Oliko Pekka-pojan tarina huijaus?
Julkaisu Pekka-pojan kuolemasta leviää somessa kaupunginjohtaja: Ei ole tietoa, että olisi tapahtunut
Vantaan kaupunki on selvittänyt sosiaali
Kommentit (703)
Vierailija kirjoitti:
Homma haisee ja pahasti, mutta minua on jäänyt mietityttämään, olisiko Heidi julkaissut tuon #AnteeksiPekka-jutun Instassa, jos olisi tiennyt sen olevan huijaus.
Olisi. Mutta ei, jos olisi tiennyt sen lähtevän leviämään. Ryhmässähän toppuuteltiin, ettei julkaisua jaettaisi koska "Pekan äiti" haluaa pitää sururauhan. Eli kuka? Heidi?
Lainaus Hesarin artikkalista, joka on maksumuurin takana. Enempää en halua laittaa, ettei tule itselle seurauksia.
"Iltapäivällä HS:n toimittajan puhelin soi. Soitto tulee salatusta numerosta sen jälkeen, kun toimittaja oli tavoitellut naista tämän yhdistykselle antamasta sähköpostiosoitteesta.
(...) HS ei ole pystynyt täysin vahvistamaan naisen henkilöllisyyttä eikä hänen kertomansa todenperäisyyttä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vaikea uskoa, että olisi tahallisesta huijauksesta heidin ja Merjan osalta kyse. Heidin äärioikeistolaisuus (eli haluaa, että ihmiset yrittäisivät itsekin, kauhea ajatus) on varmasti peruja pitkän ajan syväluotauksesta näiden autettavien ajatusmaailmaan ja käyttäytymiseen. Siellä on niitä todellisia uhreja, mutta ihan jäätävä määrä uhreiksi heittäytyneitä, jotka nostaa tukia ja pukkaa lapsia yhä vaan lisää, vaikka kumpikaan vanhemmista ei ole koskaan ollut töissä.
ja todellakin olen tässä Heidin kanssa samaa mieltä,
Tämän saamista alapeukkujen määrästä voi aika luotettavasti päätellä keskimääräisen palstailijan SES:n ja ÄO:n, jotka toki korreloivat. Koska kyllä pitää kannustaa kaikkia tukiammattilaisia tekemään lapsia, ilman muuta, heitä
Se on testattu, 125 (Mensan käyttämällä hajonnalla). Ei siis superlahjakas, mutta noin ylimpään 6%. Mites sulla?
Omani on testattu Mensan vanhemman hajonnan mukaan. 153, ylin 1,5 %, "sain" jäsenyyden.
Vierailija kirjoitti:
Homma haisee ja pahasti, mutta minua on jäänyt mietityttämään, olisiko Heidi julkaissut tuon #AnteeksiPekka-jutun Instassa, jos olisi tiennyt sen olevan huijaus.
No olisi, jos hän itse on se huijari tai osa huijarijoukkoa. Jos taas ei ole osa huijausta itse, miten noin läpinäkyvä tekele olisi läpäissyt seulan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi, jos hän itse on se huijari tai osa huijarijoukkoa. Jos taas ei ole osa huijausta itse, miten noin läpinäkyvä tekele olisi läpäissyt seulan?
Menihän se läpi monille muillekin ja hei, vaalit tulossa. :D Mutta sitä vaan mietin, että olisiko H ottanut noin ison riskin, jos olisi tiennyt Pekka-keissin olevan puhdas huijaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä fiktiivinen tarina:
Noniin, eli Merjan motiivit on aika selvät: köyhä lapsuus, ainainen köyhyys, työskentely sosiaalitoimen sihteerinä ja toisaalta auttamisen halu mutta tilaisuus tehnyt varkaan ja oma historia köyhyydestä ja ahdinko veloista ym. antanut hänelle oikeutuksen tunteen, että kerrankin hänellä on mahdollisuus kerätä rahaa myös itselleen. Heidin motiivi...no communal narscisst ja kovat arvot: helppo raha ja hädänalaisista hyötyminen, niinkuin oikestolaisilla on tapana. En sitten tiedä miten nämä kaksi on lyöttäytyneet, ehkä molemmilla narsimia, Heidi hyötynyt Merjan hädänalaisuudesta mutta haistanut myös Merjan halun rikastua? Ja Merjalla tietotaito sosiaalipuolesta, kuinka hommat toimii, työhistoriansa kautta. Kyky kirjoittaa uskottavia (tai sitten ei) tarinoita, joissa totuuspohjaa työelämässä kohdatuista keisseistä.
