tällöin uhriutujan ympärille voi muodostua häntä ihaileva ja myötäilevä hovi.
Ap ja muut narsimijankkerit ovat itse uhriutuvia narsisteja. Keräävät palstalla itseään myötäilevää hovia kertomalla itsesääli narsku-tarinoitaan.
Psykiatrian professori Jyrki Korkeila Turun yliopistosta sanoo, että ihmisten kannattaisi välttää narsistiksi tai psykopaatiksi nimittelyä.
- Meillä on suomen kielessä täsmällisempiä termejä kuten piittaamaton, välinpitämätön tai ilkeä, Korkeila muistuttaa.
Hänen mukaansa tieteelliseltä kuulostavilla termeillä lausuja haluaa ikään kuin tehdä sanomisestaan todenmukaisemman.
- Todelliset asiantuntijat taas eivät voi lausua julkisesti luonnearviointeja, huomauttaa Jyrki Korkeila vedoten ammattikunnan eettiseen koodistoon.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat on omakustanteisesti kirjoittaneet kirjan itsestään. Meillä oli lapsuudessa kotona myös todella iso muotokuvataulu isäntämme. Myös paljon kuvia heistä pariskuntana. Ehkä yhteensä 20-30 kpl.
Juhannuksena vanhemmat joivat lätvit mökillä ja siinä me 2-5-vuotiaat pyörittiin jaloissa. Äiti sammui usein alasti johonkin pusikkoon. Pelättiin että hukkuu järveen.
Äidin seksuaalissävytteisiä juttuja kuultiin. Kuinka kaikki miehet haluavat häntä. Tosin ei tajuttu mistä kyse.
Oltiin kotona pieninä kun vanhemmat etelässä tai Lapissa. Välillä joku hoiti tai oltiin porukassa. Ruokaa paljoa ollut. Koska jälkikäteen kuultuna 4-vuotias pystyy hoitamaan ruoan kun osasin lukea. Siis käymään kaupassa. Muttei ollut rahaa.
Joskus vanhemmat lähtivät baariin ja Koska 4-vuotiaana osasin lukea niin osasin myös hoitaa 1 vuotiasta.vanhempani ovat elossa ja nyt vanhuksina tarvitsev
Et kai auta? Tai ole ylipäätään tekemisissä heidän kanssaan?
Ap, en lukenut ketjua, mutta sehän narsistin tavoite on: hajoita ja hallitse. Luoda juopa kahden ihmisen välille, jotta hän on se, joka on suoraan yhteydessä molempiin ja nämä kaksi irrallaan toisistaan.
Jos äitisi on narsisti, tiedät, ettei se merkitse yhtään mitään, että olet hänen lempilapsensa, et tule saamaan sen terveempää rakkautta ja hoivaa kuin kukaan täysi tai puolisisaruksesi.
Voit ihan hyvin ottaa siskosi kanssa puheeksi perheen roolit, koska se on yleistietoa, että narsistin lapsilla on eri rooleja. Voit kertoa, että äiti on asetellut sinulle kultalapsen roolia, tosin hän voi olla kertonut myös siskollesi, että tämä on rakkain lapsi, et voi tietää.
Teet virheen, jos otat todesta yhtään mitään mitä hän puhuu. Ja kannattaa ymmärtää se, että hän on kykenemätön oikeasti rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita vaikka päiväkirjaan mitä äiskä teki nelkyt vuotta sittenVieläkö olet täällä?
Harmittaako kaltaistasi narsistia kun et voi hallita ja määräillä kaikkia?
Olin kuivunut pahasti CU:n takia (en silloin ymmärtänyt sitä, ei ollut elämänkokemusta ja olin tyhmä) ja äiti sanoi sydänoireiden ja muiden johtuvan siitä, että istun niin paljon lysyssä.
Narsisti isä, jokaiseen tekemiseeni kommentoi "jaksatko sinä sellaista?", "luuletko että sinä osaat sellaista?". Aina eritavoin koittaen nujertaa alas, lapsena tuhosikin itsetunnon ja sairastutti niin että terveys meni yläaste ikäisenä. Narsisti isän uusperhe oli helvetti, puhuivat miten paha lapsi olen. Muiden silmissä olen ollut ylikiltti arka lapsi. Koko lapsuuden kuuntelin lyttäämistä ja vähättelyä, pitkälle aikuisikään. Kommentit oli usein myös ihan uskomattoman törkeitä. Fyysistä väkivaltaakin oli. Kuulemma kaikki on ollut hyvin ja minä vain paha kiittämätön.
Tarkkaili painoani, säännösteli ruokaani, suklaata ostaessani sai hirveän raivokohtauksen. Muualla asuessani pakotti kirjaamaan paperille mitä syön. Pakotti harrastuksiin mihin en osoittanut mitään mielenkiintoa. Ei välittänyt tarpeistani, ei uskaltanut edes kysyä mitään, hirveä syyllistäminen alkoi jos uskalsi kysyä.
Kaiken jos kirjoittaisin, siitä tulisi jo kirja. Niin sairasta kuin vain voi olla.
