Lapsilla eri isät ja tuleva perintö
Eli lapsillani on eri isät, toisen isä varakas ja toisen ei. Tiedän, että toinen lapsista tulee siis saamaan joskus parikin asuntoa ja muuta varallisuutta jne ja toinen ei mitään. Olen pohtinut, että sijoittaisin tälle toiselle lapselle, joka mitään perintöjä ei tule saamaan, jotta saisi jotain hänkin. Onko se mielestänne väärin tätä toista lastani kohtaan? Toki en tiedä milloin perintöä sitten saa ja voihan sitä kaikkea sattua muutenkin, mutta mutta..
Kommentit (146)
On mielestäni väärin, koska olet molempien äiti.
Minä aion suosia testamentissa vähäosaisinta lastani. Hänellä ei ole resursseja edes elättää itseään, muut ovat hyväpalkkaisissa töissä.
Ja kyllä, rintaperillisillekin voi tehdä testamentin.
On oikein kohdella lapsiaan tasapuolisesti. Kristillinen tasajako sun omaisuudesta.
Varakas isä ehtii vielä hassata omaisuutensa. On näitä Seduja nähty.
Voit tehdä toisen lapsesi hyväksi testamentin niin että hän periin sinun omaisuudestasi 3/4 ja toinen vain lakiosansa 1/4.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion suosia testamentissa vähäosaisinta lastani. Hänellä ei ole resursseja edes elättää itseään, muut ovat hyväpalkkaisissa töissä.
Miksi haluat aiheuttaa kitkaa lastesi välille? Miksi hänellä ei ole resursseja? Mistä tiedät millainen muiden lastesi elämä tulee olemaan?
Yhden suosiminen on aina epäeettistä.
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä toisen lapsesi hyväksi testamentin niin että hän periin sinun omaisuudestasi 3/4 ja toinen vain lakiosansa 1/4.
Epäreilua ja jos toinen lapsi ei isältään perikään mitään tai jos köyhä isä rikastuukin. Älkää kohdelko lapsianne epätasavertaisesti. Pois turha kikkailu. Aiheutatte itse lapsillenne pahaa mieltä
Mahtaa siitä riita sisarusten välille syntyä. Lopulta käyvät molemmat suutuspäissään hautakiveäsi potkimassa.
Nämä on taas näitä, joissa kuvitellaan perintöjen olevan keino tasata puntit. Asiansa sössineet tai huonoa tuuria kokeneet ajattelevat ettei muut tarvitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat aiheuttaa kitkaa lastesi välille? Miksi hänellä ei ole resursseja? Mistä tiedät millainen muiden lastesi elämä tulee olemaan?
Etkö ymmärtänyt lukemaasi? Lapset ovat näköjään aikuisia. Yksi ilmeisesti työkyvytön, eikä tilanne tule muuttumaan.
Jos toiset, terveet ja pärjäävät lapset menestyvät elämässä omillaan, on heidän häpeänsä kokea kateutta.
Varakas isä voi menettää omaisuutensa tai saada lisää lapsia tai sitten tuplaa omaisuutensa. Köyhä isä voi voittaa lotossa tai kuolla isoissa veloissa. Elämä ei aina ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt lukemaasi? Lapset ovat näköjään aikuisia. Yksi ilmeisesti työkyvytön, eikä tilanne tule muuttumaan.
Jos toiset, terveet ja pärjäävät lapset menestyvät elämässä omillaan, on heidän häpeänsä kokea kateutta.
On ihan ok viedä pullat tai ruokakassi, jos apua joku tarvitsee, mutta perintökikkailu on yksiselitteisesti väärin.
epäreilua porsia kaikkien vastaantulevien jännämiesten kanssa
Minusta tuo on hyvä ajatus. Jos olet kasvattanut lapsesi hyvin ja valmistellut heidät tämäntyyppiseen ajatteluun, niin varmaan ymmärtävät. Jos se tulee heille (etenkin sille varakkaammalle) täytenä yllätyksenä, niin lasten välit voivat rikkoontua. Eikä sinun välttämättä tarvitse sijoittaa toiselle erikseen mitään, vaan määräät perintöosuudet testamentilla. Jos haluat antaa toiselle enemmän jo eläessäsi, niin sitten on todella tärkeää perustella toiselle, miksi teet niin ja tehdä lahjoitus vasta sitten, kun varakkaampi on jo saanut perintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vuoksi kuitenkaan vanhemmat kohtele lapsiaan eri tavoin. Voihan muistakin lapsista tulla työkyvyttömiä.
Välit voivat mennä täysin. Johtuu siitä, että ollaan vihaisia vanhemmalle, mutta kohdistetaan viha häneen, jota on suosittu. Perintöasiat on arkoja. Jos on rintaperillisiä niin ikinä ei pitäisi testamentteja tehdä tai ainakin niistä keskustellaan kaikkien rintaperillisten kansa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Yhden suosiminen on aina epäeettistä.
No, miten olisi 60 % Ap:n omaisuudesta vähäosaiselle lapselle ja 40 % sille toiselle, jonka taloudellinen tilanne on parempi. Tämä ei minusta olisi ovin pahaa syrjimistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla petaat vain sen, että lapsesi riitautuvat keskenään.
Mitä ihmettä täällä kyselet. Ei se vaikuta asiaan mitenkään, mitä jotkut muut ajattelevat.
Oma on päätöksesi minkä teetkin.
Aloitus taitaa olla trolli.
On väärin etkä edes voi tietää tuleeko perintöjä ja kuinka monen kesken ne jaetaan ja onko testamentteja ym. Oikeudenmukaista, että lapsi perii vanhemman ha vanhemmat kohtelevat lapsiaan samoin.