Melkoi
Lueppa Merjan haastattelu Mtv3 vuodelta 2018 niin selviää, ettei ole sepitettä tuo Merjan köyhyys,velat ja työhistoria.
Eikö tuo Heidi tutki mitään taustoja ? Saako hän jotain rahaa ? Jotenkin niin hämärää touhua. On olemassa ihmisiä joilla oikeasti hätä , niin sitten tulee tuollaisia sekopäitä selittää tarinoita.
Onko Heidin vaalikampanjan teemana kiusaaminen? Kiinnostaako sitä oikeasti tehdä asialle jotain vai onko vain haistanut markkinaraon, että kyseinen aihe trendaa nyt ja sillä voisi saada ääniä. Järkyttävää, miten kylmää touhua ja hyväntahtoiset äänestää. Ilmankos mikään ei muutu vaan pikemminkin pahenee, kun pahat ihmiset pääsee valtaan valheellisilla tarinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vaikea uskoa, että olisi tahallisesta huijauksesta heidin ja Merjan osalta kyse. Heidin äärioikeistolaisuus (eli haluaa, että ihmiset yrittäisivät itsekin, kauhea ajatus) on varmasti peruja pitkän ajan syväluotauksesta näiden autettavien ajatusmaailmaan ja käyttäytymiseen. Siellä on niitä todellisia uhreja, mutta ihan jäätävä määrä uhreiksi heittäytyneitä, jotka nostaa tukia ja pukkaa lapsia yhä vaan lisää, vaikka kumpikaan vanhemmista ei ole koskaan ollut töissä.
Tämän saamista alapeukkujen määrästä voi aika luotettavasti päätellä keskimääräisen palstailijan SES:n ja ÄO:n, jotka toki korreloivat. Koska kyllä pitää kannustaa kaikkia tuki
Omani on testattu Mensan vanhemman hajonnan mukaan. 153, ylin 1,5 %, "sain" jäsenyyden.
Hieno homma, sitten varmasti ymmärrät, että on erinomaisen järkevää opetella ensin huolehtimaan itsestä ja sitten vasta lapsista. Ja sitä Heidikin käsittääkseni tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menihän se läpi monille muillekin ja hei, vaalit tulossa. :D Mutta sitä vaan mietin, että olisiko H ottanut noin ison riskin, jos olisi tiennyt Pekka-keissin olevan puhdas huijaus.
Hei, jos sinä pyörität avustusjärjestöä, puhutaan ammattilaisesta huomaamaan vedätykset eikä jostain tunteellisesta sinisilmäisestä hyväntahtoisesta ihmisestä.
Tässä on vaalipaneeli vuodelta 2023. Jaarilla on vaikea pysyä aiheessa, menee vain oman avustustoiminnan kehumiseksi kysymyksiin vastaamisen sijaan. Käytös ja vastaukset poikkeavat paljon muista osallistujista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän saamista alapeukkujen määrästä voi aika luotettavasti päätellä keskimääräisen palstailijan SES:n ja ÄO:n, jotka toki korr
Hieno homma, sitten varmasti ymmärrät, että on erinomaisen järkevää opetella ensin huolehtimaan itsestä ja sitten vasta lapsista. Ja sitä Heidikin käsittääkseni tarkoittaa.
Toistan sen, että alapeukut eivät ole mikään kannanotto siihen asiaan, onko viisasta hoitaa ensin perusta kuntoon ja hankkia sitten vasta lapset vai ei. Viesti alkaa ajatuksella, että Heidin syyllisyyteen on kirjoittajan vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän huijareista useinkaan olisi helppo uskoa, siksi he onnistuvatkin. En siis sano, että Heidi olisi syyllinen, mutta itse epäilen hänen olevan. Tuossa hommassa meinaan oppii kyllä olemaan todella, todella tarkka ja etenkin, jos oma arvo
Etunimen ensimmäinen kirjain meni oikein, loppu ei. Onhan se tapa tuokin yrittää uskotella itselleen, että oma näkemys on se ainoa oikea. Meitä, jotka uskovat, että ihmisen tulisi ensin opetella seisomaan omilla jaloillaan ja elättämään itsensä, on muitakin kuin Heidi, voitko kuvitella. Ja onneksi on, muuten heille, jotka oikeasti ovat yrittäneet itsekin, ja siltikin tarvitsevat apua, ei rittäisi mitään.
