Lapsilla eri isät ja tuleva perintö
Eli lapsillani on eri isät, toisen isä varakas ja toisen ei. Tiedän, että toinen lapsista tulee siis saamaan joskus parikin asuntoa ja muuta varallisuutta jne ja toinen ei mitään. Olen pohtinut, että sijoittaisin tälle toiselle lapselle, joka mitään perintöjä ei tule saamaan, jotta saisi jotain hänkin. Onko se mielestänne väärin tätä toista lastani kohtaan? Toki en tiedä milloin perintöä sitten saa ja voihan sitä kaikkea sattua muutenkin, mutta mutta..
Kommentit (146)
Molemmalle lapselle annat tasapuolisesti tai et ollenkaan! Tuo on omiaan luomaan sisarusvihaa. Lapsilla voi muutenkin olla kismaa ja sitten vielä kaataisit bensaa liekkeihin. Sitä ei koskaan tiedä kuka perii ja kenet tai voi perillinen kuolla ennen perintö. Miksi etukäteen luoda ongelmia? Huomista ei kukaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden suosiminen on aina epäeettistä.
No, miten olisi 60 % Ap:n omaisuudesta vähäosaiselle lapselle ja 40 % sille toiselle, jonka taloudellinen tilanne on parempi. Tämä ei minusta olisi ovin pahaa syrjimistä.
No, kummasta katsoo, että lapselle on enemmän hyötyä. 10% joistain rahoista, vai sukulaisesta, joka haluaa olla yhteydessä ja tukena.
Itse en ikinä haluaisi pilata lasteni välejä suosimalla jotakuta.
Haha. Kukaan (lähi)sukulainen ei halua olla yhteydessä köyhään aikuiseen sisarukseen. Keksitkö miksi?
Jokainen ajattelee vain omaa napaansa ja osakesalkkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapset ajattelee aikuisena kun toinen asuu perintörahoillaan ullanlinnalaisessa jugend-talossa ja toinen sai perintörahoillaan ostettua uuden maton Kontulan vuokrakämpään?
Mutta kun äiteen pitää kohdella kaikkia lapsia tasapuolisesti. Nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion suosia testamentissa vähäosaisinta lastani. Hänellä ei ole resursseja edes elättää itseään, muut ovat hyväpalkkaisissa töissä.
Ja kyllä, rintaperillisillekin voi tehdä testamentin.
Jotenkin ymmärtäisin, jos tuo lapsi olisi esim sairastunut ja siksi ei ole voinut opiskella ja muuta. Mutta muuten en hyväksy eriarvoista kohtelua, jos lapset ovat saaneet samat lähtökohdat kuitenkin ja mahdollisuudet. Miksi laiskuudesta palkitaan?
Minusta sairauskaan ei ole epäarvoisen kohtelun oikeuttava asia. Sairautta voivat laiskat myös hyväksikäyttää. Minulla on ja on ollut sama geneettinen sairaus kuin sukulaisellani. Tiedän tasan tarkkaan hänen tilanteensa. Sukulaiseni on käyttänyt sairautta tekosyynä sille, ettei tarvitse tehdä mitään epämieluisaa, vaan voi lorvia työttömänä vuosikymmenet ja kupata hyväuskoisilta vanhuksilta puhumalla rahat. Samaan aikaan minä olen sairauteni kanssa opiskellut ja painanut duunia.
Voit tehdä omaisuutesi kanssa ihan mitä ite haluat.
Mitä lapset ajattelee aikuisena kun toinen asuu perintörahoillaan ullanlinnalaisessa jugend-talossa ja toinen sai perintörahoillaan ostettua uuden maton Kontulan vuokrakämpään?