Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta tullut kaiken jälkeen erakko?

Vierailija
26.02.2025 |

Niin paljon kaikkea ikävää sattunut ihmisten kanssa ilman omaa syytä. Haluan vaan elää erakkona. Työ on vielä välttämätön paha. Yksinolo on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Harmi, etten voi tehdä työtäni etänä. Kotona riittää vaikka mitä puuhaa. Pakolliset kotityöt ja sitten kaikkea mukavampaa puuhaa, esim. lukemista, elokuvia, käsitöitä, askartelua jne. Ja ulkoilu on ihanaa, kunhan saa ulkoilla omassa rauhassa. Eheyttävää tämä erakoituminen. Kun pääsen eläkkeelle, vaihdan paikkakuntaa ja erakoidun vielä enemmän. 

Kommentit (234)

Vierailija
101/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi teille erakoille:

Tutkimus: Masennuslääkkeet kiihdyttävät dementiaa

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011057127.html

Erakkona ei ole tarvetta masennuslääkkeille. Ihmisten sekaan sen sijaan varmaan joutuisikin tainnuttamaan itsensä.

Hehe, näkisit vaan miten paljon tämän ketjun akat syö niitä. 

Kiva, että löysit tiesi tänne kaltaistesi joukkoon :)

Vierailija
102/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä kun te erakot vanhempana tarvitsette ympärivuorokautista hoitoa, että miten se mahtaa onnistua. 

En halua sellaista. En ole muutenkaan käyttänyt mitään terveydenhuollon palveluita kouluiän jälkeen. Kuolen sitten kun luonto niin määrää, ilman mitään lääkäreitä tai lääkkeitä tai hoivakoteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erakot elävät tämän maailman ja henkimaailman välissä. Tämä maallinen maailma ei enää kiinnosta niin paljon että siihen osallistuisi.

Siinä mielessä olet oikeassa, että monesti erakkona eläessä alkaa miettiä myös henkimaailman asioita, eikä kukaan ole sanomassa, että nuo ajatukset on hölynpölyä. Tulee muutenkin sellainen filosofinen ote maailmaan, tarkkailee asioita ulkopuolisen roolista.

Tästä kiitos, hyvin kirjoitettu, tunnistin "oireet".

ei tarvitse laittaa lainausmerkkejä

Lause aloitetaan AINA isolla kirjaimella, jäikö kiertokoulukin kesken ?

Vierailija
104/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole edes mitään erityisen huonoja kokemuksia ihmisistä, mä vaan olen silti tullut keski-iässä semmoiseksi, ettei ihmisten seura enää kiinnosta ollenkaan. Teen 100% etätyötä, asun saaristossa, käyn lähinnä vaan ruokakaupassa harvoin muualla. Ihmissuhteita mulla ei ole lainkaan, enkä sellaisia halua. Vanhempiin oli viimeiset ihmissuhteet, mutta äitikin kuoli tuossa viime vuonna joten ei ole enää sitäkään. Sisaruksia tai yhteyttä muuhun sukuun minulla ei ole. Eikä koskaan ole ollut puolisoa tai lapsia. Olen varsin onnellinen erakkoelämässäni, vain 2 koiraani seuranani. (olen 50 v nainen)

Wau, elät minun unelmaelämääni😊

Vierailija
105/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta muodostui juuri se, miksi erakkona on hyvä elää, sekaan tuli juuri heitä, joilla elämässä on kaikki päin persettä, toisten elämäntapavalintakin on kateuden aihe !

Juu, kummasti ei nämä kommentit edelleenkään houkuttele ihmisten seuraan :D

Vierailija
106/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta muodostui juuri se, miksi erakkona on hyvä elää, sekaan tuli juuri heitä, joilla elämässä on kaikki päin persettä, toisten elämäntapavalintakin on kateuden aihe !

Juu, kummasti ei nämä kommentit edelleenkään houkuttele ihmisten seuraan :D

Näitä ihmistyyppejä on 9/10, joten varomista riittää !

Vierailija
107/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erakot elävät tämän maailman ja henkimaailman välissä. Tämä maallinen maailma ei enää kiinnosta niin paljon että siihen osallistuisi.