Sokea Reettakin näkee, että tämä koko avustus on piiloteltua kusetusta alusta lähtien. Väliin joku pieni oikea tapaus, niin pysyy kulissit. Nyt kun jäätiin kiinni alkoi sepittelyt ja olen uhri tarinat. Tässä on niin monta epäkohtaa ollut jo kauan, että eikai noita "auttaja" naisia enää kukaan usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, jos sinä pyörität avustusjärjestöä, puhutaan ammattilaisesta huomaamaan vedätykset eikä jostain tunteellisesta sinisilmäisestä hyväntahtoisesta ihmisestä.
No joo, hyvä pointti. Oikeastaan pitäisi kysyä, onko oikeasti mahdollista, että Heidi ei olisi tiennyt Pekka-keissin olevan huijaus. Vai iskikö vaan ahneus ja vauhtisokeus (ennen kaikkea huomiolle, vaalit edelleen tulossa), kun tajusi että tämä juttu menee porukkaan kuin kuuma veitsi voihin.
Nuo kiitokset yhdistyksen nettisivuilla on kyllä koomisia. Ei kukaan oikeasti kirjoita tuollaista tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Heidin vaalikampanjan teemana kiusaaminen? Kiinnostaako sitä oikeasti tehdä asialle jotain vai onko vain haistanut markkinaraon, että kyseinen aihe trendaa nyt ja sillä voisi saada ääniä. Järkyttävää, miten kylmää touhua ja hyväntahtoiset äänestää. Ilmankos mikään ei muutu vaan pikemminkin pahenee, kun pahat ihmiset pääsee valtaan valheellisilla tarinoilla.
On on.. Aiemmin jo kommentti
"Hyvä jos laitat ni kaikki näkee et tulin iloiseksi ja oli tärkee juttu mul ja näkee et oon kiitollinen."
Kuka haluaa et kiusatun pojan kiitollisuus näkyy ja että kuka autto? HEIDI JAARI. Haluaa ääniä koska kampanjoi kiusaamisella ja haluaa suosiota Apunalle. Eikä yksikään teini btw kirjoita noin pitkästi, etenkään poika, et kuka sit tän keksikin, on tyhm.
Oikeasti toi vaikuttaa isolta vyyhdiltä... Apuna ry on aiemmin ollut 3 naisen yhdistys, nyt yksi heistä ei ole julkisesti toiminnassa mukana. Tämä 3 henkilö on kirjoitellut avuntarpeestaan itse apua hakien toiseen vähävaraisten avustusryhmään, pyysi apua itselleen ja miehelleen viime kesänä. Nimi on tullut esiin tässä Pekka jutussa.
Nopealla vilkaisulla hänellä on kaverina parikin tämän toisen avustusryhmän vakioavustuspyytäjiä jotka muistan jo nimeltä... lisäksi hänen kaverinaan on erään kolmannen fb avustusryhmän yp joka kertoi eilen itse sivuillaan saaneensa Apunan kautta henkilöauton ja tietokoneen.
Jos olisin toimittaja tonkisin noita yhteyksiä enemmän.... tästä ex Apunan toimijasta ei ole enää Apunan sivuilla puhuttu mitään mutta Heidi ja Merja mainitsevat usein että heillä on avustajia ( jotka olivat mm tavanneet Pekan kun hän pääsi sairaalasta). Voisiko hän olla yksi avustajista?
Yhteyksiä toisiinsa näyttää noilla kaikilla olevan ja toi juttu voi ratkea sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestö on saanut rahaa puoli miljoonaa? Jotain vastuullisuutta voisi odottaa.
Tullaanko nyt tutkimaan koko juttu kunnolla ja myös nuo kaksi naista jotka ilmeisesti vaan että ei tiennyt mitään ?