Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko Pekka-pojan tarina huijaus?

Vierailija
26.02.2025 |

Julkaisu Pekka-pojan kuolemasta leviää somessa kaupunginjohtaja: Ei ole tietoa, että olisi tapahtunut

Vantaan kaupunki on selvittänyt sosiaali

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011060506.html

Kommentit (703)

Vierailija
341/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011063352.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CM…

Tuolla linkistä löytyy ihan jopa video tästä oikeasta, naistenhakkaaja Pekasta. 

Vierailija
342/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnassa istuu yksi pukki,  joka keräsi rahaa. Mitähän sille ketkulle joka vei nälkäisille  lapsille leluja ja pisti keräämänsä rahat liiveihinsä?

Miksi levität tuollaista valheellista ripulipaskaa? Tuomio tuli rahankeräysrikoksesta ja siitä 1000 € sakko, kun keräyslupa puuttui. Mitään muuta hämärää ei tapahtunut.

Väärinkäytös- ja rikosepäilyjen kohteena olevan Brother Christmas -hyväntekeväisyysjärjestön tileiltä ei ole havaittu tilisiirtoja keulahahmo Ari Koposen tai hänen lähipiirinsä tileille, kertoo tilit tarkastaneen RSM Finlandin varatoimitusjohtaja Tytti Saarinen. Hänen mukaansa noin 450 tilitapahtumaan on pyydetty lisäselvityksiä ja näiden perusteella on syntynyt käsitys, että yhdistyksen ensisijaisena tarkoituksena ei ole ollut oman edun tavoittelu. Toiminnasta on kuitenkin annettu kehitysehdotuksia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005638755.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo todista että mitään Pekkaa olisi olemassakaan - jos joku väittää olevansa, kun toimittaja kysyy. Mihinkään ei kannata nykypäivänä uskoa. Rahaa ei kannata antaa mihinkään. Tuo toinen tyyppi näyttää kasvoista päihdeongelmaiselta, sen verran pakkelia ja viiruja kasvoissa.

Vierailija
344/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko siis joku keksinyt tämän tarinan kusettaakseen apuna ry:tä vai apuna ry keksinyt tämän tarinan itse?

Joku kusetti Apuna ry.tä

Ainoa kusettaja tässä on Apuna ry.

Mä laitan mun massit sen puolesta, että Apunassa on yksi, joka on tahkonnut sydänverellään tätä työtä kauan, ja sitten toinen, joka veti fikkaansa ja paskoi koko homman, kun liian vauhtisokeasti veti.

Apuna Ry:llä ei ole rahankeräyslupaa. Rahankeruulupakaan ei takaa, että toiminta olisi kaikilta osin laillista, mutta sen puuttuminen on varma osoitus siitä, että järjestön toiminta ei kestä päivänvaloa.

Tämä ja suljetusta ryhmästä otetusssa kuvakaappauksessa oli teksti: "Pieni avustus Apuna Ryn tilille perhenumerolla". Eli selvästi keräävät rahaa myös suoraan yhdistyksen tilille. 

Vierailija
345/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "pekan" itsensä yhdistykselle lähettämät viestit paljasti ettei juttu ole totta.

Miksi?

Niistä näki, etteivät ne ole teinipojan kirjoittamia. Epäuskottavia ilmauksia ja tapa kertoa sisältö.

Vierailija
346/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista, että väki, joka ei luota SPR:ään ja muihin lain mukaan toimiviin läpinäkyviin avustusjärjestöihin lahjoittaa mieluummin rahansa nyyhkytarinoita väsääville 54-vuotiaille huijarimiehille, jotka pistävät kaiken omaan taskuun.

Vierailija
347/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnassa istuu yksi pukki,  joka keräsi rahaa. Mitähän sille ketkulle joka vei nälkäisille  lapsille leluja ja pisti keräämänsä rahat liiveihinsä?

Mun täytyy myöntää, että keräsin lähipiirissäni tavaroita ja vaatteita, vein ne suoraan pukin kodin pihalle sovitusti. "Vaimonsa" katseli ikkunasta.

Hävettää, että menin tuohon huijaukseen mukaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 332: "Todellakin. Apuna ry:n ryhmä vaikuttaa sellaiselta paikalta, jossa on helppo tehtailla pieniä petoksia tavallisilla nyyhkytarinoilla, joihin ei liity mitään suurta dramatiikkaa. Kiinnijäämisen riskiä pienentää tietysti se, että ryhmään otetaan myös aitojen ihmisten avunpyyntöjä, joista osa ottaa apua vastaan kasvotusten. Nyt taisi ahneus riistäytyä käsistä, kun piti keksiä sellainen nyyhkytarina joka kerää paljon tavallista enemmän lahjoituksia. Jos huijarit olisi tyytynyt vähempään, ne olisi lähes varmasti saanut pitää huijaamansa rahat ja kaikki olisi jatkunut kuten ennenkin."