Nykyään ymmärrän olleeni ihan puhtaasti uhri ja lapsi mikä olisi pärjännyt hyvinkin elämässä. Ikävä kyllä terveydentila oli sellainen että olin työkyvytön kun aikuistuin. Tuo käsittely aiheutti vaikeita psyykkisia sairauksia, mitkä laskee toiminta ja työkyvyn alas. Pitkä prosessi eheytyä ja valtava työ käydä se viha ja katkeruus heitä kohtaan läpi. Välit laitoin poikki lopullisesti, koska en kykene näkemään tai olemaan tekemisissä, oma hyvinvointi etusijalla.
Lapsena onnistuivat manipuloimaan minut luulemaan että vika on minussa. Nykyään aikuisen silmin asiaa katsoo niin uhrihan minä olin jossa ei ole mitään vikaa ollut.
Ulospäin osaavat antaa vaikutelman ettei välttämättä tajua mikä helvetti se oli. Nykyään kyllä ihmiset tajuaa mikä oikeasti on, sen verran paljon eri ihmisten kimppuun hyökkäillyt yms sekoillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuja rypee itsesäälissä
Uhriutuja kaihtaa vastuun ottamista omasta elämästään. Kun hänellä on vaikeaa, syy siihen löytyy jostain muualta kuin itsestä.
Uhriutuja nauttii syyllistämisestä ja rakastaa itsesäälissä rypemistä. Hän elää menneessä ja muistelee vuosien takaisia epäkohtia ja epäonnistumisia, joiden syyt on ulkoistettu muiden harteille.
Toisaalta uhriutuja rakastaa itsestään kertovia sankaritarinoita. Sellaisia, joiden mukaan hän on riutumalla, raatamalla ja muista huolehtimalla saanut urotöitä aikaiseksi. Tällöin uhriutujan ympärille voi muodostua häntä ihaileva ja myötäilevä hovi.Ap ja muut narsimijankkerit ovat itse uhriutuvia narsisteja. Keräävät palstalla itseään myötäilevää hovia kertomalla itsesääli narsku-tarinoitaan.
Narsismijankkaaja on
- Erittäin pakkomielteinen
- Huomionhakuinen
- Omaa itse paljon narsistin piirteitä, mutta ei tunnista niitä itsessään
Vierailija kirjoitti:
Narsisti isä, jokaiseen tekemiseeni kommentoi "jaksatko sinä sellaista?", "luuletko että sinä osaat sellaista?". Aina eritavoin koittaen nujertaa alas, lapsena tuhosikin itsetunnon ja sairastutti niin että terveys meni yläaste ikäisenä. Narsisti isän uusperhe oli helvetti, puhuivat miten paha lapsi olen. Muiden silmissä olen ollut ylikiltti arka lapsi. Koko lapsuuden kuuntelin lyttäämistä ja vähättelyä, pitkälle aikuisikään. Kommentit oli usein myös ihan uskomattoman törkeitä. Fyysistä väkivaltaakin oli. Kuulemma kaikki on ollut hyvin ja minä vain paha kiittämätön.
Tarkkaili painoani, säännösteli ruokaani, suklaata ostaessani sai hirveän raivokohtauksen. Muualla asuessani pakotti kirjaamaan paperille mitä syön. Pakotti harrastuksiin mihin en osoittanut mitään mielenkiintoa. Ei välittänyt tarpeistani, ei uskaltanut edes kysyä mitään, hirveä syyllistäminen alkoi jos uskalsi kysyä.
Kaiken jos kirjoittaisin, siitä tulisi j
Joo, näistä isistä pitäisi varmaan tehdä oma ketjunsa.
Minunkin painoani tarkkailtiin, syömistä rajoitettiin, ikätasoisuus huomioimatta pakkourheilutettiin, harrastuksia tuki vain, jos ne olivat samat isän itsensä kanssa, ulkonäköäni kohenneltiin aikuismaiseen tapaan alle kymmenvuotiaana (esim. piti hiustenpesun jälkeen laittaa papiljoteilla kiharat).
Tottele tai laitan sinut koulukotiin!
Yksi narsku näppis sauhuten yrittää pestä mustan valkoiseksi. Eihän hän ole narsisti, vaan uhri on narsisti. Voi toki joskus noin ollakin, mutta että kaikki uhrit olisivat narsistisia. En usko.
Äitini on narsku, yhyy säälikää minua 😩 Äitiäni mietiskelen päivittäin pakkomielteisesti
t. Viisikymppinen äitihullu
Vierailija kirjoitti:
Äitini on narsku, yhyy säälikää minua 😩 Äitiäni mietiskelen päivittäin pakkomielteisesti
t. Viisikymppinen äitihullu
Noloa sinulta.
Minä uhkailen myös omaa nuortani että jää perinnöttömäksi. Hän vaan kiittelee, hyvä ettei tarvitse kuskata vanhoja romuja kaatopaikalle. Raukka parka ei koskaan saa perintöä, köyhät vanhemmat.