Siinä mielessä olet oikeassa, että monesti erakkona eläessä alkaa miettiä myös henkimaailman asioita, eikä kukaan ole sanomassa, että nuo ajatukset on hölynpölyä. Tulee muutenkin sellainen filosofinen ote maailmaan, tarkkailee asioita ulkopuolisen roolista.

Tämä kommentti kertoo teistä kaiken.

Niin kertoo, omilla aivoillaan ajatteleva tarkkaileva ihminen on fiksu ja älykäs. Ei vietävissä eikä manipuloitavissa. Eli suurimmalle osalle ekstroverttejä todella pelottava ihmistyyppi joka näkee sen räväkän kuoren alla kituvan pelokkaan toisiin ripustautuvan ihmisen.

Vierailija
108/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuulkaa ihan turha väittää olevansa jotenkin tasapainoinen jos ei kykene edes elämään muiden ihmisten kanssa. 

No jos näin onkin, niin eikö ole mukavaa, että me epätasapainoiset ollaan ihan itse itsemme eristetty muista, joten meistä ei ole teille mitään haittaa? En oikein ymmärrä, miten jonkun erakkous voi herättää vahvoja kielteisiä tunteita, kun ei me erakot häiritä ketään mitenkään. 

Vierailija
109/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, 'Ee-tyypeiltä' lukumäärin kerrassaan loistavia kommentteja. Kiitos.

[Niin monta, etten ala niitä eritellä].

Olen ambivertti selektiivisesti sosiaalinen 

askeetikko - erakko ja mystikko.

>>> by my own choice.

Kanssaerakoille

ehanaempatiaa kaimalta. 💙

Vierailija
110/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä kun te erakot vanhempana tarvitsette ympärivuorokautista hoitoa, että miten se mahtaa onnistua. 

No toivottavasti en tarvitse, vaan lähtö tulisi ns. suorilta jaloilta. Mutta kyllä minä sen verran olen hyvätuloisena ihmisenä veroja maksanut ja maksan edelleen, että eiköhän mulle tarvittaessa se hoivapaikkakin kuulu. Siihenhän tämä hyvinvointiyhteiskunta perustuu, että korkeita veroja maksetaan, että yhteiskunta tarjoaa turvaverkon, eikä tarvitse pitää ihmissuhteita turvaverkkoina. Jos taas mietit, miten erakko henkisesti sopeutuu esim. hoivakotiin jossa on muitakin ihmisiä, niin siinä vaiheessa kun ympärivuotiseen hoivaan mennään, on ihminen yleensä jo aika pihalla tästä maailmasta vaikka keho vielä elääkin. Ja jos ei ole, niin siellä on lääkkeet joilla ihmisen saa sopeutumaan sietämättömään pelkkään sängyssä vaipoissa makaamiseen ilman isompaa tuskaa.

Vierailija
111/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluja alapeukuttajia ilmestyi tännekin, varmaan palaavat alapeukuttamaan kun on Alkosta haettu lisähappea.

Luultavasti on yhden ja saman jakelemat alapeukut, sama tyyppi pystyy vpn kautta rajattomasti peukuttamaan.

Vierailija
112/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, 'Ee-tyypeiltä' lukumäärin kerrassaan loistavia kommentteja. Kiitos.

[Niin monta, etten ala niitä eritellä].

Olen ambivertti selektiivisesti sosiaalinen 

askeetikko - erakko ja mystikko.

>>> by my own choice.

Kanssaerakoille

ehanaempatiaa kaimalta. 💙

Kiitos, kaikkea hyvää elämääsi😊🌹🍀

Vierailija
113/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana sulla on ihan omiakin ongelmia, kun kaatuilet yksin kotona tai makaat paskoissasi hoitokodissa ja itket, kun ei kukaan oikeasti välittänytkään eikä käy katsomassa.

Vierailija
114/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt noin 5 vuuoden aikana erakoitunut. Tosin kuopus asuu vielä hetken mun kanssa, mutta muuten. Ihmiset, joita olin luullut ystävikseni osoittautuivat ihan muuksi ja musta oli levitelty valheita. Samanaikaisesti jouduin tekemänn vuoden puhelinpalvelutyötä, jossa mulle haistateltiin heti kun vastasin ja nimiteltiin h**raksi. Karut kokemukset joka "rintamalla" sysäsivät siis käyntiin prosessin. En jaksa enää yrittää miellyttää vaikeita ihmisiä kuten ennen tein.

Vierailija
115/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän on elämän tarkoitus, elää yksin.

Ööö..vai oliko se kuoleman tarkoitus, en nyt muista. 

Sinä ilmeisesti tarvitset jonkun toisen sanelemaan elämäsi tarkoituksen :) Toiset osaavat määritellä omansa ihan itse.

Vierailija
116/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että tämä erakkous on ohimenevä vaihe, kun toivun psykopaatista ja muutamista muista isoista kolhuista. Toivon olevan jälleen "normaali" jonain päivänä. 

Vierailija
117/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko täydellinen erakko näin viidenkympin lähestyessä. Ainoastaan teini-ikäinen poikani käy luonani ja pitää minut järjissäni. Muuten en käy kuin kaupassa ja pari kertaa vuoteen lasten synttäreillä perheen kesken. Työt hoidan kotoa käsin.

En pelkää tai vihaa ihmisiä, pikemminkin olen välinpitämätön. Pieni porukka merkityksellisiä ihmisiä, mutta muuten ei kiinnosta sosiaalinen kontakti tai tutustuminen. Parisuhteet eivät ole montaa vuotta kestäneet, varmaan juuri siksi kun ei kiinnosta pörrätä missään. Olen hyväksynyt että seurustelu ei ole minun juttuni, enkä enää sitä etsikään.

Minulle tämä on ihan OK, sääliksi käy niitä jotka eivät haluaisi olla erakoita mutta elämä on murjonut liikaa.

Vierailija
118/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt noin 5 vuuoden aikana erakoitunut. Tosin kuopus asuu vielä hetken mun kanssa, mutta muuten. Ihmiset, joita olin luullut ystävikseni osoittautuivat ihan muuksi ja musta oli levitelty valheita. Samanaikaisesti jouduin tekemänn vuoden puhelinpalvelutyötä, jossa mulle haistateltiin heti kun vastasin ja nimiteltiin h**raksi. Karut kokemukset joka "rintamalla" sysäsivät siis käyntiin prosessin. En jaksa enää yrittää miellyttää vaikeita ihmisiä kuten ennen tein.

Millaisessa puhelinpalvelutyössä sai tuollaista kohtelua?

Vierailija
119/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko täydellinen erakko näin viidenkympin lähestyessä. Ainoastaan teini-ikäinen poikani käy luonani ja pitää minut järjissäni. Muuten en käy kuin kaupassa ja pari kertaa vuoteen lasten synttäreillä perheen kesken. Työt hoidan kotoa käsin.

En pelkää tai vihaa ihmisiä, pikemminkin olen välinpitämätön. Pieni porukka merkityksellisiä ihmisiä, mutta muuten ei kiinnosta sosiaalinen kontakti tai tutustuminen. Parisuhteet eivät ole montaa vuotta kestäneet, varmaan juuri siksi kun ei kiinnosta pörrätä missään. Olen hyväksynyt että seurustelu ei ole minun juttuni, enkä enää sitä etsikään.

Minulle tämä on ihan OK, sääliksi käy niitä jotka eivät haluaisi olla erakoita mutta elämä on murjonut liikaa.

No täällä yksi. Elämä nyt vaan meni niin, että tällä hetkellä olen aika lailla yksin, vaikka en haluaisi olla. Ei ole omaisia eikä turvaverkkoja. 

Vierailija
120/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari ystävää, tunnettu vuosien ajan, tehty paljon kaikkea mukavaa.

Mutta jotenkin asioiden ja menemisten sopiminen mennyt tosi vaikeaksi syystä jota en ymmärrä. Juuri ehdotin menoa x, periaatteessa kiinnostaa, mutta yhteisen ajan sopiminen ihme säätämistä.  Ensin ei kerrota, mikä päivä itselle ei sovi.  Nyt luulen (!!), että yhteinen päivä EHKÄ on löytymässä, mutta tästä ei kuitenkaan selkeästi sovita. Viimeiset viestit on kaikki lukeneet, mutta kukaan ei enää jatka keskustelua.

Olkoot. Pääsen mä yksinkin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme