Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilla eri isät ja tuleva perintö

Vierailija
27.02.2025 |

Eli lapsillani on eri isät, toisen isä varakas ja toisen ei. Tiedän, että toinen lapsista tulee siis saamaan joskus parikin asuntoa ja muuta varallisuutta jne ja toinen ei mitään. Olen pohtinut, että sijoittaisin tälle toiselle lapselle, joka mitään perintöjä ei tule saamaan, jotta saisi jotain hänkin. Onko se mielestänne väärin tätä toista lastani kohtaan? Toki en tiedä milloin perintöä sitten saa ja voihan sitä kaikkea sattua muutenkin, mutta mutta.. 

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein kohdella lapsiaan tasapuolisesti. Kristillinen tasajako sun omaisuudesta.

Varakas isä ehtii vielä hassata omaisuutensa. On näitä Seduja nähty.

Ei kristillinen tasajako tarkoita samaa osuutta vaan osuutta, jonka kukin tarvitsee. Ehkä apn tapauksessa, jos voisi olla varma toisen lapsen isommasta osuudesta niin sen voisi hyvittää toiselle. Mutta ei perinnöstä voi tietää.

Vierailija
42/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vielä tiedä lasten tulevaa varallisuutta. Mikä tulee olemaan lasten ja lasten tulevien puolisoiden ammatti ja kuinka perheet käyttävät rahaa. Et myöskään tiedä mahdollisten puolisoiden vanhempien kautta tulevia perintöjä.

Unohda jo kaikki kikkailu.

Ei tuolla ole perinnön kanssa  tekemistä. Tulot ja perintö on 2 eri asiaa. Perintö on enemmänkin pääomaa. Tulot menevät kulutukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintökikkailu ei ole hyvä idea.

Voit auttaa vaikeuksissa olevaa lasta vielä eläessäsi, mutta älä riko lastesi keskinäisiä välejä, se on anteeksiantamatonta.

Eikös se varakas isä riko ne välit, kun ei tarjoa velipuolelle samaa?  

Omat aikuiset lapseni ovat niin fiksuja ja oikeudentuntoisia, että eivät ole kateellisia toisilleen. Äitinä olen huomioinut jokaista elämäntilanteensa mukaan. Kukaan ei ole hälläväliä-vapaamatkustaja, joten varojen haaskaus ei ole ongelma.

Vierailija
44/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan juuri niin kuin itse haluat. Jos teet testamentin, niin muista jättää molemmille vähintään lakiosa, ettei ole perusteita riitauttaa testamenttia. Kannattaa kertoa aikeista etukäteen ja perustella hyvin molemmille. Jos teet eläessäsi toiselle suuren lahjoituksen, se voidaan tulkita perinnönjaossa ennakkoperinnöksi. Se kannattaa pitää mielessä.

Vierailija
45/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin.

Kohtele lapsiasi itsenäisinä aikuisina joita sä rakastat yhtä paljon. Älä yritä enää omillaan asuville aikuisille järjestää että meneehän heidän kummankin elämä yhtä hyvin ja onhan se reilua.

Vierailija
46/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta olis, jos isien perinnöt laitettais samaan könttään ja jaettais sit lapsille tasan. Näin tulen itse vaatimaan tulevaisuudessa.

Vierailija
47/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuinta olis, jos isien perinnöt laitettais samaan könttään ja jaettais sit lapsille tasan. Näin tulen itse vaatimaan tulevaisuudessa.

Hä? Asiahan ei kuulu sinulle mitenkään etkä voi tuollaista vaatia. 

Vierailija
48/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
49/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit auttaa vaikeuksissa olevaa lasta vielä eläessäsi, mutta älä riko lastesi keskinäisiä välejä, se on anteeksiantamatonta.

Omat aikuiset lapseni ovat niin fiksuja ja oikeudentuntoisia, että eivät ole kateellisia toisilleen. Äitinä olen huomioinut jokaista elämäntilanteensa mukaan. Kukaan ei ole hälläväliä-vapaamatkustaja, joten varojen haaskaus ei ole ongelma.

Varakkaan isän,  naisen ensimmäisestä liitosta pitäisi siis antaa rahojaan naisen seuraavasta liitosta syntyneelle lapsensa velipuolelle? Tuskin.

Vierailija
50/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annoit köyhälle pildeä?

Vierailija
51/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on se pahin piru.

Vierailija
52/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan sekaisin? 

Vierailija
53/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä Herlineiltä, miten suhtautuivat epätasaiseen perinnänjakoon. Niinpä.

Tasan kaikille, niin ei tule epäsopua.

Vierailija
54/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on se pahin piru.

Miten se nyt äidin vika on, jos isä ei kohtele lapsensa sisarusta reilusti?

Vierailija
55/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on se pahin piru.

Kyllä! Äiti puuttuu nyt asioihin, jotka eivät ole hänen hallinnassa eivätkä kuulu hänelle yhtään. Miten ap edes tietää näiden isien omistuksista? Jospa sillä varakkaalla isällä onkin vaikka kolme lasta? Jospa se ns köyhä isä ei olekaan köyhä, vaan elää vaatimattomasti. 

Vierailija
56/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on hyvä ajatus. Jos olet kasvattanut lapsesi hyvin ja valmistellut heidät tämäntyyppiseen ajatteluun, niin varmaan ymmärtävät. Jos se tulee heille (etenkin sille varakkaammalle) täytenä yllätyksenä, niin lasten välit voivat rikkoontua. Eikä sinun välttämättä tarvitse sijoittaa toiselle erikseen mitään, vaan määräät perintöosuudet testamentilla. Jos haluat antaa toiselle enemmän jo eläessäsi, niin sitten on todella tärkeää perustella toiselle, miksi teet niin ja tehdä lahjoitus vasta sitten, kun varakkaampi on jo saanut perintöjä.

Olen samaa mieltä.

Vaikka aloittajalla ei mainittavaa varallisuutta olisikaan, olisi jo pelkkä ele mieluinen. 

Mistä sitä tietää, kuinka paljon eriarvosuus eri isien vuoksi on kuormittanut sisarussuhteita.

Vierailija
57/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vanhempi ajattelee oman lapsensa etua, ei muita. 

Vierailija
58/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on se pahin piru.

Miten se nyt äidin vika on, jos isä ei kohtele lapsensa sisarusta reilusti?

Ei näille iseille kuulu yhtään velipuolen tilanne. Eivät he ole perillisiä mitenkään. 

Vierailija
59/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhän isän lapsi voi olla kateellinen toisen lapsen perinnöstä. Eihän se hänelle edes kuulu.

Sitäpaitsi isien varallisuudesta voi hyvinkin tulla täysikäännös vuosikymmenissä. Osat voivat muuttua.

Ei tarvita kuin konkurssi. Rulettipöydässä on ennenkin hävitty omaisuus sekunneissa.

Vierailija
60/146 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata heidät niin ettei raha ole korkein arvo.