Mä olen kiinnittänyt useinkin huomioni siihen, että kun ryhmässä julkaistaan jokin nyyhkytarina, ei mene kovinkaan kauaa, kun 10-20 ihmistä on jo ilmoittautunut auttamaan. Ja hetken päästä jo lisää. Siinä yhdessä entisessä ryhmässä, missä koko ryhmän perustaja oli huijari ja esiintyikin feikkiprofiililla, osa avustajista oli tämän tyypin kavereita ja ei pelkästään omalla profiilillaan vaan useilla eri nimille luoduila feikkiprofiileilla. Kun nämä "avustajat" kertoivat auttavansa, syntyi muillekin ryhmäläisille helposti ajatus, että voinhan mäkin oikeastaan auttaa, kun "kaikki muutkin". Vaikka tosiasia oli, että eivät nämä "feikit" mitään auttaneet vaan heidän profiilinsa ja kommentinsa oli osa huijausta. Mä en tuon Apunan kautta ole pahemmin ketään avustanut. Kahdesta syystä. En avusta lahjoittamalla tuntematotmilel rahaa. Ja toinen syy on se, että kommenttien perusteella apua tarvitsevalle on jo mennyt satoja euroja Mobilepayn kautta eli ei tarvitsekaan avustaa enää. 

Vierailija
349/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Pekka niitä tarinoita rustasi. Mellu-mummo oli referoinut kaikki "äidin" kirjeet sivustolle. Viimeisin, minkä näin, oli hautausavustuksen pyyntö, koska sossun luukulta ei luvattu kuin 600€. 

Vierailija
350/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiitoskirjeet olivat myös epäaitoja ja toistivat samaa kaavaa. 

Vierailija
351/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOPIOITU APUNA RY FB KOMMENTEISTA:

juuri kaivelin vanhoja mobilepay maksuja. Mun avustukset on aina olleet 5-10 e . 

Vuonna 21 ,vähän ennen kuin poistuin tuosta ryhmästä koska aloin epäilee,  olen siis lähettänyt ryhmän pyyntöihin kaksi pientä rahalähetystä.

Nyt siellä lukee toisessa vastaanottaja Pekka .

Juuh

Vierailija
352/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Iisalmen Mähösiä alunperin? 

Suvussa huumeidenkäyttöä yms.

Vierailija
353/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juuri kaivelin vanhoja mobilepay maksuja. Mun avustukset on aina olleet 5-10 e . 

Vuonna 21 ,vähän ennen kuin poistuin tuosta ryhmästä koska aloin epäilee,  olen siis lähettänyt ryhmän pyyntöihin kaksi pientä rahalähetystä.

Juuh

Ai että 4v ajan Pekalle jo maksettu avustuksia vai?

Vierailija
354/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako rahaa tällaiseen koskaan. Onneksi poliisi nyt tutkii.

Vierailija
355/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh

Ai että 4v ajan Pekalle jo maksettu avustuksia vai?

No eiköhän se ole pysyvä järjestely. Mutta kun Mobilepay alkoi näyttää nimet, piti keksiä selitys nimelle Pekka 🤔

Kuinkahan monta ihmistä tähän puhallukseen on osallistunut.

Vierailija
356/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtamediaa selvästi vi.tuttaa kun joku kääri vahvat verovapaat massit keksimällä bisneksen äkkirikastumiseen.

Ei kestetä kun joku on välkympi. 

Vierailija
357/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtamediaa selvästi vi.tuttaa kun joku kääri vahvat verovapaat massit keksimällä bisneksen äkkirikastumiseen.

Ei kestetä kun joku on välkympi. 

Et ymmärrä, että ihmisten huijaaminen on pahempi kuin pimeät tulot?

Vierailija
358/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista, että väki, joka ei luota SPR:ään ja muihin lain mukaan toimiviin läpinäkyviin avustusjärjestöihin lahjoittaa mieluummin rahansa nyyhkytarinoita väsääville 54-vuotiaille huijarimiehille, jotka pistävät kaiken omaan taskuun.

Lain mukaan toimiviin ja läpiäkyviin. 😅 Tutkipa vähän, suurin osa SPR varoista menee pomojen taskuun. Ilmaista työtä teetätetään ja kaikki myytävä tavara on lahjoitettua. Ihan pieni murto-osa menee apua tarvitseville ja muu näille isoille pomoille voittoina. Läpimätiä lähes kaikki järjestöt

Vierailija
359/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh

Ilmoita poliisille tuo, niin voivat tutkia pidemältä ajalta tätä huijausta. 

Vierailija
360/703 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh

Ilmoita poliisille tuo, niin voivat tutkia pidemältä ajalta tätä huijausta. 

Rikosilmoituksen voi toki tehdä vaikka omakotitalon pihaan kutsumatta tulevasta tunkeutujasta,  kotiruhan häirinnästä ainakin tutkimuksen tappo on 100% varmaa. Poliisilta tulee "Ei aihetta tutkia" palaute. Poliisi ei mitään pikkunäoertelyjä ennää ala tutkimaan, pihaan luvatta tulevan hakkaaminen saa vasta polliisin aktivoitumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän